Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İlk kez bir yol bisikleti alacağım görüşleriniz nedir?

Özetle başlangıç seviyesi bir yol bisikleti alacağım ve fikirlerinize ihtiyacım var. yol bisikleti ile ufak bir geçmişim var hemen onu da belirteyim ki nasıl bir şey aradığımı sizlere daha net anlatabileyim. 4 aydır salcanonun XRS 200 modelini kullanıyorum. 300 liraya almıştım =) neredeyse dağıldı diyebilirim.. ama bana yol bisikletini fazlasıyla sevdirdi. yol bisikletine aşırı derecede merak sardım. ben yinede "iyiki ilk yol bisikletim XRS 200müş" diyorum. bu ucuz bisikletle nasıl yol bisikleti kullanıldığını öğrendim çünkü. her gün mutlaka antrenmana çıkıyorum. 2-3 saatten önce dönmüyorum. tempolu gitmeye çalışıyorum. Fakat artık yeni ve daha sağlam bir modele geçmek istiyorum. açıkçası XRS 200'ü; yol bisikletine alışıp alışamicağımı, sevip sevemiceğimi merak ettiğim için almıştım diyebilirim ve sevdim. İnternette ve forumda birkaç model araştıdım. 1500 TLyi pek aşmamak, 2000 TLyi bulmamak kaydıyla güzel bir bisiklet almayı planlıyorum. bu bisiklet giriş seviyesi bir yarış bisikleti olacak. malesef bana yardımcı olabilecek pek bir kimse tanımıyorum. birtek sizler varsınız. Hikayem kısaca budur, tabiki bu konuyu açmadan önce güzelce araştırdım ve 6 model buldum. hem bütçeme, hem de istediklerimi karşılayabilecek gibi görünen 6 model.. bunları aşağıda tek tek özellikleri, fiyatları ve resimleri ile sizlere sunuyorum. Fiyatları 900 ile 1800 TL arasında değişen bu modellerden hangisi parasının hakkının verir ve beni pişman etmez ve ufak çaplı yarışlara katıldığımda beni mağdur bırakmaz? Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.

SEDONA 611 1800 TL
Kadro : 6069 Alu
Maşa : Sedona Carbon
Furş : Neco CC146
Gidon : Race Face Cadence
Boğaz : Race Face Cadence
Sele Borusu : Race Face Ride
Sele : Velo VL2128
Elcik : Velo
Vites Kolu : Shimano Tiagra
Ön Vites : Shimano Tiagra
Arka Vites : Shimano Tiagra
Aynakol : Shimano Tiagra
Ruble : Shimano Tiagra
Zincir : Shimano HG – 53
Fren Kolu : Shimano Tiagra
Fren : Tektro R-530
Jant : Shimano R-500
Lastik : Schwalbe Lugano
İç Lastik : CST
Fiyat : 1200 USD

GEOTECH BULLS 999 TL
KULLANICI TIPI : YOL
KADRO : ALLOY
ÖN MAŞA : ALLOY
VİTES KOLLARI : SHIMANO 16 VİTES
FREN KOLLARI : U FREN SİSTEMİ
SELE : ERGONOMİK SELE
JANT EBATI : 28"

GEOTECH AİR 1096 TL
KADRO : GEOTECH 6061 ALUMINYUM
ÖN MAŞA : GEOTECH 6061 ALUMINYUM
ARKA AKTARICI : SHIMANO SORA
ÖN AKTARICI : SHIMANO SORA
VİTES KOLLARI : SHIMANO SORA
RUBLE : SHIMANO SORA
ZİNCİR : KMC
AYNAKOL : ALUMINYUM 39-53 DİŞ
ORTA GÖBEK : SHIMANO SORA
FREN ÖN / ARKA : SHIMANO SORA
FREN KOLLARI : SHIMANO SORA
ARKA GÖBEK : ALUMINYUM
ÖN GÖBEK : ALUMINYUM
PEDALLAR : ALUMINYUM
GİDON : ALUMINYUM
BOYUN : ALUMINYUM
SELE : SELLE ROYAL
SELE BORUSU : ALUMINYUM
SELE KELEPÇESİ : ALUMINYUM
JANT : ALEX RIMS V PROFIL
JANT TELLERİ : KROM
LASTİK : RUBENA
RENK : SİYAH
JANT EBATI : 28"
VİTES SAYISI : 18
MATARYEL : Alu

BİANCHİ SLR 200 900 TL
Kadro Alüminyum 7005 Double butted (Çift kademeli boru) Entegre Maşa Yatağı
Maşa Yol Tipi CROMOLY 1.1/8"
Jant 28"RACING. BYTE ROUBAIX
Lastik 700X23C 23-622 C-740 Siyah DK SW27 100LBS
Vites Shimano Sora 18 Vites
Fren Shimano Sora- ABR-3400
Sele SELLE ROYAL 8555T SPOOK

BİANCHİ SLR 1050 1840 TL
Kadro Karbon/Alüminyum Matrix Entegre Maşa Yatağı
Maşa 28"Yol 1.1/8" F34- Karbon
Jant 28"RACING. BYTE ROUBAIX
Lastik SCHWALBE 700X23C 23-622 LUGANO Patlamaya Dirençli Telli Siyah
Vites CAMPAGNOLO XENON 20 Vites
Fren FSA-GOSSAMER BK-RO-6020 Siyah
Sele SELLE ROYALSETA 1086HRT BLACK

SCOTT SPEEDSTER S60 1432 TL
Ağırlık : 10.0 kg
KADRO : Alloy tubing Road geometry
7005 Alloy P.G.
Integrated headtube
MAŞA : Alloy 1 1/8 steel steerer integrated
FURŞ : Integrated steel cup
ARKA VİTES : Shimano RD 2200 24 speed
ÖN VİTES : Shimano FD 2203 - F
VİTES KOLLARI : Shimano Sora ST-2200
Dual control 24 speed
FREN : Scott comp SCBR-350 Comp pads
AYNA KOL : Truvativ ISOFLOW 30/42/52 T
ORTA MİL : Truvativ 07BB 68/113
GİDON : Scott Road Drop OS Anatomic 31.8mm
GİDON BOĞAZI : Scott Road Team OS 1-1/8 / four bolt 31.8mm
SELE BORUSU : Scott Alloy 31.6mm
SELE : Scott Road
ÖN HAZNE : Scott Comp
ARKA HAZNE : Scott Comp
ZİNCİR : KMC IG 51
DİŞLİ : Shimano CN-HG50-8
12-25 T
JANT TELLERİ : 14 G stainless silver 2mm
JANTLAR : Alex R 500 black
Front / Rear 32 H
LASTİKLER : Conti Ultra Sport 700x23 C
 
Scudo
bu saydığınız markalardan sadece scott yabancı olduğu için daha kaliteli olduğunu düşünüyorum. bu listeye trek,cannondale, giant vs.. de eklenebilir.

ama tüm bisikletlerde en önemlisi doğru kadro boyunu seçebilmek. o yüzden bu adresteki ölçüleri alıp size en uygun kadro boyunu hesaplamanızı tavsiye ederim:

(link)

daha sonra kaliteli markalar arasından sizin vücut ölçünüze en uygun bisikleti seçersiniz.
 
Eğer bisiklete bu kadar fazla zaman ayırıyorsan bütçeni biraz artır. Yol bisikletinde hafiflik çok önemlidir. Bu da önce kadrodan başlar. Cannondale Caad9 en hafif alu kadrolardan biri 1350 gr civarı. Scott s10 kadroda hafiftir. 2009 modeller 1450 gr civarı 2010 model 100 gr daha hafif sanırım. Scott s60 ta s10 gibi olsa gerek emin değilim. Sonra giant alu kadrolarda 1400 gr civarı olsa gerek. Specialized kadrolar ağırdır. Yani kısaca öncelikle iyi ve hafif bir kadro.

Donanım olarak Shimano 105 10'lu sistemden aşağı bir donanım almamanı tavsiye ederim. 10'lu sistem 105 Ultegra ve DuraAce 7800 ile uyumludur. İlerde parça değiştiriken uyum sorunu olmaz. Tiagra diğer üst modellerle yani 105, Ultegra ve DuraAce'le uyumlu değildir.

Böyle bir bisiklet 3000 Lira eder. Zaten 2000 Lirayı gözden çıkarmışken bence bütçeni artır. Eğer bu kadar meraklıysan ilerde zaten bu parayı harcıyacaksın emin ol.
 
öncelikle,

ilgilenen herkese tekrar teşekkür ediyorum.

hem çalışıp hem okuyan bir öğrenciyim, ve bu 6 bisikletten en pahalısı olan 1850 lira, diyelimki onu aldım. ve benim bisiklete ayırabileceğim bütçe gerçekten son damlasına kadar 1850 liradır. 2000 lira bile beni büyük zora sokar.

bütçem ilk başta 900 liraydı açıkçası, bunu imkanları zorlayarak 1850 liraya kadar çıkardım.

3000 liralık bisiklet almak için birincisi, kredi çekmem gerekecek. ki buna girmek istemiyorum, ve diğer bir sebep de bu işde biraz ağırdan pişmek istiyorum. alacağım bisiklet "giriş seviyesi bir yol bisikleti" olmalı diye düşünüyorum. ileri seviyede bir bisiklet almamak(veya alamamak) için çok geçerli sebeplerim var :eek:

ve son olarak araştırmalarıma devam ederken sedona 611'in sadece 50 ve 52 cm kadro boyları ile üretime sunulduğunu okudum, nekadarı doğrudur bilemiyorum ama bu kadrolar bana büyük gelecek, boyum 1.75. haberin kaynağı da paylaşmamda sakınca yoksa şurası;
(link)
 
Ben de kısa süre önce yol bisikletine geçtim. Benim bisikletim Bianchi XENON SLR 1050.. Campagnolo Xenon aksamıyla geliyor buda Tiagra seviyesinde bir sistem ve bir hayli kaliteli. öncelikle şunu söyleyim, frenler çok daha güçlü diğer bisikletlere nazaran. Scott ve Marin ile karşılaştırdım ordan biliyorum.

Dostum alacağın bisikleti git gör, elini alt gidona koyduğunda frenleri vitesleri çok rahat kontrol edebiliyomusun bir bak. zira denediğim scott ta vitesleri arttırabilmen için elini illada üstte tutman gerekiyodu. Marinin ise frenleri çok zayıftı herşeyiyle çok kaliteli olmasına rağmen.

Bianchi ye karşı bir çok kişinin ön yargısı var, ben bunu hiç anlamıyorum.ben çok profesyonel takılcam ona göre bir bisiklet bakıyorum demediğin için sunduğun alternatiflerin içinde en iyisi Bianchi XENON SLR 1050. Ben kullanıyorum ve tavsiye ediyorum. Bu bisiklet seni çok uzun süre idare eder. Almadan çok araştırdım forumda da sordum, bir çok kişi o fiyata ne bisikletler toplarsın, çok daha iyilerini alırsın diyor ama ALAMASSIN..Buna itirazı olan varsa alternatifleri çıkarsın,bisiklet toplarsın diyen kişilerde listesini çıkarsın.Herkes en üst seviye sistemler olan bisikletleri tavsiye ediyor, öyle olduktan sona iş kolay tabi, bastır parayı al en iyi donanımlı bisikletleri.Ha ayrıca benim bisiklet toplamaya uğraşacak kadar zamanım yok. Alıp binmem lazım.

Yol bisikletlerinde 1000 - 2000 tl arası çok az alternatif var ve bunlardan en iyisi bence SLR-1050. Seni çok uzun süre idare eder, boyum da 1.76
 
  • Beğen
Tepkiler: Ongun Yücesan
Eğer erdem öncel arkadaşın verdiği linkte istenen ölçüleri girip kendi vucut ölçülerininze uygun boyutları öğrenirseniz daha iyi olur, ve mutlaka alacağınız bisikleti almadan önce deneyiniz, ben herzaman ne olursa olsun alınacak ürünün gözle görülüp elle dokunulması gerektiği taraftarıyım.
Diğer yandan, tahminimce 52 kadro 175 boy için ya tam olur ya da 54 tam olur. Benim boyum 177, ben 56 kadro kullanıyorum gayet memnunnum.
Bu arada eğer kendiniz toplamak isterseniz kendi bisikletinizi;
Full xenon sete sahip, scott s30 kadrolu bir bisikleti bianchi slr 1050den daha uygun bir fiyata toplayabilirsiniz ve geriye kalan bütçenizle varsa eksik olan ekipmanlarınızı, km saati, kask, forma tarzı şeyler alabilirsiniz ki topladığınız bisiklet slr1050den daha iyi olacaktır.
 
Bence bunlarin icinde alinabilecek en iyisi Sedona, jantlar falan daha iyi aslinda parcalarin cogu fena degil ve grafikler de guzel. SLR 1050 ye bakinca gozum yoruluyor.
 
@Adil

hayır arkadaşım bu bianchi'ye karşı ön yargı olduğundan değil. gerçekten kullanıp beğenmediğimiz için. bende vardı en sonunda kardeşime verdim. ben bianchi'nin sadece 10 yıl öncesi versiyonlarını seviyorum. onlarda zaten orjinal oluyorlar.

bir de sen dene bakalım giant, trek, scott ya da cannondale gibi bisikletleri ondan sonra bianchi'yle karşılaştır bakalım arada fark var mı yok mu?
 
Serkan, bu verdiğin sitede Sedona kadro için 1350 gr diyor. Eğer doğruysa iyi bir ağırlık. Sedona yol bisikletlerini kullanan çok fazla olmadığı için sağlıklı objektif yorumlar almak zor oluyor. Ben olsam tercihimi tanınmış markalardan yana kullanırdım çünkü bu markalar hakkında internette binlerce kullanıcı yorumu bulabilirsin.
 
bu arada kafadan şu boy kadro olur diyen arkadaşlara hiç katılmıyorum. kimse kusura kalmasın ama sallıyorlar.

nedenine gelince ben bu bahsettiğim sitedeki ölçüleri dikkatli bir şekilde girdim. ve sonuçta aynı fiyat aralığında iki bisiklet arasında kıyaslama yaptığımda birinin diğerine göre benim vücut ölçülerime daha uygun geldiğini gördüm. hatta karşılaştırdığım bisikletlerin isimlerini de vermemde sakınca yok. trek 1 serisi ile giant defy arasında karşılaştırma yaptım ve defy'nin geometrisi bana göre daha uygun geldi.

bence o direkt şu boy kadro al diyen arkadaşın etkili destek sütunu mesafesi (effective top tube length) gibi kavramlardan haberi yok. bakın yabancı sitelerde koca koca harflerle ne yazıyorlar:

Top Tube Length: More Important Than Seat Tube Length!

destek sütünü mesafesi: sele sütunu mesafesinden daha önemli!

(link)

her insanın vücut özellikleri de farklı farklı olacağı için kol uzunlukları ve bacak içi ölçüleri de farklı olacaktır. bu yüzden daha önce söylediğim gibi competitive cyclist gibi bir siteden gerekli ölçümleri yapıp çıkan sonuca göre karar vermek en mantıklısı. yurtdışında bu iş bir sektör haline gelmiş. bike fitting deniliyor. ve size en uygun bisikleti seçmek için 150$ ödüyorsunuz.

 
  • Beğen
Tepkiler: yusuf samet yaraş
@erdem öncel size hak vermemek elde değil, herkes sadece tek bir ölçüyü baz alıp kullanıyor ki bunlar "c-c seat tube length" ve insan boyuyla kıyaslıyorlar. Oysa, hem insanın kensine has bir vucüt anatomisi vardır ki aynı boydaki insanların kol ve bacak uzunlukları çok farklı olabilmektedir. Yine aynı şekilde bisikletlerde için de bu durum geçerlidir, aynı kadro boyuna sahip farklı markalrın hatta aynı markanın farklı modelleri aynı kişiye uygun olmuyor. Ayrıca bisikletin hangi amaçla kullanılacağı da önemlidir, spor sürüşler, daha rahat ve zevke yönelik sürüşler vs. vs. Bundan dolayı ya kadro geometrilerinin ve boylarının kişinin kendi vucut olçüleriyle karşılaştırılması hatta mumkunse seçilen kadronun bir süre kullanılması en uygun kadroya ulaşmanın kanımca en sağlıklı yoludur.
 
  • Beğen
Tepkiler: erdem öncel
@erdem öncel mesajımı tekrar bir oku istersen. ben zaten kullandım dedim. 1000-2000 tl aralığındaki aletlere baktım.bu fiyat aralığında fiyat & performans açısından söyledim. ha tutup bana 1500 euroluk 2000 veya 3000 euroluk bisikletleri kullandın mı diye sorma arasında tabiki fark vardır, marka olmasına da gerek yok o zaman zaten.illede farkı görmek gerekiyosa Cannondale Six-Slice serisini denemek lazım. yarışçı olmadığım için ben kullanmama bakıyorum, herhangi bir gruplada takılmıyorum, gayette memnunum.
 
Yok ben sizin kullandığınızı anladım da ben de bianchi bisiklet kullandım. onu anlatmak istedim. Hani siz demişsiniz ya önyargılı yaklaşıyorsunuz diye. önyargı daha önce kullanmadığın, denemediğin bir şeye karşıdır. denemeden etmeden iyi ya da kötü dersin. ama denemişsen tecrübe ya da kullanıcı deneyimi olmuş oluyor.
 
Peki anlaştık. Dün odtu de ilk kazamı yaptım dağ bisikletimle :Skull-175 Her ne olursa olsun bisikletten önce güvenlik ekipmanları diyorum.Taklayı atıp düşünce kask engelledi darbeyi :) Bütçeyi buna göre ayarlamakta fayda var.
 
Böyle bir bisiklette sadece bisiklet fiyatını düşünmemelisiniz. Kilitli pedal, Kask, tayt, forma, kilitli ayakkabı. En iyimser hesapla 300-400 arası tutar. Dağ bisikleti idare edebilir ama bu ekipmanlar olmadan iyi bir yol bisikleti kullanılmaz benim görüşüm.
 
bianchi slr 1050 çok iyi duruyor bunların içinde fakat campanyol takımı için olumsuz şeyler söyleyenler var onun dışında şık duruyor
 
drag marka bisikletlere bakabilirsiniz.700-800 tl civarı fiyatları var.fakat bütcenizi zorlamak istemezseniz salcano xrs 200 fiyat performans oranı olarak çok iyi bir bisiklet market bisikletleri gibi yarı yolda bırakmaz.çok iyi de değil.
bence salcano xrs 200 o kadarda kötü değil.
 
görünce şaşırdım o fiyata öyle bi bisiklet :D o fiyata bulabilceğiniz sıfır olarak en işinize yarayabilcek bisikletlerden biri o dur büyük ihtimalle
 
Geri