Scudo Sports

Karbonun ömrü

Karbonun ömrü kırılana kadardır. F1 araçlarında karbonun kullanılması Darbeyi emmesi açısındandır. Zor kırıldığını düşündüğünüz bu zıkkım sadece saf kullanmaz f1 araçlarında. Hava yastığı muamelesi yapar arabaya. Kırıla kırıla yavaşlatır ve sekmeden minimum darbeyle aracı olduğu yere oturtur. Sevgiler.
 
Scudo
@Çağrı Fatih Yamalı
alakası yok. karbon fiber sadece yüksek dayanım + düşük ağırlıktan dolayı tercih ediliyor f1 araçlarında (link)

keşke herkes karbon fiber hakkında iyi veya kötü yorum yapmadan önce ne olduğunu ve kullanım amaçlarını incelese önceden. internette birsürü kaynak var, tavsiye ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: sarkihalindekal
Şöyle bir şey izlemiştim belgeselde karbon malzemeler koruyucu olmazsa yada boyanmazsa gibi birşeydi tam hatırlamıyorum karbon açıkta kalınca oksijen ile yanmaya başlıyor ve kısa bir sürede yok olabilen bir malzeme ama bisikletler, kayak malzemeleri, kaykaylar, tenis raketleri gibi malzemeler çok farklı alaşımlar ve koruyucular kullanıldığı için ömrü çok uzun sürüyor. Ama ömür boyu garanti verildiği için ben güveniyorum karbona, belki güvenmemizi istiyorlar :)
 
@Çağrı Fatih Yamalı Sizin dediğiniz kısım sadece burun kısmı,ondan sonra sürücünün oturduğu yer başlar ve orası kırılmaz. Biraz da ne için üretildiğiyle alakalı,söylediğiniz örnek bisiklete uymamış pek.
 
@Emre Yönlüer

Bisikletle alakası yok yazdığımın. F1 macerasına takıldım ben. Aldırış etmeyin, akışına bırakın. Geçer az sonra :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Onur Ali İmren
@Çağrı Fatih post: 1650661, member: 51794

Konuyu geçiştirin bakalım,yanlışınızı yakaladım ya....:D :cool:
 
  • Beğen
Tepkiler: berktx
Ne karbonmuş arkadaş! Kırıl kırıl bitmedi. Şu karbon bisiklet olayı ilk kez bir Türk'ün aklına gelseydi, herhalde taşlanarak öldürülürdü. İyi ki gavur bulmuş üretmişte binebiliyoruz.
 
ilerde plastik bisiklet yaparlarmı dersiniz :p
 
Karbonun F1 de kullanılma amaçlarından biri de ön kısımdaki konik tasarımla birlikte darbeyi en iyi emen materyal olmasıdır.
 
karbonun ömrü güzel bir soru. Bisiklet sporunda karbon kullanımı olarak konuyu değerlendirirsek şu hususlara bakmakta fayda var;
1-karbon esnemediği için enerjiyi az kayıpla aktarıyor ve daha hızlı tırmanıyor daha hızlı iniyor. ayrıca sürüş zevki esneme olmadığı için harika.
2- pahallı
3- evet metale göre daha dikkatli kullanmak gerek düşürüp etmemek lazım
durum böyle olunca karbonmu iyi alüminyum mu çelik mi tartışması anlamsız. anlamlı olan bisikletinizden ne beklediğiniz. hafta sonları kırda hafif inişli çıkışlı bir patikada yarım saat 45 dakika güzel vakit geçirme amacı ile bisiklet sürüyorsanız kadrosu tahta seramik yada kremadan olabilir farketmez. şehirde ulaşım için kullanıyorsanız metal olsa iyi olur. bisiklet sporunu çok seviyorum her hafta en az 4 saat sürüyorum parada var diyorsanız cevap basit: karbon. bisiklet sporunu çok seviyorum her hafta en az 4 saat sürüyorum parada yok diyorsanız cevap yine basit: alüminyum bir kadro ama biraz ağır bir alüminyum kadro. Çünkü alüminyum bir kadroda karbon kadar esnemez olabilir ama daha ağır olarak aynı esnemezliği sağlar... Çelik kadrolu bisikletler ise genellikle klasik bisikletler. sizin için estetik önemli
ise tercih edilebilir...
 
Forumda mühendis arkadaşları görmek beni çok mutlu etti,sevgiler size.

Aero olayına bakın derim. Konuyu izlemeye geçerim. Saygıyı bozmadan gençleeeer
 
Yaşadığım olayı aktarayım,
2013 model Specialized FACT 8R karbondan imal edilmiş bisikletim
olduğum yerde devrilme sonucu "zemine sıfır temas" ile sadece bacağımın yükü ile kırıldı.
Bacağım resmen bir hava yastığı gibi kadronun zemine temas etmesini engelledi.
Olay öncesi o bölgede en ufak bir çizik veya zayıflık belirtisi de yoktu.
2. el olarak satın alırken milim milim her noktasını incelediğim bisiklette çizik dahi yoktu.
Ama üretileli 1 yıl dahi olmamış karbon malzeme bir devrilme ile yanmış kibrit ucu gibi ufanır haldeydi.

Specialized'ın bizzat kendi fabrikası kullanıcı hatası olarak tanımladı olayı.
Çözüm olarak başka bir kadroyu uygun bir bedelle gönderdiler.

Ben sadece bu marka adına değil, şahsen karbon malzemeyi sağa sola dokunup da içerden çatladı mı kırıldı mı diye düşünüp durmayı saçmalık olarak görüyorum.
Üst sınıf bir aluminyumu bundan sonra her zaman karbona tercih edeceğim.

https://i.hizliresim.com/LpLyOV.jpg
https://i.hizliresim.com/vgqbjr.jpg
 
@metinakin

O halde CAAD10'unuz hayırlı olsun. Firmaya kızgınsınız anladığım kadarıyla ama demek ki çok farklı bir düşüş olmuş. Darbenin hangi hızla ve ne şekilde alındığı önemli. Pireye kızıp yorganı yakmaya karar verdiyseniz, Cannondale'den başka seçeneğiniz pek yok.
 
@Semih Aydınlıoğlu
Olduğum yerde kilitli pedalı sökememekten kaynaklı bir devrilmeydi.
Türkiye'deki distrübütörünün dediğine göre kadronun tam o kısmında ayakta zıplandığı halde kırılmıyormuş.
Bisikletinizi bir yere yasladığınızda ya da hafif çarpmalarda dışarıdan gözükmese bile içeriden çatladı mı acaba duygusunu yaşamak bisikletten aldığınız zevki de bitiriyor.
Özellikle bu bütçeleri bisiklete ayıran amatör kullanıcılar için mantıksız bir iş olduğunu düşünüyorum.
Başka bir marka olsa kırılmazdı diyeceğim bir durum yok, elimde un ufak olan 2mm kalınlığında bir malzemeye artık güvenmiyorum.
Ayrıca 2. el karbon kadro alınmasını da asla önermiyorum, tam anlamıyla bir kumar.
Çünkü o bisikletin ne durumda olduğunu röntgen filmi çeksenez dahi anlamayabilirsiniz.
Karbon kadro bütçelerine alınabilecek çok sayıda seçenek var dediğiniz gibi.
 
@metinakin öncelikle geçmiş olsun. Taze alüminyum şehir bisikleti çaldırmış biri olarak yeni başladığım yol bisikleti araştırmalarımda üzülerek de olsa Sizin mesajı gördüm. Karbon kadroların böyle sıkıntıları var evet. Biz amatör kullanıcılar için alüminyum pekala da yeterli olabilir gibi geliyor.

@Emre Yönlüer hocam kadro garantisinin yanında bakım garantisi de var. saolsunlar ne zaman başım sıkışsa yardımcı oldular.
 
Geri