Mehmet Altuğ
surrender.to.music
- Kayıt
- 10 Ağustos 2008
- Mesaj
- 2.534
- Tepki
- 8.516
- Şehir
- Eskişehir
- Bisiklet
- Scott
@roycolt İlla bayiye/servise gitmenize gerek yok. Birkaç basit detaya dikkat ederseniz kendiniz de kontrol edebilirsiniz bisikleti:
1. Satış anında mutlaka satış sözleşmesi yapın. Satış sözleşmesi olmadan bisikletin garantisinden yararlanamazsınız. Ayrıca iki tarafın güvenliği için satış sözleşmesi düzenlenmesi çok önemlidir.
2. Bisikleti gündüz vakti görüp inceleyin. Hava kararınca normalde gözünüze çarpacak hatalar kolayca gözden kaçabilir.
3. Kadronun kaynak noktalarını, özellikle de alın borusunun üst ve alt kısımlarını (maşanın kadroya girdiği nokta) ve sele borusunun kadroya girdiği noktaları dikkatle inceleyin. Kadrolarda en sık çatlayan, hasar gören noktalar buralardır. Yine kadronun tamamını, olası çatlak, ezilme ve boya hatalarına karşı kontrol edin. Boya kalkması, sürtme vb. gibi sorunlar önemsiz olsa da, çatlaklar ve ezilmeler bulunan bir kadrodan kesinlikle uzak durmak gerek.
4. Ön ve arka jantların akorlarını kontrol edin. Lastikler döndüğünde sağa-sola, yukarı-aşağı yalpalama yapmaması, amiyane tabirle "8 çizmemesi" gerekiyor. Jant yanaklarını ve jant tellerinin jant çemberiyle birleştiği noktaları çatlak ve ezilmelere karşı kontrol edin. Tekerlekleri boşlukta elinizle döndürerek, dönüşlerinin akıcı olup olmadığına bakın. Tekerlekler elle çevrildikten çok kısa bir süre sonra duruyorsa, jant göbeklerinde sorun olabilir. Lastiklerin dişlerini ve aşınma durumlarını kontrol ederek ne kadar kullanıldıklarını ve daha ne kadar ömürleri kaldığını anlayabilirsiniz.
5. Bisikleti bir süre kullanın. Pedala yüklendiğinizde orta göbekten olağandışı sesler gelip gelmediğine, göbekte boşluk olup olmadığına dikkat edin. Sert frenleme yapın. Hidrolik frenlerde fren kollarının sünger hissi vermemesi, az bir kuvvetle yeterli frenleme gücü sağlaması lazım. Vites geçişlerini kontrol edin, arka aktarıcının vites koluna verdiği tepkiye bakın (her bir tık'ta bir dişli büyütmesi/küçültmesi gerekiyor). Bisiklet kilitlenebilir maşaya sahipse, kilit mekanizmasının çalışıp çalışmadığı kontrol edin.
Vitesleri ayarsız, frenleri iyi tutmayan, jantları akorsuz, lastikleri aşınmış bir bisikletin sahibi, bisikletine özen göstermeyen ve hor kullanan bir insandır. Böyle bir insandan bisiklet almak mantıklı bir iş olmayacaktır.
Bu hususlara dikkat ederseniz, alacağınız bisikleti uzun süre sorunsuz kullanabilirsiniz.
1. Satış anında mutlaka satış sözleşmesi yapın. Satış sözleşmesi olmadan bisikletin garantisinden yararlanamazsınız. Ayrıca iki tarafın güvenliği için satış sözleşmesi düzenlenmesi çok önemlidir.
2. Bisikleti gündüz vakti görüp inceleyin. Hava kararınca normalde gözünüze çarpacak hatalar kolayca gözden kaçabilir.
3. Kadronun kaynak noktalarını, özellikle de alın borusunun üst ve alt kısımlarını (maşanın kadroya girdiği nokta) ve sele borusunun kadroya girdiği noktaları dikkatle inceleyin. Kadrolarda en sık çatlayan, hasar gören noktalar buralardır. Yine kadronun tamamını, olası çatlak, ezilme ve boya hatalarına karşı kontrol edin. Boya kalkması, sürtme vb. gibi sorunlar önemsiz olsa da, çatlaklar ve ezilmeler bulunan bir kadrodan kesinlikle uzak durmak gerek.
4. Ön ve arka jantların akorlarını kontrol edin. Lastikler döndüğünde sağa-sola, yukarı-aşağı yalpalama yapmaması, amiyane tabirle "8 çizmemesi" gerekiyor. Jant yanaklarını ve jant tellerinin jant çemberiyle birleştiği noktaları çatlak ve ezilmelere karşı kontrol edin. Tekerlekleri boşlukta elinizle döndürerek, dönüşlerinin akıcı olup olmadığına bakın. Tekerlekler elle çevrildikten çok kısa bir süre sonra duruyorsa, jant göbeklerinde sorun olabilir. Lastiklerin dişlerini ve aşınma durumlarını kontrol ederek ne kadar kullanıldıklarını ve daha ne kadar ömürleri kaldığını anlayabilirsiniz.
5. Bisikleti bir süre kullanın. Pedala yüklendiğinizde orta göbekten olağandışı sesler gelip gelmediğine, göbekte boşluk olup olmadığına dikkat edin. Sert frenleme yapın. Hidrolik frenlerde fren kollarının sünger hissi vermemesi, az bir kuvvetle yeterli frenleme gücü sağlaması lazım. Vites geçişlerini kontrol edin, arka aktarıcının vites koluna verdiği tepkiye bakın (her bir tık'ta bir dişli büyütmesi/küçültmesi gerekiyor). Bisiklet kilitlenebilir maşaya sahipse, kilit mekanizmasının çalışıp çalışmadığı kontrol edin.
Vitesleri ayarsız, frenleri iyi tutmayan, jantları akorsuz, lastikleri aşınmış bir bisikletin sahibi, bisikletine özen göstermeyen ve hor kullanan bir insandır. Böyle bir insandan bisiklet almak mantıklı bir iş olmayacaktır.
Bu hususlara dikkat ederseniz, alacağınız bisikleti uzun süre sorunsuz kullanabilirsiniz.