Scudo Sports

Jant teli tercihi

bisikletsepeti Serkan ile konuşsanıza.. durumu anlatın, size uygun tel alternatiflerini sayar, ihtiyaca uygun ölçüde tel keserek uç açma aleti de var onda.. ben, ihtiyacım olan ölçüyü süylüyorum, istediğim kalitede hazırlayıp veriyor..
Hocam konuştum. Sitede dt teller stokta olmasına rağmen telefonda dt tel yok dedi. Başından savdığını düşündüm fazla da irdelemeden kapattım.
(link)

Ucuzdan pahalıya sıralayarak link ekledim. Buradan sizin için uygun olanı seçip alın. Vegileri ve kargosu dahil, Türkiye'deki fiyatın yarısından aza geliyor.
Hocam ödeme vs. nasıl oluyor ziraat ile türk lirasıyla ödeme oluyor mu ?
 
Scudo
@BveP hocam vergiyi ptt gelince mi veriyoruz ? Sipariş tutarına dahil mi ediliyor
 
Hocam konuştum. Sitede dt teller stokta olmasına rağmen telefonda dt tel yok dedi. Başından savdığını düşündüm fazla da irdelemeden kapattım.

Hocam ödeme vs. nasıl oluyor ziraat ile türk lirasıyla ödeme oluyor mu ?
Bisiklet sepetinin stokları bazen geç güncellenir, inanın yok diyorsa yoktur, Serkan bey çok yardımsever ve teknik konularda uzman biridir, onca işinin arasında benimde bir jant göbek uyumu konusunu araştırmış ve gerekli bilgileri telefon ile arayıp vermiştir :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: Bartu Bilgi
Arladaşlar 295mm dt swiss champion tel lazım. Türkiyede hiçbir sitede yok. Tedarikçi bu sene getirmemiş o yüzden yokmuş. Bunu alabileceğim yurtdışı sitesi var mı ? Yada tr de bildiğiniz yer var mı ?
sjscycles
Kesin vardır, fiyatı da uygundur.
 
Arkadaşlar ürünlerim bugün elime ulaştı. 23.04.2021-06.05.2021 olarak 13 günde elime ulaştı. 75 euroluk siparişim için 113.80₺ vergi ödedim. Bisikletçiler açıldığında da ördüreceğim. Herkese çok teşekkürler..
ACEEBFBB-0724-4D64-8CC7-7CD95BF79982.jpeg6BF2EC5E-3DED-414F-8110-D0ACDE1F5E94.jpegDA46B0C4-D8E0-4280-B2C8-02142E16454F.jpegACEEBFBB-0724-4D64-8CC7-7CD95BF79982.jpeg6BF2EC5E-3DED-414F-8110-D0ACDE1F5E94.jpegDA46B0C4-D8E0-4280-B2C8-02142E16454F.jpeg5163AF42-6C13-46AA-86B2-88568AD32ED2.jpegC9D9FE25-78AB-4FE9-A853-AC329A36A5D0.jpeg
 

Dosyalar

  • 4C20E439-418C-4B62-80EB-C7DFED253ADA.jpeg
    4C20E439-418C-4B62-80EB-C7DFED253ADA.jpeg
    78,7 KB · Okunma: 6
Son düzenleme:
@Bartu Bilgi Bu fiyat kur farkıyla açıklanabilecek bir olay değil. DT Swiss kazığı bu. Ben grosa (144 adet) olarak 80 tl'ye aldım en son çelik telleri. Hadi o kadar ucuzunu bulamasan bile, şimdi üstün körü baktım 36'lı paketi 40 tl civarında satan bir sürü site var. 10 yıldır jant topluyorum ve şimdiye kadar hiç başıma tel kopma olayı gelmedi. Yani boşuna marka kazığı bu. Başka bişey değil. 2 tane 36 tel, 75 eu. Vay be. İsimlerini markalaştırınca böyle böyle zengin oluyo demek ki bu adamlar... Çemberde markaya para verirsin anlarım. Ama altı üstü çelik tel bu... Yazık günah o paraya.
 
@Bartu Bilgi Bu fiyat kur farkıyla açıklanabilecek bir olay değil.
Hocam jant örerken 2 ya da 3 cross seçeneklerinden hangisi daha iyi sizce? Crossu bildiğinize eminim ama Türkçe karşılığını biliyor olabilirsiniz diye şöyle açıklayayım: Cross, göbeğin herhangi bir tarafından çıkan bir telin aynı taraftaki kaç telin üzerinden geçip çapraz yaptığı anlamına geliyor. Jantı örerken göbeği çeviririz ya hani o çevirme esnasında herhangi bir telin aynı taraftaki kaç adet telle kesiştiği anlamına geliyor.

Valla crossun az ya da çok olması ne işe yarar hiçbir fikrim yok. Acaba yanal darbelerin daha eşit dağıtılmasını mı sağlıyor?
@can_celik hocam profesyoneller için görünüşün pek bir önemi yoktur ama dediğiniz fiyatlarda siyah renkli tel ve başçık bulunabileceğini sanmıyorum. Siz yol binicisi olduğunuz için en işlevsel yolu seçtiniz sanırım. Dediğiniz gibi bir gross siyah renkte ihtiyacım olan uzunluklarda tel bulursam asla kaçırmam. Dt swiss, markasından ötürü iyi rağbet görüyor. Elbette ufak bir dayanıklılık daha sağlar ama aradaki fiyat farkına değeceğini sanmıyorum (zengin değilseniz tabi ki)
@can_celik hocam bu jant işi gerçekten beni bisiklet konusunda en çok zorlayan şey. Çözümü yok sanki, her taşın altından farklı bir bilgi çıkıyor.
 
Son düzenleme:
dediğiniz fiyatlarda siyah renkli tel ve başçık bulunabileceğini sanmıyorum.
Bir e-alışveriş sitesinden 36 adeti 35 tl ye 2.0 mm siyah tel ve nipel linkini pm den attım ;)

Tekerlerde 3 tip direnç (stiffness) vardır. Yanal, Dikey, Torsiyonal. Cross sayısı arttıkça teller göbekten daha eğik bir açıyla çıkarlar. Bunun hem teorik olarak hem de yapılan mekanik testlerde tekerin torsiyonal direncini arttırdığı kanıtlanmış. Yani az crosslu örgü, az şişirilmiş tekerin yarattığı enerji kaybı, veya esnek kadronun yarattığı enerji kaybı gibi bir enerji kaybı yaratıyor. Arka teker güç aktardığı için en az 3 cross olmalı bence. 4 cross ağır kullanıcılarda öneriliyordu ama jantlar çelik iken. 4 crossta tel eğik açıyla çembere girdiğinden, nipel çembere noktasal temas ediyor, bu da çemberin yırtılma olasılığını arttırıyor. Yani 4 cross yapılacaksa çember çelik olmalı. Alüminyum ise delikler yüksüklü olmalı. Ayrıca iki tarafta farklı cross sayısı kullanılan arka tekerler oluyor. Bunun akort bozulmasını hızlandıran bir faktör olduğunu düşünüyorum. Bir tarafı 3, bir tarafı düz örgü arka tekerde bunu gözlemledim. Yol bisikletlerinde ön teker düz (0 cross) örülebilir, aero ve ağırlık olarak avantajı oluyor. Ayrıca yanal direnç en yüksek düz örümdedir.
 
Bir e-alışveriş sitesinden 36 adeti 35 tl ye 2.0 mm siyah tel ve nipel linkini pm den attım ;)

Tekerlerde 3 tip direnç (stiffness) vardır. Yanal, Dikey, Torsiyonal. Cross sayısı arttıkça teller göbekten daha eğik bir açıyla çıkarlar. Bunun hem teorik olarak hem de yapılan mekanik testlerde tekerin torsiyonal direncini arttırdığı kanıtlanmış. Yani az crosslu örgü, az şişirilmiş tekerin yarattığı enerji kaybı, veya esnek kadronun yarattığı enerji kaybı gibi bir enerji kaybı yaratıyor. Arka teker güç aktardığı için en az 3 cross olmalı bence. 4 cross ağır kullanıcılarda öneriliyordu ama jantlar çelik iken. 4 crossta tel eğik açıyla çembere girdiğinden, nipel çembere noktasal temas ediyor, bu da çemberin yırtılma olasılığını arttırıyor. Yani 4 cross yapılacaksa çember çelik olmalı. Alüminyum ise delikler yüksüklü olmalı. Ayrıca iki tarafta farklı cross sayısı kullanılan arka tekerler oluyor. Bunun akort bozulmasını hızlandıran bir faktör olduğunu düşünüyorum. Bir tarafı 3, bir tarafı düz örgü arka tekerde bunu gözlemledim. Yol bisikletlerinde ön teker düz (0 cross) örülebilir, aero ve ağırlık olarak avantajı oluyor. Ayrıca yanal direnç en yüksek düz örümdedir.
Çok teşekkür ederim abi bu bilgiler paha biçilmez resmen :D
 
@Bartu Bilgi Bu fiyat kur farkıyla açıklanabilecek bir olay değil. DT Swiss kazığı bu. Ben grosa (144 adet) olarak 80 tl'ye aldım en son çelik telleri. Hadi o kadar ucuzunu bulamasan bile, şimdi üstün körü baktım 36'lı paketi 40 tl civarında satan bir sürü site var. 10 yıldır jant topluyorum ve şimdiye kadar hiç başıma tel kopma olayı gelmedi. Yani boşuna marka kazığı bu. Başka bişey değil. 2 tane 36 tel, 75 eu. Vay be. İsimlerini markalaştırınca böyle böyle zengin oluyo demek ki bu adamlar... Çemberde markaya para verirsin anlarım. Ama altı üstü çelik tel bu... Yazık günah o paraya.
@Bartu Bilgi Bu fiyat kur farkıyla açıklanabilecek bir olay değil. DT Swiss kazığı bu. Ben grosa (144 adet) olarak 80 tl'ye aldım en son çelik telleri. Hadi o kadar ucuzunu bulamasan bile, şimdi üstün körü baktım 36'lı paketi 40 tl civarında satan bir sürü site var. 10 yıldır jant topluyorum ve şimdiye kadar hiç başıma tel kopma olayı gelmedi. Yani boşuna marka kazığı bu. Başka bişey değil. 2 tane 36 tel, 75 eu. Vay be. İsimlerini markalaştırınca böyle böyle zengin oluyo demek ki bu adamlar... Çemberde markaya para verirsin anlarım. Ama altı üstü çelik tel bu... Yazık günah o paraya.
Kur farkıyla açıklanacak bi olay neden olmasın ? Yurtdışında 49 cente aldığım tel burada 2euro. Bu tel türkiyede 49 kuruş olsa almayacak mısınız hocam ? Tabiki alacaksınız çin malı noname tel kullanacağıma bir ton testten geçmiş üzerinde onlarca mühendisin geliştirmesi olan bir ürünü kullanırım. Ha bu arada öğrenciyim bu telin parasını 10x kaldıraçla Ont coinden 10dk içinde çıkardım :)
Şuraya da link atayım marka hakkında bilgi edinmek isteyen varsa okuyabilir. İlk cümlesi “ DT Swiss did not become the world’s leading spoke maker overnight” (link)
Herkese bol pedallı günler
 
Kur farkıyla açıklanacak bi olay neden olmasın ? Yurtdışında 49 cente aldığım tel burada 2euro. Bu tel türkiyede 49 kuruş olsa almayacak mısınız hocam ? Tabiki alacaksınız çin malı noname tel kullanacağıma bir ton testten geçmiş üzerinde onlarca mühendisin geliştirmesi olan bir ürünü kullanırım. Ha bu arada öğrenciyim bu telin parasını 10x kaldıraçla Ont coinden 10dk içinde çıkardım :)
Şuraya da link atayım marka hakkında bilgi edinmek isteyen varsa okuyabilir. İlk cümlesi “ DT Swiss did not become the world’s leading spoke maker overnight” (link)
Herkese bol pedallı günler
Bu tel 49 kuruş olsa elbette alınır ben de öğrenciyim hocam. Benim için o paralar imkansız görünüyor çünkü bu durumda diğer ana komponentlere harcama yapmak daha mantıklı geliyor. Hayırlı olsun hocam sağlam tel oldukları tabi ki tartışılmaz ama çok zengin olup red bull downhill şampiyonasına katılmadıkça almayı düşün(e)miyorum. En başta benim babam şamarlar :)
 
Jant teli için harcadığınız paraya acımayın çünkü zevk için çıktığınız uzun bir turda kopan jant telinin sıkıntısı çok fena. Hatta daha sonrasında yok jant teli taktır. Yok akort bozuldu masrafları da cabası. Trek Mamba MTB bisikletimde gelen jant tellerinde defalarca kopma yaşadım. En son canıma tak edip DT Swiss jant telleri sipariş ettim Almanya'dan gelen bir arkadaşa. 5 sene önce jantımı ördürdüm ve o gün bugündür mutlu mesut geçiniyoruz. Şimdiden iyi sürüşler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Direkt yabancı para üzerinden konuşuyorum. 1 gross çelik tel, DT Swiss te 150 euro, aliexpress'teki no name 10 euro ise kimse bana hikaye anlatmasın. Şöyle bir mantık yapalım, diyelimki ucuz telde çemberin 1 ay arayla akort sehpasını ziyaret etmesi gerekiyor. DT Swiss tel kullanınca bu süre 14 aya çıkmaz.

Ayrıca, avrupa'da 1000 euro ile türkiye'de 1000 lira alım gücü bakımından eşit değildir. Yani 49 cent - kuruş karşılaştırmasını geçelim. Üründeki fahiş kar oranından bahsediyoruz, sizin parayı ne kolaylıkta-zorlukta kazandığınız denklemin dışında.
 
Bu tel 49 kuruş olsa elbette alınır ben de öğrenciyim hocam. Benim için o paralar imkansız görünüyor çünkü bu durumda diğer ana komponentlere harcama yapmak daha mantıklı geliyor. Hayırlı olsun hocam sağlam tel oldukları tabi ki tartışılmaz ama çok zengin olup red bull downhill şampiyonasına katılmadıkça almayı düşün(e)miyorum. En başta benim babam şamarlar :)
Herkese daha iyisini nasip etsin. İnsanız daha iyisini istiyoruz doğal olarak, imkan dahilinde. İmkanız
Direkt yabancı para üzerinden konuşuyorum. 1 gross çelik tel, DT Swiss te 150 euro, aliexpress'teki no name 10 euro ise kimse bana hikaye anlatmasın. Şöyle bir mantık yapalım, diyelimki ucuz telde çemberin 1 ay arayla akort sehpasını ziyaret etmesi gerekiyor. DT Swiss tel kullanınca bu süre 14 aya çıkmaz.

Ayrıca, avrupa'da 1000 euro ile türkiye'de 1000 lira alım gücü bakımından eşit değildir. Yani 49 cent - kuruş karşılaştırmasını geçelim. Üründeki fahiş kar oranından bahsediyoruz, sizin parayı ne kolaylıkta-zorlukta kazandığınız denklemin dışında.
Ben bu jantı geçen sene ördürdüm. Ön ve arkada toplam sekiz tane paslanmış tel ekstra olarak tel başlarının %90’a şu an paslı. Ek olarak 1 sene içinde 2kez tel koptu biri uzun turda iken. 2 kez bile tamire gitmem benim zamanımın kaybıdır 3-5 lira zamanımdan değerli değil diye düşünüyorum. Bol pedallı günler
 
  • Beğen
Tepkiler: ToroMir
Herkese keyifli forumlar ve sürüşler.. Jant ve göbek almak artık gerçekten kolay ama daha önemli mesele jant teli gibi.. En azından daha hassas.. Şimdi bilen arkadaşlara teşekkür ederim, önerilerle sonuçlandıracağım jant toplama rehberliği yapacak var mı? Kullanacağım
ön ve arka göbek
- 36 delikli novatec D041SB, D042sb-Disk 6 civatalı

Jant
-36 delikli 50 mm profil derinliği ve 25 mm jant içi lastik yüzey genişliği olsa

Jant telleri
-aero tel (kaç mm olacak boyu??) düşündüğüm tel seti bunlar
TRY 70.71 32%OFF | CN Mac Aero 494 J kanca j-bend bıçaklı Aero konuşmacı alaşım nipeller, karbon Fiber bisiklet aksesuarları bisiklet
(link)

Bu kombinasyon uyumlu olur mu? Jant teli ölçüsü kritik.. Örüm yıldız formlu tercih ederdim.. Yardımınız için teşekkür şimdiden..
 
  • Beğen
Tepkiler: bis212
Konu hakkında bilgisi olan yok mu?
 
  • Beğen
Tepkiler: mustyy61
Geri