Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Katlanır bisiklet tavsiyeleri

Teşekkürler . Hiç bu kadar ciddi olarak bisiklet olayını düşünmemiştim o yüzden tedirginliklerim var. Heves olarak alıp kenara koymak istemiyorum . Katlamak kolay mı? Çünkü katlayıp her gün 2 kat yukarı cıkaracağım (eve) çünkü apt. da bırakamam dışarısı da pek güvenli değil hele bu dönemde iyice hırsızlık olayları artmışken. Videolar incelemeler vs izlerken nedense katnalabilirler için 3-4 km manzaralık sahillik bisiklet diyorlar ne kadar doğru bu? Bilgilenmek için bir şeyler izledikçe okudukça daha da kafası karışıyor insanın çünkü herkesin görüşü farklı :eek:
Katlamak kolay ancak katlayınca taşıması biraz zorlaşıyor. Ben daha çok katlamadan taşıyorum çünkü katlamadan taşımak için de yapılmış olduğunu düşündüğüm bir bölge var bisiklette. Daire kapısının önüne gelince katlayıp içeri alırsınız daha rahat olur. Dışarı bırakmayın zaten... Katlamadan kaldırıp taşımak, eve koymak gerçekten kolay zaten pek yer de kaplamıyor. Bisiklet 11.8 kg olduğundan ağır da değil. Youtube videoları zaman zaman yanıltıcı da olabilir. Benim Dahon 951 km'ye geldi. Şimdiden 52 kez işe bisikletle git-gel yaptım. Ankara'da olduğum için biraz çekiniyordum. Keşke ilk geldiğimde(Aldığımdan 7 ay öncesi) alsaymışım.

@Bilgetd Benim arabanın bagaj 380 litre. Dahon katlanmış halde olmak üzere her şekilde giriyor/sığıyor. Başka şey koymak için de baya yer kalıyor. 1 Dahon 1 Bianchi Folding Vintage ise birisi ters(Bianchi ters ve koltuklara yakın) birisi düz koyulacak şekilde sığıyor. Bianchi'nin gidonunun dışa katlanması dezavantaj yaratıyor tecrübelerime göre. 2 Dahon olsa belki ikisi de dik konumda sığabilir emin değilim. Yine de ikisini birden arabaya yerleştirmek çok kolay değil çünkü benimki gibi kompakt hb araçlarda bagaj hacmi ve yüksekliği sınırlı olabiliyor. Buna da şükür tabi... Bisikletleri hafif kalın bir örtüyle de sarmak lazım ki bagajda sağa sola zarar vermesinler. Birbirlerine bağlayıp sabitlemek de gerekebilir. Ama tek bisiklet baya kolay oluyor her anlamda.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Scudo
Şu anda Megane kullanıyorum. Bagaj kapasitesi olarak sorun yaşamıyorum. Belimi ağrıtan, bisikletin yan döndürülüp bagaja konması gerekliliği.
Bunu yaparken;
- bagaja neresinden tutup kaldırıp koyacaksın? Bisikleti katlı tutan mıknatıs yeterince kuvvetli değil.
- bagajın üst demirine kadroyu dokundurma, çizilir.
- ön tekerin üzerine koy, arka Teker üstünde olursa arka attırıcı mafiş.
- zincir zaten dokunanı yakıyor.
gibi gibi...
 
Selam kendi katlanırım üzerinden soruları giderecek örnekleri vereyim araştıran arkadaşlar için.2020 model Flexi 108 modeline sahibim.
**Geçen sene haziran ayında aldım ve kaldırım,asfalt,toprak,dağ,tepe,taş her yerde sürdüm (600 küsur km). Yani 3-4 km keyif bisikleti değil ,o amaçla da kullanabilirsiniz tabi ki.
**Katlanır ile tur da yaptım ve youtube da araştırırsanız katlanır ile tur yapan çok sayıda yerli yabancı insan var.
**Bir günde maks 75 km yaptığım da oldu katlanırım ile ve hiç zorlanmadım.Bunda biraz da kadans ve kondisyon olayları da etkili tabi.
**Yokuşlar için diğer kişilerin dediği gibi dişli oranları da etkili ve her bisiklette olduğu gibi yine kondisyon,kadans etkili. %13 eğimli toprak kum yolda bile sürdüm. Şehir tur bisikletim kadar konforlu çıkışım normal olarak olmadı ama öldüm bittim durumu da yaratmadı benim için.
**Katlanır halde gidon dışa geliyor ki dahon ile arasındaki bu fark bir nebze dezavantaj benim için.
**Bisikleti katlamadan taşımak acayip kolay,o şekilde evime çıkarıyorum ,evde katlıyorum,oda dizaynına göre sığıyorsa katlamadan muhafaza ettiğim de oluyor dönem dönem.
**Kilo sınırı her markada değişkenlik gösteriyor ayrı araştırılması lazım.
**Katlanır ile ultra hızlı gitmek çok mantıklı değil zaten ama gayet yeterli hızlara çok rahat çıkabiliyorsunuz ve deneyimleyenler hak verecektir çok atik bisikletler.
**Son olarak subjektif bir getirisi de acayip sempatik bisiklet ve dolmuşundan tutun restauranta,mağazaya ,avmye her yere soktum izin alarak.Hiç olmadı katlayıp gidondan bagaj gibi de ittirebiliyorsunuz zaten.
 
Son düzenleme:
@m.cakici 5000tl civarı malum sitede de cok temiz bir kaç mini cooper ilanı var.sadece 10kg ağirlik, temizlik gerektirmeyen titanyum kaplama zincir, yokuş dişlisi, sram 8li vites sistemi, bisiklet taşıma çantası, ön tarafta çanta taşıma aparatı.(sadece son iki aksesuar 800tl).standart bir katlanır bisiklet aldıktan sonra yaşayacağınız tüm eksikler bu bisiklette düşünülmüş.
@Esatesat sele altı pompası unuttum.
Hocam Mini cooper 'ı mı yoksa Tern byb p8 modelini mi tavsiye edersiniz. yalnız fiyatlar çok yüksek
 
  • Beğen
Tepkiler: ozgozer
arkadaşlar selam;

instagramdaki son gönderimim de neden katlanır bisiklet ? sorusuna kendi cevabımı verdim.


Okumanızı tavsiye ederim.

adresim

@mybikelife2000
 
  • Beğen
Tepkiler: m.cakici
Hocam Mini cooper 'ı mı yoksa Tern byb p8 modelini mi tavsiye edersiniz. yalnız fiyatlar çok yüksek

Bence kesinlikle Tern Byb P8. Fiyatı biraz yüksek sadece. Ama baktığım zaman Dahon Vitesse D8 6000 TL ye Mu D8 de 7300 TL ye satılıyorsa Tern Byb P8 8500 TL eder kesinlikle. Araya Ramazan girdiği için ve de ekonomik olarak kendimi ayarlamam için almayı erteledim. Ama kendimi ayarlarsam kesinlikle Byb P8 alacağım. Olmazsa Mu D8.
 
Bu bisiklet sizce nasıl arkadaşlar? Fiyatı bana uygun geldi. Tavsiye eder misiniz?

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Joseph Cavalcanti
Bence kesinlikle Tern Byb P8. Fiyatı biraz yüksek sadece. Ama baktığım zaman Dahon Vitesse D8 6000 TL ye Mu D8 de 7300 TL ye satılıyorsa Tern Byb P8 8500 TL eder kesinlikle. Araya Ramazan girdiği için ve de ekonomik olarak kendimi ayarlamam için almayı erteledim. Ama kendimi ayarlarsam kesinlikle Byb P8 alacağım. Olmazsa Mu D8.
BYP P8 işi biraz abartmış gerçekten de :)

son nokta olmuş
 
Bence kesinlikle Tern Byb P8. Fiyatı biraz yüksek sadece. Ama baktığım zaman Dahon Vitesse D8 6000 TL ye Mu D8 de 7300 TL ye satılıyorsa Tern Byb P8 8500 TL eder kesinlikle. Araya Ramazan girdiği için ve de ekonomik olarak kendimi ayarlamam için almayı erteledim. Ama kendimi ayarlarsam kesinlikle Byb P8 alacağım. Olmazsa Mu D8.
Merhaba Dahon Mu d10 ve Tern Link D7i kullanıyorum daha önceden Tern Link d8 kullanmış biri olarak kesinlikle tern tavsiye ederim jant telleri dahonlara göre kalın ve sağlam sapim jant teli ve jant seti kullanmakta ayrıca bisiklet katlama mekanizmalarından esneme yapmıyor.Tabiki de karar senin
 
  • Beğen
Tepkiler: Esatesat
Hocam Mini cooper 'ı mı yoksa Tern byb p8 modelini mi tavsiye edersiniz. yalnız fiyatlar çok yüksek
Ya tern byb dezavantaji katlanma süresi 30 saniye ve biraz karmaşık(fren telinin üzerindeki çevirmeli butonu herseferinde açıp kapamaniz gerekiyor katlanma makenizmasi 3 adet. katlarken sele kısmında iki defa işlem yapmanızı gerekiuor gibi).onun dışında katlanma mekanizması yada katlı halde yürütmeye yardımcı olan teker sisteminde bir arıza falan olursa yedek parçası kolay temin edelebilir mi bilmiyorum.ayrica da her yerde bu bisiklet yok.su an zannedersem ankarada bir bisikletçide stokla sınırlı var.oradan sipariş verildi mi montaj konusunda bulunduğunuz yerdeki bayiler pek istekli olmuyorlar veyahut sonrasında bir kısım ayarlar gerekiyor ve ne kadar ilgilenirler bilemiyorum.bir de 13.5-14 kilo civarı.digerlerine göre biraz daha ağır.agirlik karşılaştırması mutlaka yapın..tum bu eksiler problem teşkil etmiyorsa byb olur.(tern kullanımının katlanır olmayan normal bir bisikletle ile aynı hissiyat olduğunu iddia ediyor).mini bakımından ise az ve temiz kullanılmış bulursanız o da iyi bir tercih olur.tern link d8 bana göre dahona göre daha oturaklı ama kadro yapısı gereği(güç yola daha fazla verilsin diye kadronun bir yarısı patentli bir teknolojiyle agirlastirilmis) daha ağır.dohonun işe landon gear avantajı var ve biraz daha hafif.kararim zaman zaman değişse de şu an tern link d8deyim ama o da şu an satış da değil.kayisli ve göbekli vites seçeneği de değerlendirebilirsiniz.malum sitede btwin 7 vites kayışlı sistem 3 saniyede katlanabilir dinomosu bir modeli var fiat 5500tl
Ya tern byb dezavantaji katlanma süresi 30 saniye ve biraz karmaşık(fren telinin üzerindeki çevirmeli butonu herseferinde açıp kapamaniz gerekiyor katlanma makenizmasi 3 adet. katlarken sele kısmında iki defa işlem yapmanızı gerekiuor gibi).onun dışında katlanma mekanizması yada katlı halde yürütmeye yardımcı olan teker sisteminde bir arıza falan olursa yedek parçası kolay temin edelebilir mi bilmiyorum.ayrica da her yerde bu bisiklet yok.su an zannedersem ankarada bir bisikletçide stokla sınırlı var.oradan sipariş verildi mi montaj konusunda bulunduğunuz yerdeki bayiler pek istekli olmuyorlar veyahut sonrasında bir kısım ayarlar gerekiyor ve ne kadar ilgilenirler bilemiyorum.bir de 13.5-14 kilo civarı.digerlerine göre biraz daha ağır.agirlik karşılaştırması mutlaka yapın..tum bu eksiler problem teşkil etmiyorsa byb olur.(tern kullanımının katlanır olmayan normal bir bisikletle ile aynı hissiyat olduğunu iddia ediyor).mini bakımından ise az ve temiz kullanılmış bulursanız o da iyi bir tercih olur.tern link d8 bana göre dahona göre daha oturaklı ama kadro yapısı gereği(güç yola daha fazla verilsin diye kadronun bir yarısı patentli bir teknolojiyle agirlastirilmis) daha ağır.dohonun işe landon gear avantajı var ve biraz daha hafif.kararim zaman zaman değişse de şu an tern link d8deyim ama o da şu an satış da değil.kayisli ve göbekli vites seçeneği de değerlendirebilirsiniz.malum sitede btwin 7 vites kayışlı sistem 3 saniyede katlanabilir dinomosu bir modeli var fiat 5500tl
Ben de tern link d7 i var gobekten nexsus 7 çok memnunum işe gidip geliyorum 14km.cok memnunum malum sitede 6 tl ye var yurt dışı satış fiatı 1200dolar
Bana özelden numaranızı atarsanız size ilgili bisiklet ilanlarını atabilirim.
 
Arkadaşlar fikirleriniz için sağolun.Esatesat aydınlatıcı oldu gerçekten .size özel nasıl msj atabilirim?
 
Tern byb p8 gerçekten çok güzel katlanan bir bisikletmiş çok şık
 
Ya tern byb dezavantaji katlanma süresi 30 saniye ve biraz karmaşık(fren telinin üzerindeki çevirmeli butonu herseferinde açıp kapamaniz gerekiyor katlanma makenizmasi 3 adet. katlarken sele kısmında iki defa işlem yapmanızı gerekiuor gibi).onun dışında katlanma mekanizması yada katlı halde yürütmeye yardımcı olan teker sisteminde bir arıza falan olursa yedek parçası kolay temin edelebilir mi bilmiyorum.ayrica da her yerde bu bisiklet yok.su an zannedersem ankarada bir bisikletçide stokla sınırlı var.oradan sipariş verildi mi montaj konusunda bulunduğunuz yerdeki bayiler pek istekli olmuyorlar veyahut sonrasında bir kısım ayarlar gerekiyor ve ne kadar ilgilenirler bilemiyorum.bir de 13.5-14 kilo civarı.digerlerine göre biraz daha ağır.agirlik karşılaştırması mutlaka yapın..tum bu eksiler problem teşkil etmiyorsa byb olur.(tern kullanımının katlanır olmayan normal bir bisikletle ile aynı hissiyat olduğunu iddia ediyor).mini bakımından ise az ve temiz kullanılmış bulursanız o da iyi bir tercih olur.tern link d8 bana göre dahona göre daha oturaklı ama kadro yapısı gereği(güç yola daha fazla verilsin diye kadronun bir yarısı patentli bir teknolojiyle agirlastirilmis) daha ağır.dohonun işe landon gear avantajı var ve biraz daha hafif.kararim zaman zaman değişse de şu an tern link d8deyim ama o da şu an satış da değil.kayisli ve göbekli vites seçeneği de değerlendirebilirsiniz.malum sitede btwin 7 vites kayışlı sistem 3 saniyede katlanabilir dinomosu bir modeli var fiat 5500tl

Ben de tern link d7 i var gobekten nexsus 7 çok memnunum işe gidip geliyorum 14km.cok memnunum malum sitede 6 tl ye var yurt dışı satış fiatı 1200dolar
Bana özelden numaranızı atarsanız size ilgili bisiklet ilanlarını atabilirim.

Formda yeni olduğum için size msj atamıyorum.siz bana özelden msj atabilir misiniz?
 
Gonderdim ama ulaştı mı bilmiyorum
 
Ya tern byb dezavantaji katlanma süresi 30 saniye ve biraz karmaşık(fren telinin üzerindeki çevirmeli butonu herseferinde açıp kapamaniz gerekiyor katlanma makenizmasi 3 adet. katlarken sele kısmında iki defa işlem yapmanızı gerekiuor gibi).onun dışında katlanma mekanizması yada katlı halde yürütmeye yardımcı olan teker sisteminde bir arıza falan olursa yedek parçası kolay temin edelebilir mi bilmiyorum.ayrica da her yerde bu bisiklet yok.su an zannedersem ankarada bir bisikletçide stokla sınırlı var.oradan sipariş verildi mi montaj konusunda bulunduğunuz yerdeki bayiler pek istekli olmuyorlar veyahut sonrasında bir kısım ayarlar gerekiyor ve ne kadar ilgilenirler bilemiyorum.bir de 13.5-14 kilo civarı.digerlerine göre biraz daha ağır.agirlik karşılaştırması mutlaka yapın..tum bu eksiler problem teşkil etmiyorsa byb olur.(tern kullanımının katlanır olmayan normal bir bisikletle ile aynı hissiyat olduğunu iddia ediyor).mini bakımından ise az ve temiz kullanılmış bulursanız o da iyi bir tercih olur.tern link d8 bana göre dahona göre daha oturaklı ama kadro yapısı gereği(güç yola daha fazla verilsin diye kadronun bir yarısı patentli bir teknolojiyle agirlastirilmis) daha ağır.dohonun işe landon gear avantajı var ve biraz daha hafif.kararim zaman zaman değişse de şu an tern link d8deyim ama o da şu an satış da değil.kayisli ve göbekli vites seçeneği de değerlendirebilirsiniz.malum sitede btwin 7 vites kayışlı sistem 3 saniyede katlanabilir dinomosu bir modeli var fiat 5500tl

Ben de tern link d7 i var gobekten nexsus 7 çok memnunum işe gidip geliyorum 14km.cok memnunum malum sitede 6 tl ye var yurt dışı satış fiatı 1200dolar
Bana özelden numaranızı atarsanız size ilgili bisiklet ilanlarını atabilirim.

Yani Tern un 30 saniyede katlanması nın nasıl bir dez avantajı olabilir. Maratonda değiliz bence. 1 dakika da olsa farketmez bence.
 
Yani Tern un 30 saniyede katlanması nın nasıl bir dez avantajı olabilir. Maratonda değiliz bence. 1 dakika da olsa farketmez bence.
Bende neden alayamadığınızı anlamadım.
 
Merhabalar,

Bende kendim ve eşim için katlanır bisiklet arayışındaydım, başlığı görüp foruma kayıt oldum. Biz daha çok hobi olarak İstanbul sahilde günlük yarım saat - bir saat arası kullanmayı düşünüyoruz. Onun dışında bisikletle 15-20 dakika mesafede arkadaşlarımız var arada da onların yanına gitmek için kullanırız diye düşünüyoruz.

İkinci el işlerinden hiç anlamadığım için sıfır düşünüyorum. Bisiklet başı 3000-3500 geçmeyecek şekilde hangi marka-model önerebilirsiniz?

Benim 1.80 boy kilo:85, eşimin boy: 1.60 kilo:55.

Normalde decathlon tilt 500 modelini düşünüyordum ama forumdan inceleyebildiğim kadarıyla pek önerilen bir model değil. Birde normalde deacthlon sitesinde ömür boyu garanti vs. yazıyordu. Diğer modeller içinde bu garanti durumu böyle midir? Veya bisiklet bakarken bizim isteklerimize göre neye dikkat etsem iyi olur?

Teşekkür ederim.
 
Merhabalar,

Bende kendim ve eşim için katlanır bisiklet arayışındaydım, başlığı görüp foruma kayıt oldum. Biz daha çok hobi olarak İstanbul sahilde günlük yarım saat - bir saat arası kullanmayı düşünüyoruz. Onun dışında bisikletle 15-20 dakika mesafede arkadaşlarımız var arada da onların yanına gitmek için kullanırız diye düşünüyoruz.

İkinci el işlerinden hiç anlamadığım için sıfır düşünüyorum. Bisiklet başı 3000-3500 geçmeyecek şekilde hangi marka-model önerebilirsiniz?

Benim 1.80 boy kilo:85, eşimin boy: 1.60 kilo:55.

Normalde decathlon tilt 500 modelini düşünüyordum ama forumdan inceleyebildiğim kadarıyla pek önerilen bir model değil. Birde normalde deacthlon sitesinde ömür boyu garanti vs. yazıyordu. Diğer modeller içinde bu garanti durumu böyle midir? Veya bisiklet bakarken bizim isteklerimize göre neye dikkat etsem iyi olur?

Teşekkür ederim.
Carraro Flexi 108 den 2 adet alınız yada çok temiz 2. El Dahon Vybe D7
 
  • Beğen
Tepkiler: neva6666
@ygt bike Teşekkür ederim cevap için.

Aradığım bayilerde şimdilik Carraro modeli stokta yok gözüküyor. Kron Fold 2000 ve 2100 modelleri elinde olanlar var. Bu modelleri tavsiye eder misiniz?
Yada Carraro'ya kıyasla ne eksileri vardır?
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinan Koç
@ygt bike Teşekkür ederim cevap için.

Aradığım bayilerde şimdilik Carraro modeli stokta yok gözüküyor. Kron Fold 2000 ve 2100 modelleri elinde olanlar var. Bu modelleri tavsiye eder misiniz?
Yada Carraro'ya kıyasla ne eksileri vardır?
Ağırlık ve donanım farkı var tabiki , 👍
 
Geri