Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kalın sibop yerine neden ince sibop?

Schrader candır be. Pompa taşımaya, ceplerdeki ıvır zıvır arasında muhtemelen bulması uğraştıracak presta-schrader çevirici aparata, bunlar yoksa bisikleti iterek bisikletçi aramaya gerek kalmıyor. Lastik mi indi, giderim en yakın benzinliğe dayarım kompresörü bitti gitti. Yol bisikleti yoksa presta saçmalığın daniskası bence.
 
Scudo
Schrader kaba ama kullanışlı presta zarif güzel
 
@JusTiMe 7,5 tl ücreti var. 1600 tl lik jantimi delecegime 7,5 tl lik bu çağın mühendislik harikası aleti Yanımda taşıyorum.

Hatta uzun hortumu sayesinde küçük pompayla max hava basıp benzinciye kadar gidebiliyorum.

Hatta benzincide bu çağın harikası buluşla lastiklerin havasinj 120 psi yapabiliyorum.

Bitti mi bitmedi hortumu ben yanimda taşımam arkadaş diyenler icin sarı kısımı sibop kapağı gibi lastiğin üzerinde bırakıp yoluma devam ediyorum.

Yol bisikletine benzincide 120 psi basmanızı tavsiye etmem. En iyisi el pompasıyla şişirmek.

2017'de yol bisikletime arka bagaj-heybe takımını takıp tura çıktım 3-4 günlük. Giderken son patlamada yedeklerden birini takıp aparat ile istasyonda şişirdim. İstasyonundaki makine nasıl bir hava bastıysa 5 dakikalık bir sürüş sonrası iç lastik bomba gibi patladı. Patlamanın şiddetiyle dış lastiğim janttan fırladı, jantın üstünde zor durdum :koptum:

Yol bisikleti olunca zaten kazığın en büyüğünü 120 psi'lık lastiklerle yiyoruz. Presta en ufak sorun. 😊 Ancak MTB'de vs bence gerek yok Schrader candır. Her şekilde şişirmesi daha kolay.
 
Burada yazılanları dehşete kapılarak okudum... Matkapla janttaki deliği büyütenler, bunun ciddi ciddi normal bir şey olduğunu düşünenler....
 
  • Beğen
Tepkiler: Yeni_kullanıcı
Schrader yüksek basınca dayanamıyor, 120psi yapın ve görün. Schrader sibopun kenarındaki lastik balon yapıp, fırlıyor ve Fırlamasada kaçağı boldur. Presta yüksek basınca göre dizayn edilmiştir. 200-300psi yapsanız bile dayanır, kaçırmaz :)
Kanıtı :) 120psi şişirdiğim zamanlarda sibop fırlıyor diye telle sağlamlaştırırdım hep. Üstelik michelin marka iç lastik.. balon yapmalar, fırlamalar çok sinirimi bozdu schraderler. Bu yuzden schrader candır demeyin :) Prestanın amacı belli, sırf bu yuzden yol jantına geçip, sonsuza kadar kurtuldum :) O zamanlar stadart jant kullanıyordum.. Geride donmem, yolcu oldum artık :D


WhatsApp Image 2020-06-06 at 22.40.55.jpeg
 
@bariss.t Hocam olay sadece sipobla, ya da pompa ile alakalı değil malumunuz.Lastiğin üzerinde yazan değerler arasında psi uygulanmalı...120 psi her lastiğe uygun değil. CST vardı, ucuz bir yol (28 mm) lastiği, 90 psi max tı..85 basıyordum korkudan..Tur için almıştım..Bombe yaptı, maratona geçiş yaptık..120 sanırım maraton un max psi si..
 
Schrader yüksek basınca dayanamıyor, 120psi yapın ve görün. Schrader sibopun kenarındaki lastik balon yapıp, fırlıyor ve Fırlamasada kaçağı boldur. Presta yüksek basınca göre dizayn edilmiştir. 200-300psi yapsanız bile dayanır, kaçırmaz :)
Kanıtı :) 120psi şişirdiğim zamanlarda sibop fırlıyor diye telle sağlamlaştırırdım hep. Üstelik michelin marka iç lastik.. balon yapmalar, fırlamalar çok sinirimi bozdu schraderler. Bu yuzden schrader candır demeyin :) Prestanın amacı belli, sırf bu yuzden yol jantına geçip, sonsuza kadar kurtuldum :) O zamanlar stadart jant kullanıyordum.. Geride donmem, yolcu oldum artık :D


229237 dosyayı görüntüle
aynı iç lastiği ben kendim de kullanıyorum 700-35 boyutunda. 60-70 psi aralığında kullanıyorum. Hamuru ve kalitesi gayet iyi ki arkadaşlarıma tavsiye ettim onlar da beğendi. Sizin bu iç lastiğe 120 psi basabilmeniz için 700 18-25 modelini almanız lazm bu modelin oto sübaplısını göremedim ben umarım 700-35 e 120 basmaya çalışmıyorsunuz???
@bariss.t Hocam olay sadece sipobla, ya da pompa ile alakalı değil malumunuz.Lastiğin üzerinde yazan değerler arasında psi uygulanmalı...120 psi her lastiğe uygun değil. CST vardı, ucuz bir yol (28 mm) lastiği, 90 psi max tı..85 basıyordum korkudan..Tur için almıştım..Bombe yaptı, maratona geçiş yaptık..120 sanırım maraton un max psi si..
aynı iç lastiği ben de kullanıyorum fazla hava basmasından kaynaklı durumu oto sibop kötü demesi enteresan
merak ediyorum 200 psi iddiasını kanıtı var mı?
 
aynı iç lastiği ben kendim de kullanıyorum 700-35 boyutunda. 60-70 psi aralığında kullanıyorum. Hamuru ve kalitesi gayet iyi ki arkadaşlarıma tavsiye ettim onlar da beğendi. Sizin bu iç lastiğe 120 psi basabilmeniz için 700 18-25 modelini almanız lazm bu modelin oto sübaplısını göremedim ben umarım 700-35 e 120 basmaya çalışmıyorsunuz???

aynı iç lastiği ben de kullanıyorum fazla hava basmasından kaynaklı durumu bu iç lastikler kötü oto sibop kötü demesi enteresan
merak ediyorum 200 psi iddiasını kanıtı var mı?

200psi ve üstü lastikler velodrom yarışlarında kullanılan ultra ince lastiklerdir.. Presta kullanılıyor.

Zaten bu iç lastik 700x25 :) Lastikler 25lik 120psi basılıyor. 2 gune kadar 110a iniyor tekrar basılıyor. 110 ile 120 psi çok fark var, yokuşlarda farkediliyor. 60-70 psi schrader için hiçbişey..
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
200psi ve üstü lastikler velodrom yarışlarında kullanılan ultra ince lastiklerdir.. Presta kullanılıyor.

Zaten bu iç lastik 700x25 :) Lastikler 25lik 120psi basılıyor. 2 gune kadar 110a iniyor tekrar basılıyor. 110 ile 120 psi çok fark var, yokuşlarda farkediliyor. 60-70 psi schrader için hiçbişey..
ultra ince lastiğin malzemesi de kesin bizim lastiklerle aynı malzemedir hehehe
Ben sizin olması gerekenden hava bastığınız için bu durumu yaşadığınızı düşünüyorum çünkü bu iç lastikler normal alacağınız bir iç lastiğe göre kat kat daha kaliteli.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
@bariss.t Hocam olay sadece sipobla, ya da pompa ile alakalı değil malumunuz.Lastiğin üzerinde yazan değerler arasında psi uygulanmalı...120 psi her lastiğe uygun değil. CST vardı, ucuz bir yol (28 mm) lastiği, 90 psi max tı..85 basıyordum korkudan..Tur için almıştım..Bombe yaptı, maratona geçiş yaptık..120 sanırım maraton un max psi si..

120 lafın gelişi. Çoğu yol lastiğine 100 psi üzeri hava basıyoruz sonuçta. Ancak istasyonlardaki makinelerin hepsi düzgün kalibre edilmemiş olduğundan dış lastiği yerinden çıkartacak kadar basanları var. Yolda en mantıklısı lastiği tam şişirebilecek bir el pompası ile şişirmek. En azından bastığınız havayı biliyorsunuz.

Olayı yaşadığımda benim jantların yenisi 100 lira civarıydı. Jant yüzeyinin haşat olması çok sorun olmadı benim için ancak birkaç bin liralık yada euroluk jantların başına gelmesi kötü olur. İstasyonlarda dikkatli şişirmek lazım yol lastiklerini.
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
Schrader yüksek basınca dayanamıyor, 120psi yapın ve görün. Schrader sibopun kenarındaki lastik balon yapıp, fırlıyor ve Fırlamasada kaçağı boldur. Presta yüksek basınca göre dizayn edilmiştir. 200-300psi yapsanız bile dayanır, kaçırmaz :)
Kanıtı :) 120psi şişirdiğim zamanlarda sibop fırlıyor diye telle sağlamlaştırırdım hep. Üstelik michelin marka iç lastik.. balon yapmalar, fırlamalar çok sinirimi bozdu schraderler. Bu yuzden schrader candır demeyin :) Prestanın amacı belli, sırf bu yuzden yol jantına geçip, sonsuza kadar kurtuldum :) O zamanlar stadart jant kullanıyordum.. Geride donmem, yolcu oldum artık :D


229237 dosyayı görüntüle

Schrader'in yüksek basınca dayanmaması, muhtemelen sizin sorun yaşadığınız lastiklerin buna göre tasarlanmamış olmasından kaynaklanıyor. Ağır vasıta lastiklerinde yol bisikleti kadar basınç oluyor ve Schrader sipop kullanılıyor.

Presta 300psi'a dayanır mı bilmiyorum açıkcası, pist lastiklerinrin bile maksimum basıncı genelde en fazla 15 bar (220psi) oluyor. Uçak lastiklerinde de buna yakın değerler var ve yanlış bilmiyorsam sipoplar Schrader bu arada...
 
Ağır vasıta lastiklerinde yol bisikleti kadar basınç oluyor ve Schrader sipop kullanılıyor.

Onların schrader sibop yapısı farklı. Yani direk metal olarak janta somunlu halde sıkılı.. Bizim bisiklet lastikleri schrader sibop lastiğe somunlu değil, lastiğe kaynatılmış durumda, bu yuzden sorun çıkarıyor. Fotografta gördüğünüz gibi telle sardıgım kısım, tel olmayınca balon yapıyor :) kaynak ayrılıyor, kısacası yüksek basınca gelemiyor.
 
Onların schrader sibop yapısı farklı. Yani direk metal olarak janta somunlu halde sıkılı.. Bizim bisiklet lastikleri schrader sibop lastiğe somunlu değil, lastiğe kaynatılmış durumda, bu yuzden sorun çıkarıyor. Fotografta gördüğünüz gibi telle sardıgım kısım, tel olmayınca balon yapıyor :) kaynak ayrılıyor, kısacası yüksek basınca gelemiyor.
O zaman sorun sipopta değil, lastikte. Ayrıca tüm kamyon lastikleri tubeless değil, şambrelli olanlar da var. Onlarda sipop janta somun ile tutturulmuyor, iç lastiğe bağlı...
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
bugün bisikletin arka tekere hava basayım dedim keşke basmasaydım şişiremediğimiz gibi sibop milini yamulttuk akabinde elimle mildeki yamukluğu düzeltip el pompası ile şişirdim bu seferde mili kırdık. Sonuç hüsran :(
IMG_20210214_184550.jpgIMG_20210214_184643.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: IslakElliAsker
Kapalı sistem üretilmiyor mu bu siboplar? Benim de başıma geldi daha önce de iç lastik değiştirmek kesin çözüm diye biliyorum.
kapalı sistem değil. iğneli kısım ana siboba vidalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
kapalı sistem değil. iğneli kısım ana siboba vidalı.
Ben kırılan sibobu hiç bir yerinden açıp inceleyemedim. En son lastiği kesip, kırılıp lastiğin içine düşen parçayı çıkarabildim.
 
Eskiden beri sevemedim gitti bu iğne uçlu sibopları , gözünü seveyim kalın sibobun hem el pompası hem benzinlikte şişir kolayca ...
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
kapalı sistem değil. iğneli kısım ana siboba vidalı.
Modeline göre değişiyor. Bazı lastik markaları buna imkan tanıyor bazılarında ise sabit. Zaten değişim imkanı tanıyanlara yakından bakarsanız iki parça olduğunu görürsünüz diğer modeller ise tek parça yapıdadır. Soldaki değiştirilebilir sağdaki tek parça.
removable vs non-removable core Presta valves


Kalın sibop (schrader) daha yaygın daha kullanışlı bir çok durumda benzinlikte fln adaptör gerekmeden hava basabiliyorsunuz, eğer siboptan bir hava kaçırma durumu varsa içteki çekirdeği değiştirmek kolay ama dezavantajları da var işte iç çekirdeği gevşekse hava kaçıyor, kapaksız kullanırsanız çamur kir içine dolabiliyor. Bir çok kişi o kapakları hava kaçmasın diye takılıyor diye düşünüyor ama asıl amacı bu sibopları tozdan, çamurdan korumak. Bazen de hava basarken jantın içine kaçabiliyor özellikle kısa sibop bir lastik aldıysanız ve jantınız çift kaç jantsa sorun olabiliyor böyle durumlarda da ince sibop (presta) daha avantajlı hale geliyor ama onda da ince bir başlığa sahip olduğu için kırılma sorunları sıkça yaşanıyor. Bir de yol yarışlarda jant daha ince olduğu ve profil jant kullanılabildiği için ince siboplar daha kullanışlı oluyor. Sonuçta 80 mm profilli bir jant bile kullansanız o sibop uzunluğuna sahip ince sibop bulabiliyorsunuz ama kalın sibop için bu pek mümkün değil.
 
Son düzenleme:
Geri