Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Klasik bisiklet üzerine lakırdılar

11s'e kadar freehub gövdesi aynı uzunluğa sahip. 11'den sonra bi boy büyüğe geçiyor. Yani bu göbeğe 10s takabilirsin.

Ama Can hocam ben 8 li rubleyi bile takamamıştım. Hatta bu görünen ruble 8 li en küçük dişliyi çıkarıp monte etmiştim. Diğer türlü rubleyi sabitlemek için sıktığımız vida boşa dönüyor.
 
Scudo
8s i takamadığına göre artık piyasada kalmayan 7s freehublı göbeklerden o. Kötü bir tercih olmuş. Bahsettiğim göbekler 11s'e kadar destekliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
8s i takamadığına göre artık piyasada kalmayan 7s freehublı göbeklerden o. Kötü bir tercih olmuş. Bahsettiğim göbekler 11s'e kadar destekliyor.

Evet maalesef. Bakalım ya böyle kullanacağım ya da risk alıp kadroya açma germe hareketleri yapacağım 😅
 
Evet maalesef. Bakalım ya böyle kullanacağım ya da risk alıp kadroya açma germe hareketleri yapacağım 😅
Acma germe hareketleri hic bir sorun yaratmiyor ama yanlis yaparsan durumlar degise bilir. Ben en az 3-4 tane bisiklette yaptim ve sorun yasamadim, aslinda arka araligi elle hafif gerdirerek de janti araya sokabilirsin ama sorun olarak bilyalar sıkıştığı icin pek radumanli calismiyor, yani kadroyu 3-4 mm genisletmek pek sorun degil.

Misal olarak benim klasiklere bakabilirsin. bir kac tanesinde 130mm jant seti göreceksin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
Acma germe hareketleri hic bir sorun yaratmiyor ama yanlis yaparsan durumlar degise bilir. Ben en az 3-4 tane bisiklette yaptim ve sorun yasamadim, aslinda arka araligi elle hafif gerdirerek de janti araya sokabilirsin ama sorun olarak bilyalar sıkıştığı icin pek radumanli calismiyor, yani kadroyu 3-4 mm genisletmek pek sorun degil.

Misal olarak benim klasiklere bakabilirsin. bir kac tanesinde 130mm jant seti göreceksin.

Teşekkürler Murat abi.
 
Merhaba. Fischer bitmek üzere. Fren ve vites kablolama işi kaldı bir tek. Yalnız şöyle bir sıkıntım var. Fren kolları Weinmann marka şundan:

20231211_005221.jpg

Üst kısmındaki stopper denilen şey eksik. Ve bu yüzden fren telini montajladıktan sonra kablo fren kolunun içine doğru çekiliyor. Bu parçayı bulamıyorum. Ne diye aratmam gerekiyor? Delik şu şekilde :

20231211_005230.jpg

0.77mm ölçtüm çapını. Uyumlu parça bulamıyorum.

(link)

Bu mudur? Türkiyede satan var mıdır? Internette bakındım ama bulamadım.
 
Ama Can hocam ben 8 li rubleyi bile takamamıştım. Hatta bu görünen ruble 8 li en küçük dişliyi çıkarıp monte etmiştim. Diğer türlü rubleyi sabitlemek için sıktığımız vida boşa dönüyor.

Kendi mesajıma alıntı yapayım, benim gibi vites sayısını yükseltmek isteyen arkadaş olursa tesadüfen karşılaştığım bu video faydalı olabilir.
 
Merhaba. Fischer bitmek üzere. Fren ve vites kablolama işi kaldı bir tek. Yalnız şöyle bir sıkıntım var. Fren kolları Weinmann marka şundan:

312633 dosyayı görüntüle

Üst kısmındaki stopper denilen şey eksik. Ve bu yüzden fren telini montajladıktan sonra kablo fren kolunun içine doğru çekiliyor. Bu parçayı bulamıyorum. Ne diye aratmam gerekiyor? Delik şu şekilde :

312632 dosyayı görüntüle

0.77mm ölçtüm çapını. Uyumlu parça bulamıyorum.

(link)

Bu mudur? Türkiyede satan var mıdır? Internette bakındım ama bulamadım.


Fren yüksüğü:
(link)
 
Fren yüksüğü:
(link)
Teşekkür ederim bunu görmemiştim. Orjinalinden biraz farklı gözüküyor ama iş görür herhalde. Murat abi ile telefonda görüştük. Kendisi bana ürünü gönderdi sağolsun.
 
Evet arkadaşlar, abiler, kardeşler. Nereden başlayayım bilmiyorum. Boya aşamasındaydık malum. Maalesef öyle canım sıkkın ki, haftalardır maşanın zımparası astarı derken uğraştım. Çokta güzel olmuştu boya zemini. Ama ne yazık ki boya spreyinin gazabına uğradım. O kadar çalkalayıp ısıttım ama nafile, pütürlü pütürlü boyayı attı. Haliyle maşa mahvoldu. Sil baştan başlayacağım. Artık gözü karartıp elektrostatik yaptırayım dedim ama hem istediğim renk yok hem de aldığım bir ton malzeme çöp olacak. Hepsi neyse de o kadar emeğim boşa gitti. Bakalım boyayı aldığım yer sorunu görüp boyaların yenisini verirse ne ala. Yoksa elektrostatik ile bunun arasında seçim yapacağım.
IMG_5428.jpegIMG_5418.jpeg
 
Evet arkadaşlar, abiler, kardeşler. Nereden başlayayım bilmiyorum. Boya aşamasındaydık malum. Maalesef öyle canım sıkkın ki, haftalardır maşanın zımparası astarı derken uğraştım. Çokta güzel olmuştu boya zemini. Ama ne yazık ki boya spreyinin gazabına uğradım. O kadar çalkalayıp ısıttım ama nafile, pütürlü pütürlü boyayı attı. Haliyle maşa mahvoldu. Sil baştan başlayacağım. Artık gözü karartıp elektrostatik yaptırayım dedim ama hem istediğim renk yok hem de aldığım bir ton malzeme çöp olacak. Hepsi neyse de o kadar emeğim boşa gitti. Bakalım boyayı aldığım yer sorunu görüp boyaların yenisini verirse ne ala. Yoksa elektrostatik ile bunun arasında seçim yapacağım.
312900 dosyayı görüntüle312901 dosyayı görüntüle
Geçmiş olsun. Sanayide oto boya işi yapanlar sprey dolumu da yapıyor bu arada. En azından boyacıların boyayı tedarik ettikleri yerler. Bir ihtimal bu market boyalarından daha iyi sonuç verebilir. Yine bir airbrush kalitesinde olması zor ama daha iyi olur diye düşünüyorum. Maket işi ile ilgilenirken Akçalı marka sprey kullanıyordum. Iki sefer benim de başıma geldi bu. Hatta bir tanesinde sprey kafası patladı ve balkonda tüp bitene kadar sıkmam gerekti 😀
 
Geçmiş olsun. Sanayide oto boya işi yapanlar sprey dolumu da yapıyor bu arada. En azından boyacıların boyayı tedarik ettikleri yerler. Bir ihtimal bu market boyalarından daha iyi sonuç verebilir. Yine bir airbrush kalitesinde olması zor ama daha iyi olur diye düşünüyorum. Maket işi ile ilgilenirken Akçalı marka sprey kullanıyordum. Iki sefer benim de başıma geldi bu. Hatta bir tanesinde sprey kafası patladı ve balkonda tüp bitene kadar sıkmam gerekti 😀

Sağol hocam. Ben de boyayı sanayiden istediğim renge göre dolum yaptırdım. Aslında boya çok iyi, kullanılan sprey ve kep kötüydü. Bakalım hayırlısı. Boyayı söktüm tam kurumasına müsade etmeden.
 
Evet arkadaşlar, abiler, kardeşler. Nereden başlayayım bilmiyorum. Boya aşamasındaydık malum. Maalesef öyle canım sıkkın ki, haftalardır maşanın zımparası astarı derken uğraştım. Çokta güzel olmuştu boya zemini. Ama ne yazık ki boya spreyinin gazabına uğradım. O kadar çalkalayıp ısıttım ama nafile, pütürlü pütürlü boyayı attı. Haliyle maşa mahvoldu. Sil baştan başlayacağım. Artık gözü karartıp elektrostatik yaptırayım dedim ama hem istediğim renk yok hem de aldığım bir ton malzeme çöp olacak. Hepsi neyse de o kadar emeğim boşa gitti. Bakalım boyayı aldığım yer sorunu görüp boyaların yenisini verirse ne ala. Yoksa elektrostatik ile bunun arasında seçim yapacağım.
312900 dosyayı görüntüle312901 dosyayı görüntüle

Portakal kabuğu yüzey soğukluğunda veya basınç azlığında oluşur genelde. Kalın boya atıp sonrasında pasta ile gidermek mümkün.
 
Merhaba, yukarida bahsettiğim waimanly bisikleti bugün pazarlık ile 1500 tl ye aldım.
310963 dosyayı görüntüle310964 dosyayı görüntüle310965 dosyayı görüntüle310966 dosyayı görüntüle310967 dosyayı görüntüle310968 dosyayı görüntüle310969 dosyayı görüntüle310970 dosyayı görüntüle310971 dosyayı görüntüle310972 dosyayı görüntüle310973 dosyayı görüntüle
(Ön fren de var, jantı bezle sarıp elimde iterek getirdim bisikleti bu sebeple sökmüştüm.)
Öğrenci olduğum için şuan bütçem fazla yok, şimdilik en az masrafla bunu yürütmek istiyorum.
Öncelikle jantların 27 mi 28 mi olduğunu bilmiyorum. Üzerinde yazmıyor. Sanırsam 27 jantın çapı 630, 28 in çapı 622 imiş. Bu ölçüler çemberin dış çap ölçüsü mü? Tam olarak nereden ölçmeliyim? Jantların içlerinde yüzeysel oldugunu düşündüğüm paslanmalar var. Arka ruble 5li. Buna yeni zincir bulabilir miyim?

Merhaba değerli forumdaşlar. Vakit buldukça ilgileniyorum. Son durum olarak herşeyi kadrodan söküp temizleyip paslarını giderdim kadroyu temizledim. Jant göbekleri de bakımlarıni yaptım. Jantları 27" idi tespit etmiştik burada. Ben de 27" ic dış ön arka lastik seti almıştım. Hem kolay çalışmak için hem de jant işçiliğini öğrenmek istediğimden dolayı bu forumda daha önce yapılmış bir akort sehpasından yaptım. Dün bitti 17041118251052966937957558920742.jpg
Arka janttan çalışmaya başladım. Akort çok kötüydü ve bazı teller aşırı gevşek bazı teller çok sertti. Tüm telleri önce bir gevşeteyim dedim baziları nipel ile sıkışıktı, hatta bir teli gevşetmeye çalışırken kırdım. Gevşettikten sonra sehpada bu şekilde dönüyordu;


Sonra baktım bu şekilde her teli aynı seviyede nasıl sıkabilirim? Dedim en iyisi jantı dağıtayım tekrar toplayayım bunu yaparken her nipeli de aynı oranda sıkarım. Jantı dağıttım. Çemberde hafif eğrilik var.
17041155135125199661918275406206.jpg
Jant tellerinin boyu 298mm ve 300mm. Dişli tarafindakilerin bazılarında ezik var, digerleri düzgün gibi duruyor.
17041157443485990839825344195112.jpg
Göbek bu:
17041159199455467563135227707471.jpg
Çember bu:
17041160211242066507499829190634.jpg
Sizce şimdi ne yapmalıyım? Jant tellerinden birini kırdım 300mm. Bu boylarda teller bulabilir miyim? Sanırsam tellerin hepsini değistirmek iyi olur. Çember çok iyi değil. Lastik almasaydım direk 28 çembere örmek isterdim. Daha önce hiç akort veya teker örme yapmadım. Ama öğrenmek istiyorum. Vaktim bol, uğraşmayı seviyorum. Ne önerirsiniz. Birde bunun ön tekeri var..
 
...Jant tellerinden birini kırdım 300mm. Bu boylarda teller bulabilir miyim? Sanırsam tellerin hepsini değistirmek iyi olur...

(link)
(link)
(link)

Ben tüm telleri değiştirirdim.
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Merhaba değerli forumdaşlar. Vakit buldukça ilgileniyorum. Son durum olarak herşeyi kadrodan söküp temizleyip paslarını giderdim kadroyu temizledim. Jant göbekleri de bakımlarıni yaptım. Jantları 27" idi tespit etmiştik burada. Ben de 27" ic dış ön arka lastik seti almıştım. Hem kolay çalışmak için hem de jant işçiliğini öğrenmek istediğimden dolayı bu forumda daha önce yapılmış bir akort sehpasından yaptım. Dün bitti 313233 dosyayı görüntüle
Arka janttan çalışmaya başladım. Akort çok kötüydü ve bazı teller aşırı gevşek bazı teller çok sertti. Tüm telleri önce bir gevşeteyim dedim baziları nipel ile sıkışıktı, hatta bir teli gevşetmeye çalışırken kırdım. Gevşettikten sonra sehpada bu şekilde dönüyordu;


Sonra baktım bu şekilde her teli aynı seviyede nasıl sıkabilirim? Dedim en iyisi jantı dağıtayım tekrar toplayayım bunu yaparken her nipeli de aynı oranda sıkarım. Jantı dağıttım. Çemberde hafif eğrilik var.
313236 dosyayı görüntüle
Jant tellerinin boyu 298mm ve 300mm. Dişli tarafindakilerin bazılarında ezik var, digerleri düzgün gibi duruyor.
313237 dosyayı görüntüle
Göbek bu:
313238 dosyayı görüntüle
Çember bu:
313239 dosyayı görüntüle
Sizce şimdi ne yapmalıyım? Jant tellerinden birini kırdım 300mm. Bu boylarda teller bulabilir miyim? Sanırsam tellerin hepsini değistirmek iyi olur. Çember çok iyi değil. Lastik almasaydım direk 28 çembere örmek isterdim. Daha önce hiç akort veya teker örme yapmadım. Ama öğrenmek istiyorum. Vaktim bol, uğraşmayı seviyorum. Ne önerirsiniz. Birde bunun ön tekeri var..
İç ve dış tellerin boyu farklı oluyor. Daha doğrusu driveside dedikleri mekanizma olan tarafla olmayan tarafın boyu farklı. Ben onu tam hesaplatamadığım için problem yaşadım. İç ve dış telleri kısa ve uzun olarak ördüm anca denk geldi. Nette tel boyu hesaplama diye aratırsanız göbeğin ve jantın modelini girip size gerekli telleri çıkartıyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
(link)
(link)
(link)

Ben tüm telleri değiştirirdim.

(link)
(link)
(link)

Ben tüm telleri değiştirirdim.
Hocam tel hesaplamasını yaptım dt swiss in sitesindeki araç ile. Yine 300mm/298mm çıktı. Üzerindekiler de 300/298 idi. Fakat 298mm tel şöyle bi baktım bulamadım. 297 ve 299 da bulamadım hani yakın değer kullanalım desek yine yok. 300 alıp 2şer milimetre kessek mi? Yoksa 3 kesişim örüm yerine 2 kesişimli örüm yapıp 294/292 mi arayalım?
 
@el Cezeri Daha önce "şehir içi asfalt yolda kullanacağım" yazmışsın. Vites ihtiyacın yoksa direkt single yap bence. Hazır jantı dağıtmışken, çemberler ağır paslıysa kromaja verilebilir. Pas çok değilse tuz ruhu ile silebilirsin pasları. Jant örülü iken kolay olmuyor, şu an yapmak için fırsat. Telleri de tuz ruhuyla silip tekrar kullanabilirsin. Kullanmasan bile çöpe atma, bana yolla kargoyla kullanırım ben :)

Vitesli yapacaksan gümüş renk bir kaset göbek alıp ona ördür bence.
 
Hocam tel hesaplamasını yaptım dt swiss in sitesindeki araç ile. Yine 300mm/298mm çıktı. Üzerindekiler de 300/298 idi. Fakat 298mm tel şöyle bi baktım bulamadım. 297 ve 299 da bulamadım hani yakın değer kullanalım desek yine yok. 300 alıp 2şer milimetre kessek mi? Yoksa 3 kesişim örüm yerine 2 kesişimli örüm yapıp 294/292 mi arayalım?

Jant aynı, göbek aynı, neden hesaplayıcıda eskisinden farklı değer çıksın?

Amerigalılar düz tel bulundurup ihtiyaca göre kendi kesip yiv açıyor, biz neden bulunabilene mahkumuz bilmiyorum. Bol çeşit tel satan yerlere o da var mı diye sorulabilir.

@el Cezeri Daha önce "şehir içi asfalt yolda kullanacağım" yazmışsın. Vites ihtiyacın yoksa direkt single yap bence. ...

SS/fixie lobisine haayır.

@el Cezeri vites ihtiyacın var. Her an yoksa da bir an mutlaka olur.
 
Geri