Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Katlanır bisiklet tavsiyeleri

Merhaba konu başlığına istinaden bende fikrimi bir kaç cümle ile beyan etmek istiyorum. Öncelikle son 3 sene içinde yqklaşık 12 farklı katlanır bisiklet elimden geçti. Bu deneyimler doğrultusunda katlanı bisiklet alacaklara benim tavsiyem Çelik kadrolu bisiklet almaları yönünde olacaktır. Zira alüminyum kadrolu katlanırların eklem kısımları bana güven vermedi ve uzun yıllar kullanılmaya elverişli olmadıkları sonucuna vardım kendimce. Yaklaşık iki ay önce elimden çıkardığım bromptondan sonra bu gün itibariyle Yen'i bir brompton daha aldım. Dahon alacak olsam da mutlaka Çelik kadrolu bir model seçerdim. Fakat ilginç bir şekilde dahonun Çelik kadrolu modeli olan broadwalk modelini kullanana rastlamadım. Fiyatına çok yüksek değil aslında. Demek ki benim gibi düşünenler ve Çelik kadrolu katlanır bisikletlere sempati duyanlar azınlıkta forumda.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Ned Stark
Scudo
@mgencer05 güven vermedi mi yoksa sorun mu yaşadınız ? Çelik kadro iyi güzelde, katlanıra uygun bir kadro değil. Ağır oluyor fazlaca...

@Photobyme henüz bir yere bırakma durumum olmadı. Arabanın bagajdan çıkarıyorum, biniyorum, sonra geri koyuyorum. Ama kilit alacağız öyle yada böyle
Aliexpress e baktınız mı ? TR den çok daha ucuza alınıyor. Bisiklet zilini posta dahil 0.70$ a aldım mesela :D
 
Sorun yaşamadım fakat Çelik kadrolarla kıyasla esnemesi daha fazla geldi bana. Kasislere falan girdiğinizde gıcırdama sesi gelebiliyor zaman zaman. Varsın 1-1.5 kg fazla olsun ama sağlam olsun güven versin.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
@korayg

Emin olmak için sitesine baktım boardwalk modeli 13.1 kg,mariner modeli ise 11,8 kg bence sağlamlık olarak kullanıcıya dönecekse bu ağırlık farkına katlanılır. Beğeniler değişir qma bana göre boardwalk modeli klasik çizgileriyle çok şık bir bisiklet fakat henüz forumda kullanan görmedim.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: mervan kızıl
ben mosso 26 katlanir kullandim. simdi dahon 20 kullaniyorum. mosso 26 mevcut hali ile kotu bir performansa sahip aynakol(44-34-24) ruble (14-28 ) ve lastikleri kotu . ben aynakol ruble ve laatikleri degistirip 8 vitese gecmistim. bisiklet muthis akici olmustu. duz yol ve yokus performansi cok iyiydi daha sonra sattim 2 adet 20 katlanir aldim amac herikisinide bagajda tasima istegiydi. 20 inc dahonlarimdanda cok memnunum. daha ne lastigimin patlamisligi ne yolda birakmisligi var.
 
  • Beğen
Tepkiler: mervan kızıl
Dahon Mariner in vites performansını beğendim, yokuşta çok zorlamadı, rahat çevriliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: mervan kızıl
Katlanır bisikletler bana oldum olası tuhaf dengesiz ve haddinden fazla yorucu geliyor. Ahnı zamanda katlanınca da aman aman bir avantaj da göremedim ben açıkçası. Alıp da hiç katlamadan kullanan çoktur bence.
 
@Teknika benimki devamlı arabanın bagajında. Bineceğim zaman indirip kuruyorum, işim bitince kaldırıyorum. İş çıkışı mesela turlamak için bir yerlere gidiyorum.
Büyük tekerli bisiklet olsa bunları yapmam mümkün olmayacaktı. Bisiklet dengesiz değil , kıvrak diyelim. Hızlı manevra vs yapmaya müsait. Keyfi başka bunun
 
  • Beğen
Tepkiler: mervan kızıl
@alterno1903 sizin mosso 26 da perrformans düşüklüğü görmenizin sebebi ne idi? Yokuş çıkmak zor diyorsanız ben yokuş çıkarken bisikletin önü kendiliğinden havaya kalkana kadar bacaklarımda zorlanma hissetmiyorum amatör olmama rağmen. Yüksek hız yapılmıyor diyorsanız malum 21 vites. Açıkçası anlayamadım performans konusundaki şikayetinizi.

Lastikleri kötü yalnız o konuda hemfikiriz
 
arkadaslar merhaba

sele alti pompanin kapagi dustu *tahminim sele pat diye surerken dustugunden o da surtunmeden dolayi dustu diye dusunuyorum.

dahon a sikayet etsem mi diye dusunmuyor degilim sonucta. ayrica, bunun yerine pompa simdi acikta duruyor ve surerken rahatsiz ediyor dogal olarak.

nalburdan kapak bakmayi dusunuyorum simdi.

tavsiyeniz ne olur?

tsk
 
@Photobyme
Asli bisiklete yaz hocam bakalim , sonuc alamazsan global merkezde sansini dene
 
@fensinn

Mağazada bakıp karşılaştırdım. Malum Tilt120'nin (ve dahi Hoptown320'nin) en zayıf tarafı kolayca bükülüp deforme olabilen sele borusuydu. Tilt500'de sele borusunu kalınlığı aynı olmakla beraber 2 farklılık gözüme çarptı :

1. Sele borusunda çentik var, dolayısıyla sürüş esnasında en azından sele borusu sağa sola kaykılmaz. Bence bu çok önemli bir fark değil, benim Tern'de bilezik vidası gevşekse ve ters bir hareket yaparsam bu durum ortaya çıkıyor, bununla yaşayabiliyorum.

2. Sele borusunun üstte kadrodan çıktığı yer yani bileziğin olduğu yer Tilt120'e göre yerden en az 10 cm daha yüksek. İşte bu çok önemli bir fark. Bu durum selenin 10 cm daha az katlanabilir olması gibi bir dezavantaj gibi görünebilir ama sorun yok, sele borusu katlandığında aynakolu yere değdirmeyecek kadar aşağı inebiliyor, bisikletin katlı hali daha eğik durduğu için yükseklik artmıyor ama boydan az bir uzama olacaktır. 10cm'lik bu farkın esas avantajı, bisiklete binerken sele ile bilezik arasındaki mesafe kısaldığı için sele borusuna binen bükme kuvveti (tork) en az %30-35 oranında azalacaktır. Bu bisikletinizin dayanıklılığı açısından çok önemli bir fark teşkil edecektir.

Sonuç olarak ağırlığınız 75kg'den fazlaysa (sırt çantası vs dahil) ve/veya boyunuz 1.75'ten uzunsa maalesef Tilt120 sizin için bir seçenek değil, aradaki fiyat farkını ödeyip Tilt500 alacaksınız.
 
Tern joe p24 aldım sirkeciden. Yolda akışı gidişi ve lastikler güzel. Katladım tramvaya bindim herkes bakıyor. İnsanların artık katlanir bisikletle tramvaya toplu taşımaya binen insanları aşmaları lazım. Bebek arabası kadar yer kaplamıyor. Adam sanki bunu niye soktun der gibi bi bana bakıyor bi bisiklete.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: ekranci
Bianchi 21 vites katlanır bisiklet kullanıyorum. alalı iki ay oldu kendim kurdum henüz servise bile götürmedim. Bu bisiklet ile işe gidip geliyorum. İş yeri istikametinde müthiş bir yokuş var o yokuşu dahonumla çıkamıyordum bianchi 21 vites ile çok rahatlıkla çıkabiliyorum. Yol tutuşu güzel akıcı vitesleri arasında dans edercesine hız düşürüp arttırabiliyorsun 21 vitesin bu avantajı çok harika. En başlarda yokuş görmediğinde 8 vites bisikletler harika geliyor fakat yokuş ile yüzleşince yokuşu çıkamayacaksam bisiklet benim ne işime yarıyor diye insan düşünebiliyor. Bisikleti toplu taşıma araçlarında taşımak bambaşka bir mevzu. İstanbul da tramvaylarda insan binecek yer kalmayıncaya kadar dolduruluyor. Katlanır bisikletlere tramvayda henüz alışamadılar. Zaten yoğun saatlerde katlanır bisiklet ile tramvaya almıyorlar. Denemelerim oldu katlanır bisiklet giremezsin dediler. Çantası var dedim çantaya koyacağımı söyledim o zaman tamam dediler sorun yok girebilirsin dediler. Tramvaya bineceğim zamanlarda katlanır bisiklet taşıma çantamı yanıma alıp yola öyle çıkıyorum. İçinde bisiklet olduğunu kimse anlamıyor bile :)

@Teknika

Bianchi 21 vites katlanırım var. Şunu net söyleyebilirim katlanır bisikletlere yoğun bir ilgi ve talep var. iki ay içinde yolda tanımadığım altı ayrı insan beni durdurup bisikletin fiyatını sordu. Toplu taşıma araçlarına bineceğim zaman katlayıp taşıma çantasına koyuyorum. Vapur dahil tramvay dahil bu şekilde her yere gidebiliyorum.
 
tum bisikletcileri gezdim *sirkeci eminonunde bulamadim.

asli bisiklet ile de gorustum, haftasonu oldugu icin fazla yardimci olamadilar (ptesi arayacagim tekrardan)

kullanici hatasi olabilir dediler.

simdilik siyah elektrik bandiyla yapistirdim oyle iodare ediyorum

sizler eldiven kullaniyor musunuz? bir de avrupa yakasinda bakim icin onderebileceginiz bir yer var mi?

sisli tarafindayim

tsk
 
@korayg


Garip bakana hç denk gelmedim. Denk gelirsem bende bana garip garip bakana garip garip bakarım:) Ab ülkelerinde 70 80 yaşındaki insanlar katlanır bisikletlerle geziyorlar. :)
 
@bisikletebin
Yaş 42 boy 188 kullandığım bisiklet Mango rengi mariner d8.
Bunlara ek, kask eldiven ve gözlük olmadan bisiklete binmem.
Henüz garip bakana rastlamadım . Rastlasam da umrumda değil. Ama meraklı bakışlar çok cesareti olan gelip soru soruyor [emoji41]

 
  • Beğen
Tepkiler: korayg
@Teknika

Şekilli cevap : Grand Challenge: Bagaja katlanır bisiklet sığdırmak

2 seneden fazladır kullanıyorum, bundan daha işe yarar hobi-spor-ulaşım amaçlı bir icat görmedim. Daima arabamın bagajında, tatile de benimle geliyor. İşyerinde her öğlen tatilinde 20km yapıyorum. Haftaiçi haftasonu hava iyi olduğu sürece her allahın günü ortalama 30+ km yapıyorum. Aracımla trafikte sıkıştığımda veya gideceğim yerde otopark derdi olduğunda çekiyorum kenara bununla yola devam ediyorum. Ortalama hızım yaklaşık 24 km/h, düzyolda bugüne kadar yaptığım en yüksek hız 40 km/h yani hiç de göründüğü kadar yavaş değil, Ve evet, çatır çatır yokuş çıkılıyor üstelik öyle 21 vites falan da değil benimki. Vapura da bindim metroya da. Dünyanın en dandik asansörüne bile sığıyor. Geceleri dışarıda bırakıp çaldırma derdim yok. Arabaya aparat takıp bagajı açamama derdim yok, aracın üzerinde aparatta bırakarak çaldırma derdim de yok.

Sonuç olarak Türkiye'de büyükşehirde yaşayan orta sınıf çalışan bir insanım, bundan başka bisiklet namına ne alırsam alayım haftasonu eğlencesinden öteye götüremezdim, zamanla o da zor gelir bir köşeye çekip paslandırırdım. Fakat bu katlanır bisiklet ödediğim herbir kuruşun hakkını fazla fazla verdi.
 
Geri