Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

iç lastik yama tavsiyesi

Ben tecrübemi rakamlar ile anlatayım, kararı size kalmış;

Decathlon'dan aşağıdaki yamayı aldığım zamanlar hala mtb kullanıyordum. Yaklaşık 3 ay önce yol bisikleti aldım eşimle. Eşim 1000 km'de 4 kez lastik patlattı. Bunların ikisi onarılmaz haldeydi (Sanırım çukura sert girmekten ötürü deforme olarak yırtılmış) ikisi ise klasik cam deliği. Cam deliği olanları bu yama ile yamaldık ve o lastikleri hep yanımızda yedek lastik olarak taşıdık, olur da lastik patlarsa eve gidebilelim diye.

Geçen hafta ben de ilk kez lastik patlattım ve yolda hızlıca patlak lastiği çıkarıp önceden yamaladığımız lastiği taktım. Amacım eve onla gidip daha sonra sıfır lastik takmaktı. Ama 1 haftadır hala aynı lastikle kullanmaya devam ediyorum. Yaklaşık 60-70 km daha yaptım ve şunu söyleyebilirim, bisikletime takılı gelen iç lastik, ben 110 PSI basıp kullandıktan sonra ertesi gün 90-95 psi arasına düşüyordu. Yamalı lastikte de aynı şey geçerli. Yani delikten ekstra sızma yok. Kaçan hava, lastiğin kendinden kaçan hava.

Sonuç;
*5-6 ay önce aldığım kendinden yapışkanlı yamanın yapışkan malzemesine beklemeden ötürü hiçbir şey olmadı.
*Bu yama ile yamalanan lastik, aynı marka sıfır lastik ile aynı basınç kaybetme değerlerini koruyor.
*Başkalarını bilmem ama benim için bu fiyata beklenmedik bir ürün oldu.

(link)
 
Scudo
@Erhan U

Ben de tam olarak bu ürünü kullandım. Yamayı kaymaması için iç lastiğe hafif hava basarak uyguladım. Uygulamadan sonra 7-8 dk. sıkıştırdım. Sonrasında lastiğe montajını yaptım. Yol üzerinde olduğumdan elimdeki pompa ile 70-80 PSI arası basabildim.
İşyerinden eve kadar 3 KM taşıdı ve 1 KM kala yama açıldı. Eve geldikten sonra evde duran daha önceden cam girmiş başka bir iç lastiğe yine aynı adımlarla yama uyguladım. 100 PSI bastım. Sabaha kadar o şekilde durdu.

Elimde hiç yedek iç lastik kalmadığından ertesi gün yamalı lastikle Decathlon'a gittim. Lastiği alıp eve döndüm. Toplam 7 KM yol yaptım. Herhangi bir sorun çıkmadı.
Bisikleti balkona çıkardım. 2 saat sonra eşim mutfaktan senin lastik hava kaçırıyor dedi. Sanki cam girmiş gibi fosur fosur kaçırıyor. Söktüm baktım, yama kenarından kalkmış hava kaçırıyor.

Bu olaylardan sonra yama kullanmamaya karar verdim. 8 Liraya çiftli bir iç lastik alırım, patladığında atarım. Benim için en güzeli böyle olacak sanırım.
 
Yedek lastikler beraber, hazır yapışkanlı yamalardan taşıyorum. ( SUPER B TB-1118 ) marka.boyutlarıda taşımak için ideal.
Yol bisikletimin ön lastiği patladığında yama yapmıştım ve 3.000 - 3.200 km kadar kullandım. Bir gece yapışkanı hava kaçırmış ve lastik kendiliğinden indi sonunda.
Sanırım patlağın olduğu kısım ile yamayı yapma şeklimizde önemli.
 
Latex iclastiklere yama yapiliyormu biliyormusunuz. Yaoiliyorsada normal yamami yoksa ozel yamasimi var.
 
Yama yaptığım ve 100psi ın üzerinde bastığım lastikler hep arıza verdi. 3farklı yama kullandım sıkıntı bendedir diyordum ama İhtiyar abinin dediklerini okuyunca bir nebze rahatladım. 20tl verdiğim iç lastiğe yanıyorum..Arkadaşın biri conti 4000s lastiğin iç tarafına kullanmadığı iç lastiği kesip yapıştırmış patlak yaşamadım daha dedi baya da yol gitmiş.performansta azda olsa düşüş olduğunu ekledi bu arada. Ben de buna benzer birşey deneyip çifti 9 liraya olan iç lastiklerden depo edeceğim inş. hallolur.
 
@meseduzu

Latex ic lastiklere gecince bu konuyu ben de arastirdim.

Normal lastik yamasi ve uhusunun oldukca iyi calistigini soyluyorlar.
Kendinden yapiskanli yamalarin en uygun oldugunu soyleyenler var.
Bir kesim de eski latex ic lastiklerden kestigi yamalari yapistirmis. Sorunsuz calistigini soyluyor.

Herkesin uyardigi nokta ise ic lastigi cok iyi temizlemek. Hafif pudrali geldigi icin ic lastik yama tutmasi cok zor oluyormus. O nedenle o bolgeyi cok iyi temizleyip, ince zimpara ile yamaya hazirlamak gerekiyormus.

Henuz patlak yasamadigim icin yontemlerin hic biri hakkinda yorumum yok. Umarim da hic yorumum olmaz :D
 
Bilgiler icin tesekkur ederim. Patlak icinde Allah korusun diyelim
 
1ad. triban3 le gelen,2 ad. dec.aldıgım toplam 3 ad. iç lastiği şu yama ile 1'er kez yamadım.
Hatta cimrilik edip yuvarlak yamayı 4 eşit parçaya böldüm-çocuklugumda mahalle piskletçisi yapardı böyle :) -

Hala yamalı lastikleri 100psi basınçta kullanıyorum,hiç sıkıntı çıkarmıyor.Arka dış lastikte 4-5 yerinden irili ufaklı delik olduğu halde,hiç sorun çıkarmadı çeyrek yamalı lastik.

İlk bisikleti aldıgım bayiiden almıştım bu yama setini 20-25 TL mi ne vermiştim
Hafif zımpara sonrası kendinden yapışkanlı yamayı yapıştırıp,koltuk ya da kanepenin ahşap ayagının altında sıkıştırıyorum,mis gibi oluyor :)

SuperB TB-1120
https://i.hizliresim.com/Lo9oG0.jpg
 
Valla bende bisan bi bisiklet var köyde kullandigim (klasik bayır karadeniz köyü) (5senedir kullanmiyorum uniden dolayi) sürekli patlıyordu benim lastik de kabak olmuştu 10 yil geçti hala degistirmedim biraz daha sursem iç lastik cikacak disari :) neyse eski bi iç lastikle Bali kullanarak yapistiriyordum gayet de saglam oluyordu. O kadarki iç lastikte yer kalmayınca yenisini alıyordum :p. Bundan 4 5 sene önce tamir takımı falan bilmiyordum yada amatör dusunuyordum heralde..
 
arkadaşlar dış lastiğim delik deşik olmuştu cam kırıklarından,şirketteki kumaş kartelasında kullanılmayan gerçek deri kumaş numuneleri var.
Gerçek deri oldugu için çok sağlam,delmek için çok zorlamanız gerekir,kauçuktan daha sağlam oldugu kesin

Küçük olanları(1mm kalınlık) yol bisikletimde kullanacağım,elimde fazladan 4 set var (1 set 4 adet) isteyene ücretsiz ama kargosu anlaşmalı mng ile karşı ödemeli gönderebilirim.

Büyük olanlar(2mm kalınlık) ise biraz daha kalın,mtb yada tur bisikleti olanlar kullanabilir.
Ondan da 3 set var,(1 set 3 adet) yine isteyenlere 1'er set olarak gönderebilirim.

https://i.hizliresim.com/5o9bRl.jpg
 
Ben Zefal'in kendinden yapışkanlı setini kullanıyorum. Hiç sorun yaşamadım zaten lastiğim de nadir patlar, kullanımı da kolay. Küçük pakette satılanlarından alıyorum içinde 6 tane oluyordu yanlış hatırlamıyorsam. Bana yetiyor. Bizim gruptaki arkadaşların da hepsi kendinden yapışkanlı ZEFAL'ci :D
 
Bazı bayilerde yol bisikleti iç lastigine yama yapılmaz deniyor fakat forumda gördüğüme göre yapanlar var bu konuda güncel bilgi ve öneri alırsam işime çok yarar.decathlondan kadro çantası aldim onun icinde tasımayi düsünüyorum yoksa her lastiğe 7 lira verecez mecbur.
 
Yamanın esnemesi iç lastiğin esnemesi kadar olmadığı için çok küçük yapıştırmak riskli. iç lastiğin yama yapıştırılacak yerini yağdan ve kirden zımparalayarak iyice arındındırmazsanız geri atma olasılığı yüksek. Eskiden çıkma iç lastik alıp ondan kestiğimiz parçalarla yama yapardım. Aynı malzeme olduğundan esnemesi aynı olurdu. Şimdi mümkün olduğunca geniş hazır soğuk yamalardan taşıyorum biraz da zımpara ve bally türü yapıştırıcı. Yamayıp toplamak 10 dk sürüyor ama iç lastiği haricen yama yapıp çok şişirirseniz aşırı genişlediğinden yeni yamayı atabilir. Genelde seleye, gidon boğazına 1 yada iki tane yedek iç lastik sarıp bantlarım. Yolda duruma göre onu takar patlayanı sonra da tamir ederim. Vakit varsa ve delik kolay tespit edilirse hava da izin verirse tamir daha avantajlı sonuçta uzun yolda 2. bir patlak olabilir ve bu sefer yama yapmak için durum müsait olmayabilir.
 
Yazılanlardan anladığım kadarıyla yol bisikleti iç lastikleri için de yama yapmak mümkün ve en pratiği de kendinden yapışkanlı olan yamalar.

Peki 2016 Temmuz itibarıyla hangi siteden hangi ürünü tavsiye edersiniz fiyat/peformans olarak?

Kullanıp tecrübe etmiş olan arkadaşlar link verebilirse çok sevinirim.
 
Arkadaşlar 23c lastiğim var bakmadan sipariş ettiğim yama 25c çıktı. Yapıştırıyorum her seferinde çıkıyor ne yapmam lazım :(
 
@Auron Sanchez delik olan yeri törpüle sonra yapıstırıcıyı sür yamayı yap kurumasını bekle
 
Geri