Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Katlanır bisiklet tavsiyeleri

Selamlar herkese,

Ben de yeni üyeyim. Decathlondan tilt 120 almıştım aslında, ancak bir türlü göndermediler, ani bir iptalle beraber dün Kron FD2000 modelini aldım. 5-6 yıldır hiç binmemiş birisi olarak ilk sürüşüm 15 km oldu.
İlk izlenimim güzel, 21 vites ile dik yokuşta da çok zorlandım diyemem. 95 kilo birisi için en azından. Sele sert geldiği için Decathlondan jel sele ekledim. rahat oldu diyebilirim ancak bir miktar daha alışmam lazım.

Yan parçalarda biraz kalitesizlik var gibi geldi. Basit bir örnek vermem gerekirse ayaklık düştü :) ilk bakımda söyleyeceğim aldığım yere.

Şimdilik bu kadar.

Herkese keyifli sürüşler :)
 

Dosyalar

  • IMG_7208.jpg
    IMG_7208.jpg
    519 KB · Okunma: 39
Scudo
Yokuş çıkmak için tek yol arka dişliyi megarange dişli ile değişmek. Bu değişimi yap, yokuşlar düz yol gibi gelir. Ben hem kendimin, hem eşimin bisikletine yaptım. Yokuş çıktığını bile farketmiyorsun diyebilirim.
Dişli bu. 1. Vites ile ikinci vites arasındaki dişli büyüklüğünden ne kadar yumuşadığını hayal et :)

230955 dosyayı görüntüle
Sizin ön aynakol teklimi üstat?
 
  • Beğen
Tepkiler: Akınlasınn
Yokuş çıkmak için tek yol arka dişliyi megarange dişli ile değişmek. Bu değişimi yap, yokuşlar düz yol gibi gelir. Ben hem kendimin, hem eşimin bisikletine yaptım. Yokuş çıktığını bile farketmiyorsun diyebilirim.
Dişli bu. 1. Vites ile ikinci vites arasındaki dişli büyüklüğünden ne kadar yumuşadığını hayal et :)
Bisikletimi alırken giriş için basit bir şey alayım, sonrasında daha şekilli bir şey alırım diyordum sanırım o yüzden rengi falan afilli modeller şuan baya ilgimi çekiyor ama bahsettiğiniz güncelleme ile ihtiyacım görülecekse boşuna masrafa girmeye gerek yok. Öneriniz için teşekkür ederim. Yapılacak değişiklikleri Tilt 120 başlığında sorayım, belki "tilt 120 yokuş" diye aratıp bulan olur :)
Selamlar herkese,

Ben de yeni üyeyim. Decathlondan tilt 120 almıştım aslında, ancak bir türlü göndermediler, ani bir iptalle beraber dün Kron FD2000 modelini aldım. 5-6 yıldır hiç binmemiş birisi olarak ilk sürüşüm 15 km oldu.
İlk izlenimim güzel, 21 vites ile dik yokuşta da çok zorlandım diyemem. 95 kilo birisi için en azından. Sele sert geldiği için Decathlondan jel sele ekledim. rahat oldu diyebilirim ancak bir miktar daha alışmam lazım.

Yan parçalarda biraz kalitesizlik var gibi geldi. Basit bir örnek vermem gerekirse ayaklık düştü :) ilk bakımda söyleyeceğim aldığım yere.

Şimdilik bu kadar.

Herkese keyifli sürüşler :)
Hayırlı olsun. Güle güle kullan 🧿
 
  • Beğen
Tepkiler: Aesert
Sizin ön aynakol teklimi üstat?
Tek. Sadece arka vites var. Orjinali 6 vites li idi, bu dişli ile 7 vitesli yaptım.
Bisikletimi alırken giriş için basit bir şey alayım, sonrasında daha şekilli bir şey alırım diyordum sanırım o yüzden rengi falan afilli modeller şuan baya ilgimi çekiyor ama bahsettiğiniz güncelleme ile ihtiyacım görülecekse boşuna masrafa girmeye gerek yok. Öneriniz için teşekkür ederim. Yapılacak değişiklikleri Tilt 120 başlığında sorayım, belki "tilt 120 yokuş" diye aratıp bulan olur :)

Hayırlı olsun. Güle güle kullan 🧿

Ben yaptığım değişikliklerden çok memnunum. Hangi marka bisikleti alsam bu değişikliği yine yaparım. Bu paranın benden çıkacağı belli. O nedenle Mosso nun katlanır kısımları bana sağlam hissi verdi. Fiyatta iyiydi ben aldığımda. 2 bisikleti sıfır olarak 1700 tl ye aldım. 3 yıl önce fiyat böyle idi memlekette. Bu değişiklik ile bir günde 80 km sürüş yapabiliyoruz.

Bu arada lastik değişikliği de herkese tavsiye ederim. Bisiklet üstünde genelde çok dandik lastik var. Parkta sürerken diklemesine denk gelen bir ince dal parçası bile dış lastiği delebiliyor. O nedenle zırhlı lastik de güzel bir modifiye olur. Hele bir de Swable Kojak gibi dişsiz bir lastik seçerseniz rüzgar arkanızda ise o bile sizi ittirip götürür :)
 
@Accelerate Dahon'da ayrı olarak belirtilir,diğer markaları tam olarak bilmiyorum (bkz max rider weight)
 
  • Beğen
Tepkiler: Accelerate
Tek. Sadece arka vites var. Orjinali 6 vites li idi, bu dişli ile 7 vitesli yaptım.


Ben yaptığım değişikliklerden çok memnunum. Hangi marka bisikleti alsam bu değişikliği yine yaparım. Bu paranın benden çıkacağı belli. O nedenle Mosso nun katlanır kısımları bana sağlam hissi verdi. Fiyatta iyiydi ben aldığımda. 2 bisikleti sıfır olarak 1700 tl ye aldım. 3 yıl önce fiyat böyle idi memlekette. Bu değişiklik ile bir günde 80 km sürüş yapabiliyoruz.

Bu arada lastik değişikliği de herkese tavsiye ederim. Bisiklet üstünde genelde çok dandik lastik var. Parkta sürerken diklemesine denk gelen bir ince dal parçası bile dış lastiği delebiliyor. O nedenle zırhlı lastik de güzel bir modifiye olur. Hele bir de Swable Kojak gibi dişsiz bir lastik seçerseniz rüzgar arkanızda ise o bile sizi ittirip götürür :)
Lastik olayı tilt hariç hepsinde basit olarak geliyor sanırım. İlk değiştireceğim şeylerden biri olacak.
Bu arada arka dişli, vites kolu vs değiştirince garanti kapsamından çıkarmı acaba 🤔
 
@Accelerate garantiden çıksa bile bisiklet keyfimden vazgeçmem. En keyifli sürüş için ne gerekirse onu yapın bisiklete. Şu hayatta ne sizin, ne benim garantim var. Bisikletin niye garantisi olsun :)
 
@Accelerate garantiden çıksa bile bisiklet keyfimden vazgeçmem. En keyifli sürüş için ne gerekirse onu yapın bisiklete. Şu hayatta ne sizin, ne benim garantim var. Bisikletin niye garantisi olsun :)
Tam beklediğim cevapları verdiğiniz için çok teşekkürler 🖐️🙂
 
Selamlar herkese,

Benim de tavsiyenize ihtiyacım var normal standartlarda biri olmadığım için katlanır bisiklet olayı beni düşündürüyor ama benim için en ideal seçenekte bu.

Boyum 1.98 100kg civarindayim
İstanbul'da şehir içi/basın ekspres ve Bahçeşehir civarında rampalı bayırlı kullanimlarim olacak bunun için en az 8 vites olmasını istiyorum
20"lik iki model arasında kalsamda tavsiyenize açığım,

Dahon Vitesse D8 / Mariner D8
Tern Link D8
Carraro Flexi 108

Ben bunları yazdım ama tamamen acemi olarak ve boy konusu nasıl olur hiçbir bilgim yok. Görüşmek dileğiyle.
 
@Akbulut Genel olarak kullanıcı boy uzunluğu maks 1.90 ancak 1.90 ve üzeri kullanıcılarda mevcut
yokuşlu alan ise en 18-20-21-24-27 vites olan modellere bakmanızı tavsiye ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: Akbulut
Selamlar herkese,

Benim de tavsiyenize ihtiyacım var normal standartlarda biri olmadığım için katlanır bisiklet olayı beni düşündürüyor ama benim için en ideal seçenekte bu.

Boyum 1.98 100kg civarindayim
İstanbul'da şehir içi/basın ekspres ve Bahçeşehir civarında rampalı bayırlı kullanimlarim olacak bunun için en az 8 vites olmasını istiyorum
20"lik iki model arasında kalsamda tavsiyenize açığım,

Dahon Vitesse D8 / Mariner D8
Tern Link D8
Carraro Flexi 108

Ben bunları yazdım ama tamamen acemi olarak ve boy konusu nasıl olur hiçbir bilgim yok. Görüşmek dileğiyle.

Elektrikli katlanır da tavsiye ederim.
 
O konuya hiç görmedim ne tercih edebilirim bilmiyorum Rks / Tern vs..

Tern ve dahon katlanırda en bilinen markalar. Ama elektrikli konusunda henüz bilinir ve yaygın değiller.

Yerli markalarda bagajdan bataryalı!!! Modeller var.
Yani normal katlanır bisiklete bagaja batarya ve müsait yere (Arka göbek) motor Koyup elektrikli olarak satılılıyor.
Kadroya gömülü bataryalı en mantıklı görünen Alba var şu an Türkiye de.

Edit karraro katlanır elektrikli de var. Ama fiyatı oldukça tuzlu ve hala batarya sele altında.
 
Tern ve dahon katlanırda en bilinen markalar. Ama elektrikli konusunda henüz bilinir ve yaygın değiller.

Yerli markalarda bagajdan bataryalı!!! Modeller var.
Yani normal katlanır bisiklete bagaja batarya ve müsait yere (Arka göbek) motor Koyup elektrikli olarak satılılıyor.
Kadroya gömülü bataryalı en mantıklı görünen Alba var şu an Türkiye de.

Edit karraro katlanır elektrikli de var. Ama fiyatı oldukça tuzlu ve hala batarya sele altında.
Çok teşekkür ederim bilgi için, normal benim için daha faydalı olur maddi açıdan da. Emeğinize sağlık.

İyi bir mağaza bulup denemem gerek en güzel karar böyle olucak, keşke test sürüşü falan da yapabilsek ☺️
 
Hocam, 2. El fiyatları çok saçmaladı. Ben de önce 2. El baktım, hatta bulunduğum yere yakın başka bir ile gitmeyi De göze aldım, adam 50₺ indirdi. Bu yüzden bayime sipariş verdim, sıfır alacağım.


108 ve hatta 109 al.
bir kere alınıyor hocam.

ben 5 sene önce tilt700 kullandım, 3 vitesli.
Önce tilt120, sonra tilt500, sonra carraro 121, 108 derken 109 da noktayı koydum.
Sıfır her zaman avantajlıdır.
Hem ödeme avantajın daha iyidir, taksit vb.

Ben de 5 sene sonra bisiklet sevdasına katıldım, 5 sene önce tilt700 3 vitesli harika bir bisikletim vardı
Şimdi üzerinde karar kıldığım Carraro 109 var. Bu benle kalacak, diğeri gibi satmam.
Gelelim neden bu model.? Ucuz 7 vitesli modellere ben de baktım, ümit vs. Kadro çelik yani ağır. Bu yüzden kafadan sildim.
2. Tercih flexi 121, onu da kullandım, dahon ve tern kullandım. Bana Carraro 121daha rahat geldi.
peki neden 121 almıyorum, ayna kol 3 dişli olması ve vites kolu.
Bence aliminyum kasa 6,7 vitesli alıp, sonra rubleyi ihtiyacına göre değiştirirsin.
Ben yapım gereği, ne bisiklet ne de araçta değişiklik yapmayı sevmeyen biriyim.
Karar sizin...

KRON FD 750 almaya karar verdim.
İlk iş olarak arkaya MegaRange dişli ve zırhlı lastik taktırıcam. Tavsiye edebileceğiniz lastik markası var mıdır? (Umarım doğru yerde soruyorumdur)
 
KRON FD 750 almaya karar verdim.
İlk iş olarak arkaya MegaRange dişli ve zırhlı lastik taktırıcam. Tavsiye edebileceğiniz lastik markası var mıdır? (Umarım doğru yerde soruyorumdur)
Swable Kojak lastik alabilirsiniz. Hem hızınıza da katkısı olur. Megarange dişli ile mükemmel ikili.
 
  • Beğen
Tepkiler: Accelerate
KRON FD 750 almaya karar verdim.
İlk iş olarak arkaya MegaRange dişli ve zırhlı lastik taktırıcam. Tavsiye edebileceğiniz lastik markası var mıdır? (Umarım doğru yerde soruyorumdur)
[/QUOTE
 
Son düzenleme:
Peugeot f13 hakkında bilgisi olan var mı?
 
Carraro 121 veya Dahon suv d6 almak istiyorum. Hangisini tavsiye edersiniz. Kullanan varsa bunlardan yardımcı olabilir mi? Şimdiden teşekkürler


Hocam nasıl bir lastik alırsın bilmiyorum ama mutlaka değiştirmelisin. Lastikleri ( iç-dış ) sağlam değil
Herkes de aynı şeyi söylüyor nedense. Sanki bisikleti alıp eve gidene kadar lastikleri patlayacakmış gibi bir tereddüt oluştu bende de. O kadar mı kötü malzeme kullanılmış
 
Geri