Scudo Sports

Kadın Bisikleti İçin Tavsiyeler

Sedona 311 lady tavsiye ederim istediğiniz gibi v fren ancak amortisorlü ne yazık ki.
 
Scudo
Neye dayanarak Dahon veya tern gibi katlanır ve sanırım 20" tekerleri olan bisikletler öneriyorsunuz ki? iki bisikleti yanyana şehir turu yaparken düşünebiliyor musunuz? sırf lastik çaplarındaki farklar yüzünden kız helak olur :)
 
merhabalar yılbaşında anneme süpriz olarak aldığım ama iş nedeniyle hiç binme fısatı olmadığı için 2012 kron xc 250 lady bisikleti satmayı düşünüyorum.Amortisörsüz demişsiniz ancak bunda var malesef.Bisiklete hiç binilmedi 1 ocaktan beri odamda duruyor daha hiç yolla teması bulunmadı ilgilenirseniz görüşebiliriz :)
 
Sedona'ya alernatif olarak: (link)
veya: (link) (sadece M beden kadro var, size uyar mı bilemem)
bütçenizi biraz aşabilir, ama pazarlıkla istediğiniz fiyatlara iner diye tahmin ediyorum...
 
Katlanabilir bisiklet istemiyorum arkadaslar. Malesef dag bisikletide istemiyorum.
Sabit masa olmamasi kafami karistiriyor, yerine gore avantajda olabilir, ancak haftasonu Istanbul ici turlarda kullanilacak sadece.
Kendi bisikletim scott oldugundan ilk once bu markayi arastirmistim. Sub40 cok guzel ancak butceyi asiyor malesef.
 
Ender Bey, bütçe malesef çoğu insanın ortak sorunu.. sadece İstanbul içi için sabit maşa gereksiz olur bence de. Ama nedense Türkiye'de bu tarz bisikletleri bulmak da sorun olabiliyor. bilidiğim markalara baktım ama malesef süspansiyonsuz maşa bulamadım...
arayışınızda kolay gelsin...
 
aslında şöyle düşünüyorum;
birim zamanda aynı mesafeyi katedebilmesi için 20" bir teker 28"e göre daha fazla tur atmalı... çapları arasında kabaca %50 gibi bir fark olduğunu düşünürsek bu 3/2 gibi bir oran yapar... tur farkını elde etmeniz için iki yol vardır. 1) daha fazla pedal çevirmek, 2) daha büyük dişli oranları kullanmak, ki bu da daha fazla efor harcamak anlamına gelir... ayrıca 28" tekerler, dönme momentleri daha yüksek olduğu için dönüş hızlarını daha uzun süre koruyabilir... 20" tekerler daha erken yavaşlayacağından dolayı buda ekstra pedal ve efor anlamına gelir...
bunlar benim bildiklerim... bilmediğim başka detaylar varsa öğrenmeyi çok isterim...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ender Piyale
ya şu başlık her gözüme carpdıgında rahatsız oluorm kadın nedir ya bayan bayan.
 
Kişiye göre değişir..
Şu güne kadar "bayım" kelimesini kullanmadım.. O yüzden "bayan" kelimesini de kullanmam..
Sokakta kimsenin arkasından "Bayım, cüzdanınızı düşürdünüz" diye koşmadım.. Bunun yerine beyefendi - hanımefendi kullanılabilir.

Bir de bana garip geliyor şu durum.. İnsanlar "kadın" demekten niye bu kadar çekiniyorlar..
Örneğin "Erkek Ligi - Bayan Ligi". Erkeğin karşılığı "bayan" değil "kadın"dır ve bu bir cinsiyettir. Çekinilecek bir şey yok "kadın" demekte..

Ayrıca Bay-Bayan İngilizce'den aparılmış çok kötü çevirilerdir (Mr - Mrs, Ms)..
 
Ozellikle bayan kullanmiyorum, bunun cesitli sebepleri var, cevrenizdeki "bayan"lara sorarsaniz buyuk ihtimal sebebini ogreneceksiniz.
 
@halilgoksal

Çok yersiz bir eleştiri olmuş. Bisiklet turlarımızda artık daha fazla görmeye başladık katlanır bisikletleri. Küçük olmasına bakmayın, oldukça iyi performans sergiliyor hız konusunda. 26" MTB kullanıyorum ama tur sırasında yanımdan nasıl geçtiğini anlamadım o küçük bisikletin, ki o sırada 25 km/s civarında seyrediyordum. Kız arkadaşınızla şehir içinde yarış yapmayacağınızı, turistik bir gezi hızında turlayacağınızı düşünürsek bence hiçbir sakıncası yok katlanır bisiklet almanızın. Hatta bayan bir sürücüye çok yakışacağını düşünüyorum. Ama bu iş biraz da zevk meselesidir o ayrı. Göz zevkinize uymuyorsa elbette düşünmeyin.
 
@halilgoksal

Bisikletler her ne kadar bize mucizevi zevkli aletler olarak gözükse de, bisiklet de doğadaki herşey gibi temel fizik kurallarına tabidir, bisiklet yokdan enerji üretmez!, bisiklet çarklar prensibi ile çalışan mekanik bir aletdir.
vermiş olduğunuz örnekde a birim enerji verdiğiniz bisiklet 28" de olsa 20" de olsa o enerjiyi yola aktarır, çark problemlerini hatırlayacak olursanız çevresi r ve 2r olan birleşik iki çark aynı enerjiyle çevreleri ile ters orantılı tur atacakdır yani r çevreli iki tur atarken 2r çevreli tek tur atacakdır bu nedenle ekstra pedala gerek yokdur 2r çapındaki tekeri çevirecek enerji ile r çapındaki tekeri iki defa çevirebilirsiniz
bu nedenle 28" 20" arasında bu bağlamda fark yokdur, (örneğini verdiğim iki model uygun çarklara sahip iki modeldir)
ama küçük tekerin başka avantajları vardır
-ağırlık merkezi aşağıdadır
-tork daha yüksekdir (yokuşda avantajlıdır)
-manevra kabiliyeti daha iyidir
-küçük tekerin rüzgar türbülansı daha düşükdür
-küçük tekerlerin ağırlıkları daha azdır
son olarak dünya düz yol hız rekoruna sahip bisikletin tekerlerini incelemenizi tavsiye ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: Abdülkadir Ergin
Gökhan Bey, verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim... fakat aklıma takılan bir konu var... bisikletin çalışmasında çark çaplarında kriter olarak hesaplanacak çarklar teker çapları mı dişli çapları mı? ben dişli çapları olarak biliyorum. sistemi basitleştirmek adına dişli oranlarını 1:1 alırsak arka tekerin 1 tur atması için pedalı da tam tur çevirmemiz gerekmiyor mu? bu durumda 28" tekerin gideceği mesafe 700cX1.25 bir teker için 2153.56mm iken 20"X1.25 bir teker için 1615.35mm yapıyor... yani 20"in aynı sürede bu mesafeyi gitmek için 1.33 tur pedal çevirmesi gerekli... abartı bir fark mıdır? değildir belki... uzun sürede etkisini gösterebilir sanırım, ya da ben çok abartıyorumdur...
Ender Bey, konunuzu bu şekilde kirlettiğim için özür dilerim...
not: bayan hitap kelimesidir... cinsiyet tanımı kadındır :)
 
çap değil çevrelerini baz alarak örnek verdim
a birim enerji verdiğiniz bir mekanik düzenekden teker çapı ne olursa olsun aynı mesafe yol gidersiniz
daha fazla pedal çevirmemeniz için 20" bisikletlerin ona göre dişli oranı vardır
örnek verdiğim model de bahsettiğiniz o 1.33 lük tur farkı dişli sistemle halledilmişdir
farzedelim aynı dişliye sahip iki mekanizmada bir 28" birde 20" teker olsun
a birim enerji ile 28" ile kat edeceğiniz mesafe daha fazla olacakdır ama 20" sizden daha az enerji talep edecekdir
20" bisikletlerin yaptığıda işte bu farkı farklı dişli oranları ile yok etmekdir

bu konuda bike friday in sitesini incelemenizi tavsiye ederim ABD oregonlu bu üretici tüm dünya ya benim anlattığımı anlatmaya çalışıyor

bu arada konu sahibinden özür dileriz ama bilgilendirici bir başlık olduğu için bizi affedeceğini umuyoruz
 
  • Beğen
Tepkiler: halilgoksal
Teknik bir tartisma oldugu icin benimde ilgimi cekti. Zira yer probleminide goz onunde bulundurarak katlanir bir bisiklet almayi dusunur oldum.
 
Valla çok matematiksel olarak olaya bakmıyorum;düne kadar ''''KRON TOURER SPORT 24 28 JANT VE 24 VİTES''''Bisiklet sahibiydim genede yokuşda zorlanıyordum ama salcano folda katlanır alınca aradaki farkı anladım yokuş mokuş hikaye geliyor artık.günde 1 paket sigara içen biri olarak diyorum bunuda ve uzun yol yapılmaz diyenlere diyorumki kesinlikle hikaye üsküdardan bostancı sahile gittim ve geldim ve koca jantlı bisikletim beni yorarken ben bu ufak canavarla yorulmadım bile belkide performans artışım çok oldu bilemiyorum ama kesinlikle tavsiye ederim.zamanında 18-20 kg dağ bisikletine binen birisi olarak diyorum:))))))))))))
 
@gokhan.gursel

şimdi ön dişli büyüdüğü için pedal çevirmek daha zorlu olacaktır gibi bir teori üretmeyeceğim zira teker çapı küçüldüğü için muhtemelen çevirmek daha kolaydır... son karşı teori olarak küçük teker yoldaki çukurlar ve tümseklere daha fazla tepki verir, süzürş komforunu bozar :) (1.94lük bi adamım, sabit maşalı XL yol/şehir kadroları bile bana tuhaf görünüyor, sen bana 20" teker iyi diyorsun :) )

dip not: teorik bilgi paylaşımınız çok teşekkür ederim...sayenizde yeni bilgi ve fikirlerim oldu.
 
  • Beğen
Tepkiler: gokhan.gursel
Dağ bisikleti veya katlanabilir istemediğiniz göre : (link) Öyle çok ağırlık yapacak bi parçada yok ama lady versiyonu şartsa bilemem sadece bisiklet i aldıktan sonra kalın tekerlek taktırın kız arkadaşının takla atmasını istemez kimse.
 
Geri