Videoları izledim, teşekkür ediyorum. Akşam olsa da gitsem modunda çalışıyorum akşam hemen kontrol edicem.
Hazır bilgili birini yakalamışken sorayım. Dağ başında arka lastik patlasa. Bisikleti ters çevirmemek lazım deniliyor hidrolik olduğundan. Ters çevirmeden tekerleği çıkartıp takmanın kolay bir yolu yok mu. Tek başıma o kadar zorlandım ki anlatamam. Bisikleti havada mı tutsam zinciri yerine mi koysam diski yerine mi denk getirsem şaşırdım. Ters çevirmenin güvenli bir yolu yok mu frenlere zarar vermeden.
Hidrolikle v-fren'in lastik değişirken bir farkı yok aslında. ters çevirmemek gerektiğini de ilk defa duydum. Zira bir senedir hidrolik disk fren kullanıyorum, bisikleti ters de çeviriyorum yan da yatırıyorum hiç bir zararı olmuyor. Tekerlekler yokken freni sıkmak için bir sebep zaten yok. Sıktıysanız da araya birşey sokup ayırın, zaten pad'leri değişirken bu işlemi mütemadiyen yapıyorsunuz.
Yamayı da yol kenarında yapmayın, yanınızda sağlam iç lastik taşıyın (yamalı da olabilir) ve direkt onu takın. Yamayı dönünce evde yapın. Yol kenarında özensiz yapılan yama tutmaz çünkü. Özellike yüksek basınçlı yol lastiği kullanıyorsunuz, yama temiz yapmak çok mühim.
Rezillik puanım 0 bu durumda çünkü aslı astarı olmayan bir krizi gündeme getirmişsiniz.
Dışarıda yapmanız gerekecek herşeyi, bir defa evde mutlaka yapın bu bisiklet işinin altın kuralıdır. Mesela zincir koparsa nasıl quick link takılacak denediniz mi? Denemediyseniz, derhal öğrenin ve gerekli alet edevatı edinin çünkü bir gün başınıza gelecek.
Merhaba,
Ters çevirmek gerektiğini ben de forumdan okudum. Belki ilk uretilenlerde sikintilar yaşadılar. Yazanların da kötü niyetli olmadığını düşünüyorum. Hatta ters çevirmek zorundaysaniz fren koluna lastik takın frenler sıkılı kalsın yazan gördüm. Ters çevirmeye korktum.
Bugün iki tane sivili iç lastik siparişi verdim. Perşembe bisiklet 20 gün bakımına gidicek orda ustasına degistirtcem. Hem de yaparken izleyip birşeyler kaparım mutlaka. İçinden çıkanları da yedek olarak yanımda bulundurcam mutlaka.
Zincir konusunda da haklısınız o konuda aliexpresten alet setlerine baktım ama seçim yapamadım, sipariş listemde ilk sırada.
İlk basta hidrolik fren ile ilgili bilgisizlik, hurafeleride beyninize sokuyor. Bunlarin bazılarında dogruluk payı olsa dahi abartilmis efsanelerde var. Zamanla ve deneyimledikce, arastirip sorunlarinizi cozdukce konuya hakim olacak ve bazilarina gulup gececeksiniz.
Tekeri sokecekseniz bisikleti sehpaya almak ve ters cevirmek en kolay yoldur. Yolda sehpa bulamayacaginiza gore ters cevirebilirsiniz. Eger hidrolik yag haznesinde hava varsa, yani yeterli yag dolmamissa, normal kullanımda bunu hissetmeyebilirsiniz. Ters cevirdiginizde ise bu hava hareket edip hortumlara ve hatta pistona ulastiginda frenleme kabiliyetinde ciddi sorunlar olusabilir. Bakın ''OLUSUR'' diyemeyiz olusabilir.
Yag takviyesi ve hava alma isini kolayca halletme yontemi icin su alttaki videoyu izlemenizi tavsiye ederim. Siringalar, kitler, nipeller vb. girismeden daha basit ve pratik yollarla yag tamamlama, hava alma, yag degistirme islemleri yapabilirsiniz.
Ters cevirirken dikkat edeceginiz seyler:
1. Sele delinmesin ve yirtilmasin diye uygun bir zemin olmasina dikkat edin
2. Gidon uzerinde aparatlar (km saati, zil, aydinlatma, gidonkilidi vb.) var ise bunlarin ezilip kirilmaması icin gereken onlemi alin. Nazik olun veya bunlari ise baslarken cikartin.
3. Arka tekeri sokecekseniz on ve arka vites dislilerini en kucuge alin. Boylece zincir bollasir, sizde sokup takarken daha kolay hareket edebilirsiniz.
5. Teker sokulmus haldeyken hidrolik fren bisikletlerde fren kolunu hareket ettirmeyin. Aksi takdirde balatalar birbirine kenetlenip acarken ugrasmaniza, piston ve yag sorununa neden olabilir. ''OLUR'' diyemeyiz! Olabilir...
6. Tekeriniz quick release ise konik yaylarin dogru konumda takildigina dikkat edelim. Ters takilirsa fren ve vites ayarında kucuk problemlere neden olacak sekilde milimetrik sapmalar olabilir.
Bende ilk basta sizin gibi hidrolik frenden cekinip gunlerce kotu frenlere katlanmak, sorun cikinca ne yapacagim diye kafami kasimak zorunda kaldim. Arastirdikca google ve youtube, bisiklet forum gibi kaynaklar size tamircilerden daha cok yardimci oluyor. En onemli kural dersinizi iyi calisin, eksik malzeme ile tamir bakıma baslamayın. Gerisi halloluyor
Onemli Not: Söktüğünüz ve sıktığınız parcalarin materyaline ne sıkılıkta olacagina dikkat edin! Hidrolik hazne kapaklari plastik ise fazla sıktıgınızda catlar komple frensiz kalirsiniz. Aluminyum vidalara abanirsaniz deforme ve yalama edersiniz! Bisikletin neresinde ne kullanildiysa ideal sıkma oranına dikkat edin. Tork anahtari ile sadece profesyoneller ve ileri hobiciler calisiyor. Ama herseyi deli gibi sıkmak dogru degildir. Haliyle gevsek birakmakta![]()
Saçma bir soru olacak ama tek taraflı çalışan kaliperlerde var, sağlam olana bir bakıp rotoru tek taraflımı yoksa çift taraflı mı ? sıkıştırıyor bir emin olun isterseniz. Sonrasında çalışma mekanizması çok basit zımbırtılar kendi başınıza toparlayabilirsiniz ama bir parçası felan zarar gördüyse genelde doğrudan çöp olurlar ..Benim kaliperdeki pistonlardan biri hareket ediyor diğeri hareketsiz, temizleyim derken balatalar olmadan frene bastım, hareket eden piston yerinden çıktı yağ boşalttı. Pistonu ittirdim yerine oturdu, yağ ekledim, havasını aldım ama performansı daha da düştü. Hareket etmeyen pistonun çaresi var mı? Yerinden çıkan piston ittirince sorun çözülüyor mu? Yoksa kaliper çöp mü? Kaliper Shimanonun ucuz bir modeli. Balatayı söküp pistonlara wd40 sıksam sonra silsem işe yarar mı acaba? Son sorum kaliperi komple dağıtsak toplayabilirmiyim? Elimden gelir böyle şeyler. Konuyu baştan sona okuyamadım 35 sayfa mazur görün, cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
Kaliteli bir V-Fren neredeyse normal bir hidrolik fren kadar iş görür ama sizin sorunuz müdahale kısmında sanırım. Önerebileceğim iyisinden bir MEKANİK disk frendir. Sorun olduğunda kendiniz çözebilirsiniz diye düşünüyorum. Oda karışık gelirse dediğim gibi v-fren gayet yeterlidir.Fren sistemlerinde acemi biri için hidrolik yerine mekanik veya v fren mi önerirsiniz?
Bir çok yoruma baktım arıza verrdiği ve sıkıntıları bilmeyenler için büyük olacağı yazıyor gibi geldi
Bendede benzer durum olmuştu. Pad leri çıkarttıktan sonra pense ile dikkatlice iki tarafı ayrı ayrı sıkıştırdım. Ve kullanmaya devam.Merhabalar bisikletimin rotorları üzerinde değilken refleks olarak frenlerini sıktım(bundan önce de sürtüyordu) sonra çekiç ve tornavida ile pistonları açtım ama pistonlardan biri diğerinden daha ilerde kalıyor sürekli olarak içine tamamen itince bile fren sıkınca yine eşit olmuyor internette gördüğüm gevşetip fren sıkarak eşitlemeyi denedim ancak sürtmeye devam ediyor rotorlarda eğilme yok pistonlar neden dengesiz çıkıyor olabilir ne yapmam gerekir sürerken çok enerjimi alıyor hissedebiliyorum
Olağan şartlarda dediğiniz çözüm oluyor. Ancak sayın @Defcoon bu işlemi yapsada fren yaptığında sorunun tekrar çıktığını söylüyor. Kusura bakmayın ama daha bilgili birinin olaya el atması ya da tamirhane yolu görünüyor sanırım.Bendede benzer durum olmuştu. Pad leri çıkarttıktan sonra pense ile dikkatlice iki tarafı ayrı ayrı sıkıştırdım. Ve kullanmaya devam.
Sıkıştırıp eski haline geldikten sonrada bi test yapması lazım tabiki. ben hareket halindeyken arka vida çıkınca sağlam sıkmıştım frenleri. Birbirine yapışmıştı (kazadan döndüm diyim) sonra açtım kullandım hatta eskittim bile. yeni pad ler taktım sisteme. Bu arada biri açılmıyorsa wd40 ile açma şansını deniycek yoksa dediğiniz gibi ustaya doğru gidecek.Olağan şartlarda dediğiniz çözüm oluyor. Ancak sayın @Defcoon bu işlemi yapsada fren yaptığında sorunun tekrar çıktığını söylüyor. Kusura bakmayın ama daha bilgili birinin olaya el atması ya da tamirhane yolu görünüyor sanırım.
İşte bu anlattıklarınız yüzünden insanlar öcü diye bakıyor 😅. Sürekli yapılmasına gerek yok bu gibi bakımların diye iliştirin sonuna. Millet korkar, ben nasıl uğraşayım bu kadar der 🙂. Şahsen ben en az iki yıldır frenlerle uğraştığımı hatırlamıyorum.Hazır konu hortlamışken birkaç bilgi paylaşayım. Yıl 2020 oldu, hala hidrolik frenler öcü muamelesi görüyor. Oysa yapılması gereken sadece birkaç şey var.
Bazen sistemde hava oluşabiliyor. Bu havayı almalı. Hatta almasan bile belli bir seviyeye kadar zararı yok.
Hava alırken yağın rengine bakarak gerek görülürse yağı değiştirmeli.
Kaliper pistonları temizlenmeli. Hidrolik frenlerde dış etkenlere maruz kalan bölge kaliper pistonlarıdır. Sürekli içeri dışarı hareket ettikleri için balataların tozlarına, yağmura çamura vs açık durumdalar.
Bu bakımı yapmak da çok basit. Balataları söküp fren koluna basarak pistonları biraz dışarı itiyoruz. Sonra fren hangi sıvıyı kullanıyorsa kulak çöpüne o sıvıyı sürerek pistonların etrafını temizliyoruz. Çıkan kire inanamayacaksınız. Sonra pistonları yerine iterek tekrar fren koluna bas çek bas çek yapıyoruz. İki piston da eşit seviyede çalışmalı.
Eğer eşit çalışmıyorlarsa iki pistonu da yerine oturttuktan sonra fazla çalışan pistona lastik levyesi gibi bir şeyle güç uygulayarak frene basıyoruz. Bu sayede daha az aktif çalışan pistona egzersiz yaptırmış oluyoruz. Sonra pistonları tekrar yerlerine oturtarak eşit çalışıp çalışmadıklarını kontrol ediyoruz. Eşit çalışmıyorlarsa aynı işlemleri tekrarlıyoruz.
Önemli not: sakın pistonları temizlemeden içeri itmeyin yoksa bütün tozu kiri de beraberinde içeri itersiniz. Sonra contalar zarar görür ve bir süre sonra pistonlardan yağ sızmaya başlayabilir.
Sadece pistonların etrafından çıkan kir
225193 dosyayı görüntüle
Rotorun ise çıkarabileceği 2 problem var. Balata ayarı ve disk yamulması. Yukarıda yazdığım şeyler düzgün yapılırsa pistonlar düzgün çalışacağı için yaptığınız balata ayarı uzun süre devam edecektir. Balatalar düzgün ayarlandığı için ve pistonlar düzgün çalıştığı için disk de yamulmayacaktır. Yamulsa da çoğu durumda özel bir alete gerek kalmadan düzeliyor zaten.
Aslında öcü değilde insanlar ellerini kirletmekten kaçınıyorlar gibi geliyor banaİşte bu anlattıklarınız yüzünden insanlar öcü diye bakıyor 😅. Sürekli yapılmasına gerek yok bu gibi bakımların diye iliştirin sonuna. Millet korkar, ben nasıl uğraşayım bu kadar der 🙂. Şahsen ben en az iki yıldır frenlerle uğraştığımı hatırlamıyorum.