Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İnsanı çileden çıkaran bisiklet arızaları

Hangi Arıza Sizi Çileden Çıkarır ?

  • Lastik patlağı

    Katılım: 68 21,9%
  • Arka aktarıcı düzgün çalışmıyor

    Katılım: 31 10,0%
  • Ön aktarıcı düzgün çalışmıyor

    Katılım: 10 3,2%
  • Nereden geldiği belli olmayan değişik sesler

    Katılım: 122 39,4%
  • Arka göbekte boşluk var

    Katılım: 7 2,3%
  • Disk frenlerde sürtme sorunu

    Katılım: 27 8,7%
  • Disk frenler tutmuyor

    Katılım: 2 0,6%
  • Zincirle ilgili problemler

    Katılım: 10 3,2%
  • Jantlarda akord sorunu

    Katılım: 22 7,1%
  • Pedallar ve aynakol problemleri

    Katılım: 11 3,5%

  • Toplam katılım
    310
@osmancan71 asla beklemediğiniz yerlerden kaynaklanabilir sesler. İki öneri de ben yapayım:

Sele borusunu komple çıkarın ayakta sürüş yapın. Sadece seleyi sökmek yetmiyor, komple borusuyla kurtulun seleden.
Gidonu ve maşayı sökün, yani ön aksamdan komple kurtulun. Bisikleti trainer veya roller gibi bir aletin üzerinde sabitleyip sürüş yapın. (tabi önce seleyi geri takın :ssrtcbya: )
Bakın bakalım seste değişiklik olacak mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
Scudo
@osmancan71 asla beklemediğiniz yerlerden kaynaklanabilir sesler. İki öneri de ben yapayım:

Sele borusunu komple çıkarın ayakta sürüş yapın. Sadece seleyi sökmek yetmiyor, komple borusuyla kurtulun seleden.
Gidonu ve maşayı sökün, yani ön aksamdan komple kurtulun. Bisikleti trainer veya roller gibi bir aletin üzerinde sabitleyip sürüş yapın. (tabi önce seleyi geri takın :ssrtcbya: )
Bakın bakalım seste değişiklik olacak mı?
Seleyı denedim. Roller aklımda ama bulamadım roller. Gidon maşa sökerek denemek zor :D gidon maşa gibi bırseyden olsa yukarıda yazdım yaptığım bisiklet üzeri esneme frenlemelerde sez gelirdi ara sıra da olsa. Aslında en net çözüm sokma mil olan bi arka jant ile denemek ama onuda nerden bulacağım.
 
sorun ya kadro kulaklarında ya da aktarıcının kulağa bağlanan parçalarında. sokma mil ve diğer yazdığım kısımları söküo temizleyip geresledim 100 metre kadar sürdüm ses gelmedi. normalde ev içinde pedala dokununca ses geliyordu. cumartesi günü tam test yapıp kısa bir tur yapacağım. milden olduğunu zannetmiyorum sesin çünkü mili daha önce gresleyip denediğimi hatırlıyorum.

sorunun kesin olarak geçtiğinden emin olunca yazarım.


birde rubleyi söküp başka ruble taktım bugün orda da kesilmeyince kadro kulakları ve aktarıcıya yöneldim.
 
V-frende gelen çok hafif sürtme sesi yerini bulmakta bir zor oluyor. Sadece yolda giderken duyarsın psikolojini bozar . Gürültüden duymazsın unutursun sessizlikte gene duyarsın . Kısır döngüye girersin. Genelde akort ayarı yamulmasından kaynaklanır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Awacs7n
Arka aktarıcı sorunlarından çok çektim. Tam hızlanmak için pedala yüklendiğimde tık diye bi ses geliyor ve zincir bir dişli düşüyor haliyle uygulanan güç boşa düşüyor sinir bozucu
 
  • Beğen
Tepkiler: TalhaB.
Merhaba arkadaşlar corelli trovr 4.0 tur 28 jant 36 jant delikli bisikletimin arka jant göbek dağıldı hem yeni bir göbek hemde jant tellerini değiştirmek istiyorum ölçüler ne olması gerektiği hakkında bilgim yok bilgisi olan arkadaşlar var ise paylasimda bulunurlarsa memnun olurum bisiklet v fren uyumlu 👋
 
Merhaba arkadaşlar corelli trovr 4.0 tur 28 jant 36 jant delikli bisikletimin arka jant göbek dağıldı hem yeni bir göbek hemde jant tellerini değiştirmek istiyorum ölçüler ne olması gerektiği hakkında bilgim yok bilgisi olan arkadaşlar var ise paylasimda bulunurlarsa memnun olurum bisiklet v fren uyumlu 👋

Tel uzunlukları için göbeğin ve jantın bazı ölçülerini girince tel uzunluğunu hesaplayan araçlar var:
  • (link)
  • (link)
  • (link)
  • (link)

Göbeğin ve jantın marka ve modeli belliyse ölçüleri üreticisinin sitesinden bulunabilir veya bazı hesaplama sitelerindeki veritabanında bulunabilir. Bu yolla ulaşılamazsa ölçüm detayları şurada var: (link)
Jantın efektif çapının bulunması: Jant Teli Kırılması-Yardım

Tabii birebir aynı ölçülerde göbek alırsanız tel uzunluğu hesaplamaya hiç gerek yok, doğrudan eski tellerin uzunluğunda alın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Redolivebike
@Redolivebike Akortu sıfırdan kendiniz yapmak istiyorsunuz sanırım. Kendiniz yapmayacaksanız tel boyu seçme işini akortu yaptıracağınız bisikletçiye bırakın derim. Boyu yanlış seçerseniz, telleri sıfır fiyatından satamazsınız, zarar edersiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Redolivebike
Bu zamana kadar sabah çıkarken sorun yaşamadım nedeni şöyle
Her sene bakım yaptırırım,sabah çıkacaksam akşamdan lastik havalarını ölçerim düşükse hava basarım gerekli ekipmanlarıma bakarım tamam mı zincir sökme aparatı yedek lastik yama takımı vs ayda bir gün bisikleti askıya alır vites geçişlerine bakarım düzenli zincir yağlarım ve zincirimi ölçerim eğer uzama var ise hemen değiştiririm frenleri kontrol ederim fuş takımına bakar boşluk varsa sıkarım.Akort ayarına bakarım bunlara bakarsanız sabah kalkınca pek problem kalmaz
 
Arka aktarıcı sorunlarından çok çektim. Tam hızlanmak için pedala yüklendiğimde tık diye bi ses geliyor ve zincir bir dişli düşüyor haliyle uygulanan güç boşa düşüyor sinir bozucu
Ben bu şekilde dengemi kaybedip bisikletten düşmüştüm. Kaskım olmasa muhtemelen yaralanırdım. Dikkatli olmak lazım.
 
Bu zamana kadar sabah çıkarken sorun yaşamadım nedeni şöyle
Her sene bakım yaptırırım,sabah çıkacaksam akşamdan lastik havalarını ölçerim düşükse hava basarım gerekli ekipmanlarıma bakarım tamam mı zincir sökme aparatı yedek lastik yama takımı vs ayda bir gün bisikleti askıya alır vites geçişlerine bakarım düzenli zincir yağlarım ve zincirimi ölçerim eğer uzama var ise hemen değiştiririm frenleri kontrol ederim fuş takımına bakar boşluk varsa sıkarım.Akort ayarına bakarım bunlara bakarsanız sabah kalkınca pek problem kalmaz

Maşallah diyelim 🧿
 
Geri