Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Hidrolik fren sorunları ve çözümleri

Merhaba. Benim bisikletimde de sürtme sorunu var. Gidişine engel değil ancak tık tık metalik ses geliyor. Rotor bir noktadan kalipere sürtüyor sanırım. Daha dün aynı sorundan götürdüm, ses kesilmişti ama bugün tekrar başladı hafiften. Böyle bırakırsam rotor kaliperi çizer sanırım. Her gün her gün götüremem servise çünkü çok uzak. Kalıcı bir çözümü yok mudur? Ankara'da bu işten iyi anlayan bir bisikletçi tavsiye edebilir misiniz?
 
Scudo
merhabalar arkadaşlar
elimde sram db5 fren sistemi var.
kullandığım rotorlar shimano xt-rt81 180mm ön/arka
uzun süre araştırarak sorunumu çözmeye çalıştım ancak geçici bir süre olsada devamında sorun devam etti.
arka freni sıktığımda titreşim ve ciddi bir ötme yapıyor diyerek araştırdığımda yapılacak olan çok şeyi yaptım:
1-balatayı balata spreyi ile temizledim taktım sorun çözülmedi.
2-rotoru ve balatayı zımpara yaptım sorun çözülmedi.
3-komple hidrolik yağını değiştirdim çok iyi havasını aldım sorun çözülmedi.
4-balata ve rotoru söktüm izopropil alkol ile yıkadım 1 saat kadar rotor ve balatayı yatırdım sıfır fiber bez ile sildim.yaklaşık olarak 30-40 km kadar süper çalıştılar kurtuldum derken ufak bir ses ve km ilerledikçe titreme devam etti.
5-balatayı söktüm izopropil alkol ille sildim ,rotorun üstüne sıktım fiberbez ile sildim gene düzeldi ancak 10 km sonra gene ufak bir ses ve durum tekrar yapmaya başladı.
6-yeni balata aldım hiçbir şeyi silmeden taktım ilk sıkışta yapmadı sonra ilk başa döndü.
evet arkadaşlar bu kadar uğraşmaktansa frenleri ve rotorları komple değiştirme yaparım normalde ancak bu frenlerde inat ettim resmen benim için bir onur mücadelesi oldu .
bu sorunu denediğim yöntemlerin dışında ne önerirsiniz ?
 
benzer sorun deore fren setinde başıma gelmişti. ön fren sürekli ötüyordu ve fren sıkarken sesten kaynaklı benzer şekilde bir titreme oluyordu. fren tutuşu da çok iyi değildi. ne yaptımsa çözülmedi sorunum. sonra frenlerimi xt ile değiştirdim. bir daha ötmedi. galiba minik bir yağ kaçağı vardı kalıperde. yağ sebebiyle yapıyordu o sesi. fark edemediğiniz şekilde bir yağ kaçağı olabilir mi acaba kaliperde? çünkü ben de toz toprak çamur derken fark etmemiştim.
 
@S.Çal
Görünürde bir kaçak yok aslında ama bir yerden yağ bulaştığı net. Sanırım haklısın bunun üzerine yoğunlaşayım bakalım birde.
Teşekkür ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: S.Çal
titreşim ile yağ kaçağı ilişkisi pek mantıklı gelmedi ama oladabilir pek anlamam :)
bana anlattıklarınızdan rotorda bir yamukluk veya balatayı fren yaptığınızda sıkan hidrolik sistemde bir ayarsizlik veya takılma varmış gibi geldi.
 
@oguz169
Hocam öyle olsa temizleme ile düzelmezdi sanırım.

Kaliper de ki yağ şüphesini de balatayı söküp içeri pamuk saldım bayağı içeride gezdirdim fakat yağa dair bir iz yoktu.
 
Bu kadar yapılan çözüm denemelerinden sonra aklıma sadece şu geldi, acaba rotor ile balatalar birbiriyle uyum sağlamıyor olabilir mi, çok küçük bir ihtimal ama imkan varsa farklı bir rotor ile denenebilir. Benim başka aklıma birşey gelmedi.
 
Rotor yamulmus olabilir.veya gobekte yamulma olabilir.
 
...sonra döndüm dedim ki, iyi ki kumpas fren kullanıyorum. :kptmya:

Şaka bir yana, umarım sorununuzu kısa sürede çözersiniz.
 
disk yamuk olabilir
 
@Ismaildmr
yok hocam onları kontrol ettim.rotorun üstünde siyah izler vardı şuan onlarıda zımpara ile temizledim sıkıntı yok ama işlerden dolayı gezemedim yarın belli olacak bakalım.

@Saburié
kontrol edildi sıkıntı yok
 
disk yamuk değilse jant göbeği yalpalıyor olabilir. bir de akord bozulmuş teker yalpalıyor olabilir. gözle zor görünen ufak bir yalpalama bile titreme yapar.
 
Herkese selam.
Dün akşam eve dönüş sırasında arka lastik patladı. Bugün lastiği söktüm yamayı yaptım. İlk yamamdi ama oldu sanırım. Lastiği geri takmak konusunda çok zorlandim. Balatalar sıkışmış bir türlü yerlestiremedim. 1 saat uğraştım ter içinde kaldım. Ters cevirmemek için çok uğraştım. Tek başıma canıma okudu. En son tornavida ile balatayi biraz açtırıp soktum yerine ama bunun bir kolayı yok mu. İlaveten vitesler çok güzel çalışırken. Lastik sorunundan sonra 1 den 3 e atmaya başladı. Sonlandırıcı ayarlarında sorun gözükmüyor. Ancak neden bunu yapıyor onu da çözemedim. Lastiği takarken bir hata mı yaptim bilemedim. Binmeden bıraktım bisikleti. Bu arada bisiklet mossa legarda 1927 ve 2 haftalık.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökay Akçay
Lastik yerinde değilken freni sıktıysanız balatalar sıkışmıştır ki şanslısınız bu durumda genelde balatalar birleşince hidrolik sıvısı kaybı olur. Hem balataların altındaki padleri değiştirmek hem de havayı almak ve hidrolik sıvısı eklemek gerekir.

Eğer quick release ise jant bir tarafta fazla boşluk kalmıştır, mil dengeli değildir bu yüzden vitesler sorun çıkartabilir. Eğer thru axle ise mil sonuna kadar kapanmamış olabilir. Mil ya da yuvada pislik kalmış olabilir, temizleyip gres yağı sürerek sıkmak yerine tam oturmasına yardımcı olacaktır.
 
lastiği çıkardığınız zaman frenlere dokunmamanızı öneririm . bazen dokunmasanızda kapanabiliyor balatalar onun içinde bir aparat var tekeri çıkarınca onu koyuyorsunuz yerine . o aparat yoksada kendin bişey bul yani balataların hareket etmesini sağlamasın araya sıkıştır ama aparat işini kolaylaştırır derim .
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökay Akçay
Lastik yerinde değilken freni sıktıysanız balatalar sıkışmıştır ki şanslısınız bu durumda genelde balatalar birleşince hidrolik sıvısı kaybı olur. Hem balataların altındaki padleri değiştirmek hem de havayı almak ve hidrolik sıvısı eklemek gerekir.

Eğer quick release ise jant bir tarafta fazla boşluk kalmıştır, mil dengeli değildir bu yüzden vitesler sorun çıkartabilir. Eğer thru axle ise mil sonuna kadar kapanmamış olabilir. Mil ya da yuvada pislik kalmış olabilir, temizleyip gres yağı sürerek sıkmak yerine tam oturmasına yardımcı olacaktır.

Çocukluktan beri aletlerin makinaların benzeri şeylerin nasıl çalıştığını incelemeyi çok severim. Lastiği söktükten sonra balata sistemi üstüne eğilip freni sıktım. Kapanıp kalabileceğini hiç bilmiyordum. Tekerleğin oturmasında dönüşünde hiçbir sıkıntı gözükmüyor. Tek başıma yaptığımdan acaba çarpma falan mı oldu diye korkuyorum. Son disliye özenerek yerlestirdigim halde teker yerine oturduğunda zincir 7. Dişe gelmişti. Nasıl oldu onu da anlamadim. Hiç vitesi ellemeden zinciri gevşetip aktariciyi boşaltıp tekrar 9a koydum ama orda acaba ayarları bozulur mu.
Bi takoz birşey ayarlayip yanımda tasicam onu da. Balataya yerleştirmek için.
 
Çocukluktan beri aletlerin makinaların benzeri şeylerin nasıl çalıştığını incelemeyi çok severim. Lastiği söktükten sonra balata sistemi üstüne eğilip freni sıktım. Kapanıp kalabileceğini hiç bilmiyordum. Tekerleğin oturmasında dönüşünde hiçbir sıkıntı gözükmüyor. Tek başıma yaptığımdan acaba çarpma falan mı oldu diye korkuyorum. Son disliye özenerek yerlestirdigim halde teker yerine oturduğunda zincir 7. Dişe gelmişti. Nasıl oldu onu da anlamadim. Hiç vitesi ellemeden zinciri gevşetip aktariciyi boşaltıp tekrar 9a koydum ama orda acaba ayarları bozulur mu.
Bi takoz birşey ayarlayip yanımda tasicam onu da. Balataya yerleştirmek için.
Merak ıyidir güzeldir elbette ama kullanım klavuzunu okusaydiniz hidrolik frenler için hepsinde vardır bu uyarı, dediğim gibi az zarar ile atlatmışsınız :)

Bisikletin fotolarına baktım, quick release. Büyük ihtimalle bir tarafa daha yakın kalmıştır mil. On teker için göstermiş ama yine de şu videoya bir bakin isterseniz.

Edit: gcn'in bir videosu daha varmis

 
  • Beğen
Tepkiler: Gökay Akçay
Merak ıyidir güzeldir elbette ama kullanım klavuzunu okusaydiniz hidrolik frenler için hepsinde vardır bu uyarı, dediğim gibi az zarar ile atlatmışsınız :)

Bisikletin fotolarına baktım, quick release. Büyük ihtimalle bir tarafa daha yakın kalmıştır mil. On teker için göstermiş ama yine de şu videoya bir bakin isterseniz.

Videoları izledim, teşekkür ediyorum. Akşam olsa da gitsem modunda çalışıyorum akşam hemen kontrol edicem.

Hazır bilgili birini yakalamışken sorayım. Dağ başında arka lastik patlasa. Bisikleti ters çevirmemek lazım deniliyor hidrolik olduğundan. Ters çevirmeden tekerleği çıkartıp takmanın kolay bir yolu yok mu. Tek başıma o kadar zorlandım ki anlatamam. Bisikleti havada mı tutsam zinciri yerine mi koysam diski yerine mi denk getirsem şaşırdım. Ters çevirmenin güvenli bir yolu yok mu frenlere zarar vermeden.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökay Akçay
Videoları izledim, teşekkür ediyorum. Akşam olsa da gitsem modunda çalışıyorum akşam hemen kontrol edicem.

Hazır bilgili birini yakalamışken sorayım. Dağ başında arka lastik patlasa. Bisikleti ters çevirmemek lazım deniliyor hidrolik olduğundan. Ters çevirmeden tekerleği çıkartıp takmanın kolay bir yolu yok mu. Tek başıma o kadar zorlandım ki anlatamam. Bisikleti havada mı tutsam zinciri yerine mi koysam diski yerine mi denk getirsem şaşırdım. Ters çevirmenin güvenli bir yolu yok mu frenlere zarar vermeden.

Rica ederim, umarım sorununuzu çözer.
Hidrolik sistemde hava kabarcığı yoksa, fren kolları cıvataları vs sızdırma yapmıyorsa teorik olarak ters çevirmenin zararı yoktur diye tahmin ediyorum, tabi yanılıyor da olabilirim.

Bildiğim pratik bir yöntem de yok malesef.
 
Bisikleti ters çevirmemek lazım deniliyor hidrolik olduğundan.
Normal şartlarda herhangi bir zararı yok. Sadece tekerler takılı değilken frene basmayın.
 
  • Beğen
Tepkiler: z_g_h
Geri