Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İzmir'in bisiklet yolları, projeleri, izban, metro ve zorlu tırmanışları

Ne yalan söyleyeyim ben de bir yerden bir yere giderken bisiklet yoluna çıkmakla uğraşmayıp ana yoldan gidiyorum. Rüzgar güneyden kuvvetli estiğinde deniz taşıp bütün bisiklet yolu kum ve çöp doluyor. Belediye bunları temizleyene kadar birkaç gün geçiyor. Deniz kenarında içki içip şişe kıranlardan kalan cam kırıkları da cabası. Yağmur yağdığında da Balıkçı Barınağı'nın başlangıcındaki köprüyle Sports International arası göl oluyor. Yasemin Cafe civarında yine birkaç yer sürekli gölleniyor.

Yayalar desen bir süre önce yanından geçerken adamın biri benden korkup arkamdan bir zil taksana diye bağırdı. Adam hem bisiklet yolunda yürüyor hem de bisikletliye kızıyor yani, trajikomik olay. Neyse gittim bir zil aldım sırf bu yol için, çalıyorum çalıyorum sallayan yok. Dibine gelip duruyorum neredeyse, ancak zahmet ediyorlar çekilmeye. Bir seferinde 3 kişi kaplamış yolu yanda daracık bir boşluk var, tam geçecekken orayı da kapattılar, kaldırıma sürttü teker, SPD'nin kilidi zor çıkarttım da ayağımı yere koyabildim, az daha seriliyordum çimlere. Zili de söküp attım. Başkası beni farketsin diye uğraşmak fayda etmiyor. Kimsenin farketmeyeceğini görmeyeceğini duymayacağını varsayıp buna göre önlem almak daha güvenli.

Sonuç olarak bisiklet yolunun Bostanlı tarafı Çin işkencesi. O tarafta sürülecekse de tıngır mıngır sürmeyi kabullenmek gerek. Tempolu sürülecekse ya bisiklet yolunun Sasalı tarafı kullanılacak ya da mecbur araba yolundan sürülecek.

Yol meselesinden ayrı olarak Karbis projesi güzel bir gelişme. Başka ülkelerde veya başka şehirlerde yıllardır varsa da geç olsun bizim olsun yani ne diyelim. Güzel düşünülmüş çağdaş bir proje. Bisikleti yolundan da şikayet ediyoruz ama o da çoğu şehirde ve semtte insanların arayıp bulamadığı bir imkan. Evet daha iyisi olabilir, ama bunu da takdir etmek gerekiyor. Fanatikliği ayrı tutuyorum tabi, fanatizmin her türlüsü anlamsız.
 
Scudo
@Evren Uyanık

Kimileri , hep şikayet , hep şikayet diyecek ama eleştirmezsek olmuyor işte :) Hakkımız değil mi Belçika , Hollanda'dakiler gibi bisiklet yolları istemek ? :)
 
Yukarıdaki mesajımda bisikletlerin kısa sürede pert olacağını öngörmüşüm.Yanıldım, bisikletler yürür halde ve büyük bir talep var.

Ayrıca kullanan gençler bisiklet yoluna bizden daha fazla sahip çıkıyorlar! Bizler ya hafta sonu yada bazı akşamlar kullanırken bu gençler hemen her gün o bisikletlerin tepesinde.Birkaç defa bisiklet yolundan yürüyen yayaları uyardıklarına şahit oldum.Bunların arasında genç kızlar da var.Hiç korkmadan 3-4 kişilik genç erkek gurubunu "burası bisiklet yolu yanlış yerde yürüyorsunuz" diye uyardı bir tanesi.Ne zamandır orada bisiklet sürmüyordum.Bugün en kalabalık saatte geçtim oradan.Yine yol yaya dolu ama zil çaldığım an sağa sola kaçışıyorlar.Eskiden kimse kımıldamıyordu.Bariz bir fark var bence.O yolun bisiklet yolu olduğu yavaş yavaş idrak ediliyor gibi.

Ancak belediyeden halen tık yok. Oraya bir türlü tabela dikmediler, yola uyarı işareti çizmediler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Evren Uyanık
"ne güzel şeysin, ne yaman şeysin karşıyakalı" karşıyaka belediyesine teşekkürler. arkadaşlar en son bodrum'a ne zaman geldiniz? yada hiç bodrum'a geldiniz mi? gelin birde buraların halini görün. hani burası turizimin gözbebeği ya. hah işte sakınılan göze çöp batar. göze kazık girmiş kimse çıkaramıyor. karşıyaka'da yaşadığım onca seneler boyunca bisiklete binmek problem olmadı. sadece karşıyaka için değil izmir için de olmadı. malum güzergahı herkes biliyor. bodrumda bisiklete binmek ızdırap:Skull-175. hele altınızda yol bisikleti varsa. çevre yolları hariç bodrum merkez ve gümbet'te yollar sadece tek şerit araçların yanından sıyrılmak, çukurlardan sıyrılmak ustalık ister. kaldırım yok yayalar taşıtlar içiçe. kaldırım olan yerde metre kare başına 12 kişi geç geçebilirsen, tarfik yoğunluğu da cabası. hadi geçtin konvoyun başını tutun gözünü yoldan kaçır bakalım neler oluyor. mazgalları bilirsiniz değil mi hani şu baklava desenli mazgalları. işte o mazgal bodrumda sadece yeni yapılanma olan iki yerde var. geri kalan mazgalların hepsi çubuk mazgallar hemde trafiğin akış yönünde çapraz yapmada göreyim halini. hadi çapraz yaptın kurtuldun mu yoook. arkandan gelen trafik kurallarından haberi olmadan altına motosiklet (bulan) birsürü denyo var burda. sağa sola çıktınmı (özellikle sağa) sererler adamı yere:boese157:. bisikletsin ya hükmün yok. konacık belediyesine sonsuz teşekkürler. bisiklet yolu yaptılar sağolsunlar:rolleyes:;). kıskandırmak gibi olmasın da bisiklet yolunda ne bir çöp kutusu ne de o meşhur kazıklardan. tek problem (fotğrafını mutlaka eklerim) bisiklet yolu olarak şeritlenmiş "RESİMLENMİŞ" bu yola park edilmiş araçlar:boese157:. ha unutmadan bisiklet yolu dedik ya tam ölçmedim ama heralde 500 veya 600 metre civarı olsa gerek:). olsun buda başlangıç deyip voltalıyoruz 500 metreyi . git gel. dedim ya karşıyaka belediyesine teşekkürler. siz izmir'li bisiklet tutkunlarının kulladığı avantajlar malesef heryerde yok. özellikle KARBİS PROJESİ. kıskandırıyo insanı. yeni bir uygulamadır hataları mutlaka olacaktır. uyarmak ve düzenlenmesi için zaman vermek gerekir diye düşünüyorum. umarım zamanla da düzeltilir eksiklikler. daha keyifli daha güvenli sürüşler çıkarmanız adına. nasip olursa önümüzdeki hafta sonu karşıyaka'dayım özledim karşıyakamı.
bodrumdan saygılar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Evren Uyanık
@brsegemen
Senelerdir Konyada var. Şehir içerisindeki raylı sistemde kullanılan bilet sistemiyle kullanılabiliyor. En son 2 yıl önce görmüştüm. Şu anda ne durumdadır orada yaşayanlar daha iyi bilir.
 
Bu beledİye ye teŞekkÜr etmek lazim .tÜrkİye de bİsİklet adina İlerleme var
 
yola belediyeden bağımsız şekilde bisiklet stencili basmak gerekiyor gerçekten

şuanda karbis bisikleti bulunamıyor, ilginin çok olması güzel

gezi için kullanmaları güzel, birde gündelik ihtiyaçlar için kullanımı artsa tam olucak. alışveriş ulaşım vs..
 
Başlığı aylar sonra tekrar görünce açıkçası çekinerek tıkladım. ''Proje ilgisizlikten, veya kötü kullanımdan vs. iptal edildi'' diye bir paylaşım göreceğimden korktum.
Tam tersi haberlerin gelmesi heyecan verici. Karşıyaka'daki arkadaşlardan biraz fotoğraflı paylaşım görsek, yoğunlukla ve güzergahla ilgili fikir sahibi olsak daha da güzel olur...
 
Karşıyaka'da Alaybey'den Mavişehir'de kadar 7 istasyon var galiba. Bazı istasyonlardaki bisikletler konum gereği daha çok tercih edildiği için kimi istasyonlarda bisiklet bulmak zor oluyormuş. Görevli bir araç çok bisiklet olan istasyondan bisiklet kalmayan istasyonlara aktarma yapıyormuş.

Kiralama ücretleri şu anda yarım saate kadar 25 kuruş mu ne, yarım saat 2 saat arası 1 lira, 2 saatten sonra saati 75 kuruş gibi bir şey galiba. Yanlışım olabilir çok emin değilim. Ben hiç kiralamadım ama kiralayan baya arkadaş var onlardan duyuyorum. Uzun yıllardır bisiklet sürmemiş birkaç arkadaşım bu vesileyle tekrar bisiklete ısındılar.

Genç yaşlı bay bayan çok sayıda kişinin sürekli kullandığı gerçekten çok ilgi gören bir proje oldu. İleride istasyon sayısı da artacakmış. Bisikletler 3 vitesliymiş, elcik çevrilerek vites değiştiriliyormuş. Önde V fren var galiba, arka fren kontra ile pedalı geriye çevirecek şekilde zorlayarak çalışıyor. Ön arka farlar, eşya sepeti, çamurluklar standart donanımda :)

Arızalı veya bakım gerektiren bisikletlerin denk geldiği oluyormuş bazen ama her yer istasyon zaten, sorun varsa birini bırakıp diğerini alıp devam edebiliyorsun direk. Ayrıca uzak bir yerde yolda kalırsan bir sorun olursa bisiklette acil durum düğmesi varmış, basınca kurtarma aracı geliyormuş. Bir arkadaş söyledi, şaşırdım, güzel düşünülmüş.

Bu bisikletleri kiralayıp grup olarak turlayan çok sayıda kişi gördüm. Alışverişe çarşıya pazara gitmek için, ulaşım ve ihtiyaç için kullanan insanlar da var. Amacına hizmet eden güzel bir proje. Gerek Karşıyaka Belediyesi'ni, gerek bu tür projeleri uygulayan diğer belediyeleri takdir etmek gerek.
 
  • Beğen
Tepkiler: tt2000
Bisiklet yollarıyla birleşirse çok muhteşem olur.
 
Bisiklete ilgiyi ve bisikletliye saygıyı arttırması açısından çok faydalı oldu.Karşıyaka belediyesi nedense halen daha yıpranmış, bakım gerektiren bisiklet yoluna elini atmadı.Ayrıca buradaki yer resimleri ve uyarı tabelaları da halen daha yok.

Ayrıca kentte bisiklet bir ulaşım aracı olarak görülmek isteniyorsa kesinlikle altınyol'da bir bisiklet yolu yapılmalı.Eskiye nazaran çok sık şekilde yol kenarında yakın geçen araçların rüzgarları ile savrula savrula pedal basan bisikletli görüyorum.Buradan süren ve bu yazıyı okuyan arkadaşlarımdan ricam: eğer yol bisikletçisi değilseniz, antrenman falan yapmıyorsanız biraz konforsuz olsa da o yolda lütfen beton bariyerin arkasındaki kaldırımdan gidin.Yol kenarı yok gibi bir şey ve araçlar çok hızlı.Sağ şerit tankerler ve körüklü otobüslerce kullanılıyor.O yolun kenarında bisiklet sürmek çok çok tehlikeli.
 
  • Beğen
Tepkiler: ergin_ramazan
@ergin_ramazan

Ramazan benim arkamdan gelsen bişi olmucak :) Benim yol bisikletim yok ama bornova - yasemin kafe arasını antreman olarak kullanıyorum. Bayraklı - tersane arasını 3-4 dk arasında geçiyorum sorun olmuyor. Ama dediklerinize katılıyorum çok tehlikeli. O kaldırımı aslında kimse kullanmıyor. Adam gibi asfalt yapsalar çok güzel bisiklet yolu olabilir...
 
@volkert

Bence o yolun bariyer arkası kısmında bisiklet sürmek dahi çok tehlikeli. Cam parçalarından geçilmiyor, ayrıca türk sürücüsünün bariyer yıkıp durakta bekleyen insanları ezebilmek gibi yetenekleri var. Gerçekten korkunç bir ülkede yaşıyoruz trafik olarak.

Bisiklet yolunun bakımına katılıyorum, iki dakika tempo tutsanız, üçüncü dakika hendek tümsek, insan, motor, cam, yol, kaldırım birşey çıkıyor hemen. Her türlü offroad disiplinine uyabilecek çeşitlilik var. Daha pazar günü neredeyse bir bardak boyutundaki cam parçasına girmemek için gidonu kırdığımda haffiçe düştüm hala pansuman yapıyorum dizime..
 
Dün akşam gezerken farkettiğim büyük tehlikeyi paylaşmak istedim. Belediyeye de internet üzerinden bu durumu bildireceğim. Işıklandırmamız olmasa belki de çukura girmiştik bile. Gene dün akşam farkettiğim bu yolun ilerisine balıkçıların araçlarıyla girmesi oldu. Yani muhtemelen bu durumun kasıtlı olarak yapıldığını düşünüyorum. (Çukurun bulunduğu yer Mavişehir Taypark bölgesindeki Ada Evleri giriş bölgesi) Bu bölgeyi kullanan arkadaşlar özellikle akşamları çok dikkat etsinler. Sabah tekrar tura çıktığım fotoğrafı alıp burada paylaşmak istedim.
 
3. dünya ülkesi görüntüleri. Biri sakat kalmadan, kolunu-bacağını kırmadan, beyin kanaması geçirmeden, bisikleti paramparça olmadan o çukur kapanmaz.

Resmen ölüm tuzağı. Yan tarafta da ne idüğü belirsiz, yamuk-yumuk kazıklar var. Değişik bir kaza olabilmesi için her şey düşünülmüş.
 
O yol cehenneme gidiyor gerçekten. Ben gerçekten çok aydınlık havalar dışında orayı kullanmıyorum, en son bir bira şişeninin tamamen yarısı ( bir bardak boyutunda ) kadar cam parçasının içine girmemek için gidonu kırıp her dizimi dirseğimi sakatladım, ne o ? 3-5 tane 10. sınıf vatandaş yolun ortasında şişe kırdılar.. Zaten genel bir yürüyüş yolu olarak kullanılıyor, çocukların koşturma gezdirilme yolu resmen. Direkt olarak üstündeki bisiklet sembollerini kaldırsınlarda rahat etsinler, sinirden kudurmamak elde değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: guneykaragoz
@cku

kesinlikle çok doğru. insanımız gerçekten eğitime muhtaç. hadi diyelim yürüyüş olarak kullanıyorlar. farkında değiller ki kendileri bile yürürken ayaklarını kesebilirler. ben de genel olarak akşam çıkıyorum sık sık da bu yolu kullanıyorum. bu bölge gene daha müsait. bostanlı sahildeki bisiklet yolunu kaplayıp yürürken çiğdem çıtlatanlara daha sinir oluyorum. bırakın bisiklet yolunda yürümeyi zil korna ses herşeyi yapıyorum hızımı kesiyorlar diplerine kadar giriyorum banamısın yok.. kimse kenara çekileyim demiyor. bir gün tartışıyordum yavaş gelsene diyor. senin ne işin var bu yolda? anlamıyor ki.. anlatamıyorsun. çok geri bir toplumuz hem de çok. engelli vatandaşımızın bile karşıdan karşıya geçebilecek bir yolu yok. ya araç kaldırımın ağzına ineceği yere park ediyor ya da hiçbirşey umurunda olmadan ne trafik ışığı ne de başka birşey. çok eksiğimiz var.
 
@Yigit Kurt

az önce yine aynı yoldan geliyorum, bostanlı sahili kısmında, bisiklet yolunda çocuklar patır patır koşuyorlar daha ufacık 2-3 yaşındaki çocuklar bile var aralarında. Sen düşünebiliyormusun 50km ile giden bir yol bisikleti o çocuğa çarparsa neler olur ? gerçekten halk olarak akıl almaz şeyler yapıyoruz. avrupa özentiliği falan denmesin ama berlin ve kopenhag'daki bisiklet yolunda giden bisikletçiler İNSAN ise, biz neyiz burdaki bisikletçiler olarak bilemiyorum.

engelli yolları zaten daha komik. engelli yolu yapmışlar takip ediyorsun, ucunda dik kaldırım var..

ışıklarda geçenler hakkında fırsatını buldukça trafik görevlilerine şikayet etmek lazım aslında.
 
Gelişmiş ülkelerde bu şekilde bir bisiklet yolu yada yaya gezinti yolu yapılmasına belediyelerce karar verildiğide bu kararın içinde buralarda belirlenen kurallara uyulmaması halinde negibi caydırıcı cezaların uygulanacağı ve nasıl denetleneceğide belirleniyor ve kesinliklede uygulanıyor ama bizim buralardaki köyden farksız yerlerde bu yok malesef yaptım oldu belediye olarak benden bu kadar düşüncesi var böyleoluncada maalesef bu tür yerler yavrusunu gezdirmeye çıkan ayılardan sarmaş dolaş gezen sevgili kılığında mezrada büyümüş içine şehirde heleki büyükşehirde yaşamanın insan tipini alamayan varoş takımlarının, gece heryeri mesken edinen serseri mayın gibi etrafta dolaşıp bira şarap içip içip şişelerini orda burda kıran neydüğü belirsiz insan artıklarının kol gezdiği yerlere dönüşüveriyor . Toplum olarak insan olabilmek için bir 50 yıl daha yol almamız gerekiyor , herkes şunu anlamalı bende yeri gelirse kılıyorum ama beşvakit namaz kılmakla müslüman ülke olmayı övünç saymakla laikim sosyal demokratım demekle ilericiyim gericiyim demekle insan olunmuyor, insanlığın başkasının özgürlüğünü huzurunu bozmamak rahatsız etmemek hertürlü insani değerlere insan haklarına saygı duymak ve uymakla başladığını anladığımız zaman insan olcaz ve bu sıkıntıları yaşamıcaz ama maalesef.
 
Geri