@Mete Can Karahasan İkisi de gereksiz. Tel başlığı bunlarda da kendi kendini çözer. Diğer bir deyişle, akortu kaçar jantın. Sürücü ağırlığına uygun sayıda telli bir jant seçilmişse tel falan kopmaz. Sabit çap tellerin tek eksisi ağır olmaları.
Pek öyle değilmiş, yoksa söylemeye gerek kalmazdı. İzlediğime göre tel iyi sıkılmazsa gevşiyor, ama çok sıkılırsa da en zayıf olduğu yer olan göbekten kopuyor, göbekten kopmaması için inceltilmiş olması ve J uçlu olması gerekiyormuş. Akorttan sonra ölçülen gerginlik de 1050N.
Bu arada, aynı tel başlığını da söktükten sonra asla tekrar kullanmıyormuşuz. Akort etmeden önce başlıkları yağlıyor ve de gevşememeleri için loktit kullanıyormuşuz. Başlıkları önce yağlamayıp sadece loktit kullanırsak yapışacakları için, bir daha ileride teller esnerse bir daha akort edemezmişiz. Arka jantın sol tarafında, ön jantın disk fren tarafındaki tellere bu işlemi yapmadığımızda, yük esnasındaki esnemeden dolayı gerginlik sıfıra düşerse, tel başlığı kendiliğinden çözülebiliyormuş.
Telleri yerine oturtana kadar bir sürü adım olduğu gözüküyor, sırf göbekten geçirmekle akort işlemi bitmiyor. Bir ön akort ediyor, telleri göbeğe doğru sıkıştırıyor çaprazlandıkları yerden, sonra göbek deliklerine doğru çekiçle yerleştiriyor hafifçe, sonra tellerin boyunca göbeğe girdiği yere doğru bir tokmakla ittiriyor, çaprazlandıkları yerle göbeğe girdiği yer arasına yine çekiçle vuruyor telin 90 derece katlantısı göbekle düzleşsin diye. Sonra göbeği bir tahtaya yaslayarak jant çemberlerinden bastırıp tel başlıklarını oturtuyor, son akort ediyor birkaç defa bu jant esnetme hareketiyle beraber, en son birbirlerini çaprazlayan telleri kalaylı telle lehimliyor ki hiçbir tel diğerinin üzerinde oynamasın, ikisi beraber esnesin.
Şimdi, bu işin kolay kısmıydı, zor olanı gördüğümüzü uygulamakta. 2 saatlik videoda buna da vurgu var.