Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kadro kulağı kırılması, önlemleri ve çözümü

Bildiğim kadarıyla arka vitesin takılacağı vida yuvası açılırken çok ince ayar gerekiyor. Yanlış biliyor olabilirim.

(link)

Linkteki tool gibi bir şey.
 
Scudo
Bazı kadro kulaklarında orası düz bir şekilde geliyor diye biliyorum. Vida girecek dişler olmuyor. Onların sonradan açılması gerekiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@Mustafa Y. doğurudur. tornavidayla oyup dilediğiniz ebatta delikler açabilirsiniz :snzdglsn:

363173990yn8.jpg
 
Sanırım birşey ayarlamam gerekmiyecek,yenisi gelince :)
 

Dosyalar

  • FB_IMG_1488720075489.jpg
    FB_IMG_1488720075489.jpg
    106,3 KB · Okunma: 55
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
MTB-Mountain-Bike-rear-derailleur-protector-for-protect-Road-Folding-Bicycle-derailleurs-free-shipping.jpg


bisiklet düştüğünde veya kaza anında aktarıcı yerde sürününce kırılır kulak. eskiden bunlardan takarlardı
 
Çok önemli bir konu daha,
teşekkürler

Doğru vites kullanımının bir faydası daha ortaya çıkıyor işte... umarım uuzn yolda karşımıza çıkmaz
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
bugun başıma geldi 3 li küçük merdivenden inerken bayagı gürültülü bir şekilde zincirle beraber janta dolandı ki düşük hızımdan ötürü bişey olmadı gibi
şimdi bu soruna ne neden olmuş olabilir 18 bin km dir vitesleri gayet doğru kullanıyordum fakat son 6 bin km civarı attırıcı janta doğru meyilli duruyordu ama onunda öncesinde orta göbeği değiştirmiştim bu yeni göbeğin mil uzunluğu olması gerekenden 2 3mm kadar uzundu haliyle aynakol biraz dış tarafta kalıyordu bunun tek dezavantajı ön 1 de iken geri geri gittiğinde bazen zincirin 1. vitesten aşagıya düşmesiydi sizce uzun milli göbek etkili olmuş olabilirmi
 
@Eren D. şimdi kadro kulağını söktüm kulak yamularak kopmuş yani attırıcı janta takılıp almış götürmüş merdivenden de iniyordum 3 lü de olsa o sarsıntıda takılmış zaten 1. viteste 1 tele çarpıyordu tersken bisiklet attırıcı da eskiyince esneme payı yükseldi ama vites atma düşürme performansından çok memnundum büyük şans olarak zincirde de attırıcıda da jant tellerinde de hasar görünmüyor tabiki düşük hızda olmam ve gürültüyü farkettiğim anda durmam korudu.bakalım kulakçıgı değişince attırıcı duz şekilde duracak mı
 
@Serkan Mıstınoğlu

Çok güzel bir paylaşım emeğine sağlık. Kadro kulağı yanında 3-5 tane taşıyan bende gördüm. Birde kadro kulağı 50 lira bende buna ek olarak bazı markaların kolay bılunmuyor ve haftalarca bekliyoruz. Aslında önceden bir tane almakta yarar var. Kadro kulağı uzun turda kırılsa benzincide satılsa 300-500 dese alırız insan o duruma düşmesin. Paylaşım ve bilgiler için tekrar teşekkürler

Bende şimdi bi bakayım dedim fiyatı çok bide rengi bisikletime uymuyor. Bir tane yedek alayım diye düşünüyorum. Kadromkulağı ingilizce tam olarak nedir bilen var mı yurt dışından bi bakayım.

(link)
 
@soneryen

(link)

İngilizcesi derailleur hanger şeklinde geçer ve bu sitede envai çeşidinibulabil en mümkündür.
 
  • Beğen
Tepkiler: macerakolik
Revize: buldum rear mech hanger diye geçiyormuş.

(link)

@mehmetsunu
Teşekkür ederim abi
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu
Bu sacma sapan parca bisikletin en zayif noktalarindan ayrica bisikletciler bunu kiloyla alip tanesini 50Tl ye satiyor Asli bisikletin deposunda gordum. Bisikletciyle arasi iyiyise bedava bile veriyor hani biz sakizi parayla alırız da o sakizlar bakkala toptancinin hediyesidir ya oyle birsey. Bu kritik parcanin markalara gore degismeside en berbat durum.

Eski viteslerde kulak falan yok bunu kadro cozmeli ureticiler yok kirilir yok yok yamulur yalama olur hep sorun.
 
Revize: @mehmetsunu sitede var buldum fakat fiyat 45 euro neredeyse aynı hesaba geliyormuş ülkemizle. Şuan ihtiyaç yok ama alıp kenara atalım karaborsaya düşmeden

@alperr125
Mesela kadroda o bölgeyi çok sağlam yap. Kadroda trek mesela bi dünya arge yapıyor sertlik sağlamlık titreşim önleme konfor. İstese o bölge çok sağlam kadro yapabilirler bence
 
  • Beğen
Tepkiler: alperr125
@alperr125 durum sandiginizin tam tersi, eskiden kadro kulaklari kadronun bir parcasiydi. Klasik bir bisiklet aldiginizda, cogu zaman kadro kulagi ve kadronun yekpare oldugunu gorursunuz.
images (55).jpg
Fakat bu durumda bir kadro kulagi kirilmasi demek kadronun kullanilamaz hale gelmesi demek... Asil problem buydu ve bu problem kadro kulaginin kadroydan ayrilarak kadroya vidalanir hale (1 vida, 2 vida hatta 3 vidayla sabitlenen modeller var) gelmesiyle cozuldu.
images (56).jpg
Fakat size katilabilecegim bir noktadan bahsedeyim, keske tum kadro kulaklari standart olsa. Yani hepsi birbirine uysa, tek tip olsa. Fakat bunun sebebinin de farkli geometrilerdeki kadrolarin, farkli noktalarda arka aktarici konumlandirmalarina ihtiyac duymasi olabilir, sanirim sebep bu. Ve gercekten bulmak bazen cok zor. Eger elinizde eski olan veya yaygin olmayan bir kadro varsa bulmak gercekten iskence.
Kadro kulagi aramaya firmalardan baslanmasini oneriyorum. Bisikletiniz hangi markaysa, o marka ile irtibata gecmek en iyi cozumlerden biri. Tabi bazen firmalarin tedarik sureci bile haftalar bulabiliyor :acpsnr:
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
Gözüm korktu ben bir tane sipariş edeyim
 
Aliexpresste 7 lira :D

Ama ben Alur700 üme uygun bulamadim, Decathlon da da yok. Nereden alacagim mechul. Sacmaliga bakar misiniz.
 
@Ahmet Bilge Kaan AKIN
Öyle bakınca bir poşet 100 lü var bir adet fiyatına ama uymuyor mevzu orada. Yurtdışı decathlonda vardır belkide. Yada kırılınca decathlona götürüp bisikleti kafalarına atacaksın bulacaklar bir şekilde
 
@soneryen
Hocam kirildi diye mesaj atiyorum, marmara forum magazamizi arayin diyorlar. Ariyorum magazayi acmiyorlar. Demin actilar hafta ici yetkili arkadas var o ilgileniyor diyor. Hafta ici de acmiyorsunuz anasini satayim diyorum adamlar soyle boyle diyor. Vallahi alti.ustu fahis fiyatla satilan bir kadro kulagi alacagim, aldirmiyorlar.
 
Geri