Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kadın sürücüler

Burada kadın şoförler bayağı tartışılmış, refleksleri kötü bulunmuş vs vs...
Açıkçası bilimsel verilerden yola çıkarsak kadınların refleksleri bu konuya yazanların çoğunluğunun tersine erkeklerden daha iyidir. Yani daha çabuk tepki verebilirler.

Ancak kültürel olarak kadınlar maalesef ülkemizde otomobile merak salma, otomobil kullanabilme, ona sahip olma, sağa sola gidebilme, profesyonel olarak bu işi yapma gibi kalemlerde hep geri planda kalmıştır.
Dolayısıyla merakı, tecrübesi ve hevesi olmayan herkes otomobile hakimiyet konusunda sıkıntı yaşar. Ülkemizde de kadınların çoğu mecburiyetten belli bir yaş sonrası ehliyet alıyor. O yüzden gene bilimsel konuşacak isek tramer verilerine göre kadınların maddi hasarlı kazalara karışma oranı erkeklere göre çok az da olsa fazla. Yine de erkeklerin de gereksiz kendine güvenmeleri ve egoları yüzünden kadınlardan pek de geri kalmadıkları görünüyor...

Sonuç olarak yolda gördüğünüz bir kadına bakıp tüm kadınlar hakkında fikir sahibi olma hatasına düşmeyin bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: fahritus
Scudo
Eğer önünüzde arkanızda sağınızda veya solunuzda bayan şoför varsa kaçın.... Kaçanın anası ağlamaz.....
 
  • Beğen
Tepkiler: Melih Muratoğlu
Kadin bayar mi baymaz mi duruma gore degisiyor fakat sirf cuku var diye kendini adam yerine koyan her daim bayiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: fahritus
Dün akşam bir bayan sürücü + benim boş bulunmam sayesinde aranızdan ayrılıyordum milisaniyelerle kurtardım. Evim önünde belediye otobüsü de geçen bir caddede git gel şeklinde çalışıyorum.Yoğun bir cadde değil hatta bayağı bayağı sakindir..Çok dik yokuşlar + PKK yüzünden ( :D ) fazla uzaklaşamıyorum (çalışıyorum ki yokuşları tırmanabileyim ). Dün gene yolun sağından gidiyorum. Sağda parketmiş araçlar var onların yol tarafında hafif yokuş aşağı hızlanarak gidiyorum. 3-4 araç sonra bir sitenin girişi var (aslında bariye kalkıkmış onu görmem lazımdı ama boş bulundum göremedim) . Normalde defalarca geçerken o kapıdan çıkan araçlarla karşılaşıyorum. Sola dönecek olanlar adam gibi geniş alıp en dik şekilde karşıya geçip sola dönüyor. 9n Polo sahibi bu abla ise yolun kendine göre sol tarafında yani benim ona doğru geldiğim şeritte bir süre hızlanıp kendi sağ şeridine öyle geçmeye karar vermiş bodoslama benim gelmekte olduğum şeride dalmış. Bir elinde de direksiyon üstünde tuttuğu telefona bakıyor. Tabii ben parketmiş araçlar yüzünden ayrıca içeride kaldığımdan onu tam göremiyorum ama dediğim gibi defalarca buradan çıkan araçla karşılaştım doğrudan sol şeride gitse sorun olmayacak..Onu gördüğümde artık çok geçti ancak kendisi de beni görmüyor telefona bakıyordu ve nasıl olsa araba gelmiyor diye rahattı. Ben gidondan tutuyordum hızım 28-30 arası idi eğilip frene uzandım ama artık kafadan patlamam kaçınılmaz görünüyordu. Önce küfür ettim içindem, sonra buraya kadarmış herhalde ölürüm dedim. Nasıl düşmem daha mantıklı olurum arabaya patlayıp üstüne düşmek mi mantıklı yana eğilip altına mı gireyim derken abla son anda beni görüp durdu ben sola yattım ve yani herhalde 25-30 cm le tamponu sıyırarak geçtim. 200-300 m ileriden turumu tamamlayıp geri döndüm. Abla yolun sağına çekmişti. Ya bana birşey söylenecek ya da olayın şokunda kendine gelmeye çalışıyor diye düşünüyordum ki nerede bu sefer durmuş telefonunda birşeyler yazıyordu beni farketmedi bile..
 
  • Beğen
Tepkiler: chnkrmz
Sabahları 6-7 arası Feneryolu-Bostancı-Kaynarca arasında antrenman yaparım. Bu sabah Bağdat caddesi üzerinde Kızıltoprak mevkiinde ilerlerken her zaman olduğu üzere bir taksici ışıklarda yola parketmişti. Bir başka taksici de yolun ikinci şeridinde durdu ve diğer taksiciyle sohbete başladı. Üç şeritli yolun ikisi bu taksicilerce işgal edilmişti. Mecburen en sol şeride geçip devam ettim ama arkadan gelen arabadaki epey sinirlendi bana en sola çıktığım için. Taksiyi geçerken içerde acaba kadın mı var diye baktım ama yokmuş. Bu durumda şikayet edecek bir şey yok demek ki! Kadın olsaydı ballandıra ballandıra anlatırdım ama.
 
  • Beğen
Tepkiler: taner07 ve Edip D.
12 yıllık şöförüm hem araba, hem motosiklet hemde bisiklet ile başıma ne geldiyse hep kadın şoförler tarafından geldi. Kendi ailem dahil çok iyi kullananlar tabi ki var trafikte çoğu erkeğe taş çıkartırlar kesin ama ortalamaya vurunca erkek şoförlere göre daha bir saçmalıyorlar maalesef. En azından dümdüz yolda karşı şeritten direk üzerime arabasını kıranlar vs. hepsi kadındı... :ckskc:
 
  • Beğen
Tepkiler: Melih Muratoğlu
Ortalamaya vurunca en tehlikeliler erkekler; sizin dediğiniz saçmalama istatistiğini görebilir miyim? (bu arada 28 yıllık şoförüm)
 
Başıma gelenlerden bahsediyorum kardeşim :harika: yazılı olarak sunmak zor böyle birşeyi
 
Rakamlar erkekleri tehlikeli gösteriyor. Kişisel yorumlar tamamen neye dikkat ettiğinizle ilgili, gerçekten tarafsız insan var mı sanıyorusunuz? Erkek şoförlerle kadın şoförleri tarafsız gözle incelediniz mi? Erkek gözüyle bakmak taraflıdır: Çünkü erkeğin trafiği vahşi bir ortam olarak görme eğilimi var, diğer erkekler de bu ortamda rakipleri oluyor (rekabete dayalı bu ortamda kadın davranışları akıldışı geliyor). Bu beklentiyle trafiğe çıkan erkeklerin kadın şoförleri anlama şansı sıfır. Erkeklerin rekabet, kendini ispat, hiyerarşide üstünlük, altta kalmama,... gibi dürtüleri trafikte nasıl araba kullandığını da açıklıyor (yeteneklerini sonuna kadar gösterme, kural ihlalleri, gaza asılma...). Bu nedenle kadınlarla erkekleri inceleyen kitaplardan bolca okumak lazım, aksi halde kendi dünya görüşünüz en doğrusu gibi geliyor.
 
konuya noktayı koyayım yoksa uzar gider :) kadınlar, erkekler nasıl kullanıyosa aynı derecede kullanabilir FAKAT içinde bulunduğumuz yaşam koşulları gibi çeşitli sebeplerle çoğunun kafası özellikle giyim kuşamda ya da instagramda kimin ne yaptığı ne yediği arkadaşlarının özel hayatı,televizyonda izledikleri hayali karakterler ve dedikodu gibi şeylerde olduğundan araba konusunda ehliyeti alsam yeterli diye düşünüp trafik ve buna bağlı bazı şeylere ilgi göstermiyolar. kısacası bunu bilip ona göre hareket edin canınızın kıymeti var ise..
 
Kişisel fikrim bu olayları biraz daha sadeleştirerek incelersek bence daha basit ve objektif olarak gözlemleyebiliriz.

Mesela Kadın ve Erkek olarak ayrımcılık yapmasak ta, onun yerine sadece insanlar veya şöförler desek. İyi kullanan şöförler, kötü kullanan şöförler, refleksleri hızlı şöförler, acemi şöförler, tecrübeli şöförler vb.... Peki hangi şartlarda bir insan iyi, kötü, tecrübeli veya acemi olur? Aldığı eğitim ve o konu üzerinde harcadığı zaman ile doğru orantılı olabilir mi? Bence olur. Araba kullanmaya 10'lu yaşlarda baba desteği ile başlayan birisi, doğaldır ki 20'li yaşlarında aşırlıklar yapmış olacak, hatalar yapacak, belki ufak tefek kazalar yapmış olacak. Tabi her seferinde "olabilir böyle şeyler" denilerek hoşgörülecek, "hepimizin başına gelebilir" denilecek. Belirli aşamaları geçince, tahmini 25-30 yaş aralığında yani ilk şöför koltuğuna oturduğu andan itibaren yaklaşık 10 sene geçirip yeterli sayıda hata yaptıktan sonra o iyi bir şöför olacak. Peki ilk kez (iyi ihtimalle) 25 yaşından sonra şöför koltuğuna oturan biri, her hatasından sonra sürekli eleştiri yağmuruna tutuluyorsa, her hareketi anlık olarak eleştiriliyorsa iyi ve tecrübeli bir şöför olması ne kadar sürer? Üstelik dünyanın merkezinin taksi veya minibüs olduğunu zanneden canavarların arasında.

Peki elimizden geldiği kadar objektif olmaya devam edelim. Bazı sebeplerden dolayı trafikte iki çeşit İNSAN var dedik. Acemiler ve Tecrübeliler.
Trafiğe sadece iyi olanlar mı çıkmalı? Bu bir çözüm; fakat ayrım yapamayız, işe yaramaz. O halde herkesi kapsayacak bazı kurallar olmalı. Bu kurallar herkesi kapsamalı ve seyahat etmeyi güvenli hale getirmeli değil mi? Bazıları buna trafik kuralı diyor. Arkadaki sarı lambanın çalıştırılması gereken koşulları anlatan kurallar. O halde şimdiki soru şu: Trafiği güvensiz hale getirenler kim? Kuralları kendine göre yeniden yapılandırmaya çalışanlar kim? Acemiler mi? Tecrübeliler mi? İnsanlar niye kuralları umursamaz? Kendileri herşeyin en iyisini daha iyi bildiği için mi?

İnsanlar hata yapar. Hata yapmak cinsiyete bağlı değildir. İnsanlar dalgın olurlar veya dikkatli olurlar. Dalgınlık veya dikkat cinsiyete bağlı değildir.
Umarım anlatabilmişimdir.

Saygılar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bahadır Gürel
@Bahadır Gürel

Yuh... ayak üstü sexist, pislik, cahil ve iğrenç bir herif yerine konuldum. Olaya bak :koptum::koptum::koptum: Dünya görüşüm:komik::komik::koptum::koptum:

Neyse cevap verip daha da uzatmak istemiyorum.

Teşekkürler aydınlattığınız için beni çok makbule geçti.
 
birşey daha söyleyim bu da çözüm yolu :) kadın kadını gözünde büyütür. eğer iyi kullanan kadınları desteklersek bunlarda pistlere çıkıp ralli falan yapıp çektikleri resimleri videoları paylaşırlarsa ve fazlasıyla beğeni alırlarsa diğerleri de özenip bunlar gibi olmak isteyecektir ;) diyeceğim o ki en azından tanıdığınız kadınları ileri sürüş eğitimlerine yollayın ki diğerleri bunları yolda görüp kıskansın
 
@Ardaa

Şahsınızla ilgili yorum yapmadım; burada kadına yönelik belirgin bir ayrımcılık ve karalama var, genel erkek anlayışıyla ilgili yorumlarım. Bu ifade sizin değil mi? "...ortalamaya vurunca erkek şoförlere göre daha bir saçmalıyorlar maalesef"

Ya genelden bahsetmeyin ya da ortalamaya ait bir rakam verin. Aksi halde cinsiyet ayrımcı bir açıklama oluyor. Ben görüşlerimi yazarken ortalama rakamları veriyorum.
 
ehliyet kursunda direksiyon sınavına girerken hoca "oh be sonunda erkek geldi, insan şoför koltuğunda erkek olduğu zaman daha rahat oluyor" demişti. Bayanlar yapıları gereği biraz panikler, en ufak şeyde zart diye kornaya falan basıyorlar biraz yapı ile alakalı. Soğukkanlı bayanlar daha iyi araç kullanır sanırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Melih Muratoğlu
@Bahadır Gürel bey bence sizin anlatmak istediğiniz şeyi herkes biliyor. Burada konu cinsiyet ayrımcılığı değil, burada konu erkekten farklı bir varlığın erkek gibi araba kullanamaması. Yani kadınları hepimiz görüyoruz trafikte. Size şu şekilde anlatmak isterim, şöyle bir düşündüğünüzde erkeklerin korku eşiği ile kadınların korku eşiği sizce aynı mıdır ? Kadınlar yapıları gereği çabuk irkilirler. Keza buna panikleme dahildir. Trafik ise tamamen dikkat ve tecrübe işidir. Aslında bütün mesele bu, fakat bu başlıkta çoğu insan cinsiyetçilikten, insanları etiketlemekten geri durmadı. Bence bu insanlar faşisttir yada aşırı feminen ne denilirse artık onlara.

Hatta şöyle bir şey söyleyeyim size hanım sürücüler bazı trafik kurallarına sonsuz riayet ediyorlar ancak trafik gerçek hayatta öyle işlemiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: E.E
@Sadettin Z.

Bu gazete haberinde açık bir kaynak belirtilmemiş. Varsayımlara göre rakamlar kıyaslanmış. Benim ilettiğim kaynaklarda rakamlar çok açık.
 
@Atilla Gobel feministlerle tartışmanın zaman kaybı olduğunu düşünürüm bazen ama şunu diyeyim. Geçenlerde sağ şeritten kaptırdım gidiyorum. Arkama bir araba geldi. Sürekli kornaya basıp duruyor. Dönüp ne var diye bağırdım kalkmış el kol hareketi yapıp çekilsene diyor. Dedim uzaya mı çıkayım? Ama fark ettim arabayı yeni almış, yeni sürücü. Hava atacak işte. Sonra önüme geçti, bile bile ağır ağır gitti, sonra bastı gaza uzaklaşarak gitti. Bazıları ilginçler. Bu araba kullanma merakları da ilginç. Canla başla hırsla ehliyet alıyorlar sonra bir dünya borca girip araba alıyorlar. Senelerce borç ödüyorlar, bir ton borçla aldıkları arabayla da hava atmaya kalkıyorlar bak benim arabam var görüyon mu? misali. Tıpkı kliplerinde arabasının jantlarını gösteren şu siyahi rapciler gibi işte. Genelleme yapmıyorum tabii ki. Dediğim gibi bazıları ilginç tipler.
 
Geri