Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Katlanır bisiklet tavsiyeleri

Mosso Marine 20-21 ve Carraro Flexi 121 arasında kaldım, Mosso Marine hem daha ucuz hem de kaliteli parçalar kullanıyor gibi duruyor sadece dişli oranıyla oynamak gerekiyor gibi duruyor. Kullanıcısı var mıdır ne tavsiye edersiniz?

Her ikisinde de vidalı 14-28 ruble var, arka attırıcıları RD-TY200'ün desteklediği tek ruble de o. Göbeği ve arka attırıcıyı değiştirmediğiniz sürece arka dişliyle oynayamazsınız. Oran değişikliği için aynakolu değiştirebilirsiniz ama o da sitesinde beşirtilmeyen ön attırıcının modeline bağlı. 42'den büyük aynakol desteklemiyorsa değiştirmek gerekir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa.S
Scudo
Her ikisinde de vidalı 14-28 ruble var, arka attırıcıları RD-TY200'ün desteklediği tek ruble de o. Göbeği ve arka attırıcıyı değiştirmediğiniz sürece arka dişliyle oynayamazsınız. Oran değişikliği için aynakolu değiştirebilirsiniz ama o da sitesinde beşirtilmeyen ön attırıcının modeline bağlı. 42'den büyük aynakol desteklemiyorsa değiştirmek gerekir.
Cevap için teşekkür ederim, peki orijinal haliyle yeterli olur mu ne düşünürsünüz?
 
Cevap için teşekkür ederim, peki orijinal haliyle yeterli olur mu ne düşünürsünüz?

O kullanım şartlarınıza bağlı. Yokuş çıkmada fena olmaz, yüksek hıza pek uygun değil. Kaset rublelilerin oranları genelde daha iyi, mesela Peugeot F10-D ~ Bianchi F010-D'nin.
 
O kullanım şartlarınıza bağlı. Yokuş çıkmada fena olmaz, yüksek hıza pek uygun değil. Kaset rublelilerin oranları genelde daha iyi, mesela Peugeot F10-D ~ Bianchi F010-D'nin.
Çok oluyorum ama, düz bir şehirde yaşıyorum ve işyerim de evime yakın. Yokuş çıkma derdim olmayacak, şehir içi kullanım için benzer fiyatlarda öneriniz hangi model olur?
 
Çok oluyorum ama, düz bir şehirde yaşıyorum ve işyerim de evime yakın. Yokuş çıkma derdim olmayacak, şehir içi kullanım için benzer fiyatlarda öneriniz hangi model olur?

Sadece yukarıda bahsettiğim neredeyse aynı iki modeli öneriyorum. Başka kaset rubleli ve çoklu aynakollu model varsa onlar da olur ama ben bilmiyorum. Biraz fiyat düşünce çok özellik gidiyor. Birkaç model düştükten sonra alınacak modeller de işçilik kalitesi hariç şununla aynı: Fırsat Reyonu
O iki modelden yukarıda Dahon ve Tern modelleri var ama fiyat epey artıyor. Daha da yukarıda Brompton ve ilginç ama gereksizliğini tartışmaya bile gerek olmayan yeni karbon Mosso modelleri var.
 
  • Muhteşem
Tepkiler: Mustafa.S
F10D şehir kullanımında oldukça iyi, yokuslarda da oldukça başarılı, yeni bir kullanıcı olarak kesinlikle tavsiye ederim, Aldığıma hiç pişman değilim
Ha ben ayna kol değişikliği Vs düşünüyorum ama tamamen zevk olayı, yoksa, gerekli olan bisi değil yani
 
  • Beğen
Tepkiler: Joseph Cavalcanti
Gün itibariyle artık bir Carraro Flexi 121 sahibiyim, katlanır dünyasına adım atmış bulundum. 14 kilometrelik bir kutlama sürüşü yapmış oldum, ilk deneyimlerim gerçekten mutlu etti.
 
  • Beğen
Tepkiler: Joseph Cavalcanti
Herkese merhaba. Carraro FLEXI 121 20" 21-V VB ile uyumlu rahat ve biraz daha boyu alçak olan sele önerileriniz var mıdır? Zira orijinal sele hiç rahat değil de :)
 
(link)
bu bisiklet pek yaygın değil galiba aramızda kullanan var mı merak ediyorum. minimal olması çok dikkat çekici geldi. kullanan varsa katlanma mekanizması kullanıslı mı. ben elektirikli tilt 500 modelini kullanıyorum. katlandıgında hem ağır olması hem de tekerlerin koltuktan ittirilerek götürülememesinden dolayı bana pratik gelmiyor mıknatıs mekanizmasıda tekeri sadece durdugu yerde tutmasına yarıyor hareket halinde hemen açılıyor. bu sebeplerden toplu ulasımla entegre kullanabilmek açısından linkteki bisikleti almayı düsünüyorum. kullanan varsa yorumlarını merak ediyorum.
 
(link)
bu bisiklet pek yaygın değil galiba aramızda kullanan var mı merak ediyorum. minimal olması çok dikkat çekici geldi. kullanan varsa katlanma mekanizması kullanıslı mı. ben elektirikli tilt 500 modelini kullanıyorum. katlandıgında hem ağır olması hem de tekerlerin koltuktan ittirilerek götürülememesinden dolayı bana pratik gelmiyor mıknatıs mekanizmasıda tekeri sadece durdugu yerde tutmasına yarıyor hareket halinde hemen açılıyor. bu sebeplerden toplu ulasımla entegre kullanabilmek açısından linkteki bisikleti almayı düsünüyorum. kullanan varsa yorumlarını merak ediyorum.
Almadım ama alacak kadar araştırdım ve bayide inceleyip sürdüm. 190cm boyundaki biri bile rahatça sürer. Katlama mekanizmaları güvenilir, gerçektende 1 saniyede hazır, yani kullanışlı. Seleden tutup götürmek mümkün, tekerin birisi arada bir yere sürtüyor ama o kadar olur. Kadro rengi çok iyi, ancak bisikletin komple rijitlik değerlendirmesi bana göre orta. Arka aktarıcı yere çok yakın, bu kaldırım kenarındayken sorun yaratabilir. Çoğu katlanırdan daha hafif, daha kompakt. Sürüşü teker boyutundan dolayı kıvrak. Frenlerini yurtdışındaki yorumlayanlar yeterli buluyor.

Pratiklik açısından alınabilir ama uzun vadede, ürünün Decathlon malı olması beni tedirgin ederdi. Parça bulunabilirliği biraz soru işareti. Mesela neredeyse hiçbir yorumcu veya videocu Lefty gibi tek çatal olan bu bisikletteki göbeği anlatmıyor. Arka göbek de aynı şekilde (zaten dar katlanmasını bu göbeklere borçlu). Göbekteki sıkıntı nedeniyle, parça tedariği ne olur kestiremiyorum. Lefty'nin parçalarını Cannondale'den başka üreten birçok tedarikçi var. Recumbent gibi 3 tekerlekli bisikletlerde de aslında tek yönlü göbekler var, belki parça uydurulabilinir.

Ekleme: decathlon sayfasındaki yorum dikkatimi çekti, yorum decathlon'dan da silinir diye buraya yapıştırayım, alacak olan varsa araştırırken görür. Jantı konusunda hiç yorum görmemiştim, bu arkadaşın belirttiği durum varsa, Türkiye gibi dandik asfalt koşullarında belaya açık bir konu. Şu yorumdan sonra almazdım veya uydurulabilir daha sağlam jant varsa onu arardım.

16.09.2024
4/5

Tasarım özgün, yedek parça ?​

Bisikleti yaklaşıl 1 yıldır kullanıyorum. Özel çantasını da satın aldım. Genel itibari ile çok seviyorum. Katlama mekanizmasında çözülmesi gereken bir ayar var umarım yeni serilerde çözmüşlerdir. Katlama/açma hızı efsane. Şehir içi sürüş dinamiği çok iyi. Parça kalitesi genel itibari ile iyi. Jantlar maalesef tek duvarlı. Sürüşte problem olmuyor fakat ufal bir darbe ya da kazada anında yamuluyor. Yedek parça olarak jant çemberi yok. Jant seti olarak satılıyor ki ülkemizde bu şekilde de stokta yoktu. Bu bisikletin tasarımından ötürü bazı parçaları özgün ve piyasada bulabilmeniz mümkün değil. Decathlonun parça tedariki de maalesef çok çok zayıf. Bu bilgiler ışığında karar vermelisiniz. Eski yorumlar neden silindi anlam veremedim. Yeniden yorum yazma ihtiyacı hissettim...
 

Dosyalar

  • Adsız.png
    Adsız.png
    61,5 KB · Okunma: 6
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Joseph Cavalcanti
Merhaba arkadaşlar ben forumda yeniyim ayrı bir konu açamadığım için ve zaten burda öneriler verildiği için buraya yazmak istedim.

Aşağıya bir görsel bırakıcam Trendyol da bulduğum ve bir çoğunun videosu olduğu için inceleyebildiğim ve bisiklet konusunda da yıllardır araştırma ve bilgi birikimim olmadığı için yazmak durumundayım.
 

Dosyalar

  • Screenshot_20241015_134410_trendyol_com_MainActivity.jpg
    Screenshot_20241015_134410_trendyol_com_MainActivity.jpg
    36,2 KB · Okunma: 40
Merhaba arkadaşlar ben forumda yeniyim ayrı bir konu açamadığım için ve zaten burda öneriler verildiği için buraya yazmak istedim.

Aşağıya bir görsel bırakıcam Trendyol da bulduğum ve bir çoğunun videosu olduğu için inceleyebildiğim ve bisiklet konusunda da yıllardır araştırma ve bilgi birikimim olmadığı için yazmak durumundayım.
Hocam 3 4 kere okudum ama dediğinizden bir şey anlayamadım ya o_O
 
  • Hahaha
Tepkiler: mcanerg ve yusufmc
Hocam 3 4 kere okudum ama dediğinizden bir şey anlayamadım ya o_O
Hangisini seçmeliyim demek istemiştir muhtemelen.

Flexi 121 HD'yi birkaç gün önce inceledim. Selesi tamamen aşağıya inmiyor, bu yüzden çoğu katlanır gibi selenin alanında yer tasarrufu sağlamıyor. Ağırlığı benzerleri gibi 14 civarında. Katlanmadaki tutucu mıknatısları yıllardır bunda da sıkıntılı olduğunu videolardan gördüm, kendim de katlamaya çalıştım ama mantıklı bir katlanabilirlik göremedim. Gidon arada kalırsa sağlıklı katlanmıyor. Sele önünden, kadronun öbür yanına katlanırsa, bu şekil katlanmış kabul edilirse, mıknatıslar buluşuyor. Genel yorumlar katlanması haricinde olumlu.

Mosso 20 ve Bianchi F021, 3X7 vites. Tekli aynakol kullanıp yokuşlarda zorlananlar var. Bu yüzden vites oranları çok iyi olmasa bile 52 aynakollu katlanır bir bisikleti sürmekten daha rahat, kullananların yorumları hep bu yönde. Hatırladığım kadarıyla F021 bolca önerilen bir modeldi.
 
Merhaba arkadaşlar ben forumda yeniyim ayrı bir konu açamadığım için ve zaten burda öneriler verildiği için buraya yazmak istedim.

Aşağıya bir görsel bırakıcam Trendyol da bulduğum ve bir çoğunun videosu olduğu için inceleyebildiğim ve bisiklet konusunda da yıllardır araştırma ve bilgi birikimim olmadığı için yazmak durumundayım.
Marine diyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: yusufmc
Hocam 3 4 kere okudum ama dediğinizden bir şey anlayamadım ya o_O
Kusura bakmayın hocam aceleden biraz karışık yazdım

Hangisini tercih etmeliyim önerilerinizi almak istemiştim
Hocam 3 4 kere okudum ama dediğinizden bir şey anlayamadım ya o_O
Kusura bakmayın hocam aceleden biraz karışık yazdım

Hangisini tercih etmeliyim önerilerinizi almakcistemi
Hangisini seçmeliyim demek istemiştir muhtemelen.

Flexi 121 HD'yi birkaç gün önce inceledim. Selesi tamamen aşağıya inmiyor, bu yüzden çoğu katlanır gibi selenin alanında yer tasarrufu sağlamıyor. Ağırlığı benzerleri gibi 14 civarında. Katlanmadaki tutucu mıknatısları yıllardır bunda da sıkıntılı olduğunu videolardan gördüm, kendim de katlamaya çalıştım ama mantıklı bir katlanabilirlik göremedim. Gidon arada kalırsa sağlıklı katlanmıyor. Sele önünden, kadronun öbür yanına katlanırsa, bu şekil katlanmış kabul edilirse, mıknatıslar buluşuyor. Genel yorumlar katlanması haricinde olumlu.

Mosso 20 ve Bianchi F021, 3X7 vites. Tekli aynakol kullanıp yokuşlarda zorlananlar var. Bu yüzden vites oranları çok iyi olmasa bile 52 aynakollu katlanır bir bisikleti sürmekten daha rahat, kullananların yorumları hep bu yönde. Hatırladığım kadarıyla F021 bolca önerilen bir modeldi.
Teşekkürler hocam

HD modeli değil de normal yani V modelini düşünüyorum yani katlanma mekanizması dışında bir sorunu varmıdır?

Bianchi yi düşündüm fakat Carraro ile kardeş firma olduklarını duydum doğru mudur ve aralarında ne gibi farklar olabilir?

Çünkü ben bu aynakolu falan o kadar bilgim yok bisikletler hakkında

F/P ürünü olan katlanır bir bisiklet olarak bu ikisinden hangisini tercih etmem daha doğru olur?

dipnot; yokuş çok çıkmıyorum, şehir içinde ve ilçede kullanıcam, ara sıra parka veya küçük gezintilere çıkıcam.
amacım hem spor olsun hemde eğlence hemde toplu taşımada taşıyabileyim
Marine diyorum.
küçük olanı mı yoksa büyüğünü mü diyorsunuz?

büyüğü de baya büyük ama ve sanırım ümit bisikletin bir ürünü yada o satıyor tam anlamadım o yüzden güvenilir mi sağlam mıdır?
 
... sanırım ümit bisikletin bir ürünü yada o satıyor tam anlamadım o yüzden güvenilir mi sağlam mıdır?..
Bütün Mosso'lar Ümit'in. Tayvan Mosso'larına çok ender denk gelebilirsiniz ama seri satıştakilerin hepsi Ümit ithalatı (bazı yol modelleri), montajı ya da üretimi.
 
  • Beğen
Tepkiler: yusufmc ve mcanerg
Bromptonların elektirklileri ile ilgili ne düşünüyorsunuz? önerilen bir bisiklet mi?
 
HD modeli değil de normal yani V modelini düşünüyorum yani katlanma mekanizması dışında bir sorunu varmıdır?

Bianchi yi düşündüm fakat Carraro ile kardeş firma olduklarını duydum doğru mudur ve aralarında ne gibi farklar olabilir?

Çünkü ben bu aynakolu falan o kadar bilgim yok bisikletler hakkında

F/P ürünü olan katlanır bir bisiklet olarak bu ikisinden hangisini tercih etmem daha doğru olur?

dipnot; yokuş çok çıkmıyorum, şehir içinde ve ilçede kullanıcam, ara sıra parka veya küçük gezintilere çıkıcam.
amacım hem spor olsun hemde eğlence hemde toplu taşımada taşıyabileyim
HD versiyona bu tür bisikletlerde bende de çok gerek yok. V fren hem hafiflik hem maliyet açısından daha iyi olur. Carraroların gidonlarında skala var. Yüksek seviyesini rahat ayarlamak için. Katlarken 5-6 çizgisi arasında olması gerekiyormuş. Çoğu Carraro satıcısı bisiklet hakkında bilgi sahibi olmadan satmaya çalıştığı için katlayamıyor. Bunu bir deneyin. Muhtemelen sorunsuz katlanacak. Yine de üretim hatası olma ihtimali var. Kalite olarak aralarında uçurum göremedim. Tarzınıza hangisi uygun gelirse onu alabilirsiniz. Bianchi’nin klasik modelleri daha güzel duruyor bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: yusufmc
Bütün Mosso'lar Ümit'in. Tayvan Mosso'larına çok ender denk gelebilirsiniz ama seri satıştakilerin hepsi Ümit ithalatı (bazı yol modelleri), montajı ya da üretimi.
Bilgilendirme için çok teşekkür ederim.
HD versiyona bu tür bisikletlerde bende de çok gerek yok. V fren hem hafiflik hem maliyet açısından daha iyi olur. Carraroların gidonlarında skala var. Yüksek seviyesini rahat ayarlamak için. Katlarken 5-6 çizgisi arasında olması gerekiyormuş. Çoğu Carraro satıcısı bisiklet hakkında bilgi sahibi olmadan satmaya çalıştığı için katlayamıyor. Bunu bir deneyin. Muhtemelen sorunsuz katlanacak. Yine de üretim hatası olma ihtimali var. Kalite olarak aralarında uçurum göremedim. Tarzınıza hangisi uygun gelirse onu alabilirsiniz. Bianchi’nin klasik modelleri daha güzel duruyor bence.
Detaylı bilgilendirme için çok teşekkürler aklımda tutucam.

Mosso dan vazgeçtim ve Bianchi görünüş olarakta güzel fiyat olarakta genelde 1-2k biraz daha uygun gözüküyor o yüzden özellikleri de kaliteside aynı ise fazla para vermem mantıksız diye düşünüyorum.
 
Bromptonların elektirklileri ile ilgili ne düşünüyorsunuz? önerilen bir bisiklet mi?
Süreceğiniz yerler genellikle düzlük ve eğimi azsa; önden tahrikli bir bisiklet sorun olmaz. Ancak yokuşlu ve zaman zaman tozlu-topraklı, kayganlaşmış asfalt veya taş döşeme yollarda, ön tekerin üstüne yeterli ağırlık binmediği için patinaj yapması ihtimali artar. Gerçi motorun ne oranda güç aktardığı da önemli. Hafif modda teker çoğunlukla patinaj yapmayacaktır. Tekerin yete tutunma kabiliyeti biraz da lastik hamurunun kalitesine bağlı.

Brompton'ın pili önde. 2.89kg ağırlığı var ama yere basma kuvvetini pek arttıracağını sanmıyorum. Totalde 75 km menzili, ufak bir pille sağlaması bence büyük bir artı. Hatta bir kullanıcı blogunda, 75 km gittiği halde %20 civarında pil seviyesi kaldığını yazmış.

Çoğu katlanabilir elektrikli bisiklet 15 kg civarına yaklaşmıyor bile. En yakın olanlardan biri Dahon Unio E20'nin de pili benzer ağırlıkta ve brompton'dakinin aksine dışarıda değil, sele borusu içinde. ABD sitesinde 16,3 kg denmiş, bir başka sitede 19 kg gözüküyor. Brompton 15-16 kg civarında.

12 vitesli elektrikli, kesinlikle en iyi seçenek olur ama fiyatı normal elektrikli modellerden 1.5-2 kat pahalı.

Her ne kadar yokuşu rahat çıkıyor gibi gözükse de, adamın baldır hareketinden çok da kolay sürülüyormuş gibi gelmedi.

 
  • Beğen
Tepkiler: SlowButProud
Geri