Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Klasik bisiklet üzerine lakırdılar

Jantları ben toplamıştım. Gerginlikler ölçülü, teller jant yüzeyine çıkmıyor. Dikey ve yanal yalpalama da yok. Düzgün yaptığımı sanıyordum ama işte aşırı sola kaçık olmuş. Ne çok detay varmış arkadaş ya. Şimdi kısa tel işine girersek zaten mahvolduk. Telleri set halinde iki boy almıştım. Daha da kısası için yeniden masraf. Murat abiyle de konuştuk. Fren yayı da yamulmuş ve sonrasında başa iş açacak gibi. Hazır telleri dağıtıyorken fixie yapıp vites, fren uğraşmadan takılayım diyeceğim sonunda 😄
 
Scudo
Huzurlarınızda Cia Battino

Tamamen turculuğa dönmüş olmam nedeniyle elimde 3 yıldır hiç kullanmadığım bu bisikleti satmak istiyorum. Kaçtan satışa koymam gerekir. Yardımcı olursanız sevinirim. Saygılarımla.
 
@mehmetsunu Sahibinden'deki çelik yol piyasasına sık sık bakan biri olarak bu bisikletin 20,000'den aşağı verilmemesi lazım derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu
USTAm bu teker ortalanmaması bende de var. Ama akord iyi. Neye zararı olur? Hıza etkisi yüzde kaç olur?
Tekerin akortunun hızlı kaçmasına sebep olur azıcık. İki teker birbiriyle çakışmadığı için dengesiz bir gidişi olur bisikletin. Düzeltilmesi lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinyor
Özelden sordum 1700 TL dedi. Fırsat mı kazık mı bilmem, çünkü model ve piyasası hakkında hiçbir bilgim yok. Belki bir cevher çıkar ve burada ilgilenen olur diye paylaşayım dedim.
screenshot_2024-01-17-18-33-16-828-edit_com-instagram-android-jpg.313873


1750 'ye alınır bence. Ama çok zaman verceksin adam etmek için. Üstündeki dişliler çıkartılıp kamalı aynakol ve single ruble ile nostaljik bir single yapılabilir. Bu iskelete koç dümen (dropbar) olmamış. Roadster gidon lazım. Alırsan ön tekeri çöpe atma alırım ben.
 
  • Beğen
Tepkiler: Covanni ve MakRo
27 inç, 686 mm'ye tekabül ediyor ama bu çemberlerin dış çapı 642 mm civarı geliyor yani 25 - 25.5 inç arası bi uzunluk. Lastik takılmış ve lastiğin şişik hali de 71 cm civarı geliyor, yani 28" civarı. O zaman neden 27" diye anılıyor bu jantlar?
Hazır elimdeyken ölçeyim dedim. 27"lerin isimlendirilmesinde bir yanlış yokmuş. 32 mm genişliğinde lastik ile şişik halde tam 27" (686 mm) geldi. Şişik halde 71 cm gelmiyomuş yani, yanlış yazmışım. Asıl yanlışlık 28" lere 28" demekte imiş. Üstünde ince teker varken 28" (71.1 cm) gelmesi mümkün değil.

20240205_215238.jpg
 
Hazır elimdeyken ölçeyim dedim. 27"lerin isimlendirilmesinde bir yanlış yokmuş. 32 mm genişliğinde lastik ile şişik halde tam 27" (686 mm) geldi. Şişik halde 71 cm gelmiyomuş yani, yanlış yazmışım. Asıl yanlışlık 28" lere 28" demekte imiş. Üstünde ince teker varken 28" (71.1 cm) gelmesi mümkün değil.

314410 dosyayı görüntüle
Can, o dış çapı 642 mm gelen çemberin 27 inçlik olduğuna emin misin? Çünkü dış çapı 642 mm olan bir çember lastik oturma payı olarak 2 taraftan toplam 20 mm düşüldüğünde tam 622 mm yapıyor ki, bu da biliyorsun 28 lik tekerin jant ölçüsü oluyor. Sanırım o ölçtüğün 27 değil 28 inç diye bilinen ve yaygın kulandığımız çemberlerden. 27 inç çemberin lastik oturma çapı 630 mm' dir. Buna toplam 20 mm çember yanağını eklendiğinde çember dış çağının 650 mm olması gerekir. Bu durumda ölçtüğün çember 27 inç değil bildiğimiz 622 mm lik 28 inç diye anılan bir çember olmalı.
 
Fotodaki çember 27" abi. Çünkü nerden biliyorum, üstündeki lastik 27" lastiği (dikkatli bakınca "32-630" yazdığı görülüyor fotoda). Ve bu lastiği elimle geçiremeyip levye kullanmak zorunda kalmıştım. Fotodakinin çapı 640 mm geldi. Bendeki başka bir 27" çember ise 642 geldi. Ama 27" olarak geçen bir çemberin 650 mm gelebileceğini sanmıyorum. Lastik 642'lik çembere levyeyi baya zorlayarak geçiyor, 650'lik çembere geçmesi imkansız.

Velhasıl-ı kelam, 27" tekerler şişikken gerçekten de 27" geliyor, ama 28" tekerler 28" (71.1 cm) gelmiyor anormal geniş lastik kullanılmadıkça. Gizem devam ediyor :okyrm:
 
29 jantta 29 inc değil onda da 29 inç için epey yüksek bir lastik takmak gerekiyor. Zaten onunda çember boyu 28 inç ile aynı.
 
Fotodaki çember 27" abi. Çünkü nerden biliyorum, üstündeki lastik 27" lastiği (dikkatli bakınca "32-630" yazdığı görülüyor fotoda). Ve bu lastiği elimle geçiremeyip levye kullanmak zorunda kalmıştım. Fotodakinin çapı 640 mm geldi. Bendeki başka bir 27" çember ise 642 geldi. Ama 27" olarak geçen bir çemberin 650 mm gelebileceğini sanmıyorum. Lastik 642'lik çembere levyeyi baya zorlayarak geçiyor, 650'lik çembere geçmesi imkansız.

Velhasıl-ı kelam, 27" tekerler şişikken gerçekten de 27" geliyor, ama 28" tekerler 28" (71.1 cm) gelmiyor anormal geniş lastik kullanılmadıkça. Gizem devam ediyor :okyrm:
Sevgili Can, örülmüş bir jantın çapını doğrudan ve tam doğru olarak ölçmek imkansızdır. Çünkü göbeğin şişkinliği nedeniyle kullanılan metre veya masura ortada kavis yapacak ve ölçüm değeri örneğin 622 lik bir jantta yaklaşık 1 cm fark yaratacaktır.

IMG_20240207_143906.jpg

Örülmemiş jantta da muhtemel ovallik nedeniyle, metre merkezden geçmiş olsa da her noktada farklı değerler elde edilecektir. Burada dikkatli bir ortalama ile doğru sonuca ulaşılabilir ancak.
ertro2.jpg
Biliyorsun 28'lik jantlarda 622 olan ölçü aşağıdaki resimde BSD ile verilen uzaklıktır. Jantın üzerinde lastik varsa bunun ölçüm noktalarını belirleyip tam bir ölçüm yapmak yine imkansızdır. Ancak bunu jantın dış çapından içeri doğru 1 mm varsayımı yaparak telafi etmeye alışırsın bir şekilde.

ertro1.jpg
Lastikler janta kolay geçer veya zor geçer. Asıl gizem burada, yok efendim lastik hooklessmiş, jant hookedmuş, lastik tubeless veya tubeless ready imiş jant farklı imiş, vs. vs. izahlar var, ama yine de biz bazı lastikleri janta 1 dakikada takabilirken, bazılarını yarım saatte 2-3 kişi ittire kaktıra ancak takıyoruz. Bu dediğim lastik ve jantlar da iyi markalar hem de. İnternette 50 video da seyretsen sonuç değişmiyor Herkes icabında uzman videocu, ama sonuç yok.

Aşağıda verdiğim tablo nette her yerde bulduğumuz tablo. 27 inç oldumu BSD değeri 622 mm, 28 oldumu 630 mm. Bundan ötesi ölçümler doğru değil demektir.

ertro3.jpg

Bu arada mesleki bir deneyimimi kısaca anlatayım: Ben sistem yazılımcısıyım ve kodlamayı da kendim yaparım. Yazarsın sayfalarca, hadi bakalım çalıştırırsın yazılımı... hatalar dökülür. Düzeltirsin bir yerde bir mesaj, bilmemne girişinde bilmemne hatası var. Yazdıklarına bakarsın olamaz öyle birşey. Bu derleyici bozuk, bug var falan diye ortalıkta gezinirsin. Bir yandan da içinde hep bir kuşku, cümle alem kullanıyor da kimseden ses çıkmıyor, tek bende mi bu arıza falan dersin zor da olsa. Şansın varsa biraz sonra yoksa yatıp uyuyup kendine geldikten sonra "haaa, vay be dersin". Burada da benzer duyguları hep yaşarız. O ona uymaz, bu buna uymaz, ama o ona uyar...

Şimdi benim sana aktaracak bildiklerim bu kadar. Gizeminin çözümünü senden merakla bekliyorum:harika:
 
Son düzenleme:
Aşk olsun abi. Tabii ki tel üzerinden ölçmüyorum. Böyle ölçüyorum. Birbirinin 180 derece karşısına gelen tel deliklerine hizalayarak. Şerit metrenin doğrusallığı bozulmadığı için ölçümde bir hata olmuyor.

AAAAAAAA.jpg

Levyeyle geçirme konusundan neden bahsettim, bu çember 28" olsaydı, levyeye gerek olmadan geçerdi bu 27" lastik.
 
Jant stickerlarını hep 630mm luk daire üzerinde hazırlıyorum. Bire bir çember ile uyuşuyor.
 
screenshot_2024-01-17-18-33-16-828-edit_com-instagram-android-jpg.313873


1750 'ye alınır bence. Ama çok zaman verceksin adam etmek için. Üstündeki dişliler çıkartılıp kamalı aynakol ve single ruble ile nostaljik bir single yapılabilir. Bu iskelete koç dümen (dropbar) olmamış. Roadster gidon lazım. Alırsan ön tekeri çöpe atma alırım ben.
Hocam konumum itibarı ile maalesef almam mümkün değil. Burada bisiklet toparlamam imkansız. Ben belki bir fırsattır ve burada değerlendiren çıkabilir diye paylaştım. Ama güzel bilgileriniz için yine de teşekkürler.
 
img_20211112_160030-jpg.277085


Arkadaşlar bu Gimondi satılık ilanı vereceğim . Ne kadar eder ? Ya da restore etmek isteyen var mı ?
 
bir restorasyon videosu çekseniz bizler de afiyetle seyretsek?
Şimdiye kadar boya kazımaları kumlamacıda, boyayı da fırın boyacıda yaptırdım hep. Bundan sonra bütün aşamaları kendim yapacağım. Haliyle boyamada deneme yanılmalar yapıp ustalaşmam gerekiyor. Tabancanın tazzik ayarı, tinerin ne oranda konulacağı, boyanın ne sıcaklıkta yapıldığı, kururkenki ortam sıcaklığı, bunların hepsi boyanın ömrünü (metale ne kadar iyi yapıştığını) değiştiriyor. Geçen yaz apartman bahçesinde hava tabancasıyla boya denemeleri yaptım ama bu işte tam ustalaşmadan apartmandakilerle papaz oldum (balkonda otururken boya kokusu geliyormuş) ve engellediler orada boya yapmamı. Boya yapabilmek için bi yer arıyorum bu aralar. Bulunca paylaşıcam bütün aşamaları.
 
Eski bir Peugeot bisikletim var. (1985'de Ankara Ulus'da eşya satan bir esnaftan almıştım. O zamanlar Ankara'da belki de ciddiye alınacak iki-üç bisiklet mağazası/dükkanı vardı. Onlar da satış değil daha çok tamir yaparlardı. Nuri Kuş dönemi yani.) Bisikletin tek artısı kadrosunun çelik olması sanırım. Esneme hemen hiç yok. İrili ufaklı bazı değişiklikler yapmayı düşünüyorum. Bir tanesi ön çatalı Colnago Precisa ile değiştirmek. Açının (rake) sorun olacağını sanmıyorum. Precisa'da gizli açı var. Ama alın borusuna uyar mı bilmiyorum. Fikri veya tecrübesi olan var mı?
 
Son düzenleme:
Soruyu Ciclicorsa adlı işletmeye de sormuştum. Forumdan gelmeyen cevap onlardan geldi:

Regarding your request, I can confirm that since it is a 1'' fork, it should be perfect for the bike you sent me.

You will need it threaded, and I ask that if you proceed with the order, please indicate the height of your head tube so we can thread it accordingly.

Once delivered, you will likely need to cut it a few more millimeters to complete the assembly.

Yani "olur tabii çünkü sizinki de 1 inçlik bir çatal ama diş açılması lazım, alın borusunun yüksekliğini bize bildirin yapalım, ayrıca bir kaç mm fazlalığı kesmeniz gerekebilir" diyorlar. Aranızda precisa çatal sahibi olup satmak isteyen var mı?
 
Geri