Scudo Sports

Kadro boyama

@Eyupkoc12 once kimyasal boya sökücü al. Onunla.guzel fırçala 3. 5 dakika sonra boya kabarıyor onu çıkar(tenekesi 30lira) . Küf olan yerleri zimparala. Sonra astar at. Ve sonra ince şu zimparasi ile zimparala. Sonra iki adet sprey boya ben montana marka aldım ama daha kullanmadım. Montana almam da ki neden grafitici ler metal de başarılı diye tercih ediliyormuş. Ha ben olayın hangi aşamasındayım dersen astar atıldı. Boya alındı ama atılmadı. 😀 😀 😀 Havaların az daha güzel olmasını bekliyorum
 
Scudo
Evde kendi imkanlarınız ile yapacağınız boyamalar çok iyi sonuç vermeyecektir. Sprey boya vs tırnakla bile kalkan boyalar. Otomotiv boyası ile boyanması lazım ve fırınlanarak kuruması lazım. Tabi ki tercihen. Bir yandan düşünüyorum da kuzenim oğlunun bisikletini kızına verirken kız binmem diye ağlayınca 2 şişe pembe sprey alıp zinciri dişlilleri jantları dahil nerdeyse heryerini pembeye boyamışlardı bisikleti çocuk hala biniyor o bisiklete.

Olması gereken. Parçaları sökülecek, Boyası sökülecek, komple 400/600 zımpara çekilecek. yıkanacak ve iyi bir oto boyacısına emanet edilecek. Oto boyası ile boyanıp oto verniği ile verniklenip fırınlanacak. Çok daha uzun ömürlü olacaktır.
 
Teşekkür ederim arkadaşlar, bakalım amcam sanayide çalışıyor o yaparsa fırınlayıp daha sağlıklı bişey olabilir ama olmazsa da kendi başıma sprey boya ile yaparım. Saolun
 
Arkadaşlar ben kadromun boyasını bıçakla ve zımparayla gelişi güzel temizledim sonra mat siyah boyayla boyadım. Bana astara gerek yok demişlerdi. Boya pek hoşuma gitmedi yani profesyonel boyama nasıl yapılır ?boyadan sonra ne sürülür parlak olması için
 
@Eyupkoc12 nalburdan sprey boya alacağına oto sanayiden gram usulü oto boyası al. bir de püskürtme makinası lazım tabi. hem oto boyası alınca istersen karışım yaptırıp istediğin tonu elde edebilirsin
 
  • Beğen
Tepkiler: bonder76
@ali önder öyle boşları varsa güzel.
youtube'da etoe diye bi adam var
videolarını tavsiye ederim herkese
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
@Eyupkoc12 ben çok vakıf değilim bu konuya. ama bildiğim kadarıyla tek boya atılınca renk tutmuyormuş. demek ki vernik türü veya astar gibi bişeyler gerek
 
Arkadaşlar ben kadromun boyasını bıçakla ve zımparayla gelişi güzel temizledim sonra mat siyah boyayla boyadım. Bana astara gerek yok demişlerdi. Boya pek hoşuma gitmedi yani profesyonel boyama nasıl yapılır ?boyadan sonra ne sürülür parlak olması için
Bıçakla falan yapınca zeminde pürüzde oluşmuştur, boya atınca illa ki belli olmuştur. Ya kimsayal sürüp çıkartacaktınız yada zımpara. Boya işlemi olarak tabi ki YouTube araştırmaları yapmakta fayda var. Örnek olarak, bu adamın cidden bu işe yeteneği var çalışmaları güzel. Bende evde durduğum vakitleri ıslak zımpara ile geçiriyorum. Boya işi için forumdan bir abim yardım etti adam fabrikada bisiklet boyuyor onla anlaşmaya çalışıyorum bakalım ne olacak? Marka yazıları çok uğraştırıyor.

 

Dosyalar

  • IMG_20200324_122845.jpg
    IMG_20200324_122845.jpg
    1,2 MB · Okunma: 54
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
@Eyupkoc12 ben çok vakıf değilim bu konuya. ama bildiğim kadarıyla tek boya atılınca renk tutmuyormuş. demek ki vernik türü veya astar gibi bişeyler gerek

Selam, konu içeriğini tam inceleme fırsatım ya da zamanım olmadığı için yüzeysel bir yanıt olacak lakin, baz/opak bir boya için ekstradan herhangi bir vernik uygulamasına gerek yoktur. Metalik/sedefli ya da benzeri spesifik uygulamalar içinse tabii ki vernik uygulamasında fayda vardır. Özetle, projenin proses aşamalara göre en başından ele almakta yarar var, çünkü koşullara, yüzeye ve boyanın fiziksel yapısına göre akrilik ya da değil farketmeksizin tutuculuk hususunda bir çok faktör değişkenlik gösterebilir.
Bunlardan ilk akla gelenler; boyanın viskozitesi, ortam ve malzemenin o an ki ısısı gibi daha bu gibi bir çok faktör boyanın kalitesine doğrudan etki edebilir.
 
Son düzenleme:
iyi boya için fırın değilse bile kompresör ve boya tabancası şart. astar olmazsa olmaz, astar metale çok kolay ve iyi yapışan kalın tanecikli bir boya aslında. dolgu özelliğide var bu yüzden. artı, boya astara metale olduğundan 10 kat daha iyi tutunur. üstüste 3-4 kat boya atabilirsiniz akıtmadan. spreyle bile boyasanız astarı atın. hatta en güzeli 1astar, ince zımpara, tekrar astar ve 3-4 ince kat boya.
 
@HakanAydn Tabancanın işleri kolaylaştırıcı etkisi var ancak zorunluluk değil, az özenli bir el ile spreylede boyanır. Astar konusunda dediğiniz gibi. Hatta asıl boyanın rengini tam olarak vermesi için astarın ayrı bir önemi var.

Yaygın olarak astar için Rustoleum veya 2K spraymax kullanılıyor. Haricen montananında salt metal yüzeyler üretmiş olduğu astarı var.

İlk etapta kadro zımpara ile temizlenir ve alkollü bezle yağ vs. boyanın kalitesini düşürecek kirlerden arındırılır. Astar atılıp 12-24 saat geçtikten sonra zımparalanıp alkollü bezle silinir. İsteğe göre 2. Kat astar atılıp yine aynı süreden sonra zımparalanır. Sonrasında boya kat 1 atılır, boya kimyasal olarak kurur (12-24) zımparalanır boya kat 2-3 ardından clearcoat/vernik aşamasına geçilir.

Bundan evvel kadro üzerindeki yazıları ne yapıyoruz? İki uygulama var:

Birincisi ki ETOE/Martin Grey bu tekniği kullanır. Astarın rengini yazıların olmasını istenilen renk olarak seçilir. Astar atıldıktan ve kuruduktan sonra vinil sticker kadroda istenilen yere yapıştırılır, devamında boya atılır. Verniğe geçmeden yapıştırılan bu stickerlar kadrodan kaldırıldığından istenilen yazılar ortaya çıkar. Bunun şekil logo vs. de yapılabilir.

İkincisi ki bunu geçenlerde bir blogda ((link)) okudum. Masi de çalışmış bir ustamız Dave Moulton anlatıyor. Astarı halletti, boyada tmm. Verniğe geçmeden kadro üzerine stickerı/decali yapıştırıp üzerine 7-8 kat vernik atıp, zımparalayıp bir kat daha vernik atmak. 7-8kat vernikten sonra sticker kadro üzerinde kenarları kalkmayacak şekilde mühürlenmiş oluyor. Son kat vernikten önce yapılan zımparaysa kadro yüzeyindeki pürüzsüzlüğün sağlanması için son dokunuş.

Birinci teknikte sticker yapıştırılır boya biter sticker kaldırılır vernik atılır. İkinci teknikte boya biter sticker yapıştırılır üzerine vernik atılır.

Vernikte de kullanklan renge göre parlak yarı parlak vs. vernik seçilip atılır ve süreç tamamlanır.

Boya süreci bittikten sonra kadronun bir süre dinlenmesinde fayda olacaktır ki boyanın iç katmanları tam olarak kurusun ve dengeye gelsin.

@Doğukan Aksu nun hazırladığı şöyle güzel bir yazı da mevcuttur. Okunmasını tavsiye ederim:
Bölüm 1 / Klasik bir bisiklet için boya nasıl yapılmalı?

Bu düz renk boyama içindi. Eğer farklı renkler birlikte kullanılacak ya da fade/geçişli renkler yapılacaksa orada farklı püskürtme teknikleri, maskelemeler vs. devreye giriyor. Onlar için aşağıdaki videolara bakılabilir.

Farklı tasarım fikirleri için şu instagram sayfasına bakmakta fayda var, sprey boya ile yapılan harikalar:

(link)

Hatamız varsa affola.



 
Son düzenleme:
@BookFox çok teşekkür ediyorum, benim için çok açıklayıcı oldu.2 ay sonra tekrar boya yapıcam inşallah. Şimdi masraf yaptım ve biraz daha para harcamak istemiyorum. İlk hali ve bugünkü hali
 

Dosyalar

  • EC8C8260-1CCD-43DB-B7BC-F65A3E124F95.jpeg
    EC8C8260-1CCD-43DB-B7BC-F65A3E124F95.jpeg
    1,4 MB · Okunma: 83
  • D7599B72-2D6E-4159-BDB7-2F488338691C.jpeg
    D7599B72-2D6E-4159-BDB7-2F488338691C.jpeg
    2,2 MB · Okunma: 84
@HakanAydn Tabancanın işleri kolaylaştırıcı etkisi var ancak zorunluluk değil, az özenli bir el ile spreylede boyanır. Astar konusunda dediğiniz gibi. Hatta asıl boyanın rengini tam olarak vermesi için astarın ayrı bir önemi var.

Yaygın olarak astar için Rustoleum veya 2K spraymax kullanılıyor. Haricen montananında salt metal yüzeyler üretmiş olduğu astarı var.

İlk etapta kadro zımpara ile temizlenir ve alkollü bezle yağ vs. boyanın kalitesini düşürecek kirlerden arındırılır. Astar atılıp 12-24 saat geçtikten sonra zımparalanıp alkollü bezle silinir. İsteğe göre 2. Kat astar atılıp yine aynı süreden sonra zımparalanır. Sonrasında boya kat 1 atılır, boya kimyasal olarak kurur (12-24) zımparalanır boya kat 2-3 ardından clearcoat/vernik aşamasına geçilir.

Bundan evvel kadro üzerindeki yazıları ne yapıyoruz? İki uygulama var:

Birincisi ki ETOE/Martin Grey bu tekniği kullanır. Astarın rengini yazıların olmasını istenilen renk olarak seçilir. Astar atıldıktan ve kuruduktan sonra vinil sticker kadroda istenilen yere yapıştırılır, devamında boya atılır. Verniğe geçmeden yapıştırılan bu stickerlar kadrodan kaldırıldığından istenilen yazılar ortaya çıkar. Bunun şekil logo vs. de yapılabilir.

İkincisi ki bunu geçenlerde bir blogda ((link)) okudum. Masi de çalışmış bir ustamız Dave Moulton anlatıyor. Astarı halletti, boyada tmm. Verniğe geçmeden kadro üzerine stickerı/decali yapıştırıp üzerine 7-8 kat vernik atıp, zımparalayıp bir kat daha vernik atmak. 7-8kat vernikten sonra sticker kadro üzerinde kenarları kalkmayacak şekilde mühürlenmiş oluyor. Son kat vernikten önce yapılan zımparaysa kadro yüzeyindeki pürüzsüzlüğün sağlanması için son dokunuş.

Birinci teknikte sticker yapıştırılır boya biter sticker kaldırılır vernik atılır. İkinci teknikte boya biter sticker yapıştırılır üzerine vernik atılır.

Vernikte de kullanklan renge göre parlak yarı parlak vs. vernik seçilip atılır ve süreç tamamlanır.

Boya süreci bittikten sonra kadronun bir süre dinlenmesinde fayda olacaktır ki boyanın iç katmanları tam olarak kurusun ve dengeye gelsin.

@Doğukan Aksu nun hazırladığı şöyle güzel bir yazı da mevcuttur. Okunmasını tavsiye ederim:
Bölüm 1 / Klasik bir bisiklet için boya nasıl yapılmalı?

Bu düz renk boyama içindi. Eğer farklı renkler birlikte kullanılacak ya da fade/geçişli renkler yapılacaksa orada farklı püskürtme teknikleri, maskelemeler vs. devreye giriyor. Onlar için aşağıdaki videolara bakılabilir.

Farklı tasarım fikirleri için şu instagram sayfasına bakmakta fayda var, sprey boya ile yapılan harikalar:

(link)

Hatamız varsa affola.



@Cyclops boyatsana sende👍
 
  • Beğen
Tepkiler: Cyclops
Kısmet bakalım.
 
Oto boyası akrilik boyadır. Piyasada Akçalı,motip gibi kaliteli akrilik boyalar var. Oto boyamada da akrilik boya kullanılır ama opak/baz boyalarda vernik son kat boyanın içine atılır , metalik boyalarda son kat boyanın üzerine ek kat olarak atılır.
Asıl fark ise son kat ve/veya verniğin içine sertleştirici katılmasıdır. Oto boyacısından boya alırken içine sertleştirici de (hardener) katmasını isteyin. Öyle 1-2 saatte felan da boya donup kullanılmaz hale gelmez. Bu şekilde 1 hafta sertleştirici katılmış halde bekleyen vernik kutularım oldu.

Yapmanız gereken 400-500 değil 800-1000-1200 numara zımpara ile ince işçilik yapmak yada eski boyayı astar olarak kullanmak isterseniz zımparalayıp bozuk yerleri polyester macun (çelik macun diye de geçer) ile kapatıp zımpara ile yüzeyi astar olarak kullanacağımız eski boyanın kalınlığına getirmektir. Ben şahsen düşük ihtimal de olsa boyaların kimyaları tutmazsa diye test için temizlediğim yere boya uygular bakarım. Kabarma yoksa devam. Varsa kutu astar alıp altı ister kazıyıp ister zımparalayıp astar atarak kuruduktan sonra 1200 numara ile sulu zımparalayıp iyice kurutuyorum. Eğer yüzeyde nem kalırsa boya tutmaz. Astar 1-2 gün yada güneş var hava sıcaksa 1 gün sonra boyaya hazır olur (sulu zımpara da bitince). Boya sağlam tutsun diye astarı deterjanlı suyla yıkayın ve/veya mumlu kağıtla ve alkollü bir malzeme ile silin. Sildiğiniz yerede el değmemeye çalışın zira derimizde terle beraber yağ da çıkar. Bu yağ bulaşırsa orada boya kabarır. Kabarmasa da ilerleyen zamanlarda oralar dökülür. Ardından ilk kat tamamen astarı örtmese de örtsün diye kalın şekilde çok fazla uygulanmadan atılır. 30 dakika sonra boya tam kurumadan 2. ve 30 dk sonra 3. kat atılır. Ana rengi boyarken 2-3 kat örtücülüğe göre atılırken bir önceki kat tamamen kuruyup kürleşmemiş olmalı ki yüzey tutsun. Eğer 1. katı attınız boya kurudu ise ve defekt yoksa boyacılarda keçe diye satılan malzeme ile tüm yüzey keçelenir. Bu işlemle boya yüzeyi kılcal çiziklerle kaplanır. Eğer boya opak ise son kat boyanızda vernik ve sertleştirici olmalı. Metalik ise tüm katlar aynı boya ile boyanır son kat vernik+sertleştirici, boya 30 dakika kadar kuruduktan sonra atılır. Verniği de 1-2 gün suyla temas ettirmeden kurutmalısınız. Oto fırınları çok sıcak olmaz hatta çoğu yer ekonomik olsun diye yazın ısıtıcıları dahi çalıştırmaz (3 kez arabasını boyatmış ve bizzat fırında sürece de eşlik eden-aracı boyaya hazırlayan birisi olarak yazıyorum).

Sonra araba pasta ve cilası ile varsa yüzey bozuklukları alınır (pütür çoksa önce kalın pasta, sonra ince pasta). Pasta bildiğiniz krem zımpara gibidir katlar ince ise kalın pasta ile astara kadar iniverirsiniz. Pasta sonrası yüzey matlaşacaktır. Moraliniz bozulmasın cila uygulaması da aynen arabalardaki gibi pırıl pırıl parlatır tüm kadroyu.
Kriz öncesi boyayı verniği kutusu 25 TL den basıyorlardı ki piyasadaki kaliteli sprey boyalar da 25-30 TL den aşağı değildi zaten. Toplamda 100-150 TL kadar maliyetle kadronuzu boyayıp pırıl pırıl yaparsınız. Hatta yakın zamanda benim emektar Peugeot klasik yol bisikletimi boyayacağım. İşlemleri fotoğraflayıp paylaşabilirim.
 
Herkese selam 2020 model (link) satın aldım.
Fakat metal/gümüş rengi veya siyah renk takıntım var.
Bu bisikletin boyasını kazıyarak metal rengine ulaşma imkanım var mıdır?
Anladığım kadarıyla boya olayları bayağı meşakkatli ve boyayacak yerim olmadığı için en azından şimdilik siyah takıntımdan vazgeçebilirim.

Bisikletin üzerindeki turuncu boyayı zımparayla kazıyıp veya bazı kimyasallar kullanarak aluminyum/metal rengine ulaşıp onu kullanma imkanım nasıl olur?

Teşekkürler.
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: necmeddin
Herkese selam 2020 model (link) satın aldım.
Fakat metal/gümüş rengi veya siyah renk takıntım var.
Bu bisikletin boyasını kazıyarak metal rengine ulaşma imkanım var mıdır?
Anladığım kadarıyla boya olayları bayağı meşakkatli ve boyayacak yerim olmadığı için en azından şimdilik siyah takıntımdan vazgeçebilirim.

Bisikletin üzerindeki turuncu boyayı zımparayla kazıyıp veya bazı kimyasallar kullanarak aluminyum/metal rengine ulaşıp onu kullanma imkanım nasıl olur?

Teşekkürler.
Öncelikle hayırlı olsun,kazasız belasız sürüşleriniz olur inşallah. Boyayı kazımak için zımpara kullanmayın. Boya kaldırmak için solüsyonlar var, sürüp bekliyorsunuz alüminyuma kadar zahmetsizce kalkıyor boya. Boya kalktıktan sonrası sıkıntı. Uygun boyayı bulmanız ve optimum şekilde boyamanız önemli. Sonra güneşe dayanıklı olması lazım. Carraro gibi yerli firmalar diğer markalara göre daha çabuk renk kaybına uğruyor diye biliyorum. Diğerleri kadar parlak değiller zaten ama tercih meselesi mi bilmiyorum. Bisikleti aldığınızın üzerinden çok zaman geçmemişse firma ile konuşun derim. Belli bir ücret karşılında diğer modellerde olduğu gibi o renklere boyayabilirler. Veya tüm kadrolar aynıysa değişim yapabilirler. Firma ne der bilmiyorum konuşmakta fayda var. Bisikletinizin rengi güzel aslında, trafikte görünürlüğü de yüksek. Tercih meselesi elbette ama orjinaline dokunma taraftarı değilim :)
 
Geri