Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Klasik bisiklet üzerine lakırdılar

Merhaba, jantı ördüm. Erdoğanlar bisikletin sitesinde yazılı bir jant kılavuzu vardı oradan bakarak yaptım. Aktardan keten yağı aldım, tel yivlerini yağlamak için onu kullandım, bezir yaği da oluyormuş galiba. Normalde çekiş tarafı 298mm ve karşı tarafa 300mm tel kullanılmasi gerekiyordu fakat ben 298mm bulamadığım icin tüm jantı 300mm ile ördüm. Jantı göbeğe ortalama işini de şu şekilde yaptım. Önceden telleri kesecektim normalde fakat taşlama motorum olmafigi icin yapamadım. Önce her teli örerken yarim tur, yivler nipeli tutacak kadar sıkmıştım. Sonra adım adım bi kaç defa her teli 2şer tur, sonra 1er tur, yarımşar tur vs derken elimle başka janttan sertlikleri kıyaslayarak sıktım. Tabi burda jantın sol tarafına baktım sertlik için çünkü çekis tarafında olmasi gerekenden uzun tel kullanmıştım. Daha sonra uygun sıkılığa gelince, çekiş tarafındaki telleri 2şer milimetreye tekabül edecek tur sayısı kadar sıkmam lazımdı. Elime boşta bir tel ve nipel aldım kumpasla ölçerek baktım 2mm aşşağı yukarı 7 yarım tura denk geliyor. Bütün çekiş tarafındaki telleri 1tur 1tur 3 kerede sıktım sıktım. Sonra yarımşar tur daha sıktım. Jantı tekrar kadroya oturttum artık çember göbeğe ortalanmış duruyordu. Akortunu yaptım. İlk defa akort yapıyorum. Bir sehpa yapmıştım. Yanal akort buyuk ölçüde oldu ama dikey akortu o kadar beceremedim 3 yerden bozuk gibiydi onu yaparken bu sefer yanal akortu bozuyordum. Bende dikey kaçıklık 2mm e kadar inince bıraktım. Sonra bazı teller nipelden çok fazla dışarı çıkmıştı. 2 3mm kadar çıkanları arkadaşımın dremeli ile taşladık. Eski iç lastik ve üstüne elektrik bandı sararak jant şeriti yaptım. Dün gece 12 1 olmuştu saat, jantlar bitti ya her malzemem de hazırdı ben dayanamadım bi başladım bisikleti toplamaya, orta gobek, aynakol ruble vitesler frenler takmaya saat 5ti yatıverdim. Bugun öğlen tekrar devam ettim, vites fren ayarları, gidon bandı vs derken şükür bitti.
20240107_173257.jpg20240107_175907.jpg20240107_175900.jpg20240107_175852.jpg20240107_175840.jpg20240107_175844.jpg
Bu gün düzlük yolda bir deneme sürüşü yaptım. Ben ilk defa yol bisikletine biniyorum, mtb de 10k kilometrem falan vardır sanırsam çok fazla bisiklet geçmişim yok. Buna alışmam zaman alacak gibi. Frenleri, viraj alışı, gidon tepkisi bambaşka. Korkarak sürdüm çünkü makinenin sınırlarını bilmiyorum. Birde bunun vitesi mandallı, ona da alışmam gerekecek. Ama sürerken çok zevk aldım. Bunun vites ayarını yapmak ne kolaymış. Sanırsam gidonu biraz fazla indirmişim onu yükselteceğim. Arka jantta 2mm bisey diye önemsemeyip bıraktığım dikey akort bozukluğu da sürerken az biraz hissediliyordu ona canım sıkıldı ama fazla rahatsızlık hissetmedim. Bisiklet genel olarak içime sindi. Bi kaç yıldır yol bisikletine geçmek istiyordum ama maddiyattan alamıyordum. İlk bakmaya başladigimda tiagra setli guzel makineleri inceliyordum. Kriterlerimi yavas yavas dusuruyordum yok tiagra olmasina gerek yok sora olur, tamam tourney de olur. ki en son işte bunu aldım topladım bana da baya ucuza geldi. Güzel bir bisiklet alana kadar bu benim yol bisikleti hevesimi karşılar. Teşekkür ediyorum. Vakit bulursam bir de bisikletin before after videosu yapıp editleyeceğim :) buraya da eklerim. Bisikletin aldığım günki fotoğrafları bu mesajda. Hayirli akşamlar dilerim
Merhaba, yukarida bahsettiğim waimanly bisikleti bugün pazarlık ile 1500 tl ye aldım.
310963 dosyayı görüntüle310964 dosyayı görüntüle310965 dosyayı görüntüle310966 dosyayı görüntüle310967 dosyayı görüntüle310968 dosyayı görüntüle310969 dosyayı görüntüle310970 dosyayı görüntüle310971 dosyayı görüntüle310972 dosyayı görüntüle310973 dosyayı görüntüle
(Ön fren de var, jantı bezle sarıp elimde iterek getirdim bisikleti bu sebeple sökmüştüm.)
Öğrenci olduğum için şuan bütçem fazla yok, şimdilik en az masrafla bunu yürütmek istiyorum.
Öncelikle jantların 27 mi 28 mi olduğunu bilmiyorum. Üzerinde yazmıyor. Sanırsam 27 jantın çapı 630, 28 in çapı 622 imiş. Bu ölçüler çemberin dış çap ölçüsü mü? Tam olarak nereden ölçmeliyim? Jantların içlerinde yüzeysel oldugunu düşündüğüm paslanmalar var. Arka ruble 5li. Buna yeni zincir bulabilir miyim?
 
Scudo
Merhaba, jantı ördüm. Erdoğanlar bisikletin sitesinde yazılı bir jant kılavuzu vardı oradan bakarak yaptım. Aktardan keten yağı aldım, tel yivlerini yağlamak için onu kullandım, bezir yaği da oluyormuş galiba. Normalde çekiş tarafı 298mm ve karşı tarafa 300mm tel kullanılmasi gerekiyordu fakat ben 298mm bulamadığım icin tüm jantı 300mm ile ördüm. Jantı göbeğe ortalama işini de şu şekilde yaptım. Önceden telleri kesecektim normalde fakat taşlama motorum olmafigi icin yapamadım. Önce her teli örerken yarim tur, yivler nipeli tutacak kadar sıkmıştım. Sonra adım adım bi kaç defa her teli 2şer tur, sonra 1er tur, yarımşar tur vs derken elimle başka janttan sertlikleri kıyaslayarak sıktım. Tabi burda jantın sol tarafına baktım sertlik için çünkü çekis tarafında olmasi gerekenden uzun tel kullanmıştım. Daha sonra uygun sıkılığa gelince, çekiş tarafındaki telleri 2şer milimetreye tekabül edecek tur sayısı kadar sıkmam lazımdı. Elime boşta bir tel ve nipel aldım kumpasla ölçerek baktım 2mm aşşağı yukarı 7 yarım tura denk geliyor. Bütün çekiş tarafındaki telleri 1tur 1tur 3 kerede sıktım sıktım. Sonra yarımşar tur daha sıktım. Jantı tekrar kadroya oturttum artık çember göbeğe ortalanmış duruyordu. Akortunu yaptım. İlk defa akort yapıyorum. Bir sehpa yapmıştım. Yanal akort buyuk ölçüde oldu ama dikey akortu o kadar beceremedim 3 yerden bozuk gibiydi onu yaparken bu sefer yanal akortu bozuyordum. Bende dikey kaçıklık 2mm e kadar inince bıraktım. Sonra bazı teller nipelden çok fazla dışarı çıkmıştı. 2 3mm kadar çıkanları arkadaşımın dremeli ile taşladık. Eski iç lastik ve üstüne elektrik bandı sararak jant şeriti yaptım. Dün gece 12 1 olmuştu saat, jantlar bitti ya her malzemem de hazırdı ben dayanamadım bi başladım bisikleti toplamaya, orta gobek, aynakol ruble vitesler frenler takmaya saat 5ti yatıverdim. Bugun öğlen tekrar devam ettim, vites fren ayarları, gidon bandı vs derken şükür bitti.
313444 dosyayı görüntüle313445 dosyayı görüntüle313446 dosyayı görüntüle313447 dosyayı görüntüle313448 dosyayı görüntüle313449 dosyayı görüntüle
Bu gün düzlük yolda bir deneme sürüşü yaptım. Ben ilk defa yol bisikletine biniyorum, mtb de 10k kilometrem falan vardır sanırsam çok fazla bisiklet geçmişim yok. Buna alışmam zaman alacak gibi. Frenleri, viraj alışı, gidon tepkisi bambaşka. Korkarak sürdüm çünkü makinenin sınırlarını bilmiyorum. Birde bunun vitesi mandallı, ona da alışmam gerekecek. Ama sürerken çok zevk aldım. Bunun vites ayarını yapmak ne kolaymış. Sanırsam gidonu biraz fazla indirmişim onu yükselteceğim. Arka jantta 2mm bisey diye önemsemeyip bıraktığım dikey akort bozukluğu da sürerken az biraz hissediliyordu ona canım sıkıldı ama fazla rahatsızlık hissetmedim. Bisiklet genel olarak içime sindi. Bi kaç yıldır yol bisikletine geçmek istiyordum ama maddiyattan alamıyordum. İlk bakmaya başladigimda tiagra setli guzel makineleri inceliyordum. Kriterlerimi yavas yavas dusuruyordum yok tiagra olmasina gerek yok sora olur, tamam tourney de olur. ki en son işte bunu aldım topladım bana da baya ucuza geldi. Güzel bir bisiklet alana kadar bu benim yol bisikleti hevesimi karşılar. Teşekkür ediyorum. Vakit bulursam bir de bisikletin before after videosu yapıp editleyeceğim :) buraya da eklerim. Bisikletin aldığım günki fotoğrafları bu mesajda. Hayirli akşamlar dilerim
Güzel olmuş bence, iyi günlerde kullanasın. :harika:
 
Merhaba, jantı ördüm. Erdoğanlar bisikletin sitesinde yazılı bir jant kılavuzu vardı oradan bakarak yaptım. Aktardan keten yağı aldım, tel yivlerini yağlamak için onu kullandım, bezir yaği da oluyormuş galiba. Normalde çekiş tarafı 298mm ve karşı tarafa 300mm tel kullanılmasi gerekiyordu fakat ben 298mm bulamadığım icin tüm jantı 300mm ile ördüm. Jantı göbeğe ortalama işini de şu şekilde yaptım. Önceden telleri kesecektim normalde fakat taşlama motorum olmafigi icin yapamadım. Önce her teli örerken yarim tur, yivler nipeli tutacak kadar sıkmıştım. Sonra adım adım bi kaç defa her teli 2şer tur, sonra 1er tur, yarımşar tur vs derken elimle başka janttan sertlikleri kıyaslayarak sıktım. Tabi burda jantın sol tarafına baktım sertlik için çünkü çekis tarafında olmasi gerekenden uzun tel kullanmıştım. Daha sonra uygun sıkılığa gelince, çekiş tarafındaki telleri 2şer milimetreye tekabül edecek tur sayısı kadar sıkmam lazımdı. Elime boşta bir tel ve nipel aldım kumpasla ölçerek baktım 2mm aşşağı yukarı 7 yarım tura denk geliyor. Bütün çekiş tarafındaki telleri 1tur 1tur 3 kerede sıktım sıktım. Sonra yarımşar tur daha sıktım. Jantı tekrar kadroya oturttum artık çember göbeğe ortalanmış duruyordu. Akortunu yaptım. İlk defa akort yapıyorum. Bir sehpa yapmıştım. Yanal akort buyuk ölçüde oldu ama dikey akortu o kadar beceremedim 3 yerden bozuk gibiydi onu yaparken bu sefer yanal akortu bozuyordum. Bende dikey kaçıklık 2mm e kadar inince bıraktım. Sonra bazı teller nipelden çok fazla dışarı çıkmıştı. 2 3mm kadar çıkanları arkadaşımın dremeli ile taşladık. Eski iç lastik ve üstüne elektrik bandı sararak jant şeriti yaptım. Dün gece 12 1 olmuştu saat, jantlar bitti ya her malzemem de hazırdı ben dayanamadım bi başladım bisikleti toplamaya, orta gobek, aynakol ruble vitesler frenler takmaya saat 5ti yatıverdim. Bugun öğlen tekrar devam ettim, vites fren ayarları, gidon bandı vs derken şükür bitti.
313444 dosyayı görüntüle313445 dosyayı görüntüle313446 dosyayı görüntüle313447 dosyayı görüntüle313448 dosyayı görüntüle313449 dosyayı görüntüle
Bu gün düzlük yolda bir deneme sürüşü yaptım. Ben ilk defa yol bisikletine biniyorum, mtb de 10k kilometrem falan vardır sanırsam çok fazla bisiklet geçmişim yok. Buna alışmam zaman alacak gibi. Frenleri, viraj alışı, gidon tepkisi bambaşka. Korkarak sürdüm çünkü makinenin sınırlarını bilmiyorum. Birde bunun vitesi mandallı, ona da alışmam gerekecek. Ama sürerken çok zevk aldım. Bunun vites ayarını yapmak ne kolaymış. Sanırsam gidonu biraz fazla indirmişim onu yükselteceğim. Arka jantta 2mm bisey diye önemsemeyip bıraktığım dikey akort bozukluğu da sürerken az biraz hissediliyordu ona canım sıkıldı ama fazla rahatsızlık hissetmedim. Bisiklet genel olarak içime sindi. Bi kaç yıldır yol bisikletine geçmek istiyordum ama maddiyattan alamıyordum. İlk bakmaya başladigimda tiagra setli guzel makineleri inceliyordum. Kriterlerimi yavas yavas dusuruyordum yok tiagra olmasina gerek yok sora olur, tamam tourney de olur. ki en son işte bunu aldım topladım bana da baya ucuza geldi. Güzel bir bisiklet alana kadar bu benim yol bisikleti hevesimi karşılar. Teşekkür ediyorum. Vakit bulursam bir de bisikletin before after videosu yapıp editleyeceğim :) buraya da eklerim. Bisikletin aldığım günki fotoğrafları bu mesajda. Hayirli akşamlar dilerim
Güzel günlerde binmen dileğiyle. Eline sağlık güzel olmuş.
 
Merhaba, jantı ördüm. Erdoğanlar bisikletin sitesinde yazılı bir jant kılavuzu vardı oradan bakarak yaptım. Aktardan keten yağı aldım, tel yivlerini yağlamak için onu kullandım, bezir yaği da oluyormuş galiba. Normalde çekiş tarafı 298mm ve karşı tarafa 300mm tel kullanılmasi gerekiyordu fakat ben 298mm bulamadığım icin tüm jantı 300mm ile ördüm. Jantı göbeğe ortalama işini de şu şekilde yaptım. Önceden telleri kesecektim normalde fakat taşlama motorum olmafigi icin yapamadım. Önce her teli örerken yarim tur, yivler nipeli tutacak kadar sıkmıştım. Sonra adım adım bi kaç defa her teli 2şer tur, sonra 1er tur, yarımşar tur vs derken elimle başka janttan sertlikleri kıyaslayarak sıktım. Tabi burda jantın sol tarafına baktım sertlik için çünkü çekis tarafında olmasi gerekenden uzun tel kullanmıştım. Daha sonra uygun sıkılığa gelince, çekiş tarafındaki telleri 2şer milimetreye tekabül edecek tur sayısı kadar sıkmam lazımdı. Elime boşta bir tel ve nipel aldım kumpasla ölçerek baktım 2mm aşşağı yukarı 7 yarım tura denk geliyor. Bütün çekiş tarafındaki telleri 1tur 1tur 3 kerede sıktım sıktım. Sonra yarımşar tur daha sıktım. Jantı tekrar kadroya oturttum artık çember göbeğe ortalanmış duruyordu. Akortunu yaptım. İlk defa akort yapıyorum. Bir sehpa yapmıştım. Yanal akort buyuk ölçüde oldu ama dikey akortu o kadar beceremedim 3 yerden bozuk gibiydi onu yaparken bu sefer yanal akortu bozuyordum. Bende dikey kaçıklık 2mm e kadar inince bıraktım. Sonra bazı teller nipelden çok fazla dışarı çıkmıştı. 2 3mm kadar çıkanları arkadaşımın dremeli ile taşladık. Eski iç lastik ve üstüne elektrik bandı sararak jant şeriti yaptım. Dün gece 12 1 olmuştu saat, jantlar bitti ya her malzemem de hazırdı ben dayanamadım bi başladım bisikleti toplamaya, orta gobek, aynakol ruble vitesler frenler takmaya saat 5ti yatıverdim. Bugun öğlen tekrar devam ettim, vites fren ayarları, gidon bandı vs derken şükür bitti.
313444 dosyayı görüntüle313445 dosyayı görüntüle313446 dosyayı görüntüle313447 dosyayı görüntüle313448 dosyayı görüntüle313449 dosyayı görüntüle
Bu gün düzlük yolda bir deneme sürüşü yaptım. Ben ilk defa yol bisikletine biniyorum, mtb de 10k kilometrem falan vardır sanırsam çok fazla bisiklet geçmişim yok. Buna alışmam zaman alacak gibi. Frenleri, viraj alışı, gidon tepkisi bambaşka. Korkarak sürdüm çünkü makinenin sınırlarını bilmiyorum. Birde bunun vitesi mandallı, ona da alışmam gerekecek. Ama sürerken çok zevk aldım. Bunun vites ayarını yapmak ne kolaymış. Sanırsam gidonu biraz fazla indirmişim onu yükselteceğim. Arka jantta 2mm bisey diye önemsemeyip bıraktığım dikey akort bozukluğu da sürerken az biraz hissediliyordu ona canım sıkıldı ama fazla rahatsızlık hissetmedim. Bisiklet genel olarak içime sindi. Bi kaç yıldır yol bisikletine geçmek istiyordum ama maddiyattan alamıyordum. İlk bakmaya başladigimda tiagra setli guzel makineleri inceliyordum. Kriterlerimi yavas yavas dusuruyordum yok tiagra olmasina gerek yok sora olur, tamam tourney de olur. ki en son işte bunu aldım topladım bana da baya ucuza geldi. Güzel bir bisiklet alana kadar bu benim yol bisikleti hevesimi karşılar. Teşekkür ediyorum. Vakit bulursam bir de bisikletin before after videosu yapıp editleyeceğim :) buraya da eklerim. Bisikletin aldığım günki fotoğrafları bu mesajda. Hayirli akşamlar dilerim
Cok güzel olmus, Allah iyi günlerde kullanmak nasip etsin insallah.
Gidonu yere parallel yaparsan daha iyi olur. Alismaya gelince, o hic sorun degil sürdükce alisirsin ve bu celige alisinca birdaha baska bisikleti begenmesin.

Tekrar hayirli olsun. 👍
 
Cok güzel olmus, Allah iyi günlerde kullanmak nasip etsin insallah.
Gidonu yere parallel yaparsan daha iyi olur. Alismaya gelince, o hic sorun degil sürdükce alisirsin ve bu celige alisinca birdaha baska bisikleti begenmesin.

Tekrar hayirli olsun. 👍
Evet hocam gidon bana da fazla eğik geldi alt kısımdan tutarken sorun değil ama ustten tutuşta rahat hissettirmiyo.

Dün bi 5 6km kadar sürdüm baya alıştım dönüşlerim falan iyileşti, gidon tepkisine alıştım. Teşekkür ediyorum. Biraz zaman sonra jantları da 28" alüminyuma çevirirsem çok güzel olur diye düşünüyorum.
 
Daha ilk akortta ucu çıkan nipel varsa teller uzun seçilmiş demektir. Tel boyu doğru seçildiğinde hiç bi zaman nipelden baş vermez ve taşlamaya da gerek kalmaz. Ayrıca, 2 mm dikey yalpalama epey yüksek bir değer. Belirtmem gerekiyor ki, sürüş konforu açısından sorun yaratan dikey akort.
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Daha ilk akortta ucu çıkan nipel varsa teller uzun seçilmiş demektir. Tel boyu doğru seçildiğinde hiç bi zaman nipelden baş vermez ve taşlamaya da gerek kalmaz. Ayrıca, 2 mm dikey yalpalama epey yüksek bir değer. Belirtmem gerekiyor ki, sürüş konforu açısından sorun yaratan dikey akort.
Bunu jant lastik set olarak ilana koysam ne kadar fiyat isteyebilirim hocam
 
Dağıtılıp tekrar toplanması ve akortlanması gerektiği için 2 çember + 2 göbek parası yapar ancak. 1500 tl diyeyim hadi. Çemberlerde pas ne durumda o da önemli.
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Merhaba. Geçtiğimiz hafta @Murat Cömez abinin gönderdiği fren parçaları işe yaradı. Artık fren kablosu fren kolunun içine kaçmıyor. Teşekkür ederim abi. Telleri kablolara, kabloları da kadrodaki bağlantı yerlerinden geçirerek arka frene bağladım. Yalnız arka fren kadroya ne kadar sıkarsam sıkayım hep yerinden oynuyor. Sağa sola elimle cevirebiliyorum. Bunu nasıl düzeltebilirim?

20240114_154724.jpg
20240114_154711.jpg

Montajladığım vida sırası mı yanlış? Çünkü fren dönerken arkadaki vida da birlikte dönüyor.

Bir de kablo bitimindeki o yuvarlak çark tam olarak ne işe yarıyor?
 
20240114_154711.jpg

Genel mantığı söyliyim ilk başta. 2️⃣ ile gösterdiğim "yay yuvası" ile, 3️⃣ nolu somun birbirine deliler gibi sıkılmalı ve bu sayede saplama (saplama = üstünde fren elemanlarının bulunduğu kafasız civata) maşaya sabitlenmeli. Ayrıca, 1️⃣ nolu somunun üstünde bir somun daha olmalı (yani somun eksiğin var) ve bu iki somun birbirine kontra yapılarak fren bacaklarının boşluğu ayarlanmalı.

Şimdi yapman gereken, freni demonte edip, 2️⃣ numaralı parça ile saplama birbirine sabit mi yoksa saplama 2️⃣'nin içinde dönebiliyor mu ona bakmak. Dönebiliyorsa sisteme bir somun daha eklemek gerekecek.
 
313674 dosyayı görüntüle

Genel mantığı söyliyim ilk başta. 2️⃣ ile gösterdiğim "yay yuvası" ile, 3️⃣ nolu somun birbirine deliler gibi sıkılmalı ve bu sayede saplama (saplama = üstünde fren elemanlarının bulunduğu kafasız civata) maşaya sabitlenmeli. Ayrıca, 1️⃣ nolu somunun üstünde bir somun daha olmalı (yani somun eksiğin var) ve bu iki somun birbirine kontra yapılarak fren bacaklarının boşluğu ayarlanmalı.

Şimdi yapman gereken, freni demonte edip, 2️⃣ numaralı parça ile saplama birbirine sabit mi yoksa saplama 2️⃣'nin içinde dönebiliyor mu ona bakmak. Dönebiliyorsa sisteme bir somun daha eklemek gerekecek.
Teşekkür ederim @Can Çelik eve geçince gece bir kere daha deneyeyim.
 
Merhaba. Geçtiğimiz hafta @Murat Cömez abinin gönderdiği fren parçaları işe yaradı. Artık fren kablosu fren kolunun içine kaçmıyor. Teşekkür ederim abi. Telleri kablolara, kabloları da kadrodaki bağlantı yerlerinden geçirerek arka frene bağladım. Yalnız arka fren kadroya ne kadar sıkarsam sıkayım hep yerinden oynuyor. Sağa sola elimle cevirebiliyorum. Bunu nasıl düzeltebilirim?

313673 dosyayı görüntüle
313672 dosyayı görüntüle

Montajladığım vida sırası mı yanlış? Çünkü fren dönerken arkadaki vida da birlikte dönüyor.

Bir de kablo bitimindeki o yuvarlak çark tam olarak ne işe yarıyor?
Deniz, öncelikle tesekküre hic gerek yok. Sen ve senin gibi arkadaslara daima elimden geldiginceyardimci olmaya hazirim. Güle güle kullan.

Simdi gelelim fren sorununa.
1. Siralama dogru ama öndeki somunun üzerinde kontra somunu eksik ve frenin gevsememsi ve ayari bozulmamasi icin kesin lazim ve takmadan da kullanmani tavsiy e etmem.

2. Kullandigin pullar yanlis ve dogru pulu kullanmadigin süre saga sola oynama yapacaktir.

20240114_154711.jpg

Dogru pullar ise örnek olarak bunlar..
__57_24_20.jpg
dscf0322-2.jpg

3. Yuvarlak teker gibi siyah cevirme parcasini soruyorsan, o kabloyu gerdirip gevsetmeye yariyor. Yani mesela frenler janta sürtüyorsa gevsetirsin ve jant ile frenpapuclarinin arasi acilir, sıkarsan janta yaklasir.
O dedigi carkin üzerindeki vidayi carki cerirek ortalaman gerekiyor ki kabloyu taktiktan sonra yukari ve asagiya cevire bilmen icin.
 
Deniz, öncelikle tesekküre hic gerek yok. Sen ve senin gibi arkadaslara daima elimden geldiginceyardimci olmaya hazirim. Güle güle kullan.

Simdi gelelim fren sorununa.
1. Siralama dogru ama öndeki somunun üzerinde kontra somunu eksik ve frenin gevsememsi ve ayari bozulmamasi icin kesin lazim ve takmadan da kullanmani tavsiy e etmem.

2. Kullandigin pullar yanlis ve dogru pulu kullanmadigin süre saga sola oynama yapacaktir.

313776 dosyayı görüntüle

Dogru pullar ise örnek olarak bunlar..
313777 dosyayı görüntüle
313778 dosyayı görüntüle

3. Yuvarlak teker gibi siyah cevirme parcasini soruyorsan, o kabloyu gerdirip gevsetmeye yariyor. Yani mesela frenler janta sürtüyorsa gevsetirsin ve jant ile frenpapuclarinin arasi acilir, sıkarsan janta yaklasir.
O dedigi carkin üzerindeki vidayi carki cerirek ortalaman gerekiyor ki kabloyu taktiktan sonra yukari ve asagiya cevire bilmen icin.
Deli gibi sıktım ben de diyorum niye oynuyor. Şimdi sökemiyorum da. İçeriden de tutmam için bir adet daha 10 numara açık ağıza ihtiyacım oldu. Bu tarz bir pul gördüm sanırım odada bir yerlerde. Bir de öyle deneyeyim. Kontra somununu da Bauhaus'ta bulabilir miyim diye bir bakacağım. Cevap için teşekkür ederim abi.
 
M6 kontra somunu buldum. Yalnız o pul biraz alengirli. 3 tane bisikletciye sordum yok. Civatacı geziyorum şuan. Sanırım metrik 6 tırnaklı pul veya tırtıklı pul diye geçen şeyler işimi görür değil mi @Murat Cömez abi?

313fpsM4+6L._SR600,315_PIWhiteStrip,BottomLeft,0,35_SCLZZZZZZZ_FMpng_BG255,255,255.png

Bu pulun tek tarafı mı tırtıklı? Bir fe tırtıklı olan yüzeyi ile kadroyu mu tutuyor? Yoksa diğer somunları mı?
 
Evet, saplamayı sabitlemeyi ve frenin oynamasını kestik. Sağolsun @Can Çelik ile telefonda tarifle hallettik. Ama şimdi daha büyük bir sorun çıktı. Arka teker fren için çok ruble dışındaki tarafta kalıyor. Tekeri sağa almam gerekiyor. Bitmedi çile 😭
Muhtemelen yaza bitmiş olur bu bisiklet. Parça desteği yapan @Hakan Vidilli ve @Murat Cömez Ve teknik destek sağlayan başta @Can Çelik olmak üzere diğer forum üyelerine karşı mahçup hissediyorum. En çok da kendi kafamın bir köşesinde sürekli kalıyor. Bitse bir rahatlayacağım.
 
Evet, saplamayı sabitlemeyi ve frenin oynamasını kestik. Ama şimdi daha büyük bir sorun çıktı. Arka teker fren için çok ruble dışındaki tarafta kalıyor. Tekeri sağa almam gerekiyor. Bitmedi çile 😭

Parça desteği yapan @Hakan Vidilli ve @Murat Cömez Ve teknik destek sağlayan başta @Can Çelik olmak üzere diğer forum üyelerine karşı mahçup hissediyorum.

Sabitleme yapildiysa ve oynama kesildigse neden ayarsiz duruyor. Janti ortalaman gerekiyor ve freni o sekilde janta ayarlaman gerekiyor. Ayarladiktan sonra ise öyle ayarli kalmasi gerekiyor. Janti saga sola alma ile olmuyor, sabitleme ile is bitmiyor. Sabitlemeden önce frenleri ortalaman gerekiyor ve tam oratladiktan sonra sabitlemen gerekiyor.
Beni aramayi bi ögrensen belki sana yardimci olabilirim ama nedense aramayi tercih etmiyorsun. Son görüsmemiz den sonra frenkablolarin orjinal sekilde frenkollarina sabitlendi.

Ayrica bisiklet konusunda birileri sana yardim ediyorsa hic mahcup olmana gerek yok, gün gelir sende ya o kisilere yada baskalarina yardimci olrsun. Yardimlasmak mahcup olmak degil aksine cok güzel bir sey. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: by0ne ve -Deniz-
Sabitleme yapildiysa ve oynama kesildigse neden ayarsiz duruyor. Janti ortalaman gerekiyor ve freni o sekilde janta ayarlaman gerekiyor. Ayarladiktan sonra ise öyle ayarli kalmasi gerekiyor. Janti saga sola alma ile olmuyor, sabitleme ile is bitmiyor. Sabitlemeden önce frenleri ortalaman gerekiyor ve tam oratladiktan sonra sabitlemen gerekiyor.
Beni aramayi bi ögrensen belki sana yardimci olabilirim ama nedense aramayi tercih etmiyorsun. Son görüsmemiz den sonra frenkablolarin orjinal sekilde frenkollarina sabitlendi.

Ayrica bisiklet konusunda birileri sana yardim ediyorsa hic mahcup olmana gerek yok, gün gelir sende ya o kisilere yada baskalarina yardimci olrsun. Yardimlasmak mahcup olmak degil aksine cok güzel bir sey. :)

Son durum bu şekilde abi. Fren düz duramıyor. Tekeri ruble tarafına almam gerekiyor değil mi? Öbür türlü fren yamuk duracak.
IMG-20240120-WA0039.jpg
 
@Murat Cömez Akortu yaparken hizalamaya (ing. dishing) dikkat etmemiş abi. Sol tarafı gevşetip sağ tarafı sıkarak çemberi sağa kaydırması lazım. Hatta jantı dağıtıp sağ telleri bir boy kısa tel ile değiştirmesi gerekliliği kuvvetle muhtemel. Vay bana vaylar bana durumu var yani 👨‍🔧
 
Son durum bu şekilde abi. Fren düz duramıyor. Tekeri ruble tarafına almam gerekiyor değil mi? Öbür türlü fren yamuk duracak.
313971 dosyayı görüntüle
Janti ruble tarafina alsan bu sefer de fren düz durmadigi icin janta sürtecek. Bak deniz o dedigim tirtikli pul freni hangi pasisyonda sabitlersen öyle de durmasi icin. O yukaridaki gösterdigin tirtikli pullar olmuyor malesef, frene takilan o kalin tirtikli pul baska ve onu vida yada somun satan yerlerde bulamasin.
Bak öyle altina herhangi bir pul koymakla, yada nebileyim janti saga sola almakla, vs. vs. olmuyor bu isler. Birsey yapacaksan orjinalini yapmaya ugras, delme takma islerle ugrasma. Mesela o freni oraya firmasi bunu icat etikten sonra sabit ve ayarli bir sekilde yapmis. Demekki hic bir sey ilave etmeden, egmeden, bükmeden yine olmasi gerekiyor.
Simdi öncelikle dedigim kontra somunu ön tarafina takip ayar yapip somunlari biribirine kontra yaptinmi.? Sonra frenin yayini kontroll etmek lazim, gerdirme acma oynama falan varmi diye. Eger önceden herhangi bir sey yapildiysa bir daha düzelmesi imkansiz, yani bozulmus oluyor.

Ama fotografda gördügüm kadar ile jantin zaten ortali degil, yani sanki sola daha yakin gibi görünüyor.

Dedigim gibi önce janti ortalaman lazim sonra ona göre freni ayarlayip sabitlemen gerekyior.
@Murat Cömez Akortu yaparken hizalamaya (ing. dishing) dikkat etmemiş abi. Sol tarafı gevşetip sağ tarafı sıkarak çemberi sağa kaydırması lazım. Hatta jantı dağıtıp sağ telleri bir boy kısa tel ile değiştirmesi gerekliliği kuvvetle muhtemel. Vay bana vaylar bana durumu var yani 👨‍🔧

Can bence haklisin. Bana da sanki toplarken hata yapilmis, yani akortu yanlis yapilmis gibi. Jant sola yatik hemde asiri derece de. Öncelikle bunu düzeltmesi gerekiyor sonra o dedigim pullari frenin altina koysaydi o fren yine sag sola oynamazdi sabit kalirdi.
 
@Murat Cömez Akortu yaparken hizalamaya (ing. dishing) dikkat etmemiş abi. Sol tarafı gevşetip sağ tarafı sıkarak çemberi sağa kaydırması lazım. Hatta jantı dağıtıp sağ telleri bir boy kısa tel ile değiştirmesi gerekliliği kuvvetle muhtemel. Vay bana vaylar bana durumu var yani 👨‍🔧
USTAm bu teker ortalanmaması bende de var. Ama akord iyi. Neye zararı olur? Hıza etkisi yüzde kaç olur?
@Murat Cömez Akortu yaparken hizalamaya (ing. dishing) dikkat etmemiş abi. Sol tarafı gevşetip sağ tarafı sıkarak çemberi sağa kaydırması lazım. Hatta jantı dağıtıp sağ telleri bir boy kısa tel ile değiştirmesi gerekliliği kuvvetle muhtemel. Vay bana vaylar bana durumu var yani 👨‍🔧

USTAm bu teker ortalanmaması bende de var. Ama akord iyi. Neye zararı olur? Hıza etkisi yüzde kaç olur?
 
Geri