el Cezeri
Ride or Die
- Kayıt
- 28 Eylül 2020
- Mesaj
- 319
- Tepki
- 585
- Şehir
- Ankara
- İsim
- Albeza
- Başlangıç
- 2010—11
- Bisiklet
- Corratec
- Bisiklet türü
- Dağ bisikleti
Merhaba, jantı ördüm. Erdoğanlar bisikletin sitesinde yazılı bir jant kılavuzu vardı oradan bakarak yaptım. Aktardan keten yağı aldım, tel yivlerini yağlamak için onu kullandım, bezir yaği da oluyormuş galiba. Normalde çekiş tarafı 298mm ve karşı tarafa 300mm tel kullanılmasi gerekiyordu fakat ben 298mm bulamadığım icin tüm jantı 300mm ile ördüm. Jantı göbeğe ortalama işini de şu şekilde yaptım. Önceden telleri kesecektim normalde fakat taşlama motorum olmafigi icin yapamadım. Önce her teli örerken yarim tur, yivler nipeli tutacak kadar sıkmıştım. Sonra adım adım bi kaç defa her teli 2şer tur, sonra 1er tur, yarımşar tur vs derken elimle başka janttan sertlikleri kıyaslayarak sıktım. Tabi burda jantın sol tarafına baktım sertlik için çünkü çekis tarafında olmasi gerekenden uzun tel kullanmıştım. Daha sonra uygun sıkılığa gelince, çekiş tarafındaki telleri 2şer milimetreye tekabül edecek tur sayısı kadar sıkmam lazımdı. Elime boşta bir tel ve nipel aldım kumpasla ölçerek baktım 2mm aşşağı yukarı 7 yarım tura denk geliyor. Bütün çekiş tarafındaki telleri 1tur 1tur 3 kerede sıktım sıktım. Sonra yarımşar tur daha sıktım. Jantı tekrar kadroya oturttum artık çember göbeğe ortalanmış duruyordu. Akortunu yaptım. İlk defa akort yapıyorum. Bir sehpa yapmıştım. Yanal akort buyuk ölçüde oldu ama dikey akortu o kadar beceremedim 3 yerden bozuk gibiydi onu yaparken bu sefer yanal akortu bozuyordum. Bende dikey kaçıklık 2mm e kadar inince bıraktım. Sonra bazı teller nipelden çok fazla dışarı çıkmıştı. 2 3mm kadar çıkanları arkadaşımın dremeli ile taşladık. Eski iç lastik ve üstüne elektrik bandı sararak jant şeriti yaptım. Dün gece 12 1 olmuştu saat, jantlar bitti ya her malzemem de hazırdı ben dayanamadım bi başladım bisikleti toplamaya, orta gobek, aynakol ruble vitesler frenler takmaya saat 5ti yatıverdim. Bugun öğlen tekrar devam ettim, vites fren ayarları, gidon bandı vs derken şükür bitti.
Bu gün düzlük yolda bir deneme sürüşü yaptım. Ben ilk defa yol bisikletine biniyorum, mtb de 10k kilometrem falan vardır sanırsam çok fazla bisiklet geçmişim yok. Buna alışmam zaman alacak gibi. Frenleri, viraj alışı, gidon tepkisi bambaşka. Korkarak sürdüm çünkü makinenin sınırlarını bilmiyorum. Birde bunun vitesi mandallı, ona da alışmam gerekecek. Ama sürerken çok zevk aldım. Bunun vites ayarını yapmak ne kolaymış. Sanırsam gidonu biraz fazla indirmişim onu yükselteceğim. Arka jantta 2mm bisey diye önemsemeyip bıraktığım dikey akort bozukluğu da sürerken az biraz hissediliyordu ona canım sıkıldı ama fazla rahatsızlık hissetmedim. Bisiklet genel olarak içime sindi. Bi kaç yıldır yol bisikletine geçmek istiyordum ama maddiyattan alamıyordum. İlk bakmaya başladigimda tiagra setli guzel makineleri inceliyordum. Kriterlerimi yavas yavas dusuruyordum yok tiagra olmasina gerek yok sora olur, tamam tourney de olur. ki en son işte bunu aldım topladım bana da baya ucuza geldi. Güzel bir bisiklet alana kadar bu benim yol bisikleti hevesimi karşılar. Teşekkür ediyorum. Vakit bulursam bir de bisikletin before after videosu yapıp editleyeceğim buraya da eklerim. Bisikletin aldığım günki fotoğrafları bu mesajda. Hayirli akşamlar dilerim
Bu gün düzlük yolda bir deneme sürüşü yaptım. Ben ilk defa yol bisikletine biniyorum, mtb de 10k kilometrem falan vardır sanırsam çok fazla bisiklet geçmişim yok. Buna alışmam zaman alacak gibi. Frenleri, viraj alışı, gidon tepkisi bambaşka. Korkarak sürdüm çünkü makinenin sınırlarını bilmiyorum. Birde bunun vitesi mandallı, ona da alışmam gerekecek. Ama sürerken çok zevk aldım. Bunun vites ayarını yapmak ne kolaymış. Sanırsam gidonu biraz fazla indirmişim onu yükselteceğim. Arka jantta 2mm bisey diye önemsemeyip bıraktığım dikey akort bozukluğu da sürerken az biraz hissediliyordu ona canım sıkıldı ama fazla rahatsızlık hissetmedim. Bisiklet genel olarak içime sindi. Bi kaç yıldır yol bisikletine geçmek istiyordum ama maddiyattan alamıyordum. İlk bakmaya başladigimda tiagra setli guzel makineleri inceliyordum. Kriterlerimi yavas yavas dusuruyordum yok tiagra olmasina gerek yok sora olur, tamam tourney de olur. ki en son işte bunu aldım topladım bana da baya ucuza geldi. Güzel bir bisiklet alana kadar bu benim yol bisikleti hevesimi karşılar. Teşekkür ediyorum. Vakit bulursam bir de bisikletin before after videosu yapıp editleyeceğim buraya da eklerim. Bisikletin aldığım günki fotoğrafları bu mesajda. Hayirli akşamlar dilerim
Merhaba, yukarida bahsettiğim waimanly bisikleti bugün pazarlık ile 1500 tl ye aldım.
310963 dosyayı görüntüle310964 dosyayı görüntüle310965 dosyayı görüntüle310966 dosyayı görüntüle310967 dosyayı görüntüle310968 dosyayı görüntüle310969 dosyayı görüntüle310970 dosyayı görüntüle310971 dosyayı görüntüle310972 dosyayı görüntüle310973 dosyayı görüntüle
(Ön fren de var, jantı bezle sarıp elimde iterek getirdim bisikleti bu sebeple sökmüştüm.)
Öğrenci olduğum için şuan bütçem fazla yok, şimdilik en az masrafla bunu yürütmek istiyorum.
Öncelikle jantların 27 mi 28 mi olduğunu bilmiyorum. Üzerinde yazmıyor. Sanırsam 27 jantın çapı 630, 28 in çapı 622 imiş. Bu ölçüler çemberin dış çap ölçüsü mü? Tam olarak nereden ölçmeliyim? Jantların içlerinde yüzeysel oldugunu düşündüğüm paslanmalar var. Arka ruble 5li. Buna yeni zincir bulabilir miyim?