Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Karbon kadrom çatladı

Kadro nedir hangi marka ? Biraz aydinlatin bizide bulasmayalim. Bir karbon kadronun darbe almiyorsa busekilde kieilmamasi lazim.
 
Scudo
Genel olarak mı yapılamaz, yoksa Türkiye'de mi yapılamaz demek istedin ? Zira yurtdışında ne karbon tamir ustaları var.
Yurt dışında tamir olabilir ancak mukavemette muhakkak azalma olur, fabrikadan ilk ciktigindaki mukavemette olamiyor.
 
Çok geçmiş olsun, bir konuda yorum yapmak isterim, genelde kaza vs haricinde karbon kadrolar trainerda kullanım esnasında kırılıp, çatlıyorlar. Trainerda bisiklet yatayda hareket etmediği için tüm yükü kendi esneyererek tolere etmeye çalışıyor. Evet, kırıldığında dışardaki kadar vahim bir sonucu olmayabilir ama kırılma riski trainerda daha yüksek olur.

Bunu bu kadro ile yapacaksanız , trainer ayakları altına mini denge toplarından koyarak, kadro ve trainer için yatay kuvvetlere karşı biraz olsun hareket kabiliyeti kazanmasını sağlayabilirsiniz. Yine de dikkat edin.
Teşekkür ederim zaten ben de istanbulda iyi bir usta bulamazsam alüminyum tiagra felan seti olan ucuz bir bisiklet almayı düşünüyordum bahsettiğiniz yükleme durumunda alüminyumun bir avantajı olur mu acaba
Kadro nedir hangi marka ? Biraz aydinlatin bizide bulasmayalim. Bir karbon kadronun darbe almiyorsa busekilde kieilmamasi lazim.
Lapierre idi hocam.
 
Hâlâ Lapierre :)

Ben kadro kulağının şekline takıldım. Kulak kırılmasın da kadro kırılsın diye yapılmış sanki, iki taraftan sıkı sıkı sarmış:
323222 dosyayı görüntüle
Şimdi farkettim ben hasar sebebini yazmamışım. Bisikleti içerde düşürüp kıran ilk kişi olabilirim herhalde. Trainer'a bağlı iken sprint esnasında dengem bozuldu ve sağa doğru yavaşça bir düşüş gerçekleştirdim :). Normal hasarlara göre garip davranışın sebebi bu olabilir. Bu da kadro kulağının son durumu bence elinden geleni yapmış.
 

Dosyalar

  • kulakçık.jpg
    kulakçık.jpg
    37,5 KB · Okunma: 54
Şimdi farkettim ben hasar sebebini yazmamışım. Bisikleti içerde düşürüp kıran ilk kişi olabilirim herhalde. Trainer'a bağlı iken sprint esnasında dengem bozuldu ve sağa doğru yavaşça bir düşüş gerçekleştirdim :). Normal hasarlara göre garip davranışın sebebi bu olabilir. Bu da kadro kulağının son durumu bence elinden geleni yapmış.
Yapısı eğilmesi için bir tarafın uzamasını/kopmasını gerektirdiğinden zor yamulacağından pek sağlıklı gelmedi bana ama koskoca Lapierre mühendisleri analizini yapmışlardır tabii.
 
Hâlâ Lapierre :)

Ben kadro kulağının şekline takıldım. Kulak kırılmasın da kadro kırılsın diye yapılmış sanki, iki taraftan sıkı sıkı sarmış:
323222 dosyayı görüntüle

Bana tipik bir planlı eskitme örneği gibi gözüktü.

Bir örnekleme yapayım. Benim Ciponun drop-out ları karbon fakat mil girişlerinde alüminyum ara parçalar mevcut. Trek Madone cen6 da ise bu parçalar karbona gömülmüş. Mil yuvasını yalama yaparsanız kadro neredeyse çöp. Ki bazen aceleyle sokma bili takarken yamuk sardırabiliyorsun.

Daha zor yada daha ustalık isteyen yerler boru kırıklarıdır. Çift yüzeyli basınç gerektiren yerler. Örneğin bir üst boru tamirinde hem dıştan basınç uygulanmalı hem de borunun içinden. Zafiyet burada başlıyor, sadece dıştan basınçla işi bitiren ustayım diye geçinen kişiler var. Katmanlar arasında hava veya reçine bütünlüğünü bozacak madde olması zayıf nokta oluştur. Yeni yüzeyle eski yüzey arasında kilitleme noktalarının iyi planlanması gerekir. Boru kırıklarında ya içeriye fitil salınır yada yalıtılarak hava basılır. Basınç altında hava boşluğu olmadan tam kürleşme amaçlanır. Buradaki kırık sadece dış basınçla halledilebilir, kaba çalışılarak kürleşme sonrası şekil vermeye uygun bir yapıda. Metal iç köprüler atılarak güçlendirilebilir.

Ama yine de İlgili firmanın merkeziyle bir iletişime geçilerek garanti kapsamı sorgulanmalı derim. Türkiye distribütörüne bulaşmadan...
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve Spartiat
Yapısı eğilmesi için bir tarafın uzamasını/kopmasını gerektirdiğinden zor yamulacağından pek sağlıklı gelmedi bana ama koskoca Lapierre mühendisleri analizini yapmışlardır tabii.
Kadronun kulak kısmını Ajdar Anık tasarlamış. Kendisi zehir gibi bir makine mühendisi. Kadrodaki bağlantı yerini incecik yapmış. Kulağı da 2 taraflı yaparak bükülmesi zor bir formda seçmiş ki, millet kırdıkça yenisini alsın bu kadronun.

2be1b812b6f34e1c3a8a9762f53f54c7.jpg
 
Geri