@burakncn boy buyudukce alın borusu,üst boru, arka çatal da buyuyor. Sele ve gidon ayari ile bu degisimleri sınırlı bir şekilde yakalarsınız ancak. Sele ve gidon ayarlari ile +-2 santimetrelik oynamalar yapilabilir. Ornegin 54 bisikleti 56'ya cevirebiliriz veya tam tersi. Ama bu degisikligi yaptigimizda, kadronun kendi geometrisinden, tavsiye edilen ve hedeflenen geometrisinden uzaklasmis oluruz. Yani ust duzey performans icin, hergun kullanim icin veya uzun tur hedefi icin pek de uygun olmaz.
Eger bisiklete 'ciddi' biniyorsaniz, yakalamaniz gereken veya en azindan yakin olmaniz onerilen bazi degerler var
Kadro ureticileri bu degerlere zaten bizim yerimize kafa yoruyor
Bize de gayet basit anlasilabilen ve en uygun bedeni secebilecegimiz beden tablolarini hazirliyorlar
Sele ve gidon bolgesinin ayarlamaya ve yeniden duzenlenmeye aşırı elverişli olmasinin asil sebebi, bisiklet kadrolarinin ve beden tablolarinin 'ortalama insan'a gore olusturulmalari. Ayni boydaki her bireyin kol ve bacak uzunluklari ayni kabul ediliyor ama degil. Bireysel farkliliklar sonucu ortaya cikan bu 'minik' prüzleri de sele ve gidon ayariyla cozerek, bisikleti kendimize %100 uygun hale getiriyoruz
80 kadansla yapilan, 4 saatlik bir sürüşte bacaklarimiz neredeyse 20.000 kez donuyor. (80x60x4=19.200) Ozellikle diz sakatliklari bisiklette sık rastlanan bir durum cunku dizler cok yogun calisiyor. Dogru calismalari cok onemli