Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İzmir'in bisiklet yolları, projeleri, izban, metro ve zorlu tırmanışları

metro/izbana sorsanız süper bi bisiklet park sistemi kurdular; "park&go", yesinler beaaa, dönüşte de "bike-no" :D

İlk gün denediğim metro vagonunda, yeterli işaretleme olmadığını ben de farkettim ve önerilerimi e-mail olarak metro a.ş'ye ilettim. Hemen aynı gün gelen cevapta, önerilerimle ilgili bi şey yazmıyordu, sadece ilgim için tşk edildi ve benim sandığımın aksine bu kapı/sahanlıkların bisikletli öncelikli olmadığı belirtildi. yani, diğer yolcularla sürtüşmeler illa ki olacak bu durumda; umarım bu belirsizliği giderip öncelikli hale getirirler ve yeterli işaret ve anonslarla herkesi bilgilendirirler. aksi halde belirsizlikten doğacak sürtüşmeler nedeniyle, ileride tekrar bisiklet yasaklanabilir metroda :(

bisikletin "kısıtlı olarak" serbest olduğunu öğrenince, zamanla insanlar illa ki "hücum edecekler" ve o zaman da metro/izban yetkilileri "biz nerde yanlış yaptık?" diycekler. işin çözümü çok basit; iki uçtaki vagonların yarısına kadar koltukları sökmek, bu alanları "öncelikli engelli, bebek arabası ve bisikletli alanı" ilan etmek, gerekli işaretleme ve anonslarla bilgilendirme yapmak. bir de şu çift kentkart komedisini kaldırmak; bisiklet canlı mı ki kentkartı olsun :D Gerçekten "bisikletli izmir" isteniyosa, ilave para alınmaz ve zaman kısıtı da kaldırılır. Mevcut saatlerde bisikletiyle metro/izbandan ancak emekli bisikletliler veya işten izin koparıp h.içi tura çıkanlar faydalanabilir. İşin özü, belirlenen bu saatler bisikletli ulaşıma değil, bisiklet turizmine hizmet eder ;) Merdiven/asansör yasakları yerine de çağdaş çözümler üretilebilir, böylece perona ulaşımda yaya ve bisikletli sıkışmaz. Zaten mevcut durumda bile merdivenler, üst geçitler çok dar ve yetersiz :(
 
Scudo
yıllardır daha metroya binmesini ve inmesini öğrenemedik, kapı açıldımı, inenler inmeden önce binenler hurraa içeri dalıyor.
yolcu vagonlarına bisiklet ile bineceğiz,vatandaşın biri sinirlenecek janta atacak bir tekme ondan sonra. bir de iki kere kentkart okutmak ne onu anlamadım,herhalde binmesinler diye yapıldı. elin oğlunun vagonları,not:resimler alıntıdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: seçkin erden
2013 mü 14 de mi ne yeni vagonlar alıncakmış izbana ve metroya belki o zaman bu tarz vagonlar alırlar..
ama ilk uygulamada şimdi bu tarz uygulamalar normal halk alışana kadar biz alışana kadar zamanla ücrette kalkar saat kısıtlamalarıda kalkar
 
Timur arkadaşım güzel söylemişsin de fotoğraflardaki metro değil tren. Yani 8 saat 10 saat gideceksen tabii ki böyle bir şey lazım. İzmir'de yapılan daha önceki kurumsal girişimler zaten sırf bu nedenle sonuçsuz kaldı, şehir içindeki raylı sistemlerde özel vagona ihtiyaç yok. Son başvurularımızda, sadece düzenleme yapmak yeter dedik, O zaman herkesin kafası yattı. Yatırımsız risksiz.
Yürüyen yürümeyen merdiven gibi uygulamalarda ufak tefek sorunlar olsa bile sistem şu anda gayet güzel çalışıyor. İstanbul'da da aylardır uygulanıyor, herhangi bir ciddi sorun duymadım. Bursa, Adana, Antalya... ve diğerlerine de nasip olur İnşallah.

Seçkin bu güzel olmuş bike-no :))
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
  • Beğen
Tepkiler: seçkin erden
Ne stickermiŞ arkadaŞ; İkİ, ÜÇ, hatta beŞ yildir bİsİklet eylemlerİnİ beklİyomuŞ metro ve İzban'a yapiŞcam dİye :))))))))))))
 
  • Beğen
Tepkiler: Şerif Çetindağ
sayın Şerif Çetindağ üstad, resimdekiler tren mi metro mu bilmiyorum,belki siz de resimdeki araçların yer üstünden gittiği için tren olarak değerlendirmişiniz,resimdekiler İzban tarzı birşey de olabilir.
benim amacım üzüm yemek,İzban ve İzmir metrosunu döğmek değil.

anlatmak istediğim fiziki şartlar vagonlarda bisiklet için şimdilik müsait değil,daha metroya binmesini-inmesini bile bilmiyoruz.İzmir metrosunda kapı açılınca inenler inmeden binen insanlar içeri dalıyor.biz bisikletimiz ile binerken veya inerken insanlara çarpma veya insanların bize sürtünme,insanlarla elektriklenme riski var,bisiklete kimse tahammül edemiyor.
adamın biri diğecek ki bisikletle metroya mı binilir........,al o bisikletini bilmemne yap,.......benim vurgulamak istediğim konu bu.
bisiklet kaskı ile bisiklet sürerken bizi marslı,uzaylı,ecnebi zanneden onbinlerce insan var,ben bu gibi insanlarla sorun yaşanacak diyorum.
kesinlikle bisikletler toplu taşımaya alınmasın demiyorum.
en azından en arka ve en ön vagondaki 3 tane koltuk,(kapının hemen yanındaki tekli ile onun karşısındaki ikili olan) sökülürse yukarıda bahsettiğim zihniyetteki insanlar ile biz bisikletçiler daha az elektrikleşiriz.
 
Hayır hayır yer üstünden gittiği için değil, tren olduğu için tren dedim Timur arkadaşım.:) Yok hiç bir konuda iddia etmem yanılmış da olabilirim. Ama yurt dışına çıkma fırsatımız oluyor çeşitli vesilerle, eskiden beri hastalığım çok dikkat ederim yıllardır o nedenle çok biliyormuş gibi konuştum yoksa üstad kelimesi yanımdan bile geçmez, estağfurullah.

Ya binip inme konusunda deneyim lazım biraz daha bence. zaten saatler vesilesiyle genelde rahat zamanlarda binildiği için ve sandığımız kadar yoğun bisiklet akını olmayacağı için sorun olmaz diye düşünüyorum. Diğer yandan sabah akşam bisikletiyle İzban'a binen bir arkadaşımız sabah saatlerinde ( Hafta içi 09:30'da) yoğun olmasına karşın yolculardan herhangi bir tepki gelmediğini söyledi. Tabi problem de olabilir, ama münferit olaylar şeklinde olacaktır. Herkesi memnun edemezsiniz.
 
Bisiklet için kart basma ve saat kısıtlamasını ileride tamamen kalkması gereken maddeler olarak yazalım kenara.

Bence biraz zaman tanıyalım, bu olay nasıl yürüyecek bir görelim.Gerçekten diğer yolcularla sürtüşme yaşanacak mı, yada burada hiç tahmin etmediğimiz kadar rahat mı geçecek süreç bir görelim derim.

Vagonlardan koltuk sökme iyi fikir, en doğrusu da o zaten.Bisikletin bindiği vagonda uyarı yazıları çok önemli.Mutlaka olması lazım.Belki vardır, ben daha kullanmadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: seçkin erden
Şerif hocam, illaki şudur diye kesinlikle ben de iddaa edmiyorum.
ben yurtdışına hiç gitmedim fakat sizinle ortak bir yanımızın olduğunu 32 nolu mesajdan anladım.
siz yazınız da buyurduğunuz gibi "hastalığım çok dikkat ederim" işte bu tam benlik,şöyle ki; eğer ömrüm yeter de bir başka ülkeye gidersem ilk bakacağım şey:lögar kapakları,mazgallar,kaldırım yüksekliği.
 
  • Beğen
Tepkiler: seçkin erden
@Hulki Bademoglu

Sayın Hulki Bey,

Somut delillere dayanmayan ithamlarınıza ve eleştirilerinize yanıtlarımız,

İzmir Bisiklet Derneğinde Mart 2009 - Haziran 2012 yılları arası Genel Sekreterlik görevini yürüttüm. Haziran 2012 tarihinden bu yana ise, seçim yoluyla, Yönetim Kurulu Başkanlığını yürütmekteyim.

Derneğimizin kurucu başkanı (üç dönem beraber çalışma şansım olan) Mustafa KARAKUŞ'un ve o dönem yönetimde yer alan arkadaşların çalışmaları dernek arşivlerinde de görüleceği üzere Şubat 2008 tarihinde başlamıştır.

Katıldığım televizyon yayınındaki açıklamalarımda son iki yıl içinde yapılan yazışma ve görüşmeleri net olarak bildiğim ve yaşadığım için son iki yılı değerlendirdim.Beyanlarımın bu kadar kötü niyetli olarak yorumlanabileceğini,çarpıtılacağını düşünmedim.

Bisikletin İzban ve Metro da taşınabilmesi için her kurum ve bisiklet sevdalısı bir katkı koymuştur.Ve sonuç tüm eylemlerin birleşmesinden meydana gelmiştir.Benzeri ifadeyi katıldığım yayında net olarak ifade etmiş bulunmaktayım.

İthamlarınız aksine hiç bir ortamda , görev yaptığım kurum yada şahsım adına eylemlere katılan arkadaşları rencide edici söz sarfetmedim.

Kurum olarak bu eylemlere katılmak ve destek sağlamak kararları şahsım tarafından değil mevcut yönetim kurulu tarafından alınmaktadır. Eylemleri gerçekleştirenlere her zaman saygı duydum, saygı duyduk.

Yönetimde yer alan arkadaşlarımızın kişisel beyanları kendi görüşlerini yansıtmakta olup, kurumu bağlayıcı nitelik taşımamaktadır.

Yazınızda yer alan eylemcilere küfür,emek hırsızlığı vb. yakıştırmalar tamamı ile iftiradan oluşmaktadır.Karakterim gereği hiç bir şahsa yada kuruma saygısızlığım olmamıştır,olamaz.


" bir sürü insan sana para veriyor " sözleriniz de diğer sözleriniz gibi gerçeği yansıtmamaktadır.İzmir Bisiklet Derneği kuruluşundan bu güne bir çok üye kaydı almış, 2012 yılında bu rakam 587 kişiye ulaşmıştır.Ancak üye aidatlarının ödenmesi konusunda yaşanılan ödeme problemi nedeniyle Aralık 2012 tarihinde üyelerin % 87 sinin üyelikleri düşürülmüştür.Son üç yıldır dernek üyelerinin derneğin yıllık gelirindeki payı %1.87 dir. Ayrıca ödenilen aidatlar şahsıma değil, derneğe gelir kaydedilmektedir.

Sonuç olarak öncelikle eleştirilerinizi, gerçek kimlik bilgileriniz ve somut deliller ile yöneltmenizi rica eder, yapılacak eleştirin suç teşkil edecek şekilde olmaması gerektiğini hatırlatırım.

Saygılarımla,

Murat KARACA
İzmir Bisiklet Derneği
Yönetim Kurulu Başkanı
Tel: +90 232 483 40 46
Gsm: +90 530 243 19 95
Mail: murat.karaca@izmirbisiklet.org
Web : (link)
Adres: Mustafa Kemal Sahil Bulvarı No: 277/A Küçükyalı / İzmir / Türkiye (Otel Dokuz Eylül Yanı)
 
Bazılarının derdi üzüm yemek değil; bağcıyı ve komşuların dövmek...

Bu işi İzban tarafında olumlu birşekilde sürdürülmesini sağlayan 2 kişi var. Ama çıkıp ta biz bunu yaptık demezler.

Eylemci arkadaşlar daha ilk eylemi yapmadan İzban genel müdürü, "buyrun gelin konuşalım" çağrısını yaptı. Bu çağrı da bu 2 kişi aracılığıyla eylemde aktif yer alan kişilere iletildi. Sonuç "biz eylemimizi yaparız"

İyi de adamlar diyor ki "biz hazırız hizmet başlıyor" Neyi protesto ediyorsunuz?

Konan her kurala karşısınız. Mümkünse de bu yazıyı okuduktan sonra benimle arkadaşlık falan da kurmayın...
 
Eylemler yapılana dek "metro ve izban trenleri bisiklet taşımaya uygun tasarlanmamıştı", eylemden sonra tasarım mı değişti :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Berk Mercancı
Sayın Hulki Bademoğlu bu yazdığınız hakaretleri ne izmir bisiklet derneği ne de Cuma akşamları bisiklet topluluğu hakediyor.Lütfen yazdığınız yazılara dikkat edin
 
Karşıyaka Belediyesi’nin kentte bisiklet kullanımını arttırmaya yönelik hazırladığı Karşıyaka Bisiklet (KARBİS) projesi gün sayıyor. Deneme amacıyla ücretsiz olarak hizmete başlayan proje kapsamında sisteme kayıt yaptıranlar, yedi ayrı istasyon arasında ücretsiz bisiklet kullanabilecek. Projenin resmi açılışı Ocak sonunda düzenlenecek törenle yapılacak. KARBİS Projesi kapsamında Tersane, Karşıyaka Vapur İskelesi, Nikah Sarayı, Bostanlı Vapur İskelesi-Demokrasi Meydanı, Mavişehir girişi, Deniz Kent Restoran ve Tay Park’a 7 istasyon kuruldu. Bu istasyonlara konulan 60 bisikleti kullanmak isteyenler, buralardaki kiosklardan, kimlik bilgilerini girerek, şifre alacak. Kullanımdan sonra ise, istasyonlardan kendisi için uygun olanına bırakarak, şifresini iptal ettirecek. Güneş enerjili kamera ve kilit sistemiyle çalışan projede bisikletler de çip ile bilgisayardan takip edilebilecek. Bisikletin hava kirliliği ve otopark sorununun çözümü için en doğru alternatif olduğuna dikkat çeken Karşıyaka Belediye Başkanı Cevat Durak, “Karbondioksit salınımının azaltılmasını Covenant Of Majors (Belediye Başkanları Sözleşmesi) ile taahhüt altına alan ilk belediye olarak, bu yöndeki çalışmalarımıza da hız verdik. KARBİS bu yönde atılmış önemli bir adımdır. Avrupa’da gelişmiş kentlerin pek çoğunda kullanılan sistemi Karşıyaka’da başlatıyoruz. Vatandaşlarımız ister ulaşım, ister spor amaçlı olarak bisikletleri kullanabilirler. Kesintisiz bisiklet yollarının olduğu sahilde başlattığımız proje ileriki aşamalarında farklı semtleri de kapsayacak. Öncelikle Turan’dan Mavişehir’e kadar olan alan üzerinde istasyonlar oluşturup bisikletlerimizi buralara koyduk. Artık, Mavişehir’den Karşıyaka Çarşısı’na vatandaşlarımız bisikletle gelebilecek” dedi.
 
valla cok seviniriz fransada gormstum ılk hasta olmustum burda da olsa ancak ızmır yapardı oda oldu :D hayırlı ugurlı olsun....
 
Sidik yarışı gibi olmasın ama İstanbul'da geçen yazdan beri var. :)
 
bu haftasonu pek çok bisikletsever bu bisiklet ile bostanlı yolunda güzel bir görüntü oluşturdular en büyük dileğim vatandaşların bu bisikletleri kendi bisikletleri gibi görmeleri ve zarar vermeden temiz bir biçimde kullanmalarıdır
 
Çok güzel bir uygulama ama Karşıyaka belediyesi bisiklet yolunu elden geçirmeli. Yol üzerinde yere sabitlenmiş metal çöp kovaları ve çukurlar var.Uyarı levhası yada zemin boyaması da yok.Bilmeyen yayalar bisiklet yolunda yürüyor. Bisikletler yoğun olarak gece gündüz kullanılıyor. Çoğunlukla 18 yaş altındakilerde görüyorum.Bana öyle geliyor ki bisikletler kısa sürede pert olacak! Ayrıca sayın başkan, bu fotoğrafta ne güzel binmişsin bisiklete.Keşke binmişken bir Bostanlı iskeleye kadar gidip gelseydin.Yoldaki çukurları, kırıkları, çöp kovalarını, bisiklet yolunda yürüyen yayaları görüp belki bir şeyler düşünürdün. Ayrıca Karşıyaka "yine" kime fark atmış onu da merak ettim.Kim atıyor bu başlıkları yahu? Doğma büyüme Karşıyaka'lıyım, tiksindim artık bu karşıyakalı olmanın sanki matah bir şeymiş gibi bahsedilmesinden.Var mı doğduğu büyüdüğü yeri seçebilen? Varsa gelsin anlatsın nasıl yaptığını.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
  • Beğen
Tepkiler: sema tiryaki
@volkert

Al bende de o kadar . 1979 yılından beri Karşıyaka'da yaşarım , birgün Karşıyakalıyım demedim . Çünkü öyle çok abuk sabuk adam Karşıyakalıyım diyor ki onlarla aynı sınıfa girmemek için kendimi gizlemek zorunda kalıyorum.

Başkan Cumartesi günü Bostanlı tarafındaki bisiklet yolunun halini bir açıklasın . Gelin-damat fotoğraf çektirenler , koşanlar , bebek arabası gezdirenler , köpekleriyle bütün yolu işgal edenler . Artık araç yolu , bisiklet yolundan daha güvenli ...
 
Geri