Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kilitli pedala alışma süreci ve antrenmanı

Bu sabah yine düştüm 4 oldu :) Ama bu defa ne unutkanlik ne pedalin sertliginden degil. Tamamen isiklarda hareket etmek uzereyken taksisini uzerime kiran taksiden can havliyle kendimi saga attigim icin dustum. Elde ufak bir ezik disinda iyiyim. Kilitli pedal tabi ki yine açıldı duserken:)
Geçmiş olsun. Ama işte benim anlatmak istediğim burası. Pedal kilitli olmasa belki ayağınızı bir refleksle yere koyup düşmeyeceksiniz. Neyse, Allah bir daha yaşatmasın.
 
Scudo
Geçmiş olsun. Ama işte benim anlatmak istediğim burası. Pedal kilitli olmasa belki ayağınızı bir refleksle yere koyup düşmeyeceksiniz. Neyse, Allah bir daha yaşatmasın.
Dogru kesinlikle haklisiniz ama kilitli pedal olmayinca antremanlarda uyguladığımız guc,nabiz,yorgunluk vs gibi detaylar da istedigimiz seviyede olmuyor kolay kolay.
 
iki üç saniye ilerisini öngörüp ayağını hazır halde bulundurman gerekiyor
Geçmiş olsun. Ama işte benim anlatmak istediğim burası. Pedal kilitli olmasa belki ayağınızı bir refleksle yere koyup düşmeyeceksiniz. Neyse, Allah bir daha yaşatmasın.
Her zaman 3-4 saniye öncesini öngörüp ayağı pedaldan ayırmaya hazır tutmak lazım ama her zaman da öngörmek mümkün olmayabiliyor.Özellikle trafikte duran araçların ve yayaların arasından geçerken kilitli pedal kullanımı biraz riskli olabiliyor ancak aradaki performans farkı gerçekten inanılmaz. İnsan daha önceden zorlandığı yokuşlardan kilitli pedalla ne kadar rahat çıktığını gördükten sonra asla vazgeçemiyor.

Ben de ilk başladığımda aynı gün içerisinde 3 kere devrilmiştim ama sonradan insan alışıyor. Benim önerim çok fazla kavşak içermeyen ve durma ihtiyacının keyfi olduğu ve hatta mümkünse trafiğe kapalı yollarda denemek.

Pedalı geri ayağa oturtma refleksi de en az çıkarmak kadar önemli bu arada. Ayağınıza bakmadan yapabilmeniz lazım
 
Biraz sıkı antrenman yapayım, olmazsa elimdeki çift taraflı spd pedalları satıp, tek taraflı alacağım. Böylece kalabalık caddelere giriş yapmadan düze geçerim. Boşa çıkınca da hızlanmak ya da yokuş çıkmak için kilitliye geçiş yaparım.
En olmadı bir platform satın alıp tek tarafına bağlasam mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Kilitli pedalın bir mecburiyet olduğunu düşünmüyorum.
Yol bisikleti kullanıyorum diye illa kilitli pedal alınması şart değil.
Bu tamamen kişisel bir tercih, bence uzun bir süre kullanmanıza rağmen halen düşüyorsanız. Kendinizi sakatlamadan normal bir pedal kullanmaya geçmenizi tavsiye ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
iki üç saniye ilerisini öngörüp ayağını hazır halde bulundurman gerekiyor

Her zaman 3-4 saniye öncesini öngörüp ayağı pedaldan ayırmaya hazır tutmak lazım ama her zaman da öngörmek mümkün olmayabiliyor.Özellikle trafikte duran araçların ve yayaların arasından geçerken kilitli pedal kullanımı biraz riskli olabiliyor ancak aradaki performans farkı gerçekten inanılmaz. İnsan daha önceden zorlandığı yokuşlardan kilitli pedalla ne kadar rahat çıktığını gördükten sonra asla vazgeçemiyor.

Ben de daha yeni olmama rağmen kolay kolay peşini bırakmayacağım :) Dediğim gibi en olmadı tek taraflıya ya da platform eklemeye yöneleceğim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Scyleia
iki üç saniye ilerisini öngörüp ayağını hazır halde bulundurman gerekiyor

Her zaman 3-4 saniye öncesini öngörüp ayağı pedaldan ayırmaya hazır tutmak lazım ama her zaman da öngörmek mümkün olmayabiliyor.Özellikle trafikte duran araçların ve yayaların arasından geçerken kilitli pedal kullanımı biraz riskli olabiliyor ancak aradaki performans farkı gerçekten inanılmaz. İnsan daha önceden zorlandığı yokuşlardan kilitli pedalla ne kadar rahat çıktığını gördükten sonra asla vazgeçemiyor.

Ben de ilk başladığımda aynı gün içerisinde 3 kere devrilmiştim ama sonradan insan alışıyor. Benim önerim çok fazla kavşak içermeyen ve durma ihtiyacının keyfi olduğu ve hatta mümkünse trafiğe kapalı yollarda denemek.

Pedalı geri ayağa oturtma refleksi de en az çıkarmak kadar önemli bu arada. Ayağınıza bakmadan yapabilmeniz lazım
Kesinlikle haklisiniz dustugum nokta normal antreman rotalarim arasinda yok. 1 yildir belki de 2. Defa gectigim bir bolge. Nasip boyleymis...
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
2700 liralık bisikletime 700 lira pedal+ayakkabı maarafi yapıp yapmama konusunda çok kararsızım
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanerg
Biraz sıkı antrenman yapayım, olmazsa elimdeki çift taraflı spd pedalları satıp, tek taraflı alacağım. Böylece kalabalık caddelere giriş yapmadan düze geçerim. Boşa çıkınca da hızlanmak ya da yokuş çıkmak için kilitliye geçiş yaparım.
En olmadı bir platform satın alıp tek tarafına bağlasam mı?

Merhaba, yeterince detaylı bilgiler verilmiş. Sadece şunları yazabilirim; bisiklet ile durduğunuz zaman hangi ayağınızı yere koyuyorsanız, o pedalın ayarını normalden çok daha fazla gevşek tutun, en ufak bir hareketinizde ayağınız pedaldan kurtulacak şekilde ayarlayın. Şayet kilitli pedal ile devam edip alışmak istiyorsanız, düz pedal kullanmaya devam etmeyin. Sürüş esnasında endişe etmeyin ve bir müddet kalabalık içerisinde, trafikte vb. yerlerde sürerken yere koyduğunuz ayağınız ile alıştırmalar yapın. Alıştırmaları boş alanda yapmak ilk başlarda fayda sağlar, ancak yeterli tecrübeyi kazanmanız için uygun alanlar trafik ve benzeri kalabalık alanlardır.

Ben 2 kez pedallara alışma sürecinde düştüğümü hatırlıyorum. 1 kez trafikte arkadan gelen aracın önüne düştüm mesela, ancak pedal ayarım çok sıkıydı ve bu benim hatamdı. Neyse, siz bunları dert etmeyin, zamanla çok daha iyi duruma geleceksiniz.
 
Merhaba, yeterince detaylı bilgiler verilmiş. Sadece şunları yazabilirim; bisiklet ile durduğunuz zaman hangi ayağınızı yere koyuyorsanız, o pedalın ayarını normalden çok daha fazla gevşek tutun, en ufak bir hareketinizde ayağınız pedaldan kurtulacak şekilde ayarlayın. Şayet kilitli pedal ile devam edip alışmak istiyorsanız, düz pedal kullanmaya devam etmeyin. Sürüş esnasında endişe etmeyin ve bir müddet kalabalık içerisinde, trafikte vb. yerlerde sürerken yere koyduğunuz ayağınız ile alıştırmalar yapın. Alıştırmaları boş alanda yapmak ilk başlarda fayda sağlar, ancak yeterli tecrübeyi kazanmanız için uygun alanlar trafik ve benzeri kalabalık alanlardır.

Ben 2 kez pedallara alışma sürecinde düştüğümü hatırlıyorum. 1 kez trafikte arkadan gelen aracın önüne düştüm mesela, ancak pedal ayarım çok sıkıydı ve bu benim hatamdı. Neyse, siz bunları dert etmeyin, zamanla çok daha iyi duruma geleceksiniz.

Teşekkür ediyorum. :harika:
 
Ben de dün ilk defa kilitli pedal deneyimledim. Shimano pd ed500 almıştım bir de decathlondan mtb ayakkabısı. Direğe dayalı bir kaç tak çıkar denemeden sonra yola koyuldum. İlk başta kilit ayarını en düşükte tuttum sh56 kalleri ile çıkarması gerçekten çok kolay oldu ve öncesinde de bir süre kalpiyeli kullandığım için ayağımı çıkarma refleksi oturmuştu diyebilirim. Bir kaç km sürdükten sonra ayarı bir tık artırdım. Bisikleti sürerken kendime sürekli fren = pedal hatırlatması yaptım garantiye almak adına:). Performansa etkisi tartışılmaz normalde 15 km civarı hız ile çıktığım 2 kmlik tatlı sert yokuşu 20 km ile çıktım.
 
Son düzenleme:
Galiba bende kilitli pedala geçeceğim zamanla alışılacak bir durum gibi gözüküyor başta kontrollü antrenmanlar ile herkese kazasız bol keyifli pedallamalar :)
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
yol pedalı için konuşursak kitli pedala bende yıllar önce korkarak başladım fakat ilk kullanımdan itibaren sanki 40 yıllık kullanıyor gibi hissettim. bugüne kadar da sadece 1 kere düştüm oda arkadaşı aniden görüp heyecanla durduğumda ayağımı pedaldan çıkarmayı içgüdüsel olarak unutmamdan dolayı:))) herkeste aynı mı olur bilmiyorum fakat ben deneme antrenmanı bile yapmamıştım en başlarda. fakat sen çimenlik bir alanda deneme sürüşleri yapabilirsin. ayrıca pedalın platformunun genişliği de önemli. shimano spd 550 ve üstü (r7000, ultegra r8000 ve dura ace) geniş platform fakat spd r540 ise çok sorunlu düşen, sprintte ayaktan çıkan çok duydum ve okudum. look pedallarda çok dar, başlangıçta bunları kullanırsa düşmen olası.ayrıca pedalın sertliğini en yumuşağa ayarlat bunu özellikle pedalı takana belirt.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Arkadaşlar kilitli pedallarımı satmaya karar verdim. :) Tek yönlü olanından alıp deneyeceğim. Daha deneyimli hale gelince tekrar çift yönlüye geçiş yaparım diyorum. Pedal Shimano Mtb Pd-M530. Gerçi hala kullanıyorum. Bugün işe bisikletimle geldim. Ben pedalı kullanmaya başlayalı daha 250 km yapmadım. Forumda da ilanımı verdim, onay bekliyorum. İlgilenen arkadaşlar olursa diyerek tam yerinden haber vereyim istedim.
 
@suyunsesi A530 vardı, tek yönlü...Spd ye alıştıktan sonra diyorsunki düz tarafı olmasaydı keşke...Yani hantal geliyor ayrıca her duruş sonrası yönü tutturmakta sıkıntılı iş...SPD ye alışmaksa sorun sol tarafı yanlış ayarla bir süreliğine, pedal ayağını rahatsız eder ama unutmazsın kilidi...300-400 lm binip sonra düzgün ayar yaparsın...Ayakkabı sorunsa, hep spd ayakkabı kullanmayım diyorsan o zaman ucuz yollu normal pedal tak bence..Birgün illaki spd isteyeceksin yeniden...
 
Abi aldığın mesafe çok değilse ve çok performans istemiyorsa düzde iş görür. Kilitli pedalda ki en güzel his diz ağrılarını asgariye düşürmesi ve performansı arttırması.
Bisiklette süreklilik de çok önemli ikili. Bu ikisinden vazgeçme ve bir an önce alış derim.
@suyunsesi
 
Yol bisikletinde m520 pedal ile SH56 kaller kullanıyorum. Bence en güzel uyum bunlarla oluyor. Çıkması çok kolay istediğinizde. Ancak yolda pedal basarken veya sprintte çıkmıyorlar . SH56 kallerin avantajı çoklu yönde çıkabilme kabiliyeti. SH51 sadece içe veya dışa doğru çıkabilirken SH56 bu konuda çok avantajlı. Kesinlikle tavsiyem bu ikili kombinasyon...

M520 + SH56 the king ! :ssrtcbya:
 
Hayatımda hiç kilitli pedal ve ayakkabı kullanmadım. Doğrusu çıkaramamaktan korkuyordum. M520 ve SH-51 kullanıyorum. Aldım, taktım, sürdüm. Topuk hareketine hemen alıştım.
Yetmedi dağ bisikletine de taktım ve "ben salakmışım la" dedim.🤣 Pavéde, engebeli arazide, bir yerden hoplayınca bile ayağım ıslak ve ya kuru kaymıyor artık.
Tavsiye ederim.
 
Yol bisikletinde m520 pedal ile SH56 kaller kullanıyorum. Bence en güzel uyum bunlarla oluyor. Çıkması çok kolay istediğinizde. Ancak yolda pedal basarken veya sprintte çıkmıyorlar . SH56 kallerin avantajı çoklu yönde çıkabilme kabiliyeti. SH51 sadece içe veya dışa doğru çıkabilirken SH56 bu konuda çok avantajlı. Kesinlikle tavsiyem bu ikili kombinasyon...

M520 + SH56 the king ! :ssrtcbya:

Shimano T421 Click/'R deneyeceğim. Şöyle bir pedal. Kaller SH56.

1598953558918.png 1598953580898.png


@HakanAydn
@necmeddin

Dediklerinize katılıyorum. Zaten şu an ki pedallar satılana ve yenisi gelene kadar en az 1 hafta daha bu pedallarla kullanırım. Belki geçişe gerek kalmaz vazgeçerim. 🤪
Arkadaşlar benim, herhangi bir refleks ile bisikletin frenine bastığım anda bisikletin eğimi ne yöndeyse, o ayak refleks olarak yere yöneliyor. Böyle bir durumda sadece bir ayağı alıştırmak işime yaramıyor. Her iki ayağı birden refleks ile birlikte kilitten kurtarmaya alıştırmalı.
Sonuç olarak illa ki dedikleriniz doğru ve ben ileride tekrar iki yönlü kilitliye dönüş yapacağım. Ancak o zamana kadar bununla da sürelim bakalım. Çoğunlukla kilitli sürüyorum zaten, diğer tarafını sadece kalabalığa ya da trafiğin yoğun olduğu yere giriş yaptığımda kullanıp tartalım bakalım ne olacak.
 
Ben de geçenlerde gaza gelip yol bisikletine m520 kilitli pedal ve Decathlondan st100 ayakkabı aldım. Nasıl kullanılacağını ve düşmemek için neler yapmam gerektiğini okudum. Bisiklet dururken sürekli tak çıkar yaptım, 20-25 km dikkatli sürerek tak çıkar antremanları yaptım. Tamam dedim ben bu işi çözdüm artık düşmenin çok zor olacağını düşündüm. İki gün önce tura çıktım, yolda bekleyen bir bisikletçi gördüm, selam vereyim durayım durmayayım derken pedalı unuttum, tam önünde durdum ve merhaba deyip çuval gibi sol tarafıma devrildim. Hayatımın en komik düşmesiydi galiba. Daha sonra her fakir gibi bisikleti kontrol ettim sıkıntı yoktu, benim sol diz bölgesi biraz zedelendi o kadar. Üstüne 60 km yol yaptım aklıma geldikçe güldüm. Umarım tekrar düşmem çünkü her seferinde gülerek kalkamayabilirim. Bir defa düşmeme rağmen kullanmasi keyifli ama performansım artmadı gibi. Belki de hâlâ temkinli yaklaştiğımdan da olabilir, bakalım önümüzdeki günler ne gösterecek. Yeni düşmeler mi yoksa performans artışı mı?
 
Geri