Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kadro kulağı kırılması, önlemleri ve çözümü

@Serkan Mıstınoğlu
Arka aktarıcı almaya gerek var mı abi sence? Bisiklet tiagra zaten yamuk dediler aktarıcıya ben de diyorum 105 5700 alayım.Mantıklı mı sen yapar mıydın?
 
Scudo
Kadro kulağı zor bulunan bisikletlerde var misal dolomiti. Birde pilo diye bir marka var 6061 alasimdan kadro kulağı yapiyorlar daha sağlam olsun diye. Ben 4 fez falan kirdim unicycle mi unicorn mu neysi bir ruble acma anahtari var aktarici kulagina dayanip rubleyi acan. Iste o meret 2 kere kirdi, arabada tasidigimda da bi kez yamuldu kulak
 
bu kadro kulağı denen parça sadece bir pazarlama stratejisimi yoksa gerçekten bir işe yarıyormu ?
 
@A.Samed.Y eski nesil aktarıcılarda kadro kulağı denilen parça aktarıcıyla entegre şekildeydi yeni nesil üst düzey vites sistemlerinde malesef ayrı ayrı üretiliyor bunun nedeninin kadro üreticilerinin kendi ürettikleri kadrolardaki aerodinamik yapisinin standart bir kulak yapisina uymadığını düşünüyorum bu sebeple ayrı ayrı üretiliyor olabilir.
 
@Serkan Mıstınoğlu
Var abi ve şu an kulak düzeltilmiş olsa da arka aktarıcının birinci viteste janta biraz çarpma yaptığını gördüm.Kulak alacağım ve sonra da aktarıcı.Kararım net.Teşekkürler abi yardımcı olduğun için :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
bu yaz bisikletten düşmüştüm ve beni eve kadar atmıştı.1 saat sonra işim çıktı tekrar aldım bisikleti ön vites birdeyken arkayı direk 7 ye attım bayır aşağı hızlanmak için birden bir ses geldi.baktım ki arka vites jantın içine girmiş.tam bi facia.şu an bisikletimden uzakta bekliyorum.şimdi anladım ki kadro kulağı kırılmış.yeni bir masraf daha çıktı şimdi ben sadece yeni bir arka vitesle hallederim sanıyodum.
 
Kırılmasının istenmesi darbe emme olabilir.Jant göbeği ve kadroyu daha ağır hasarlardan koruyor olabilir.
 
Bisan Apennin yeni çıkmış, bi gazla ilk aluminyum kadroma kavuşmuşum.
Uzun turumun adana etabında arka vitese dolanan bir tel ve sonuç kadro kulağının düzeltilemeyecek şekilde yamulması.
Hiç unutmam ceyhan oto sanayiye gidip bir tornacıda demirden bir örneğini yaptırabilmiştim yurdumun yetenekli ustalarından birine.
Bisiklet yeni olduğundan, Bisan'ın kulak bulması aylar sürmüştü, ben de o demir kulakla devam etmiştim :)

O uzun tedarik süreci sebebiyle, bir sonraki kadromu aldığım gibi yedek kulağı da sipariş etmiştim.

Kulak önemli ama videodaki çözüm çoğumuzu evine sağsalim ulaştırır. Akılda tutmak lazım.
 
Bugün bisikletle yeni harekete geçmişken birden kendimi yerde buldum. Arka teker çıktı kadro kulağı kırılmış. Kadro kulağının kırılması seyir halindeyken tekeri yerinden fırlatır mı? Eğer öyleyse çok tehlikeli bir şey. Çünkü giderken birden takla atıp yerde sürükleniyorsun. Allah'tan mucizevi bir şekilde hiç bir şey olmadı. Fakat bu durum arkadan araba gelirken ya da yokuş aşağı inerken ya da daha kötüsü yokuş aşağı inerken bir de viraş halinde iken olsaydı ya ölüm ya da ağır yaralanma ve ya sakatlanma kaçınılmaz olurdu.
 
Kadro kulağının kadrodan ayrı olmasının sebebi herhangi bir çarpma veya zorlama durumunda kadroya ait bölümün yamulup veya kırılıp kadronun kullanılamaz duruma gelmesini önlemektir.

Benim eski tip (chromoly) kadromda kadro kulağı yok, yani o kısım kadronun kendisine ait bir bölüm. Lakin geçen sene park halindeyken rüzgardan düşüp o bölüm yamuldu. İyi bir bisikletçi eliyle düzeltip hayata döndürdük. Yani öyle bir durumdu ki kadro her an çöpe gidebilirdi. "Keşke kulağı olsaydı da değiştirip devam etme şansım olsaydı" dedirtmiştir. Aynı olayda eşimin bisikletinin de kadro kulağı kulağı kırıldı. Kulaklar standart üretilmediğinden birebir aynısını bulamadık, (kadronun üreticisinde bile yok!) benzer bir kulak takmak zorunda kaldık. (Daha önce bir kere daha gelmişti, bagajda kullandığımız lastiği bagaja takmayı unutmuşuz, aktarıcıya dolanmış, pedala basınca "çat" kulağı da aktarıcıyı da kırdık... :( )

En sonunda tüm bu riski büyük ölçüde atacak vites koruyucu demirlerden taktık ve artık düşmelerden-çarpmalardan dolayı kadro kulağı veya aktarıcı kırılması-yamulması olayını kapattığımıza inanıyorum. Doğru vites geçişleri ve düzenli bakımla zincirden dolayı da kırılma-yamulma yaşamayacağımızı düşünüyorum..

Aşağıda hem benim (kırmızı), hem eşimin (turuncu) bisikletlerimizdeki vites koruyucu demirleri görebilirsiniz...


vites koruyucu benim.jpeg


vites koruyucu özlemin.jpeg

Bu demirlerden edinmek isteyenler için aliexpress linki:

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Yasin_alan
Benimde aklıma ilk gelen koruma demiri oldu, geçen gün kaygan zeminde acele ile dönmeye çalışırken pedala basınca kayıp sağ tarafıma düşmüş ve arka aktarıcının biraz zedelenmesine sebep olmuştum, kulağı bilmiyordum bile. Önlem olarak koruma ve çapraz vites kullanmamaya dikkat etmek gerek diye düşünüyorum.
 
images (3).jpg salcano xrs 800 bisikletimdede bu kadro kulagindan kullaniliyor sanirim bu modeli bilen varmi nereden bulabilirim?:D:D
 
Kadro kulağı maalesef bende de kırıldı.Yarin yenisi kargo ile gelicek.kadroya üç yerinden alyen ile sabitlenen bir tip.Yenilemeyi kendim yapıcaktım ama bir arkadaş,montaj ayarının milimetrik olması gerektiğini,bunun için bazı bisikletcilerde özel bir ayar aleti olduğunu ve onlara gitmem konusunda bir bilgi verdi.
Aksi halde yenisinin de fazla dayanmiyacagini söyledi.
Doğru bir bilgi midir?
Bu konu hakkında burada da bir şey okumayınca inceden kıllandım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Aynı fikirdeyim bende :) acaba hareketli kısım ayarı için mi söyledi bilemedim...
Yine de sormak istedim.
Ne demişler'ne şeytanı gör,ne besmele çek'
Teşekkürler hocam...
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Vidaları yardımıyla yerine tam oturan, takınca asla oynamayan bir şey zaten :D Neye ince ayar çekecek acayip meraklandım aslında :)

Rica ederim :hhhhhh:
 
Geri