Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Katlanır bisiklet modifiyesinde uç noktalar...

Merhaba, sizi buradan takip ediyordum. Ankara yokuşlarına da ancak bu ruble yakışırdı güzel olmuş, güle güle kullanın.
Şu an ben de kendi bisikletimle uğraşıyorum, umarım bu hafta içerisinde biter. Ben de uzun bacak arka aktarıcı tercih ettim. Sizinkisi kadar büyük olmasada 12 36 ruble olacak üzerinde. Size sorum ise aktarıcı en büyük dişlideyken yere çok yakın oluyor mu?
Yere çok yakın olmaktan ziyade lastiğe yaklaşıyor ancak temas yok ve sorun yaratmıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: okanyvz_
Scudo
Carraro Flexi 127

Uzun uğraşlar sonucunda projem sonunda bitti. Yapabildiğim kadarını kendim yaptım geri kalanını bisikletçide hallettim. Şu an için tek sorunu vites ayarı mükemmel değil. Orjinal halindeyken yokuş çıkma ile sorun yaşamıyordum açıkçası sadece son hızı beni tatmin etmiyordu şu an daha iyi. Asıl fark en büyük dişlide oldu 36 diş kendisini belli ediyor. En sinir olduğum şeyi olan o gıcık çevirmeli revoshift vites kollarından da kurtulmak güzel oldu. Gerçekçi olmak gerekirse asıl farkı yaratan yer vites sisteminde olmadı :) Deore Hubun sesi bisiklette bir şeylerin farklı olduğunu belli ediyor.
Unutmadan, en büyük korkum olan aktarıcı bacağının yere yakın olma konusu. Bu konu hakkında yorum yapmak istemiyorum :) Dönerken sürtme gibi bir sorun yaratamıyor. Düz asfaltta da sorun yaşayacağımı sanmıyorum.
Eski
IMG_1610.JPG
Yeni
IMG_1893.JPGIMG_1895.JPGIMG_1899.JPGIMG_1902.JPG
 
Carraro Flexi 127

Uzun uğraşlar sonucunda projem sonunda bitti. Yapabildiğim kadarını kendim yaptım geri kalanını bisikletçide hallettim. Şu an için tek sorunu vites ayarı mükemmel değil. Orjinal halindeyken yokuş çıkma ile sorun yaşamıyordum açıkçası sadece son hızı beni tatmin etmiyordu şu an daha iyi. Asıl fark en büyük dişlide oldu 36 diş kendisini belli ediyor. En sinir olduğum şeyi olan o gıcık çevirmeli revoshift vites kollarından da kurtulmak güzel oldu. Gerçekçi olmak gerekirse asıl farkı yaratan yer vites sisteminde olmadı :) Deore Hubun sesi bisiklette bir şeylerin farklı olduğunu belli ediyor.
Unutmadan, en büyük korkum olan aktarıcı bacağının yere yakın olma konusu. Bu konu hakkında yorum yapmak istemiyorum :) Dönerken sürtme gibi bir sorun yaratamıyor. Düz asfaltta da sorun yaşayacağımı sanmıyorum.
Eski
304597 dosyayı görüntüle
Yeni
304598 dosyayı görüntüle304599 dosyayı görüntüle304600 dosyayı görüntüle304601 dosyayı görüntüle
Güle güle kullanın hocam. Bir sorum olacaktı,göbek değişimini ön-arka birlikte mi yaptınız acaba
 
  • Beğen
Tepkiler: okanyvz_
Carraro Flexi 127

Uzun uğraşlar sonucunda projem sonunda bitti. Yapabildiğim kadarını kendim yaptım geri kalanını bisikletçide hallettim. Şu an için tek sorunu vites ayarı mükemmel değil. Orjinal halindeyken yokuş çıkma ile sorun yaşamıyordum açıkçası sadece son hızı beni tatmin etmiyordu şu an daha iyi. Asıl fark en büyük dişlide oldu 36 diş kendisini belli ediyor. En sinir olduğum şeyi olan o gıcık çevirmeli revoshift vites kollarından da kurtulmak güzel oldu. Gerçekçi olmak gerekirse asıl farkı yaratan yer vites sisteminde olmadı :) Deore Hubun sesi bisiklette bir şeylerin farklı olduğunu belli ediyor.
Unutmadan, en büyük korkum olan aktarıcı bacağının yere yakın olma konusu. Bu konu hakkında yorum yapmak istemiyorum :) Dönerken sürtme gibi bir sorun yaratamıyor. Düz asfaltta da sorun yaşayacağımı sanmıyorum.
Eski
304597 dosyayı görüntüle
Yeni
304598 dosyayı görüntüle304599 dosyayı görüntüle304600 dosyayı görüntüle304601 dosyayı görüntüle

Ön attırıcı modeli nedir? Hiçbir Tourney ön attırıcı arkada 8'den fazla dişliyi desteklemez, TY510 ya da TY310 ise 8'i bile desteklemez.
Benzer şekilde aynakol da 9-10'lu zincir destekliye benzemiyor.
Ön attırıcıyı, aynakolu ve değiştirmediyseniz zinciri değiştirirseniz donanıma bağlı vites ayar sorunları ortadan kalkar.
 
  • Beğen
Tepkiler: okanyvz_ ve MakRo
ALINTIDIR. Kaynak : Çekiş Sisteminde Uyum Soruları
Ön attırıcı modeli nedir? Hiçbir Tourney ön attırıcı arkada 8'den fazla dişliyi desteklemez, TY510 ya da TY310 ise 8'i bile desteklemez.
Benzer şekilde aynakol da 9-10'lu zincir destekliye benzemiyor.
Ön attırıcıyı, aynakolu ve değiştirmediyseniz zinciri değiştirirseniz donanıma bağlı vites ayar sorunları ortadan kalkar.


Yazı biraz eski tabi burada 10lu sistem yok ama 10'lu sistemin de zincir bakla kalınlıkları dokuzlu sistemden farklıdır. Bu tarz bir kullanım hem yeni zincire hem de eski sisteme zarar verir.


Bir okuyucumuzdan aldığımız haklı tepki üzerine bir uyarı paragrafı eklemeyi uygun gördük. Genel olarak riâyet edilmesi gereken kural, kaçlı olursa olsun, her sistemi kendi içinde aynı grup ile birlikte kullanmaktır. Bu yazıda çalışacağı belirtilen (ve bugüne kadar sayısız tecrübeyle sâbit olarak çalışan) kombinasyonlar (sekizli ve dokuzlu öğelerin birlikte kullanımı, bilhassa zincir ve dişli sistemleri) teknik olarak mümkün olsa da Shimano tarafından tavsiye edilmemekte, yer yer sorunlara yol açabilmektedirler.



Bisikletlerde teknik sahada en fazla gelen sorulardan biri 21 ya da 24 vitesli bisikletlerin nasıl 27 vitesli yapılacağı, ya da 24 vitesli bir bisiklette çekiş sisteminde herhangi bir parçanın değişimi esnâsında nelere dikkat edilmesi gerektiği, hangi ürünlerin uyum içinde çalışacağı türü sorular. Genel olarak söylenebilecek şu ki her sistemi kendi içinde değerlendirmek ve parça yenilenmesi durumunda gene kendi içinde parça yenilemek en sağlıklı olanı. Gene de sistemler arasında sorunsuzca ortak çalışan da bayağı parça bulunuyor. Dolayısıyla 7-8 ve 9’lu sistemlerin ortak yanları neler, farklı yanları neler yakından bakmakta fayda var.
Ortak Yanlar

7-8’li Sistem

Kaset dişlilerinin arasındaki mesâfe aynı.
Kullanılan zincirin eni aynı.
8-9’lu Sistem

Kaset dişli grubunun eni aynı.
Ortak Kullanılabilen Parçalar

Vites Kolları

7’li vites kolları 8’li kaset dişlileri ile çalışıyorlar, yalnız haliyle 1 dişli (en ufak ya da en büyük) bu durumda kullanım dışı kalıyor.
8’li vites kolları 7’li kaset dişlileri ile çalışıyorlar, haliyle vites kolunda fazladan bir vites kalıyor.
9’lu vites kolları sadece 9’lu kaset dişli grubu ile çalışıyor, aynı şey tersten de geçerli. Yani 9’lu kaset grubu sadece 9’lu vites kolu ile kullanılmalı. Bunun nedeni 9’lu kaset gruplarındaki dişli arası mesâfenin 7-8’lilere oranla daha dar olması ve vites telinin bu darlık kadar daha az mesâfe katetmesi gerekmesi. Uzun lafın kısası sorunsuz çalışması için her iki yönde de „9’lu ile 9’lu bir arada“ olmalı.
Kaset dişlileri

7’li kaset dişli grupları 8 veya 9’lu tekerlek göbeklerine takılabiliyorlar, ancak bu durumda ek bir halka gerekiyor.
8 ya da 9’lu kaset dişli grupları 7’li tekerlek göbeklerine takılamıyorlar, çünkü fazladan 1 dişli eni kadar daha genişler.
8 ya da 9’lu kaset dişli gruplarının toplamenleri birbirinin aynı (9’lunun dişlilerinin arasındaki mesâfe daha dar bu nedenle), dolayısıyla aynı tekerlek göbeğine takılabiliyorlar, vites kolları için yukarıdaki bilgileri hatırlatalım.

Zincirler
7 ya da 8’li zincirler birbirleri ile istendiği gibi değiştirilebiliyorlar, çünkü her iki tip zincirin de eni aynı (7,1mm). Nedeni de basit: 7 ya da 8’li kaset dişlilerinin dişli arasındaki mesâfe de aynı sonuçta.
9’lu zincirler sadece 9’lu kaset dişlileri ile kullanılmalılar. 7 ya da 8’li zincirler 9’lu kasetlerde düzgün çalışmıyorlar, daha çabuk aşınıyorlar, vites geçiminde sorun yaşatıyorlar vs. 9’lu zincirlerin eni (6.5mm) daha dar olan 9’lu kaset dişli grubu için daraltılmış.

Arka Attırıcılar

Arka vites attırıcılar 7-8 ya da 9’lu olsun birbirleri ile istendiği gibi değiştirilebiliyor ve her türlü kaset dişli grubu ile kullanılabiliyorlar.
Aynakol Setleri

Aynakol setleri kullanılan zincirlerin eni konusunda pek de önem taşımıyorlar. 8’li ve 9’lu kaset dişli gruplarının enleri birbirinin aynı olduğu için 8’li aynakollar 9’lu kaset dişlisi ve zincir ile ya da 9’lu aynakollar 8’li kaset dişlisi ve zincir ile kullanılabiliyorlar. Kezâ 7’li zincir ve kaset dişlisi ile de sorunsuz çalışıyor aynakollar.


Ön Attırıcılar

Aynakollar ile aynı.


Ön aktarıcı ve aynakol bisikletin üzerinde gelen orijinal parçalar, değişmedi. Zincir olarak Shimano CN-HG53 taktık. Bu eklediğim yazıdan yola çıkarak herhangi bir sorun yaşayacağımı düşünmedim. Şu an Ön aktarıcı ve aynakol eskisinden çok daha stabil çalıştığını söylemeliyim. Sorun şu an 8 ve 7 viteslerinde, düşürürken çalışmıyor yani 9. vitesteyken 8. vitese geçmesi için 7. vitese düşürüyorum o şekilde geçiyor. 7. Vites için de 6. vitese düşürmem gerekiyor bundan sonrasında ya da vites büyütürken bir sorun yok. Vites kolunda da sadece 1 ve 9 var ben sürerken bile nerede olduğumu anlamak için dönüp aktarıcıya bakıyorum ya da sayarak hareket ediyorum, umarım anlaşılmıştır. Şu an Farklı bir bisikletçiye götürüp yeniden ayar yaptıracağım. Umuyorum sorun ayardan kaynaklıdır.
 
Selamlar tern link d8 in yokuş performansı için nasıl bir upgrade yapılabir, yapanlar var mı ? Bir de üzerindeki mevcut arka aktarıcı shimano claris ss mi ?
Bunun yanında yurtdışı sitelerde shimano zee ile upgrade yapmışlar fakat tern mekanizma adaptörü de gerekiyor fakat bu mekanizma adaptörü tr de yok ve pahalı .
 
Selamlar tern link d8 in yokuş performansı için nasıl bir upgrade yapılabir, yapanlar var mı ? Bir de üzerindeki mevcut arka aktarıcı shimano claris ss mi ?
Bunun yanında yurtdışı sitelerde shimano zee ile upgrade yapmışlar fakat tern mekanizma adaptörü de gerekiyor fakat bu mekanizma adaptörü tr de yok ve pahalı .

Bildiğim kadarıyla claris uzun bacak, aktarıcının janta doğru olan kısmında yazıyor olması lazım gs ise uzun ss ise kısa. Uzunsa 11-34 destekliyor, üzerinde gelen de tahminim 12-32 ya da 11-32'dir, onu 11-34e yükseltebilirsiniz maksimum. Üzerindeki kadro kulağına zee takılıyor olması lazım, şayet claris varsa.

Ya da bu başlıkta yapanlar var, 11-40 ruble +acera aktarıcı ile yükselme mümkün. Öyle bir çözüm üretilebilir.

Diğer alternatif, ne kadar faydası olur bilmiyorum ama lastikler big apple idi üzerinden gelen bildiğim kadarıyla, onu 1.50 veya altı bir lastikle değiştirip inceltebilirsiniz.

Bisikletin tam detayları ve görselleri eklerseniz daha somut yardımcı olacak arkasaşlar da olacaktır.
 
Selamlar,


tern link d8 bisikletimi vites ve arka dişli sistemini değiştirmek istiyorum. Tern arka göbeği arka formula "28D ve 135mm": (link) olarak bulabiliyorum nette.

buna uygun erdoğanlarda shimano acera m3020 hg11-40 dişli set veya aliexpress ten bulduğum deore RD-M4120 arka vites ve 11-40 dişli sistemi arasındayım. Bu konu hakkında teknik bilgisi olan arkadaşlar yardım edebilir mi? İkisi de uygun mu?
 
Selamlar,


tern link d8 bisikletimi vites ve arka dişli sistemini değiştirmek istiyorum. Tern arka göbeği arka formula "28D ve 135mm": (link) olarak bulabiliyorum nette.

buna uygun erdoğanlarda shimano acera m3020 hg11-40 dişli set veya aliexpress ten bulduğum deore RD-M4120 arka vites ve 11-40 dişli sistemi arasındayım. Bu konu hakkında teknik bilgisi olan arkadaşlar yardım edebilir mi? İkisi de uygun mu?

Göbeğe/freehub'a hepsi uygun.

Deore'yi tercih ederseniz vites sayısından dolayı vites kolu ve zincirin de değişmesi gerekir, ayrıca aynakolun da değişmesi gerekebilir.

Bir de AliExpress'ten Shimano ürünü sipariş edip orijinal Shimano ürünü teslim alan tanımıyorum. Benim gördüklerimin üzerinde Shimano yazıyor ama ne kutu, ne malzeme tutmuyor. Özellikle rublelerin görünümlerinin bile orijinaliyle ilgisi yok. Tabii genelleme yapmış olmayayım, belki orijinal gönderen de vardır.
 
Göbeğe/freehub'a hepsi uygun.

Deore'yi tercih ederseniz vites sayısından dolayı vites kolu ve zincirin de değişmesi gerekir, ayrıca aynakolun da değişmesi gerekebilir.

Bir de AliExpress'ten Shimano ürünü sipariş edip orijinal Shimano ürünü teslim alan tanımıyorum. Benim gördüklerimin üzerinde Shimano yazıyor ama ne kutu, ne malzeme tutmuyor. Özellikle rublelerin görünümlerinin bile orijinaliyle ilgisi yok. Tabii genelleme yapmış olmayayım, belki orijinal gönderen de vardır.
Aliexpresste arka aktarıcı, vites kolu, arka dişli ve zincir set olarak vergiler dahil 3000 tl gibi bir fiyata satılıyor . Ama dediğiniz gibi orjinal shimano değilse hiç o topa girmeyeyim.

Aynakol neden değişiyor ? arka vites tek aynakola uygun. zincir uzunluğundan dolayı mı ?
 
Aliexpresste arka aktarıcı, vites kolu, arka dişli ve zincir set olarak vergiler dahil 3000 tl gibi bir fiyata satılıyor . Ama dediğiniz gibi orjinal shimano değilse hiç o topa girmeyeyim...

Kesin "orijinal Shimano değil" yazamam. Benim gördüklerim sahteydi, özellikle rubleler çok kalitesizdi. Diğerlerinin kutusundaki işaretlemeler eksik ya da farklıydı, bir de aksamlarda malzeme farkı, ufak tasarım farkları var.

...Aynakol neden değişiyor ? arka vites tek aynakola uygun. zincir uzunluğundan dolayı mı ?

Aynakolların da zincir yapısına uygun olması gerekiyor. Shimano grubunda 6-7-8 vites için ortak, sonraki her vites için ayrı zincir var. Aynakolların da o zincirlere uygun olması lazım. O nedenle 7-8 vitese uygun aynakol ayrı, 9, 10, 11 vites için aynakollar ayrı. Diğer markalarda 8-9-10, 9-10, 10-11, 8-9 gibi arka vites sayısına göre aynakol uyumlulukları belirtiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: krank
Selamlar,


tern link d8 bisikletimi vites ve arka dişli sistemini değiştirmek istiyorum. Tern arka göbeği arka formula "28D ve 135mm": (link) olarak bulabiliyorum nette.

buna uygun erdoğanlarda shimano acera m3020 hg11-40 dişli set veya aliexpress ten bulduğum deore RD-M4120 arka vites ve 11-40 dişli sistemi arasındayım. Bu konu hakkında teknik bilgisi olan arkadaşlar yardım edebilir mi? İkisi de uygun mu?

Hocam bu seti incelediniz mi? Yaoan arkadaşlar memnudu, burada da yapanlar vardı.

(link)
 
IMG_20231202_172406.jpgIMG_20231202_172316.jpgIMG_20231202_164121.jpgIMG_20231202_172749.jpgbilgi olması açısından Muğla Pedalla bisiklette acera m3020 seti "11-40t cs-hg400 11-40T ruble ve 116 bakla zincir" tern link d8 ime uyguladık. Uygulamadan memnun kaldım, artık dik ve uzun yokuşlarda bisikletten inmek zorunda kalmayacağım artık bakacaz kimin rublesi daha büyük bakacaz benim rublem cs-hg400 11-40T bakacaz :) . Vites en dik pozisyonda yere yakın ve Link D8 üzerindeki lastik kalın "2.0" olduğu için arka aktarıcı ile lastik arasında 1,2mm kalıyor fakat 1.75 kalınlığa sahip lastiklerde 3,4 mm kalır diye düşünüyorum. Eski vites claris rd-2000 ss short cage olduğu için lastik seviyesinin üzerinde kalıyordu. Acera m3020 sgs "very long cage" Yere ve lastiğe yakın olduğu için çevreden "su sıçrantısı, birikinti veya lastikteki çamur, kir vs den etkilenme riski fazla. Bu durumda link d8 için en uygunu 8-10V arası short cage olan ss veya lastik seviyesini kurtarırsa belki gs" long cage" olan versiyonları olabilir uygun olan ruble oranlarına bakılarak.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Joseph Cavalcanti

Shimano claris Rd R2000-ss veya gs versiyonları ile 11-40 dişliyi kullananlar var. Bu konu araştırılmalı bence. teknik bilgisi olan kişiler yorum yaparsa iyi olur. @Spartiat
 
  • Beğen
Tepkiler: fahofb

Shimano claris Rd R2000-ss veya gs versiyonları ile 11-40 dişliyi kullananlar var. Bu konu araştırılmalı bence. teknik bilgisi olan kişiler yorum yaparsa iyi olur. @Spartiat

Araya wolftooth/(link) takarak kullanılabilir. Ben hem daha kırılganlaştığından, hem düşey uzunluk kadar salınım aralığı da önemli olduğundan attırıcı sınırları içinde kalmayı tercih ediyorum. Yine de farklı bisikletlerde kullanıp uzun tura bile çıkıp sorun yaşamamış olanlar var, örneğin Geziniyo / Fırat Delan:
Bu videoda bahsettiğim salınım aralığı da anlatılıyor:
1701689635162.png
Normalde attırıcı kendinden 40 dişli rubleyi desteklediğinde bu aralığa uygun oluyor ama wolftooth ile uzatıldığında bu kadar esnek çalışmıyor.
 
göbeğe freehub'a hepsi uygun.
ben çok sipariş verdim, son dönemde birkaç şey sahte değildi fakat geçmiş yıllarda sipariş verdiğim çoğu şey sahte çıktı. zincir, vites kolu gibi şeyler sahte çıkmıştı ki ön aktarıcıdan da şüpheliydim. 600 kilometre olmadan zincir ciddi anlamda uzamıştı, vites kolu da 150 kilometre olmadan bozulmuştu. sizdeki göbekler tx505 se ben de aynı konudan mağdurum. birkaç yüz kilometrede çöp olmuştu.
 
Geri