Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Katlanır bisiklet tavsiyeleri

Merhabalar Arkadaşlar,
Hem bu forum da hem de bisiklet dünyasında yeniyim. Yardımınıza ihtiyacım var :) Katlanır bisiklet almak istiyorum. Bir haftadır araştırıyorum bütçeme uygun ve teknik bazı kısıtlı bilgime rağmen şu marka ve modelleri yakın buldum, bunlardan sizin tavsiye edeceğiniz , kullandığınız, önerebileceğiniz hangisidir acaba;
Tern Link A7
Dahon Vybe D7
Kron FD 1000
2020 Carraro Flexi 121D

Yardımcı olursanız çok sevinirim..
Bence bisikletin ilk haline elden geldiğince daha az bütçe ayırıp modifiye için bütçe ayırmanızı tavsiye ederim. Çünkü modifiye gerçekten sürüş keyfini çok arttırıyor. Örneğin bisiklet üstünde gelen lastikler yerine daha performanslı ve zırhlı lastik takmak sürüşünüze ve güvenliğinize çok katkı verir. Başka bir örnekte vereyim. Bu bisikletler zaten hız yapamıyor. O nedenle 21 vitese para harcanacagina 6 yada 7 vitesli sadece arkada dişli olan bisiklet alınıp, yapılacak modifiye arka dişliyi değiştirmek şeklinde yapmalı. Bunu da arka dişlinin yine 7 dişli olup çok büyük bir dişli alınıp yokuşları çıkarken müthiş kolaylık yaşayabilirsiniz. Bunları neden diyorum. 3 yıldır katlanır bisiklet kullanıyorum. Bu modifiyeleri yaptım ve bisiklet sürmek ayrı bir keyif oldu. Ayrıca evde aynı bisikletten 2 tane var. Aynı modifiyelerle hanımla bir dışarı çıkmada 80 km sürüp yorulmadan gelebiliyoruz.
 
Scudo
@Zaidov Kronu eleyin Dahon veya Carraro ya bakın bir diğer önerimde Carraro Troya modeli

Elektrikli güzel ancak sarjı bitince ağır kalıyor normal ağırlığıda yüksek.Ayrıca uzun kamplı turlara gelmez

cevabınız için çok teşekkür ederim, ancak elektrikli düşünmüyorum.

7 veya 8 vitesli olmak şartıyla farklı markaların da katlanır tavsiyelerine açığım.

Bu arada Kron'u neden elemeliyim? Fiyatı oldukça cazip duruyor.
 
Katlanır bisiklet seçiminde mutlaka bu konuda uzman markaları seçmenizi öneririm. Piyasanın en iyisi Dahon. Ömürlük bir bisiklet. Sorunsuz binersiniz.
Diğer marklar problem yaşatabilir., zaman içerisinde sallanmalar, ses, titreşim gibi problemlerle karşılaşmanız muhtemel
 
  • Beğen
Tepkiler: Zaidov
@Zaidov 3 model önermişsiniz.Kron ve Dahon 7 vites.Dahon daha kalitelidir.Bütçe var ise Dahon

Carraro ise 8 vites.zatan tam bir f/ p ürünü.Aslına bakılırsa bu üç bisikletin içinde alınacak olanı Carraro
 
@Zaidov 3 model önermişsiniz.Kron ve Dahon 7 vites.Dahon daha kalitelidir.Bütçe var ise Dahon

Carraro ise 8 vites.zatan tam bir f/ p ürünü.Aslına bakılırsa bu üç bisikletin içinde alınacak olanı Carraro

Katılıyorum. Flexi 108 en iyi seçenek.

Carraroda yaşayabileceğiniz tüm sorunları Dahon'da da yaşarsınız. Dahon meriner D8 sahibiyim. Bunu rahatlıkla söyleyebilirim. Flexiye göre Dahon'un tek artı görünen kısmı katlanır mantığı.

Flexi 108 ile Meriner D8 aynı seviye. Dahon 3500 TL. Flexi 2300 TL. Sonuç olarak kesinlikle Flexi 108.
 
Merhaba. Ben de kardeşlerime katlanır alacağım. Flexi 121 V düşünüyorum ama iki konu kafamı karıştırdı. İlki, 21 vites olması katlanırda tercih nedeni değilmi neden 108 daha pahalı. Bir de kardeşlerim 1.60. Flexi121 in sele boyunun en kısa ayarlansa bile uzun kaldığı 5cm kesilmesi gerektiği söylenmiş ayrıca kısa boylular için sele gidon açısının rahatsız edebileceği? bu konularda fikri olan varsa yardımcı olabilir mi. Flexi 208, 121 V ve D nin ağırlıklarını bilen bide... Çok teşekkürler
Son olarak Mosso Marine 21 ve Kron FD 2000 hakkında ne düşünürsünüz Carraro ile karşılaştırıldığında. Teşekkür ederim
 
Son düzenleme:
Merhaba. Ben de kardeşlerime katlanır alacağım. Flexi 121 V düşünüyorum ama iki konu kafamı karıştırdı. İlki, 21 vites olması katlanırda tercih nedeni değilmi neden 108 daha pahalı. Bir de kardeşlerim 1.60. Flexi121 in sele boyunun en kısa ayarlansa bile uzun kaldığı 5cm kesilmesi gerektiği söylenmiş ayrıca kısa boylular için sele gidon açısının rahatsız edebileceği? bu konularda fikri olan varsa yardımcı olabilir mi. Flexi 208, 121 V ve D nin ağırlıklarını bilen bide... Çok teşekkürler
Son olarak Mosso Marine 21 ve Kron FD 2000 hakkında ne düşünürsünüz Carraro ile karşılaştırıldığında. Teşekkür ederim

Aşağıdaki videoyu bir izlemenizi tavsiye ederim. Bisikletin fiyatını belirleyen şey üzerindeki teknolojinin bütünüdür. Dişli sayısı değil.
 
@Özlem35 108'de kullanılan donanım ile (vites sistemi dış lastik vs) flexi 121'deki donanım arasında fark var.Fiyatı o yüzden yüksek
 
  • Beğen
Tepkiler: Özlem35
Merhaba. Ben de kardeşlerime katlanır alacağım. Flexi 121 V düşünüyorum ama iki konu kafamı karıştırdı. İlki, 21 vites olması katlanırda tercih nedeni değilmi neden 108 daha pahalı. Bir de kardeşlerim 1.60. Flexi121 in sele boyunun en kısa ayarlansa bile uzun kaldığı 5cm kesilmesi gerektiği söylenmiş ayrıca kısa boylular için sele gidon açısının rahatsız edebileceği? bu konularda fikri olan varsa yardımcı olabilir mi. Flexi 208, 121 V ve D nin ağırlıklarını bilen bide... Çok teşekkürler
Son olarak Mosso Marine 21 ve Kron FD 2000 hakkında ne düşünürsünüz Carraro ile karşılaştırıldığında. Teşekkür ederim
Selam, mosso marine kullandım, kısa bir süre sonra heryerinden ses geldi ayrıca müşteri hizmetleri vs sistemlerini umursamıyorlar, muhattap bulunmuyor, bende dahon marinerd8 e geçtim, uzun kamplı turlara vs bu bisikletle katıldım, baya yüklü gezdim, 3 yıl oldu hala taş gibi..
 
  • Beğen
Tepkiler: Özlem35
Aşağıdaki videoyu bir izlemenizi tavsiye ederim. Bisikletin fiyatını belirleyen şey üzerindeki teknolojinin bütünüdür. Dişli sayısı değil.

videodan tam anlayamadım.
Gidon üzerinde gidonu döndürerek kendimize doğru yaklaştırma ayarı var mı bunda acaba?
Malum bu farklı kullanıcıların boyuna göre bisikleti kişiselleştirmeye yarıyor.:)

Aksi halde öne doğru iyice eğilip gidona yetişmeye çalışıyoruz.

Edit: 3:18 dakikada gördüğüm sele tarafı kadro altı bolca sarkan kablo Carraro gibi markaya ben uygun görmedim. Birçok marka kabloları tamamen gizlemeye çalışırken bu şık durmuyor. Ama tabi işlevsellik değil estetik ve güzellik konusu.:)
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Özlem35
Aşağıdaki videoyu bir izlemenizi tavsiye ederim. Bisikletin fiyatını belirleyen şey üzerindeki teknolojinin bütünüdür. Dişli sayısı değil.
@Özlem35 108'de kullanılan donanım ile (vites sistemi dış lastik vs) flexi 121'deki donanım arasında fark var.Fiyatı o yüzden yüksek
Selam, mosso marine kullandım, kısa bir süre sonra heryerinden ses geldi ayrıca müşteri hizmetleri vs sistemlerini umursamıyorlar, muhattap bulunmuyor, bende dahon marinerd8 e geçtim, uzun kamplı turlara vs bu bisikletle katıldım, baya yüklü gezdim, 3 yıl oldu hala taş gibi..

-O videoyu izleyip yazmıştım zaten. Bahsettiği kısa boylular için dezavantaj konusu kafamı karıştırmıştı ondan sordum kullananlar ne diyor bu sorunu yaşayan varmı?
-Bisikletin fiyatını evet donanım belirler de şöyle sorayım o zaman katlanır bisiklette 7 vites 21 vites farkı konusunda ne düşünüyorsunuz? (Kardeşlerim ilk kez bisiklet kullanıcak yokuşlarda çıkamayıp hevesleri kırılsın istemiyorum o yüzden 21e yöneldim)
-Mosso yorumu için çok teşekkürler faydalı oldu

Bütçem 2bin. Tavsiyesi veya deneyimi olan paylaşırsa çok sevinirim. Teşekkürler
 
@Özlem35 bölgede yokuş var ise 21 vites mantıklı,düzlük bir bölge ise 7-8 vites yeterli olur.7-8 vites alınıp yokuşlarda problem olur ise düşük maliyet ile ön aynakol küçültülebilir,megarange ruble takılabilir aklınızda olsun
 
  • Beğen
Tepkiler: Özlem35
Yokuş çıkmak isteyen mega range dişli takacak. Başka yolu yok. Ama bu dişli ile de gerçekten yokuşlar düzlük gibi oluyor. Katlanır bisikletlerin hepsinde olması gereken dişli bu.
Bu dişli yi takın, yokuş nedir unutursunuz. Mosso ma nasıl da yakışmış, gözümün nuru :)

07-44-02-downloadfile.jpg
 
-O videoyu izleyip yazmıştım zaten. Bahsettiği kısa boylular için dezavantaj konusu kafamı karıştırmıştı ondan sordum kullananlar ne diyor bu sorunu yaşayan varmı?
-Bisikletin fiyatını evet donanım belirler de şöyle sorayım o zaman katlanır bisiklette 7 vites 21 vites farkı konusunda ne düşünüyorsunuz? (Kardeşlerim ilk kez bisiklet kullanıcak yokuşlarda çıkamayıp hevesleri kırılsın istemiyorum o yüzden 21e yöneldim)
-Mosso yorumu için çok teşekkürler faydalı oldu

Bütçem 2bin. Tavsiyesi veya deneyimi olan paylaşırsa çok sevinirim. Teşekkürler

121'i geçen sene bir ağabeyim aldı. Boyu 163 falandır. Arkaya çocuk koltuğu bağladı. Keyifle geziyorlar. Seleyi kendine göre ayarladığında aşağıda sele borusu oldukça görünüyor ama herhangi bir sorun yaşamadı.

Bu durumda en iyi çözüm gidip bir bakmak. Kardeşlerinizin bisikleti süreceği coğrafya da eğim varsa 121, 108 e göre daha iyi bir seçenek. Ancak şöyle bir örnek vereyim. Ben uzun yol bisikletçisiyim. Tur bisikletim ile çok coğrafya gezdim ve tırmandım. Böyle bir tecrübeye rağmen 8 vites dahon ile en ufak bir rampayı tırmanmak oldukça zorlayıcı.

Carraro'yu Accell bisiklet üretiyor/getiriyor. Bir sorun olduğunda diğer markalara göre daha rahat çözüm bulabilirsiniz.

Gidon üzerinde gidonu döndürerek kendimize doğru yaklaştırma ayarı var mı bunda acaba?

Bahsettiğin mekanizmayı anlayamadım açıkcası. Benim Dahon'da yok. Bunda var mı bilmiyorum.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
[QUOTE="mtb_rider, post: 2452320, Bahsettiğin mekanizmayı anlayamadım açıkcası. Benim Dahon'da yok. Bunda var mı bilmiyorum.
[/QUOTE]
Bahsettiğim ayar vidası gidonun ortasındakidir.
Bunu açıp ben seleye doğru gidonu döndürdüm. Normalde gidonun elcik kısmı ortasından daha yüksek iken şu an nereydeyse yatay hale geldi. Ve elcik kısmı seleye yaklaştı.:)
Yaklaşık 5-6 cm civarı elcikler seleye daha yakın. Bu da boy benim gibi 160-170 seviyelerinde olanlar için dik oturmaya yakın ayar demek.:)
 

Dosyalar

  • CD52163E-3D13-47E6-A297-1210395A8992.jpeg
    CD52163E-3D13-47E6-A297-1210395A8992.jpeg
    158,6 KB · Okunma: 35
Son düzenleme:
@Engnaytkn Katlanırla yokuş her türlü çıkılır.7 vites ile de çıkılır 8 vites ile de.Kesinlikle çıkılmaz diye bir kaide yok. 8 vites römork+fazla yük ile 500 km tur yapmış birisi olarak söylüyorum
Bknz:
Unicycle veya single speed ile dünya turu yapanlar da var ayrıca.Bir yol veya dağ bisikleti 26-28 jant kadar rahat olmaz o ayrı bir konu.
 
Arkadaşlar katlanır bisklet için (flexi 108) kablosuz gps/gösterge almak istiyorum. Tavsiyeniz var mı acaba?
 
Arkadaşlar yaptığım uzun araştırmalar sonucu bir katlanır bisiklet almaya karar verdim. Carraronun flexi 121, 108 ve troya modelleri arasında gidip geliyorum.

Bisikletten beklentim haftasonları aracımın bagajına koyup göl, sahil, belki hafif arazi vb. yerlerde max. 20-30 km'lik mesafede hem gezi hem spor amacı gözeterek binmektir. Kullandığım güzergahlarda öyle dik rampalar olmasa da, hafif yokuşlar olabiliyor elbette (kısa mesafeli 1-2 km en fazla).

Aslında en hoşuma giden model troya oldu, malum göbekten vitesten ötürü. Ancak troyanın 7 vitesli olmasını bir dezavantaj gibi mi görmeliyim? Yoksa çok da fark olmaz mı ne dersiniz?

Umarım sorum açıklayıcı olmuştur? Özetle; bana bu 3 seçenekten hangisi daha uyar? Şimdiden teşekkür ederim...
 
Arkadaşlar yaptığım uzun araştırmalar sonucu bir katlanır bisiklet almaya karar verdim. Carraronun flexi 121, 108 ve troya modelleri arasında gidip geliyorum.

Bisikletten beklentim haftasonları aracımın bagajına koyup göl, sahil, belki hafif arazi vb. yerlerde max. 20-30 km'lik mesafede hem gezi hem spor amacı gözeterek binmektir. Kullandığım güzergahlarda öyle dik rampalar olmasa da, hafif yokuşlar olabiliyor elbette (kısa mesafeli 1-2 km en fazla).

Aslında en hoşuma giden model troya oldu, malum göbekten vitesten ötürü. Ancak troyanın 7 vitesli olmasını bir dezavantaj gibi mi görmeliyim? Yoksa çok da fark olmaz mı ne dersiniz?

Umarım sorum açıklayıcı olmuştur? Özetle; bana bu 3 seçenekten hangisi daha uyar? Şimdiden teşekkür ederim...

Benzer kullanım için 2019 da turuncu flexi 108 aldım. Aracın bagajına koyup keşif gezileri yapmak için bence gayet başarılı. Üstünde gelen donanım nispeten daha iyi 121 e göre. yani çok dik ve uzun yokuşlar düşünmüyorsanız bence 121 gereksiz. Ama uzun rotalar yaparım inişler çıkışlar olur diyorsanız 121 e bakın. 108 benim ihtiyacımı karşılıyor ki bugun 2020 model kırmızı rengini de eşime aldım. 2020 lerin birkaç artı özelliği daha olmuş. Troya ise bambaşka maddi açıdan sizi zorlamayacak ise düşünülebilir. sorunsuz denebilecek bir vites sistemi var. Uzun Yokuşlarda yine üzer sizi ama.
 
Geri