Bir e-alışveriş sitesinden 36 adeti 35 tl ye 2.0 mm siyah tel ve nipel linkini pm den attım
Tekerlerde 3 tip direnç (stiffness) vardır. Yanal, Dikey, Torsiyonal. Cross sayısı arttıkça teller göbekten daha eğik bir açıyla çıkarlar. Bunun hem teorik olarak hem de yapılan mekanik testlerde tekerin torsiyonal direncini arttırdığı kanıtlanmış. Yani az crosslu örgü, az şişirilmiş tekerin yarattığı enerji kaybı, veya esnek kadronun yarattığı enerji kaybı gibi bir enerji kaybı yaratıyor. Arka teker güç aktardığı için en az 3 cross olmalı bence. 4 cross ağır kullanıcılarda öneriliyordu ama jantlar çelik iken. 4 crossta tel eğik açıyla çembere girdiğinden, nipel çembere noktasal temas ediyor, bu da çemberin yırtılma olasılığını arttırıyor. Yani 4 cross yapılacaksa çember çelik olmalı. Alüminyum ise delikler yüksüklü olmalı. Ayrıca iki tarafta farklı cross sayısı kullanılan arka tekerler oluyor. Bunun akort bozulmasını hızlandıran bir faktör olduğunu düşünüyorum. Bir tarafı 3, bir tarafı düz örgü arka tekerde bunu gözlemledim. Yol bisikletlerinde ön teker düz (0 cross) örülebilir, aero ve ağırlık olarak avantajı oluyor. Ayrıca yanal direnç en yüksek düz örümdedir.