Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Karbon kadrom çatladı

Scudo
@Anonim açıkçası düz bir hat üzerinden aşağıya doğru gidiyor. Bence bu bir çatlak. Faturası var ve ilk sahibiyseniz boyadan dolayı bile olsa değişim yapmaları lazım. Geçmiş olsun.
 
@muratto Eski bisikleti nasıl geri gönderdiniz? Distribütör üzerinden mi kendiniz mi gönderdiniz?
 
Bisikletimde ufak bir çatlak ve bükülme oluştu kulakçık kısmında olduğu için biraz tehlikeli bu yüzden tecrübeli İstanbul'da olan bir usta arıyorum tanıdığı olan var mıdır?
 

Dosyalar

  • 2.jpg
    2.jpg
    37,9 KB · Okunma: 146
  • 1.jpg
    1.jpg
    52,8 KB · Okunma: 147
Merhaba, görsel ekleye bilirseniz daha iyi olur. Fakat bahsettiğiniz kısımda oluşan çatlak ve bükülmeden dolayı lifler koptuğu için yeniden onarılamayabilir. Karbon işini bilen bir usta bunu tamir etmek istemeyebilir. Çünkü kumaş gramla satılan bir tekstil ürünü olduğu için o kısımda kullanılan kumaşın kalitesi ve kalınlığı, altındaki katman sayısı, bunlar bilinmediği için üreticiye sormakta fayda var ama bilgi vermeyebilirler. Sorun büyükse, yapılsa bile randuman alacağınızı sanmam.
 
Merhaba, görsel ekleye bilirseniz daha iyi olur. Fakat bahsettiğiniz kısımda oluşan çatlak ve bükülmeden dolayı lifler koptuğu için yeniden onarılamayabilir. Karbon işini bilen bir usta bunu tamir etmek istemeyebilir. Çünkü kumaş gramla satılan bir tekstil ürünü olduğu için o kısımda kullanılan kumaşın kalitesi ve kalınlığı, altındaki katman sayısı, bunlar bilinmediği için üreticiye sormakta fayda var ama bilgi vermeyebilirler. Sorun büyükse, yapılsa bile randuman alacağınızı sanmam.
Resimleri ekledim izmirde bir bisikletçiyi önerdiler çatlağı yapabileceğini söyledi bükülmeden de görmeden emin olamıyorum karbonun içinin durumu önemli dedi. Ama benim İstanbul'dan izmire götürmem veya göndermem zor. Randıman alamama ihtimalimin de farkındayım en azından istanbulda bir usta görürse kesin karara varıp ona göre hareket etmek isterim.
 
Resimleri ekledim izmirde bir bisikletçiyi önerdiler çatlağı yapabileceğini söyledi bükülmeden de görmeden emin olamıyorum karbonun içinin durumu önemli dedi. Ama benim İstanbul'dan izmire götürmem veya göndermem zor. Randıman alamama ihtimalimin de farkındayım en azından istanbulda bir usta görürse kesin karara varıp ona göre hareket etmek isterim.
Aslında bu kadronun kulak bölümünün bu şekilde tasarlanması büyük bir hata olmuş. Usta, kadro kulağı bölümünü tamir edip güçlendirmeye kalksa, burasının olacağını sanmam. Diğer yamuk bölümü düzeltemez. Çünkü karbon lif (her bir lif binlerde ince telden oluşmakta) dediğimiz malzeme düzeltme esnasında kopacaktır ve o kısım da ölecektir. Karbon onarımı hiç kolay birşey olmadığı gibi onarımı da son derece kısıtlıdır.
Yine de aklında kalmasın diye göster ancak yapılacak gibi durmuyor. Farz edelim ki yapıldı ona da ne derece güvenilir o bilinmez.

Çok geçmiş olsun. İnşallah sorunun en kısa sürede hâllolur.
 
@ahmetbilgin208 bizim meşhur Gökhan Uzuntaş'ın bile kadrosunu tamir ettirdiği usta var Sarıyer'de.
Sitesi kadrotamiri.com, facebook üzerinden de facebook.com/KarbonFiberUstasi bağlantısından ulaşabilirsiniz.
Ancak Ali ustaya katılıyorum, karbonu orijinal haline döndürecek şekilde tamir etmek imkansız. Ancak ustası yine de baksın isterseniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Yurtdışında kırılmış bölümü - neresi olursa olsun - tamir edip fabrika ayarlarına geri döndüren karbon ustaları var. Rastgele seçtiğim bir linki veriyorum. (link)
Şüphesiz uzmanlık ve ustalık isteyen bir iş, lakin elinden tamir-tadilat gelen bir kişi iseniz atla deve değil. Linkte de göreceğiniz gibi önce kırılan bölgeyi zımparalayıp temizliyorsunuz. Bunun için dremel türü bir alet kullanabilirsiniz. Bu aşamadan sonra ya epoksi ve kaliteli karbon kumaş kullanarak kırığı kendiniz onaracaksınız ya da yakın çekim fotoğraflar eşliğinde yerli ve/veya yabancı bisiklet forumlarında bu işten anlayan birilerinden yardım alacaksınız. Zamanında bir CJ-5 toplamıştım. Bestop tentenin kapıları aşırı derecede kasıp kapanmayı reddedince, Bestop'a bir e-mail atıp problem ne olabilir diye sordum. Birkaç fotoğraf istediler. Fotoğrafları gönderince mesele anlaşıldı. Kapı menteşelerinin dışa doğru biraz bükülmesi gerekiyormuş. Diyeceğim sora sora Bağdat bulunur. Tamirat bittikten sonra yeni fotoğrafları paylaşırsanız iyi olur. Kafaya takmayın bu arada. Bisikleti sürerken kırılsaydı ciddi sonuçları olabilirdi.
 
Son düzenleme:
@ahmetbilgin208 bizim meşhur Gökhan Uzuntaş'ın bile kadrosunu tamir ettirdiği usta var Sarıyer'de.
Sitesi kadrotamiri.com, facebook üzerinden de facebook.com/KarbonFiberUstasi bağlantısından ulaşabilirsiniz.
Ancak Ali ustaya katılıyorum, karbonu orijinal haline döndürecek şekilde tamir etmek imkansız. Ancak ustası yine de baksın isterseniz.
Kendisi ile iletişime geçtim sarıyerde değil balıkesirde olduğunu söyledi istanbulda bulamazsam yine ona gidebilirim diye düşünüyorum karbonun orjinal haline gelmesi hakkında da haklı olabilirsiniz en azından Türkiye'deki şartlarda zor gözüküyor ama çöpe atmaktan önce en azından trainerda kullanılabilecek düzeye getirebilirsem bu kışı geçirirdi.
lakin ancak elinden tamir-tadilat gelen bir kişi iseniz atla deve değil
Pedal takarken aynakol dişlisi yediğim için pedali takmaya bile korkup bisikletçiye gidiyorum bu tanıma pek uymuyorum sanırım.
 
Yine bana kızacaksınız ama, Bisikletlerde Karboncuk kullaniliyor 😆

Karbon şasi, Jant görmek isteyen Ducatinin kalbur üstü modellerine baksın.

2 kilo hafif yapacagiz diye sen git güzelim , 6061 T6 Aluminyum yerine Karboncuk kullan sonra elinizle bile kırılacak rijit olmayan bir kadro olsun.

Karbonun tamirinide yaptiramazsiniz bu arada onuda ekleyim..
 
Basit iş yapılır. Öyle katman sayısıymış vs lik yer değil dolgu yapılacak. Önemli olan iyi vakum. Mümkün olduğunca basınç altında reçinenin kürleşmesi lazım.
 
Sizin kadronuzun tamir edilip edilemeyeceğini bilemem ama karbon, tamiri mümkün olan bir malzemedir.
@PuncherZ ’nin dediği gibi güvenilir ustasını bulursanız güvenle tamir ettirip eskisi gibi kullanabilirsiniz.
Hatta eskisi gibi sağlam olacağından “düzgün tamir edilmiş” ikinci el bir kadroyu da satın alabilirsiniz.
Ama ülkemizde bu konu biraz eksik biliniyor, insanlar mesafeli yaklaşıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alazarhus
Basit iş yapılır. Öyle katman sayısıymış vs lik yer değil dolgu yapılacak. Önemli olan iyi vakum. Mümkün olduğunca basınç altında reçinenin kürleşmesi lazım.
Karbon kumaş ve reçineyle parça üretmek çok zor bir iş değil katılıyorum. Hatta bir forumdaşımız kendi gidonunu yapmıştı, ortasında fener boşluğu bile vardı. (Acaba halen sağlam kullanıyor mudur? 🤔 )

Ancak arka çatalın orijinal rijitliğinden daha sert bir yama yaparsın, yama sağlam kalır, az yukarıdan yumuşak kalan kısım kırılır. O kadar kolay olacağını düşünmüyorum. Ama denemekten geri kalmazdım. Güzelim kadroyu emekliye mi ayırsın kullanıcı bu ekonomik ortamda, değil mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Öncelikle geçmiş olsun dilerim... Kendim de 4-5 yıldır aktif olarak karbon bisiklet malzemeleri , jant ve kadrolar kullanıyorum.. Hatta 3 yıldır, milletin tribe grip, tonlarca para vererek gocundugu, hatta tedirginlikten her yarıştan sonra bir tek rontgene sokmadigi , sözüm ona, "ORJINAL" kadro ve jant takıntılı kullanıcıların ellerinde ya da ayaklarında paralanan kadro, jant ve kompenentler yerine, bu tiplerce horlanan ve ezdiklerini sandıkları, belli markalarin belli modellerini üreten, uzak doğu firmalarından tedarik ettiğim jantlar ve kadroları resmen bam güm kullanan ve kılcal çatlak bile yasamamis biri olarak, açıkçası durumunuza üzülmedim degil.. Bu firmalar ile alışveriş etmeden önce, mülakat süreci gecirmistim.. Forumumuzun başka başlıkları altına da yazmıştım, burada da yinelemek istiyorum, güya çakma mal üreten bu karbon firma teknisyenleri, oksijen çadırı gibi bölümlere girip, dış ortamdan izole halde, reçine ve karbon elyafı dışında, kadro yaratılırken, 3. Bir maddenin olmaması gerektiğini aktarmislardi. Şimdi bu mantalitede hassas olabilecek midir tamir yapan yerler?özellikle de Türkiye'de? Bilemiyorum... Örneğin toz zerreleri, un , tahta talaşı, sigara kulu, gibi şeyler ortamda olduğu zaman,.reçine ve karbon elyafı in kaynasmasi zarar görüyor denmişti. Bir başka konu da , bisiklet kadrolarinin kaynaşma ya da eklem bölgelerinin, karbon değil de aliminyum olup, çatlama ve kırılmadan çok, esneme toleranslı olması için tercih ediliyor oluşudur ki, aliminyum kadrolarda bile specialized/ Cannondale in bazı orneklerinde vardır, eklem yerlerinden biraz uzakta kaynak yapılması, kadroların sağlamlığı , mukavemeti açısından doğru bir iyileştirme olduğunu ispatlamaktadir. Fakat sizin kadronuzda, en fazla tansiyonun yaşandığı ve defansının istendiği yerlerden biri zarar gormus.. Diğer konu da, karbon bir kadronun tamirinin ardından, tamirli bölge ile tamirsiz kadro bölgesinin kavuştuğu bölgenin yani köprü tasiyicisi olarak dusunebilecegimiz yerlerin zayiflamasidir... O yüzden karbon kadro tamir edilse de ilereye dönük, potansiyel risk devam edecektir. @Özcan abinin önerdiği abimiz işinde iyidir, kurtarılabilir islerde fayda alınabilir, ancak hayati noktalardan darbe yemiş bir kadroyu bana kalırsa elden çıkarmak ya da ofis mobilyasi envanterine geçirmek en mantıklısı olur..
 
Karbonun tamirinide yaptiramazsiniz bu arada onuda ekleyim..
Belki Türkiye için haklı olabilirsiniz ama eğer İngilterede yaşıyor olsaydım carbon bike repair adlı bir firma var (youtubeda çok detaylı anlatılmış yaptığı işlemler ve titizlikleri) kesinlikle oraya gider tamir ettirirdim burda o titizlikle çalışan birisi var mı onu merak ediyorum
Basit iş yapılır. Öyle katman sayısıymış vs lik yer değil dolgu yapılacak. Önemli olan iyi vakum. Mümkün olduğunca basınç altında reçinenin kürleşmesi lazım.
2 usta ile görüştüm ikisi de yapabileceklerini söyledi burda tamirin olmayacağını söyleyenler var ama ben hiç değilse trainer bisikleti olarak kullanılabilecek duruma getirilebileceğini düşünüyorum sadece İstanbulda bunu yapan var mı yoksa kargo işleriyle uğraşmak zorunda mıyım onu düşünüyorum
Öncelikle geçmiş olsun dilerim... Kendim de 4-5 yıldır aktif olarak karbon bisiklet malzemeleri , jant ve kadrolar kullanıyorum.. Hatta 3 yıldır, milletin tribe grip, tonlarca para vererek gocundugu, hatta tedirginlikten her yarıştan sonra bir tek rontgene sokmadigi , sözüm ona, "ORJINAL" kadro ve jant takıntılı kullanıcıların ellerinde ya da ayaklarında paralanan kadro, jant ve kompenentler yerine, bu tiplerce horlanan ve ezdiklerini sandıkları, belli markalarin belli modellerini üreten, uzak doğu firmalarından tedarik ettiğim jantlar ve kadroları resmen bam güm kullanan ve kılcal çatlak bile yasamamis biri olarak, açıkçası durumunuza üzülmedim degil.. Bu firmalar ile alışveriş etmeden önce, mülakat süreci gecirmistim.. Forumumuzun başka başlıkları altına da yazmıştım, burada da yinelemek istiyorum, güya çakma mal üreten bu karbon firma teknisyenleri, oksijen çadırı gibi bölümlere girip, dış ortamdan izole halde, reçine ve karbon elyafı dışında, kadro yaratılırken, 3. Bir maddenin olmaması gerektiğini aktarmislardi. Şimdi bu mantalitede hassas olabilecek midir tamir yapan yerler?özellikle de Türkiye'de? Bilemiyorum... Örneğin toz zerreleri, un , tahta talaşı, sigara kulu, gibi şeyler ortamda olduğu zaman,.reçine ve karbon elyafı in kaynasmasi zarar görüyor denmişti. Bir başka konu da , bisiklet kadrolarinin kaynaşma ya da eklem bölgelerinin, karbon değil de aliminyum olup, çatlama ve kırılmadan çok, esneme toleranslı olması için tercih ediliyor oluşudur ki, aliminyum kadrolarda bile specialized/ Cannondale in bazı orneklerinde vardır, eklem yerlerinden biraz uzakta kaynak yapılması, kadroların sağlamlığı , mukavemeti açısından doğru bir iyileştirme olduğunu ispatlamaktadir. Fakat sizin kadronuzda, en fazla tansiyonun yaşandığı ve defansının istendiği yerlerden biri zarar gormus.. Diğer konu da, karbon bir kadronun tamirinin ardından, tamirli bölge ile tamirsiz kadro bölgesinin kavuştuğu bölgenin yani köprü tasiyicisi olarak dusunebilecegimiz yerlerin zayiflamasidir... O yüzden karbon kadro tamir edilse de ilereye dönük, potansiyel risk devam edecektir. @Özcan abinin önerdiği abimiz işinde iyidir, kurtarılabilir islerde fayda alınabilir, ancak hayati noktalardan darbe yemiş bir kadroyu bana kalırsa elden çıkarmak ya da ofis mobilyasi envanterine geçirmek en mantıklısı olur..
Ben zaten bisikleti çok makul bir fiyat karşılığında almıştım kadro harici grupset ve jantı satsam zararım hemen hemen bugün aldığım tamir fiyatlarına yakın oluyor yani kadroyu ilk göz ağrım olarak eve asmak çok da kötü bir fikir olmayabilir Yalnız böyle bir durumda gelen parayla yeni bir bisiklet almam biraz zor görünüyor. Bu kış her halükarda trainer kullanmak istiyorum trainere oturtacak kadar bir işlemden geçse yazın tekrardan dışarıda sürüp sürmeme işine karar verip gerekirse satıp yeni bir bisiklet almak düşünülebilir.
 
Son düzenleme:
Belki Türkiye için haklı olabilirsiniz ama eğer İngilterede yaşıyor olsaydım carbon bike repair adlı bir firma var (youtubeda çok detaylı anlatılmış yaptığı işlemler ve titizlikleri) kesinlikle oraya gider tamir ettirirdim burda o titizlikle çalışan birisi var mı onu merak ediyorum

2 usta ile görüştüm ikisi de yapabileceklerini söyledi burda tamirin olmayacağını söyleyenler var ama ben hiç değilse trainer bisikleti olarak kullanılabilecek duruma getirilebileceğini düşünüyorum sadece İstanbulda bunu yapan var mı yoksa kargo işleriyle uğraşmak zorunda mıyım onu düşünüyorum

Ben zaten bisikleti çok makul bir fiyat karşılığında almıştım kadro harici grupset ve jantı satsam zararım hemen hemen bugün aldığım tamir fiyatlarına yakın oluyor yani kadroyu ilk göz ağrım olarak eve asmak çok da kötü bir fikir olmayabilir Yalnız böyle bir durumda gelen parayla yeni bir bisiklet almam biraz zor görünüyor. Bu kış her halükarda trainer kullanmak istiyorum trainere oturtacak kadar bir işlemden geçse yazın tekrardan dışarıda sürüp sürmeme işine karar verip gerekirse satıp yeni bir bisiklet almak düşünülebilir.

Çok geçmiş olsun, bir konuda yorum yapmak isterim, genelde kaza vs haricinde karbon kadrolar trainerda kullanım esnasında kırılıp, çatlıyorlar. Trainerda bisiklet yatayda hareket etmediği için tüm yükü kendi esneyererek tolere etmeye çalışıyor. Evet, kırıldığında dışardaki kadar vahim bir sonucu olmayabilir ama kırılma riski trainerda daha yüksek olur.

Bunu bu kadro ile yapacaksanız , trainer ayakları altına mini denge toplarından koyarak, kadro ve trainer için yatay kuvvetlere karşı biraz olsun hareket kabiliyeti kazanmasını sağlayabilirsiniz. Yine de dikkat edin.
 
  • Beğen
Tepkiler: MutluGezgin
2 kilo hafif yapacagiz diye sen git güzelim , 6061 T6 Aluminyum yerine Karboncuk kullan sonra elinizle bile kırılacak rijit olmayan bir kadro olsun.
2 kilo hafif ve kaskatı bir iskelet yapılıyor. Ayrıca, bir darbeye uğratmadıkça, elle eğip bükmeye çalışmadıkça bir şey olmaz karbonfiber kadroya.
 
Son düzenleme:
Yine bana kızacaksınız ama, Bisikletlerde Karboncuk kullaniliyor 😆

Karbon şasi, Jant görmek isteyen Ducatinin kalbur üstü modellerine baksın.

2 kilo hafif yapacagiz diye sen git güzelim , 6061 T6 Aluminyum yerine Karboncuk kullan sonra elinizle bile kırılacak rijit olmayan bir kadro olsun.

Karbonun tamirinide yaptiramazsiniz bu arada onuda ekleyim..
Genel olarak mı yapılamaz, yoksa Türkiye'de mi yapılamaz demek istedin ? Zira yurtdışında ne karbon tamir ustaları var.
 
Geri