Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İnsanı çileden çıkaran bisiklet arızaları

Hangi Arıza Sizi Çileden Çıkarır ?

  • Lastik patlağı

    Katılım: 68 21,9%
  • Arka aktarıcı düzgün çalışmıyor

    Katılım: 31 10,0%
  • Ön aktarıcı düzgün çalışmıyor

    Katılım: 10 3,2%
  • Nereden geldiği belli olmayan değişik sesler

    Katılım: 122 39,4%
  • Arka göbekte boşluk var

    Katılım: 7 2,3%
  • Disk frenlerde sürtme sorunu

    Katılım: 27 8,7%
  • Disk frenler tutmuyor

    Katılım: 2 0,6%
  • Zincirle ilgili problemler

    Katılım: 10 3,2%
  • Jantlarda akord sorunu

    Katılım: 22 7,1%
  • Pedallar ve aynakol problemleri

    Katılım: 11 3,5%

  • Toplam katılım
    310
4-5 gün önce yaptığım sürüşün ortalarında, furşdan çatır çatur şeklinde, çok sinir bozan bir ses gelmeye başladı. Söktüm, baktım. Rulmanlar boşluk yapmış ve hırıltılı çalışıyor. Yeni bir furş seti satın aldım. (Token a83r) Furşla alakalı ne varsa (Gidon, boğaz, maşa çiçeği vs.) hepsini temizleyip gresleyip yeni furşla beraber taktım ve ertesi gün tekrar sürüşe çıktım. İlk 30km tık yok, sonra gene ötmeye başladı.

2 gündür furş ile alakalı Türkçe, yabancı forumlarda onlarca yazı okudum, video izledim ve çözüm yollarını bir bir denedim. Farklı maşa, farklı jantla, kablolar sökülmüş şekilde bile deneme yaptım. Hala aynı noktadayım... Furşdan ses geliyor. :mad:Geriye tek ihtimal kadro kaldı gibi gözüküyor. Umarım karbon kadromu çatlatmamışımdır. :acpsnr:Çözüm yolu aramaya devam...

Ses bu videodaki ile birebir aynı.
 
Scudo
@Kadir İLBAY Maşa alt rulmanın olduğu bölgede kadroya sürtüyor olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir İLBAY
Ne yazık ki sürtmüyor. Ses gelmeden önce 2000 km kadar aynı maşa ve kadro ile sorunsuz kullandım. 😕
269263 dosyayı görüntüle

Anladığım kadarıyla MTB kullanıyorsun. Sesin tam olarak furştan gelmiyor olabilir, ki değiştirmişsin onu zaten.
Benim daha önce bu sese benzer bir problemim vardı yıllar önce, sesin maşadan geldiğini tespit ettim, maşanın taç kısmıyla kadroya giren borunun birleştiği noktadan kaynaklanıyordu sorun (çok detaya girmeyim). Araştırdığımda birçok MTB maşasında oluşabilen bir sorun olduğunu öğrenmiştim. Garantiden maşanın üst kısmını değiştirtmiştim.
Yani bana onu hatırlattı ama olmayada bilir tabii.

(Edit: Başka maşa ile denemişsin zaten, dikkat etmemişim. Bu durumda kadroya yoğunlaşmak lazım o zaman )
 
:mad:Geriye tek ihtimal kadro kaldı gibi gözüküyor. Umarım karbon kadromu çatlatmamışımdır.
Aynı gün, kadroyu komple söküp iyice kontrol ettim. Kadro, alt furş yatağından 2 yerden çatlamış. Rulman yatakları da genişlediği için rulmanlar epey boşluklu oturuyor. Emin olmak için karbon kadro tamiri yapan birkaç firmaya fotoğraf yolladım. Onlarda çatlak olduğunu onayladılar. Tamiri için de konuştum ancak tamire değmeyecek dayanıksız bir kadro olduğunu söylediler.

Moralim epey bozulduğu için yazmayı bile unutmuşum. Bir süredir foruma da girmiyordum. (Bahsi geçen kadro, Mosso groovy)
Toplu olarak son fotoğraf:
Screenshot_20210815_144706.jpg
Kadroya fazla güvenmediğim için yeni bir kadro alabilecek bütçeyi bir kenara ayırmıştım. Şimdilik elimdeki parçaları satıp 29er, alü bir xc toplamayı düşünüyorum.
 
Şu sıralar MTB bisikletim de yokuş tırmanmaya başladığımda gelen pedal gıcırtıları . Öldürüyor beni. Bisikleti fırlatasım geliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Yaklaşık 1 ay bisiklete binmemiştim sıcaklardan dolayı evde öyle yatıyordu. Bugün binmem gerekti, bu hafta da sıcağa rağmen bineceğim kısmetse. Fakat anlamadığım bir ses çıkmış ortaya. Sol pedalı aşağı indirirken mi desem o sıralar pedal çevirirken sanki iki çatal birbirine çıt çıt dokunuyor gibi tek bir ses çıkarıyor. Sürekli olmasa da bu ses var. Yüksek viteste pedala basınca gıcırtı yapıyordu zaten ama bu demirimsi ses yoktu. Yarın bisikletçiye götürsem denese ses çıkmaz kesin. Geçen sefer sele borum gıcırtı yapıyormuş adam bindi ben sesi duymadım dedi gönderdi, eve gidene kadar gıcır gıcır gitmiştim. Evde sele borusunu bi kaldırıp indirdim düzelmişti. Durduk yere başımıza iş çıkıyor :D Ha bir de en son bakım yaptırdığımda nasıl yıkadılarsa V fren ayağına gelen L parça paslandı iyice. Yıkamadan sonra başladı bu. Gitmişken değiştirse ya da temizlese bari. Kömürlüğe atılmış, terk edilmiş gibi davranıyor bana garibim bisiklet.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir İLBAY
271794 dosyayı görüntüle
Arkadaşlar böyle bir ses geliyor makimadan bilgisi olan var mı acaba.
Valla yanlış bilgilendirmek istemem, benimki de çatırdamaya başladığı zaman zincirlerini temizleyip yağ sürüyorum. Ses gelmiyor. İsterseniz bir deneyin... gerçi çoktan yağlamış da olabilirsiniz, bilemiyorum. Umarım bir faydası olur
 
Valla yanlış bilgilendirmek istemem, benimki de çatırdamaya başladığı zaman zincirlerini temizleyip yağ sürüyorum. Ses gelmiyor. İsterseniz bir deneyin... gerçi çoktan yağlamış da olabilirsiniz, bilemiyorum. Umarım bir faydası olur
Dün genel bakıma soktum makinayı arka jant göbeğinden geliyormuş ses daha önce sökülmüş ama sağlıklı bir şekilde yerine oturtulmamış şükür hallettik ilginiz.
 
Direk konuya gireyim catur çutur tok bir ses geliyordu:

Göbek aynakol değiştirdim sorun arkada. Arka tarafta sokma mili biraz gevsetınce ses azalıyoe ama kesilmiyor muhtemelen göbekte diyeceğim ama pedal atmayınca bisiklet üzerinde hafif yaylanınca sorun ses yok. Fakat pedallamaya başlayınca seri olmasada duruma göre bazen 1 pedalde 2_3 ses bazen 2-3 pedalda 1 ses geliyor. Göbeği sıkınca sesin tokluğu ve sıklığı artıyor.



Sebebine gelince bisikleti yıkadıktan sonra oldu. Ne zaman bisikleti yıkasam hep bi ses gelmeye başlıyor hala akıllanmadım. Bisikletinızı kesinlikle yıkamayın. Sıkıntı olacak toz kır kum parçaları hareketli akşamların dibinde birikiyor yıkayınca ya içine kaçıyor ya da su alıyor oralar daha beter oluyor. Muhtemelen furs ve ön gobegede su sızdı. Haftaya ankaraya götürüp hepsine bakım yaptiracagim mecbur
 
  • Beğen
Tepkiler: StanicEnemy
Direk konuya gireyim catur çutur tok bir ses geliyordu:

Göbek aynakol değiştirdim sorun arkada. Arka tarafta sokma mili biraz gevsetınce ses azalıyoe ama kesilmiyor muhtemelen göbekte diyeceğim ama pedal atmayınca bisiklet üzerinde hafif yaylanınca sorun ses yok. Fakat pedallamaya başlayınca seri olmasada duruma göre bazen 1 pedalde 2_3 ses bazen 2-3 pedalda 1 ses geliyor. Göbeği sıkınca sesin tokluğu ve sıklığı artıyor.



Sebebine gelince bisikleti yıkadıktan sonra oldu. Ne zaman bisikleti yıkasam hep bi ses gelmeye başlıyor hala akıllanmadım. Bisikletinızı kesinlikle yıkamayın. Sıkıntı olacak toz kır kum parçaları hareketli akşamların dibinde birikiyor yıkayınca ya içine kaçıyor ya da su alıyor oralar daha beter oluyor. Muhtemelen furs ve ön gobegede su sızdı. Haftaya ankaraya götürüp hepsine bakım yaptiracagim mecbur
Göbeğe su sızması kolay değil, bende de benzer bir ses vardı ve bir süre sonra sorunun gevşeyen arka jant tellerinden dolayı olduğunu fark ettim.
 
Göbeğe su sızması kolay değil, bende de benzer bir ses vardı ve bir süre sonra sorunun gevşeyen arka jant tellerinden dolayı olduğunu fark ettim.
Yok bu jant tel sesi değil frene on ve arkaya basarak gerilim yarattım üzerinde hafif yaylandım bisikletin ama ses gelmedi. Pedal çevirmeye başlayınca sıklığı değişmekle birlikte geliyor. Aynakol diğer bisikletinkı ile değiştim sıfır göbek taktım çıkardım onlardan da değil. Ya arka rublede (onuda söktük) ya da göbekte. Göbeği anahtar olmadığı için sokemedık. Tahminim yıkamanında etkisi var ama önceki sahibi arka tarafı fazla sıkmış olabilir ve bakım yapan bısıkletcıde bu şekilde yapmış olabilir. Aldığımda jantları söküp oraları gevsetmek istemiştim ama basaramamıstım. Normalde uzun süredır hiç oynanmayan gobeklerde orası çok sıkılmadıysa gevsıyor çünkü 5 bisiklet kullandım 6. Bisikletim bu. Belkide yanlıştır bu tahminim
 
Yok bu jant tel sesi değil frene on ve arkaya basarak gerilim yarattım üzerinde hafif yaylandım bisikletin ama ses gelmedi. Pedal çevirmeye başlayınca sıklığı değişmekle birlikte geliyor. Aynakol diğer bisikletinkı ile değiştim sıfır göbek taktım çıkardım onlardan da değil. Ya arka rublede (onuda söktük) ya da göbekte. Göbeği anahtar olmadığı için sokemedık. Tahminim yıkamanında etkisi var ama önceki sahibi arka tarafı fazla sıkmış olabilir ve bakım yapan bısıkletcıde bu şekilde yapmış olabilir. Aldığımda jantları söküp oraları gevsetmek istemiştim ama basaramamıstım. Normalde uzun süredır hiç oynanmayan gobeklerde orası çok sıkılmadıysa gevsıyor çünkü 5 bisiklet kullandım 6. Bisikletim bu. Belkide yanlıştır bu tahminim
Bisikletiniz disk frense jant teli kalipere değiyor olabilir, bu da başıma geldi.
 
Bisikletiniz disk frense jant teli kalipere değiyor olabilir, bu da başıma geldi.
Yok hocam :) öyle birşey olsa farketmesı daha kolay. Sorun %90 arka göbekte. Sokma mili gevsetınce ses azalıyor. Rublede yalpa yok boşlukta yok. Anahtar olsa göbeği sokecektık kaldı öylece. Bu gidişle o anahtarıda alacağım gerıyede bi Shımano/motorex rulman gresı kalıyor :D
 
Yok hocam :) öyle birşey olsa farketmesı daha kolay. Sorun %90 arka göbekte. Sokma mili gevsetınce ses azalıyor. Rublede yalpa yok boşlukta yok. Anahtar olsa göbeği sokecektık kaldı öylece. Bu gidişle o anahtarıda alacağım gerıyede bi Shımano/motorex rulman gresı kalıyor :D
Bir farklı sorun daha söyleleyim o zaman, benim bilya yatakları ile ilgili bir sorunum vardı. Bilyalar tık tık diye ses çıkarıyorlardı. Sokma mili sıkınca sesle ilgili bir değişim olması garip, eğer öyle ise göbeğin içiyle alakalı olacağını zannetmiyorum.
 
Benim en sinir olduğum şey sürekli lastik patlaması. Son zamanlarda lastiğim o kadar çok patlıyor ki artık ne yama nede yedek iç lastik yetiştirebiliyorum. Lastik patladığı an tüm sürüş zevkim kaçıyor. Arka lastiğe baktığımda iki tane kocaman gözle görülen yarık var, ne kadar yama yapsam da artık lastik beni değiştir diyor. 6150km küsür yaptım, bu rakamlar ile lastiğin yıpranması normal mi?

Aklımda iki tane fikir var.

1.si performans odaklı lastik alıp hızlı sürmek.
2.si ağır zırhlı lastik alıp performans sürüşlerine elveda demek.
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
6150 km az bir mesafe degil. Tabi lastigin hamuruna, patlak koruma malzemesine, on ve yan kaplama malzemelerine ve bunun disinda aldigi hasarlara, surus guzerhaniiza, kullandiginiz yolun ozelliklerine kadar bir cok etken var.
Ben nispeten Antalyanin temiz ve genelde sicak asfalt yollarinda kullaniyorum. Ilk lastiklerim Continental GP5000 ler 8000 km hic patlamadan sonra yandan yarildi. Sonra sworks turbo kullandim 10000km kadar sadece 1 defa patladi. Simdi de 2 aydir Continental 5000S TR kullaniyorum. 2000km kadar oldu patlaksiz devam ediyorum simdilik.

Benim en sinir olduğum şey sürekli lastik patlaması. Son zamanlarda lastiğim o kadar çok patlıyor ki artık ne yama nede yedek iç lastik yetiştirebiliyorum. Lastik patladığı an tüm sürüş zevkim kaçıyor. Arka lastiğe baktığımda iki tane kocaman gözle görülen yarık var, ne kadar yama yapsam da artık lastik beni değiştir diyor. 6150km küsür yaptım, bu rakamlar ile lastiğin yıpranması normal mi?

Aklımda iki tane fikir var.

1.si performans odaklı lastik alıp hızlı sürmek.
2.si ağır zırhlı lastik alıp performans sürüşlerine elveda demek.
 
Geri