Güzergahınızda rampa yoksa FD3000 ile daha yüksek hızlara çıkabilirsiniz, rampa varsa FD2100 ile daha kolay tırmanırsınız ama teorik maksimum hızınız düşük olur.
FD3000'de 52 dişli aynakol, 12-32 ruble var; FD2100'de 42-34-24 üçlü aynakol ve 14-28 vidalı ruble var.
Zincir arkada en küçük, önde en büyük dişlideyken 3000'de bir pedal çevriminde tekerlekler 4.33 tur, 2100'de 3 tur döner; bir pedal basışta 3000 ile daha çok yol alır, ikisinde aynı hızda pedal çevirdiğinizde 3000 ile daha hızlı gidersiniz.
Zincir arkada en büyük, önde en küçük dişlideyken 3000'de bir pedal çevriminde tekerlekler 1,625 tur, 2100'de 0,85 tur döner; 2100'de pedal daha yumuşak olur, daha hızlı çevirmek gerekir ama yokuş daha kolay çıkılır. Burada kazanan tercihe bağlı ama bir sonraki maddedeki güncelleme yapılırsa 3000 kazanır.
FD2100'de vidalı ruble ve ona uygun jant göbeği var. Bu sistemde üstündeki 14-28 ruble dışında vidalıda tek seçenek daha da kolay yokuş çıkmanızı sağlayabilecek 14-34 megarange ruble ama zaten arka attırıcı 34 diş desteklemediği için dişli oranlarını değiştirme şansınız yok. FD3000'de ise kaset ruble ve uygun göbek var, rubleyi başka bir 8'li rubleyle değiştirebilirsiniz, arka attırıcı 34 dişe kadar izin verdiği için örneğin 11-34 ile değiştirebilir, hem teorik maksimum hızı, hem yokuş tırmanma rahatlığını arttırabilirsiniz. Burada 3000 kazanır.
FD2100 13,95 kg, FD3000 12.7 kg. Burada da 3000 kazanır.
FD2100'de mekanik disk, FD3000'de V fren var. Mekanik diskin V frene göre önemli bir avantajı yok, V fren daha az masraflı ve daha haif. Bu konu kişiye göre değişmekle birlikte bence V fren kazanır. Dolayısıyla bence 3000 kazanır.