imamyakali
İmamyaka= Hakim yaka da denilen bir yaka çeşidi.
- Kayıt
- 27 Haziran 2020
- Mesaj
- 157
- Tepki
- 317
- Şehir
- Huston
- İsim
- Bilal
- Başlangıç
- 2013—14
- Bisiklet
- Peugeot
- Bisiklet türü
- Şehir - Tur
Bu başlıkta daha önce de yazmıştım, geçecek gemilerden bu miktarlarda ücret almak hayalden bile öte. Bu hesabı kim yapmış bilmiyorum ama Zafer Havalimanı'na senede 1,3 milyon yolcu hesabını yapan ile aynı kişi olduğundan şüpheleniyorum.
Bir veya iki gün erken varabilmek için yüzbinlerce dolarlık geçiş ücreti verecek gemi sayısı çok çok az olacaktır, onlar da daha ucuz olacağı için değil acele ulaştırması gereken yükü olduğu için. Boğazlardan geçen en büyük gemilerin maliyeti günlük 120 bin dolar olabilir, ama bunun yarıdan fazlası yakıttır, durduğu yerde günlük maliyeti 120 bin dolar olan gemi yok gibi bir şey, olanlar da bizim boğazlarımızdan geçmiyorlar.
Bakın geçen sene yakıt fiyatları düştüğünde Süveyş kanalının 500 bin dolar civarındaki ücretini ödememek için yolu 6-7 bin kilometre (ve 8-10 gün) uzatıp Afrika'nın etrafından dolanan gemiler vardı:
(link)
Bunlar 270 metrelik Suezmax denen gemiler (Süveyş'i kapatan Evergreen gibi). Türk boğazlarından geçen gemilerin sadece %10'u 200 metreden büyük gemiler.
Son olarak: mevcut durumda gemiler boğazdan bedelsiz geçmiyorlar. Tonajlarına göre fener, tahlisiye ve patente ücreti ödüyorlar. Bu ücretler 80'lerin başında altın franktan amerikan dolarına çevrildiği için çok cüzi kalmış durumdalar ama bunları arttırmak, gemileri kanaldan geçmeye zorlamaktan daha kolay olacaktır.
Zafer Havalimanındann geçecek yolcu sayısı doğru verilmiş. Aylık ortalama 120 bin yolcu ile yıllık hedef gayet rahat karşılanabiliyor.
Muhtemelen bunu yazmanızdaki amaç 1.3 milyon garanti edilmesine karşı kullanan yolcu sayısının 4 haneyi geçmemesi nedeni ile bedelin kamu tarafından karşılandığı iddiasıdır. O olay öyle değil. Sözkonusu sözleşmedeki "Mücbir sebeplerle azalan yolcu trafiği" bedelleri kamu tarafından ödenmiyor. Öncelikle bu konuyu açıklığa kavuşturalım.
İkincisi , 10 milyar ₺ yıllık olarak geçen gemi sayısı göz önüne alınarak belirlenen bir tutar. Bu tutarın aslında 18 milyar ₺ olduğu da söylendi ama beklentiyi reel çerçeveye çekmek için bu tutar belirlendi hedef olarak.
Üçüncüsü eğer bir alternatif varsa, pazar hakimiyetini kaybetmemek için zaman kaybından kaçmak amacıyla normalinden daha fazla ücret ödeyerek alternatif geçitlerden geçen ticari gemiler de hiç azımsanmayacak kadar fazla. Kerç boğazı buna en güzel örnek.
Gemilerin ebatları konusunda yukarıda konunun içinden olan bir arkadaş tarafından farklı bir beyan geldi. Eski tip gemilerin artık çok fazla kullanılmadığı ile alakalıydı bu beyan. Eğer onun dedikleri doğruysa, sizin bilginiz eksik ya da yanlış. Sizin dediğiniz doğruysa, onun verdiği bilgiler eksik ya da yanlış. Kullanılan gemilerin boyut ve tonajları hakkında bilgim olmadığı için bir şey diyemiyorum ben.
Gemilerin boğazdan bedelsiz geçmediğini zaten biliyoruz. Bu bedel sadece klavuzluk ücreti için alınan bedeldir. Toplasanız gemi başına 40-50 bin doları geçmez. Ama panama kanalının ortalama geçiş üccreti 180 bin dolar, süveyşin 300 binlerin üzerinde. 40-50 bin dolar gemilerin taşıdığı riskin %1i bile değil. Neden daha fazlasını almayalım?
Aydınlanmak isteriz ,buyrun başlayabilirsiniz. Süreç nasıl işliyor, boğazların gemi geçiş geliri diğer geçiş noktalarına görenneden bu kadar az ? Hep merak etmişimdir olayın aslını astarını.@imamyakali kardeşim sizin nezdinizde tüm arkadaşların bilgilenmesi açısından;
25 sene İst .Ç.kale ve Liman pilotta (klavuzluk istasyonları) çalışmış ve ilk trafik kontrol sistemi (vts)
inde eğitim verip yapılandırmada etkin görev alan bir kişi olarak,boğazlardaki geçiş sistemini bilmeden,afaki bilgilerle yorum yapmak bizi sorunun kaynağına götürmez.
Tüm samimiyetimle söylüyorum; Kanal İstanbul köprüler gibi kara delik olur bizim için.
Bu konuda merak edilenler olursa, her türlü bilgiyi sunarım.
Herkese kolay gelsin..