Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kalın sibop yerine neden ince sibop?

Scudo
Kullandığım iç lastiklerin sibopları bu şekilde. Asla içi açılamıyor, iğne değiştirilemiyor. Şimdilik tek sorunum sibop boyunu biraz uzun almışım.
20210214_212930.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: ibrahimguler
@Ahmet Ş. Kaliteli pahalı iç lastiklerinde genelde çıkan model oluyor ucuz satılan lar ise genelde sabit..
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Kullandığım iç lastiklerin sibopları bu şekilde. Asla içi açılamıyor, iğne değiştirilemiyor. Şimdilik tek sorunum sibop boyunu biraz uzun almışım.
Decathlon iç lastiği ise onlar iğnesi değiştirilemez türden. Fiyatları iyi, ama hem sibop hem de iç lastiğin malzemesi düşük kalite. Örneğin yama da tutmuyor, decathlon ince yol iç lastiğine hiç yama yapmayı başaramadım daha.
 
Decathlon iç lastiği ise onlar iğnesi değiştirilemez türden. Fiyatları iyi, ama hem sibop hem de iç lastiğin malzemesi düşük kalite. Örneğin yama da tutmuyor, decathlon ince yol iç lastiğine hiç yama yapmayı başaramadım daha.
İkisi bir arada satılanlar gerçekten berbat ötesi ama kutuda, adet şeklinde satılanlar daha iyi. Şu an onlardan kullanıyorum ve yama yapabiliyorum. Sibopunu çektiğim lastik yamalı şu anda.
Dediğim gibi 7 tane almıştım ve hepsini uzun sibop almışım.😅
 
İkisi bir arada satılanlar gerçekten berbat ötesi ama kutuda, adet şeklinde satılanlar daha iyi. Şu an onlardan kullanıyorum ve yama yapabiliyorum. Sibopunu çektiğim lastik yamalı şu anda.
Dediğim gibi 7 tane almıştım ve hepsini uzun sibop almışım.😅
Uzun olması kısa kalmasından yeğdir :harika:

Uzun olunca teker örümünde sibop deliği çapraza denk getirilmediyse çok sorun olmuyor, ama kısa kalınca yüksek basınçta pompanın ucu sibobu tutmuyor.
 
@Cemal Ç. Evet kapalı sistem, eski lastiğin milini tam yerinden çıkartıp yeni lastiğe küçük bir delik açıp arkadan takılabiliyor sonrasında da yama. Denemek isteyen olursa ayrıntılarını yazabilirim.
İkisi bir arada satılanlar gerçekten berbat ötesi ama kutuda, adet şeklinde satılanlar daha iyi. Şu an onlardan kullanıyorum ve yama yapabiliyorum. Sibopunu çektiğim lastik yamalı şu anda.
Dediğim gibi 7 tane almıştım ve hepsini uzun sibop almışım.😅
Decathlon'un lastiğine yama yapabildiğiniz için size ödül verilmesi gerekiyor 😊
 
  • Hahaha
Tepkiler: Cemal Ç.
eski lastiğin milini tam yerinden çıkartıp yeni lastiğe küçük bir delik açıp arkadan takılabiliyor sonrasında da yama.
Dediğiniz yöntem aklıma geldi de pek akıl karı bir yöntem değil bence.
Ancak imkansızlıklar içinde kullanılabilir bir MacGyver yöntemi olduğunu düşünmüştüm. Hala öyle düşünüyorum. 😁
 
  • Beğen
Tepkiler: IslakElliAsker
Dediğiniz yöntem aklıma geldi de pek akıl karı bir yöntem değil bence.
Ancak imkansızlıklar içinde kullanılabilir bir MacGyver yöntemi olduğunu düşünmüştüm. Hala öyle düşünüyorum. 😁
2 tane lastiğin üzerinde denemiştim, eksiksiz taktım hatta taktiğim iğne daha kaliteliydi bilin bakalım ne eksik? Lastikler yama tutmuyordu 😀
 
@IslakElliAsker Elimdeki 6 Dechatlon iç lastiğinin her birinde en az 5 er yama var. Yama tutmakta pek sorun yok aslında ancak benim kullandığım genel bir pratik var. Sürüşlerde her zaman iki yedek lastik taşırım yanımda. Patlayan lastiği arka çantama atar ve yama işini her zaman eve bırakırım. Yama yaparken zımpara işini özenle yapmak gerekiyor. Ardına bildiğimiz Bally yi hem lastiğe hem de yamaya sürüp en az 5 dk bekliyoruz. Daha iyi bir etki için lastikteki bally hafif kuruduğunda üzerine bir kat bally daha sürebilirsiniz. Eğer bu işlemi de yaptıysanız bir 5 dk da öyle bekliyoruz. Ardına yama ile lastiği birleştirip enine boyuna yamayı sündürüyoruz. Ardına benim Tekzen'den aldığım ama çoğu yerde bulunan küçük kıskaç ile yamayı kıstırıyoruz. Ben bunun için iki ince kontaplak parçası kestim. Lastiğin yamalı kısmını sandviç yapıp kıskaç ile tutturuyorum. O şekilde tüm gece bırakıyorum. Daha sonra lastiği alıp, kıskacı çıkarıp hava vurarak kontrol ediyorum. Her şey yolunda ise katlayıp yedek lastik olarak çantaya koyuyorum. 20210215_123518.jpg
 
@ToroMir bunu deneyeceğim, iğne deliği kadar delikler yüzünden nice km görmemiş iç lastikler geri dönüşüm malzemesi oldu. Her şeye rağmen yamadan sonra dışarıda lastiğe hava basmamak gerekir derler, tutan yamayı da açabilir.
 
@Eser Sevinç Kıskaçta en az bir gün beklettikten sonra hafiften hava vurup yamayı kontrol etmekte fayda var. Dediğim şekilde en az 50 yama yapmışımdır hem yol bisikleti hem dağ bisikleti lastiğine. Hem de hepsi Dechatlon. Hiçbirinde sorun yaşamadım. Zira yama tutmamış lastiği takıp patlak olduğunu fark etmek terli bir bisikletçi için kabustan farksız oluyor.
 
@ToroMir güzel bilgiler için teşekkürler, eski yama yerinden çıktığında eski yapıştırıcıyi nasıl çıkarabiliriz bilginiz var mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: ToroMir
@ToroMir güzel bilgiler için teşekkürler, eski yama yerinden çıktığında eski yapıştırıcıyi nasıl çıkarabiliriz bilginiz var mı?
Selulozik tiner cok yuksek olasilikla yapistiriciyi cozecektir diye dusunuyorum. Ancak kullanirken dikkatli olmak lazim. Boyali yuzeylere zarar verebilir, elinizde de elin ince derili yuzeylerine temas ederse yakabilir biraz.
 
@IslakElliAsker Çok defa tırnak ile temizledim. Sorun olmadı. Bir kaç kere de gaz yağı ile sildim. O da iş görüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: IslakElliAsker
Decathlon iç lastiği ise onlar iğnesi değiştirilemez türden. Fiyatları iyi, ama hem sibop hem de iç lastiğin malzemesi düşük kalite. Örneğin yama da tutmuyor, decathlon ince yol iç lastiğine hiç yama yapmayı başaramadım daha.
Ben btwin iç lastiğe max 7 adet yamaya kadar ulaştım ama sonunda yarılarak kullanılmaz hale geldi. Lastik inerken sanki gök yarılmış da bulutların içinden ejderhalar yeryüzüne iniyormuşcasına tuhaf ve cırtlak bir ses geldi.
Yama tutar btwin. Ama zor tutar. Yama "işim var gidicem ben" der. Lastik ise, "gitme, biraz daha kal, noolursun" der.
 
Geri