Scudo Sports

Katlanır bisiklet tavsiyeleri

@cnmrtpkc teşekkür ederim baktım ama fiyat konusunda biraz degil baya yüksel geldi :) bütçem maksimum 2500 TL civarı bu fiyat bandında önerebileceğin modeller varsa çok sevinirim. :)
 
Scudo
@omk biraz aslında ne beklediğinizle alakalı bana göre tern'de a serisi veya 7 vites bir dahon tern almak yerine flexi 121 'de alınır hatta bütçenize uygun olarak aradaki fak ile vites kolları fren bacakları vs yetersiz gelirse yükseltilir.Düşünürseniz forumda ve malum sitede ilanı olan mup8 var bende
 
@omk bende tern link a7 ile d8 arasında kalmıştım. Geçen hafta biraz bütçeyi zorlayıp tern d8 aldım, bir haftadır yorumum iyi ki bunu almışım diyorum. 8 vites oluşu, viteslerin geçişi, çok kolay katlanması, Schwalbe Big Apple lastiklerin konforu, 92kg’ı tık demeden taşıması, akıcılığı vs. İyi ki bunu almışım. Tern A7 de iyidir diye düşünüyorum ama d8 gerçekten iyi.
 
Merhabalar, sizlere bir şey danışmak istiyorum.
Bir katlanır bisiklet alma niyetindeyim. Ama pahalı üst düzey bir şey aramıyorum. 2 seçenek var önümde. 1.si Ümit Cunda 6 s - 2.si Kron FOLD 3.0 - 20" Katlanır Bisiklet - V-Fren
Ben bu bisikleti şehir içi hatta ilçe içi kullanacağım, asfalt, fazla yokuşu olmayan, zevk amaçlı. Ancak 3 sorum var merak ettiğim;

1- Bu 2 bisikletten birini tavsiye edecek olsanız hangisini ederdiniz?
2- Bu tavsiye ettiğiniz bisiklet ilçe şartlarında (üsküdar) zorlar mı? konforsuz bisikletler midir? zevkine kullanacağım sonuçta bunu spor olsun
3- Bunlar dışında tavsiye edeceğiniz bir katlanır bisiklet tavsiyeniz olursa ne olurdu ( limitim 1150 tl )

ayrıca tek aynakollu 6-7 vites bisikletler yokuşlarda nasıl? çok zorlar mı?

şimdiden çok teşekkür ederim.
 
@Nurkank 3 lü aynakol bütçeye uygun bir Carraro Flexi 121 var, birde Bianchi modeli var galiba. İkisi de aynı tipte bisikletler. Üsküdar yokuşlu bir semt değil mi ? Tek li aynakol biraz olsun zorlar gibi sizi. Ben olsam ilk etapta ikinci el bakardım. Aklınızda bulunsun bu bisikletler katlanır nasıl olsa hafiftir diye bir düşünceniz olmasın gerçekten yeterince ağırlar.
 
@Nurkank Bence iki bisikletide almayın,İkinci el temiz bir flexi 121 rahatlıkla işinizi görecektir.İkisinden birinide alacaksanız eğer 7 vites olsun yokuşlar için Shimano 14-34 megarange ruble alıp zincire bir iki bakla ekletirsiniz bir nebzede olsa sorun çözülmüş olur
 
  • Beğen
Tepkiler: Hidiman
@cnmrtpkc & @trainspotting35 tavsiyeleriniz için teşekkür ederim. üsküdar doğancılar tarafı yokuş ben daha içerlerdeyim yani nispeten düz semlerin olduğu yerler. 2 bisikleti de önermemeniz planlarımı bozacak :) 0 almak daha garanti gibime geliyor. ayrıca bütçem en fazla 1150 ye çıkabileceği için önerilerinizi şimdilik not ediyorum.

bakalım diğer üye arkadaşlar neler ekleyecek konuya
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
Katlanma kolaylığı, hafifliği, ulaşım araçlarında yer kaplaması önemli bence .. tern a7 aldım..az kullanım için ideal...her gün kullanacak isen daha üst modeller tavsiye olunur..
 
  • Beğen
Tepkiler: DayKnight
haftada 2 kez spor amaçlı binerim, bir de kısa mesafelere git gel için en fazla, teşekkürler.
 
@Nurkank Dahpon veya Tern'in en alt segment modelleri bahsettiğiniz iki bisikletten çok daha iyidir.Flexi 121 için konuşmuyorum tabi.Alacağınız katlanır bisiklet en az 7-8 vites olsun bence

Carraro 107-108
Tilt 500
Tern A7
Dahon Suv D6
Dahon vybe 7
Mosso Marine
Peugeout F13

Malum site bir sürü az kullanılmış bu modeller ile dolu.Bir heves ile alıp kullanmayan çok kişi var.Katlanır mekanizması sağlamsa her türlü alıır ihtiyacınız doğrultusunda
 
  • Beğen
Tepkiler: Hidiman
@Nurkank Bence de 2.el temiz bir bisiklet bakın daha üst bir bisiklet alabilirsiniz.Tabi 2.elde temiz birşey bulmak önemli. Eğer bulamazsanız, sıfır alıcam derseniz gidin 2 bisiklete de bakın, katlayın katlanınca nasıl duruyor, bagaja vs. sığıyormu, katlanınca seleden iterek yerde kolayca taşınabiliyor mu? Ağırlığı nasıl.vs... Kafanıza yatanı alın bence 2side güzel gözüküyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
Arkadaşlar şöyle bir karar aldım;
çoğunlukla dediğiniz gibi 2.el daha üst bir model bakacağım öncelikle tilt 500 lere bakıyorum (2. el güvenemediğimden decathlon bakıyorum. en azından ömür boyu garanti ediyorlar bazı parçalarına) sanıyorum fena değildir bu bisiklet:)?

2 soru daha ekliyorum bu posta

1-çok az kullanılmış ama satılık çok katlanırlar var dediğiniz gibi. neden satıyor olabilirler kullanımı zor mu? ben de ilk defa kullanacağım hız meraklısı değilim. ancak lastikler küçük olduğundan taş gibi nesnelere fazla duyarlılık gösteriyormuş sanırım yolda gibi gibi. büyük bisikletlerden açıkca farklı oldukları noktalar neler (bu ayrı bir forumun konusu olabilir ama post içinde kısaca yazarsanız mutlu olurum)

2- decathlondan alınmış 2.el alacağım bulamazsam bahsettiğim modeller. ancak şöyle birşey merak ettim. herhangi bir sebepten ötürü decathlonun artık destek vermediği bisiklete denk gelebilir miyim? anlatamadıysam bu soruyu yok sayabilirsiniz :)
 
@Nurkank Ömür boyu garanti öyle bildiğiniz gibi birşey değil. Garanti ilk kullanıcıdan decathlon kartı (eğer onunla aldıysa bisikleti) talep edebilir garantiye girmesi için. Ömür boyu garantide firmalar bisikletlerine bir ömür biçiyorlar mesela tilt 500 modeli için 3 sene diyelim 3 sene sonra o kadronun ömrü dolmuş oluyor. Genel olarak ulaşımda yokuşsuz yerler için katlanırlar ideal. Katla otobüse bin çok pratik olaylar değil hele kalabalık iş saatlerinde. Gidon hassasiyeti çok fazla. Eşim için aldım kullanamadı. Ben de keyifle biniyordum ama sonradan oğluma bisiklet alırken bütçe olsun diye sattım. Haftasonları arka bagaja çantamı atayım, sahilde tur atayım bisikletiydi benim için.
 
arkadaşlar, geçtiğimiz hatasonu kendime flexi 121, eşime ise tern a7 aldık. eskişehirde ilk gün yaklaşık 30 km yol katettik. ikisine de binme fırsatım oldu. flexi 121'in yokuş performansı a7 ye göre daha iyi eğer bulunduğunuz yerde yokuş varsa gönül rahatlığıyla alabilirsiniz. flexi 121'de selenin başlangıç noktası yine de çok yüksek eğer boyunuz 175'in altındaysa sele borusunu kestirmeniz gerekebilir. çünkü sele daha aşağıya inmiyor. a7 nin malzeme kalitesi ve katlanması flexi121 e göre çok daha iyi. flexi 121'de hem sele aşağıya tam inmiyor hem de gidon dışa doğru katlandığından a7 ye göre daha çok yer kaplıyor ve taşınması daha zor. a7, flexi 121'ye göre toplu taşıma araçlarına daha uyumlu. Fakat ben 21 vitesli olmasının rahatlığından dolayı flexi 21'i daha çok sevdim.
 
Arkadaşlar şöyle bir karar aldım;
çoğunlukla dediğiniz gibi 2.el daha üst bir model bakacağım öncelikle tilt 500 lere bakıyorum (2. el güvenemediğimden decathlon bakıyorum. en azından ömür boyu garanti ediyorlar bazı parçalarına) sanıyorum fena değildir bu bisiklet:)?

2 soru daha ekliyorum bu posta

1-çok az kullanılmış ama satılık çok katlanırlar var dediğiniz gibi. neden satıyor olabilirler kullanımı zor mu? ben de ilk defa kullanacağım hız meraklısı değilim. ancak lastikler küçük olduğundan taş gibi nesnelere fazla duyarlılık gösteriyormuş sanırım yolda gibi gibi. büyük bisikletlerden açıkca farklı oldukları noktalar neler (bu ayrı bir forumun konusu olabilir ama post içinde kısaca yazarsanız mutlu olurum)

2- decathlondan alınmış 2.el alacağım bulamazsam bahsettiğim modeller. ancak şöyle birşey merak ettim. herhangi bir sebepten ötürü decathlonun artık destek vermediği bisiklete denk gelebilir miyim? anlatamadıysam bu soruyu yok sayabilirsiniz :)



Dahon Vybe D7 sahibi olarak birinci sorunuzu yanıtlamaya çalışayım. Katlanırlar, düz yollarda müthiş konforlu bisikletler. Gidon hakimiyeti herhangi bir MTB ya da şehir bisikletine göre tabii ki zor fakat zamanla bu hassaslığa alışıyorsunuz ve kıvraklığı keyif veriyor. Çok şükür hiç düşmedim ama yoldaki küçük engebeler dengeyi bozmaya yetiyor (Yol bisikleti tecrübeniz varsa katlanırın gidon hassasiyetine alışmanız daha kolay oluyor bu arada. Aynı şey tam tersi için de geçerli).

Katlanır bisikletleri gün içinde sürekli katla-kaldır-aç-kur zahmetli bir iş. Birkaç defa da mekanizmaya parmaklarımı sıkıştırmışlığım var. Bir süre sonra bunlar bıkkınlık veriyor. Tekli aynakollarda, aynakolun büyük, tekerleklerin küçük olması yokuşlarda zorluyor. Aynakolu küçültüp bu durumu biraz rahatlatabilirsiniz fakat bu defa da düz yollarda istediğiniz hızda seyretmeniz mümkün olmuyor. Kullanmayı planladığınız yöre ve güzergahlar katlanır bisiklet alma kararınızda öncelik olmalı.

Decathlon'un katlanırlarına karşı çok önyargılıyım. İkinci sorunuzun cevabını bilmiyorum.
 
Son düzenleme:
@Nurkank Az kullanılmış olan katlanırlar ya bi hevesle alınıp alışılamamış veya model yükseltmek için satılabilir(kartla taksitle alınıp parayı nakite çevirmek içinde olabilir :) )
Tilt 500 ben bir dönem kullandım.katlama sistemi carraro bianchi hatta dahon ve tern in bazı modellerinden bile daha iyidir.Ön fren bacaklarını değiştirmeniz gerekir (ses yapar )
Destek verilmeyen seriler ise Bfold serisi ve bazı göbekten vites kayışlı sistem 7,740,720,9,940 serileridir.Çok nadir bulunuyor şuan piyasada,0'ı zaten yok bir dönem çağrı yapıp bu kadroları topladılar.

Katlanır bisikleti gün içerisinde kaldır-aç bana göre zahmetli bir şey değil
Katlanır bisiklet ile yine toplu taşıma kullanmak bana göre sorunda değil
 
2.el tilt 500 e bakıyorum da letgo da 1700-1800 fiyat çekenler var. (Sıfırı şuan 1900) işte az kullanıldı temiz sıfırdan farkı yok gibi boş sözler. Kardeşim 2. El işte sana o parayi verecegime gider sıfır alırım. Bence 2.el fiyatı 1200 civarı olmalı aksi takdirde sıfırı alınır. Ben de özellikle iş saatlerinde toplu taşıma da katlanilsa da kullanımının zor olduğunu düşünüyorum. Ayakta dayanmak için bile yer olmayabiliyor. Ama bir tane edinmeyi düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mr nc
@Tutmosis89 fb sayfalarının birinde 1000liraya gördüm dün, sadece letgoya bakmayın bence
 
  • Beğen
Tepkiler: Tutmosis89
@MertV doğru söylüyorsunuz her kanaldan takip etmek lazım
 
Arkadaşlar şöyle bir karar aldım;
çoğunlukla dediğiniz gibi 2.el daha üst bir model bakacağım öncelikle tilt 500 lere bakıyorum (2. el güvenemediğimden decathlon bakıyorum. en azından ömür boyu garanti ediyorlar bazı parçalarına) sanıyorum fena değildir bu bisiklet:)?

2 soru daha ekliyorum bu posta

1-çok az kullanılmış ama satılık çok katlanırlar var dediğiniz gibi. neden satıyor olabilirler kullanımı zor mu? ben de ilk defa kullanacağım hız meraklısı değilim. ancak lastikler küçük olduğundan taş gibi nesnelere fazla duyarlılık gösteriyormuş sanırım yolda gibi gibi. büyük bisikletlerden açıkca farklı oldukları noktalar neler (bu ayrı bir forumun konusu olabilir ama post içinde kısaca yazarsanız mutlu olurum)

2- decathlondan alınmış 2.el alacağım bulamazsam bahsettiğim modeller. ancak şöyle birşey merak ettim. herhangi bir sebepten ötürü decathlonun artık destek vermediği bisiklete denk gelebilir miyim? anlatamadıysam bu soruyu yok sayabilirsiniz :)
İkinci el çok temiz bir katlanır bisiklet satmış biri olarak özellikle 1. sorunuzu cevaplayayım. Gravel modellere olan ilgimden ve o zaman iki bisikleti kaldıracak bütçem olmamasından dolayı istemeyerek katlanır bisikletimi satmak zorunda kalmıştım. Şu an özlemiyorum dersem yalan olur :)
 
  • Beğen
Tepkiler: cnmrtpkc
Geri