Scudo Sports

Kilitli pedal çekme kuvveti hakkında

Bu spd pedal işi biraz abartılıyor mu sanki, en azından amatör kullanım için? Eskiden spd mi vardı, eski yol bisikletlerine bakın hepsi düz pedal, en fazla kalpiye olurdu. Şimdi öyle bir ürün yerleştirilmesi yapılıyorki zorla, sanki spdsiz yol bisikleti sürülmez, alınması, mecbur yoksa çok kötü olur. Her yol bisikleti alan hemen spd almalı vs vs. Güzel algı işi bence, firmaların hoşuna gidiyor tabi, spd pedala yarı para, ayakkabısına ayrı para oohh. Ne o bisiklete biniyorum.
 
Scudo
Arkadaşlar herkes bir yüzde yazmış fakat şöyle bir durum var bu yazdığınız yüzdeler sizlerin hız veya süre karşılaştırma yüzdesi bu doğru değil çünkü birgün motivasyonunuz iyidir düz pedal kullanırken iyi gidersiniz diğer gün spd pedalla vb fakat burada asıl araştırılması gereken konu yorgunluk çünkü yorgunluk oranı önemlidir yani yorulmadan 10km sürmek mi yoksa 5km de bir ara vermek mi? Çünkü spd pedal farklı kas gruplarını çalıştırıyor. İlk etapta farkı anlayamazsınız çünkü kaslarınız gelişme aşamasında olacak birde bunu 1 2 ay sonra kondisyonlu olarak deneyin farkı hissedeceksiniz
 
bisiklet işte nereye çekersen oraya gider. %30 derler 5 derler 3 watt derler. ne yapacan yani. %2 ise kullanmayacanmı yok %50 anasını satayım.
 
@Godzilla
Bu yüzde 30 %30 ne demektir, bende spd kullanıyorum, normal pedal da kullanıyorum, arada en ufak fark göremiyorum ( güç ne ise ondan )
SPD benim için tek nedenim var kullanmak için ayağım pedaldan kaymıyor, gerisi savsata bence.

Şu % 30 neymiş biri açıklasa.
Yada konuyu açan arkadaş % 30 neyle ölçmüş?
 
@Serkan Mıstınoğlu
:D:D Duramıyorum, kırıldım :D:D
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@Serkan Mıstınoğlu
Tırmanışta 10 dakika 7 dakikaya indiyorsa düz yolda 56.9 km hız yapan ben SPD ye geçersen %30 performansım artar mı yoksa kazamı yaparım? :)

Serkan adam doktora gitmiş "doktor bey bende sıkıntı var" , Doktor da sıkıntı ne? diye sorunca " Arkadaşlar 5 tek atıyormuş, ben ise 1 tek atabiliyorum" dediğinde Doktor bey reçeteyi yazmış "Beyefendi sizde ATIN!! " :)
 
@Hamit.Ç

Strava segment siralamasina girmek icin Yaris bisikleti ile yokus yukari son surat cikmaya calisin o zaman etkisini gorursunuz : )
ara ara ataklar yapin mesela 17 ile cikarken 34e cikin geri 17ye inin bunu yokus bitene kadar 30sn araliklarla yapin
itme cekme onde geride yukarda birini itip digerini cekme vs butun teknikleri otomatik yaparsiniz buna ragmen bazi yokuslarda siralamaya bile giremeyebilirsiniz.. millet bizim duz yolda gittigimiz hizlarda tirmanis yapiyor
 
ben de bu sene spd kullanmaya başladım. çekme itme hareketi gerçekten işe yarıyor. yokuşlarda pedalı çekerek farklı kasları çalıştırarak daha etkili çekiyorsunuz pedalı. ayağın pedaldan kaymaması da başka bir yönü. işe yaramıyor denilemez ama olmazsa olmaz da değil.
 
%30 gibi bir değer vermek saçmalık. Ben tam amatör kullanıcıyım ve daha önce bir kaç yerde belirttiğim gibi bu ölçme değerlendirme işlerine yeni yeni sarıyorum. Yokuş yukarı çıkarken özellikle rampa dikse kuvvet uyguladığınız bacağın tersi bacağın tamamen boşa çıktığını hissedersiniz. Düz yolda bu olmaz ama yokuşta özellikle ıkına ıkına çıktığınız rampada durum bu. Kilitli pedal olsa ve bunu doğru tekniğiyle kullanmasanız gene aynısı olur sadece bacağınız pedalın üstünde boşa düşmez. Pedalla birlikte geri gelir. Ama çeşitli egzersizlerle bunu refleks haline getirir ve bir bacağınızla basma kuvveti oluştururken diğeriyle de aynı oranda çekme kuvvetini uygulayabilirseniz kesinlikle faydası olacaktır. Bu işin matntığı bu. Ha bir de bisikleti daha kontrollü kullanma gibi katkısının olduğu kesin. Ben henüz kilitli pedal kullanmıyorum kısmetse de bu hafta sonu kilitli pedala geçmeyi planlıyorum. Beklentim bir %30 değil ama dik rampalarda bana katkı sağlayacağına inancım tam. Fizik öyle diyor. Bu arada doğru tekniği kullanma konusunda ciddiyim. Rampa çıkmanın bile tekniği olduğunu buradaki yazılardan öğrendim. Daha önce Allah ne verdi yardırıp gitmeye çalışıyorduk. Yazılanları uygulamaya başlayınca bisiklete binmek çok daha keyifli olmaya başladı. SPD pedal da da durum böyle olsa gerek. Doğru teknik iyi sonuç.
 
  • Beğen
Tepkiler: dodurgalı_06
@A.Tahsin

SPD ( Kilitli Pedal ) 0 fayda demiyorum ama çokta abartmaya gerek yok,
Şöyleki 100 metre yarışında ayakkabı çok önemlidir ama o ayakkabılar koşturmaz sadece yere daha sağlam basmaya yarar.
Şimdi 100 metre koşucusunun bilmem ne marka ayakkabısını bizler giydiğimizde onun gibi koşamayız, nedeni çok basittir...O profesyonel sporcudur.
aynı şekilde en kaliteli topu, kranponları aldığımızda bize performans katmaz ancak onlara benzemeye çalışırız ( bu arada kapital düzen bizleri sağmayı hızlandırır )

Net olarak şu gerçek var SPD ayak kaymasına mani olur olur, bizler gibi lay lay lom bisiklet kullananlara gerisi hikayedir
ama
Bu bisiklet olayını profesyonelce yapanlar için milisaniye 0.5 km hız bile önemli olduğundan onlara faydası büyüktür ama bu orantı öyle % 30 yada bende abartayım % 1500 değildir.

BENCE.

@A.Tahsin

Millet dediğiniz kişiler tüm Dünya üzerindeki bir kaç yüz kişiyi geçmeyen Profesyonel Bisikletçilerdir. Onların profesyonel olduğunu unutmamak lazımdır.
Bende oyun konsolunda çok güzel simulasyonla boing 747 jumbo jet uçuruyorum ama gerçek öyle değil :) dimi.
 
Ben trafikte hala kullanamıyorum spd. Bir yandan da platform pedalın yol bisikletiyle alakasını, at ile kelebeğin ilişkisine benzettiğim için ise şu aşağıdaki arkadaşı sipariş ettim. Bakalım hayırlısı olsun.

shimano-pd-a530-pedals.jpg

Ha bu arada unutmadan satılık pd-m540 var cillop gibi tertemiz :D
 
Aynısını kullanıyorum, kesinlikle çok memnun olacaksınız
ama siyah çok çabuk boyası siliniyor diğer rengi olursa fena olmaz.

@mehmet.ali
 
@Hamit.Ç Hadi ya. Baya siyah olsun diye aramıştım bende :) Neyse diğer rengide hiç uymuyo zaten .
 
Kilitli pedalın performansa katkısı konusunda abartmadan bir yorum yaparsam: Kullandığınız yol ve eğime göre değişkenlik gösterir: İtme ve çekme kadansı yüksek değerlerde olmadıkça fazla katkısı olamaz.Düz yol büyük aynakol ve orta ruble dişlileri ayarında,yokuşlarda ise küçük aynakol ve küçük ruble dişlileri kombinasyon olarak en verimli olanlardır.Tabi "itmeye" alışmış bacaklar için yeni bir ayakkabı ile "çekme" yi de sürüşlere eklemek insana ayrı bir ciddiyet kazandırır.Uzun yıllar kullandıktan sonra normal ayakkabı ile bisiklet kullanamayanlara rastlamışımdır.Bisikletle bütünleşme duygusunu yaşatan,özel ayakkabı ve kaller ile kullanıldığı için titizlik isteyen(sadece pedallamak için kullanıldığında;örn.spd-sl)yürüyüşlere uygun olmayan tasarımı ile "bisiklet ayakkabısı" olduğunu ısrarla belirtir.
Eğer kilitli pedal kullanmaya karar verdiyseniz performanstan çok, kas-eklem-kemik ve kıkırdak hasarlarına karşı koruyucu bir önlem aldığınızı daha çok önemsemelisiniz...
Bisikletçinin en iyisi,ömür boyu pedallayandır.Kime geçilip kimi geçtiğini dert etmemeli...
 
@Özgün

Ben de sizin gibi düşünüyordum.Kendi yaşadığımı anlatayım.. Spd pedala geçince buna bisiklet deniyorasa, önceki bisiklete farklı bir şey demeli. Eski duruma bisiklet deniyorsa yeni durumdaki alete farklı bir şey denmeli.. Size anlattıklarım subjektif gelebilir. Bir deneyin sonra tekrar yorumlarsıız...
 
@Atilla G. pedalı ve ayakkabıyı aldıktan 5 dakka sonra bol eğimli bir yolda insanların içinden, trafikten vs geçerek eve geldim ve Allaha şükür 1 kere bile düşmedim spd yüzünden.Kullanmakla alakalı
 
@Owlknife
Bende ilk günler düşmedim :)
İlk düştüğünde buraya yaz, olurmu:)
Düşerken ayaklar kilitli olduğundan kütük gibi düşülüyor:)
 
Taşlık kayalık arazide, sık ağaçların arasında sayısız sürüş yaptım kilitli pedalla. Trafikte, kalabalık caddede de (Bilen bilir - Kadıköy Bahariye caddesinde mesela) sürüş yaptım. Kilitli pedalın zararı şöyle dursun sayısız faydasını gördüm. İlk düşüşüm hariç hepsinde :) pedalı rahatça çıkarttım. Basit bir hareketle çıkıyor pedal, fazla abartılıyor bu düşme işi bence. Sayesinde düşmediğim anları sayarsam çok daha fazla bile denebilir.
 
Geri