Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Klasik bisiklet üzerine lakırdılar

Bende iki tane var ve ikiside 1"
1. Satilik olan Colnago C40 dan cikma ve C40 Art Decor dizayni olarak boyanmis. Bunu satabilirim size.
2. Komple Chrom ama malesef satilik degil, cünkü Colnago Master Olympic üzerinde takili.

C40 Art Decor
IMG_E2286.JPG
IMG_E2296.JPG
IMG_E2295.JPG
IMG_E2294.JPG

Chrom Precisa Master Olympic
DSC_0097.JPG
DSC_0098.JPG
DSC_0099.JPG
DSC_0101.JPG
 
Scudo
Tamamı krom arıyorum. Lakin göz ziyafeti için teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Tamamı krom arıyorum. Lakin göz ziyafeti için teşekkürler.
Tamam, ozaman size Krom olani satayim, durumu fotograflardan görüldügü gibi daha yeni durumunda. Ben digerinin boyasini söker altan Kromunu cikaririm. Sonucta boyayi sökünce altindan Krom ilk günkü cikacak, benim icin sorun degil.

Birde ic tarafini görmeniz icin ic tarafindan fotograf atayim.
DSC_0102.JPG
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Makul bir fiyat. 250 dolar gibi birşey. Ancak şimdilik dursun. Ben diş açma konusunun ayrıntılarını ciclicorsa'ya bir sorup bütçemi bir gözden geçireyim. Hala satıştaysa alırım.
Şimdiye kadar boya kazımaları kumlamacıda, boyayı da fırın boyacıda yaptırdım hep. Bundan sonra bütün aşamaları kendim yapacağım. Haliyle boyamada deneme yanılmalar yapıp ustalaşmam gerekiyor. Tabancanın tazzik ayarı, tinerin ne oranda konulacağı, boyanın ne sıcaklıkta yapıldığı, kururkenki ortam sıcaklığı, bunların hepsi boyanın ömrünü (metale ne kadar iyi yapıştığını) değiştiriyor. Geçen yaz apartman bahçesinde hava tabancasıyla boya denemeleri yaptım ama bu işte tam ustalaşmadan apartmandakilerle papaz oldum (balkonda otururken boya kokusu geliyormuş) ve engellediler orada boya yapmamı. Boya yapabilmek için bi yer arıyorum bu aralar. Bulunca paylaşıcam bütün aşamaları.

Öyle ayrıntılar var ki insan çekiniyor oto boyasıyla işe girişmeye. Bir CJ-5 jipim vardı. Mat siyaha boyatacaktım. Boyanın yapılacağı gün usta, "Gelip göreceksen traş losyonu sürmeden gel" dedi. Anlaşılan yüzünüze sürdüğünüz traş kolonyası taze boyayı uzak mesafeden bile bozabiliyormuş.
 
Son düzenleme:
@hakano Bahsi geçen Peugeot'nun bir fotoğrafını görebilir miyiz?
 

Dosyalar

  • peugeot1.jpg
    peugeot1.jpg
    93,7 KB · Okunma: 51
  • peugeot2.jpg
    peugeot2.jpg
    96,2 KB · Okunma: 47
  • peugeot3.jpg
    peugeot3.jpg
    78,1 KB · Okunma: 42
Son düzenleme:
  • Muhteşem
Tepkiler: Alazarhus
Soruyu Ciclicorsa adlı işletmeye de sormuştum. Forumdan gelmeyen cevap onlardan geldi:

Regarding your request, I can confirm that since it is a 1'' fork, it should be perfect for the bike you sent me.

You will need it threaded, and I ask that if you proceed with the order, please indicate the height of your head tube so we can thread it accordingly.

Once delivered, you will likely need to cut it a few more millimeters to complete the assembly.

Yani "olur tabii çünkü sizinki de 1 inçlik bir çatal ama diş açılması lazım, alın borusunun yüksekliğini bize bildirin yapalım, ayrıca bir kaç mm fazlalığı kesmeniz gerekebilir" diyorlar. Aranızda precisa çatal sahibi olup satmak isteyen var mı?

(link) Belki işinizi görebilir, ilan sahibi ile iletişime geçebilirsiniz kendisi eski bisikletlerle uğraşan meraklı birisidir.
 
Bu maşalar dışarıdan açılı/eğimli. Benim aradığım açısı/rake'i alın borusunun içinde kalan, görünen kısmı düz olan Precisa. Çok teşekkürler yine de.
Şimdi aliexpress'e baktım. Orada bol miktarda var. Lakin Çin malı ve maşa gibi kritik ve yapısal bir malzeme konusunda Çin teknolojisine ne kadar güvenilir emin değilim. Şu mesela: (link)
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: yavuzkosar
Makul bir fiyat. 250 dolar gibi birşey. Ancak şimdilik dursun. Ben diş açma konusunun ayrıntılarını ciclicorsa'ya bir sorup bütçemi bir gözden geçireyim. Hala satıştaysa alırım.

Bu masalarin fiyati malesef böyle ve benimki daha yeni gibi oldugu icin fiyatida cok iyi sayilir. Suan Ebay de birtane var 100€ diyor ama Kromu ölmüs durumda.

Dis acma ayrintilari diye bir sey yok, bildiginiz bir vidaya nasil dis aciliyorsa masa saftinada öyle aciliyor, tabiki buna 1" dis acma aleti lazim.
Yalniz daha elinizde masa olmadan dis acilmasi gerektigini ciclicorsa nerden bilmis? Mesela genelde misal veriyorum kadro 52 bedense ona göre 52 masa alinir ve dis acma olayi ortadan kalkar. Yada ucuz ama büyük beden kadrodan cikma masa buldunuz diyelim, onu ciclicorsanin dedigi gibi yapmali.
Yanlislikla kadronuzdan kücük beden masa alirsaniz iste o zaman is zorlasir.

Bana kadronuzun bedenini söylerseniz ben size bendeki masanin uyup uymadigini söylerim. Eger büyükse disi bende acarim, hic sorun degil benim icin. Gereken aletlerin hepsi bende mevcut.

1.JPG

Kirmizi daire icine aldigim alet dis acmak icin.
7.JPG
Tabii ki. En geç yarım saat içinde.
Bu bisiklete daha dogrusu kadroya Colnago Precisa masasi almaya eminmisiniz? Kadronuzun alinborusunun derecesini biliyormusunuz? O dereceyi ögrenmenizi tavsiye ederim ondan sonra Gabel Versatz ile Nachlauf dedikleri (Almancasi böyle, malesef türkcesini bilmiyorum) ögrenmeniz gerekiyor. Ben size fotograflardan gördügüm kadar diyebilirim, aradiginiz düz masa bu kadroya olmaz, tabiki takilir ama bisikletin geometrisi ve manevrasi bozulur ve lastiginiz kadroya cok yaklasir. Bence üzerindeki orjinal masayi hic cikarmayin ve bisikletin orjinalligi kalsin.

Belki gecen de bir araba sakasi yapayim dedim ve ciddige aldiniz beni de bir sey den anlamayan saf yerine koydunuz ama benim hayatimi klasiklere adamis birisiyim.

Yanlis anlamayin ben size sadece yardimci olmak istiyorum.
 
Murat Bey, şaşırdım doğrusu, sizi "bir şeyden anlamayan saf" biri gibi görmek ya da göstermek benim haddime değil. Nereden çıkardınız bunu? Eğer bu anlama gelecek bir şey söylediysem, hemen geri alıyorum. Lakin böyle bir niyetim olmadı. Kaldı ki yeni tanışıyoruz.
Bisiklete ve maşaya gelince, sizin kadar bildiğimi iddia edemem ama Precisa aslında "düz" bir maşa değildir. Alın borusunun içinde "rake" değeri vardır. Bu değerin rakamsal karşılığını araştıracağım. Ama haklı olabilirsiniz, Peugeot'ya uymayabilir. Bu arada atölyeniz gerçekten etkileyici. Şu linkte ilginç bilgiler var. düz maşa/eğimli maşa
 
Son düzenleme:
Bu Peugeot'nun yeşili @TeamO2.cc 'de vardı. Yol bisikleti değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: TeamO2.cc
Murat Bey, şaşırdım doğrusu, sizi "bir şeyden anlamayan saf" biri gibi görmek ya da göstermek benim haddime değil. Nereden çıkardınız bunu? Eğer bu anlama gelecek bir şey söylediysem, hemen geri alıyorum. Lakin böyle bir niyetim olmadı. Kaldı ki yeni tanışıyoruz.
Bisiklete ve maşaya gelince, sizin kadar bildiğimi iddia edemem ama Precisa aslında "düz" bir maşa değildir. Alın borusunun içinde "rake" değeri vardır. Bu değerin rakamsal karşılığını araştıracağım. Ama haklı olabilirsiniz, Peugeot'ya uymayabilir. Bu arada atölyeniz gerçekten etkileyici. Şu linkte ilginç bilgiler var. düz maşa/eğimli maşa
Bu Peugeot'nun yeşili @TeamO2.cc 'de vardı. Yol bisikleti değil.

Yol bisikletini (road bike) yarış bisikleti (racing bicycle/bike) anlamında kullanıyorsanız bugünün standartlarına göre doğru.
 
Yarış bisikleti anlamında demiyorum. Yol bisikleti de değil. Almanların randonneur, İngilizlerin roadster dediği iskelet tipi bu. Eskinin şehir bisikleti yani.
 
Murat Bey, şaşırdım doğrusu, sizi "bir şeyden anlamayan saf" biri gibi görmek ya da göstermek benim haddime değil. Nereden çıkardınız bunu? Eğer bu anlama gelecek bir şey söylediysem, hemen geri alıyorum. Lakin böyle bir niyetim olmadı. Kaldı ki yeni tanışıyoruz.
Bisiklete ve maşaya gelince, sizin kadar bildiğimi iddia edemem ama Precisa aslında "düz" bir maşa değildir. Alın borusunun içinde "rake" değeri vardır. Bu değerin rakamsal karşılığını araştıracağım. Ama haklı olabilirsiniz, Peugeot'ya uymayabilir. Bu arada atölyeniz gerçekten etkileyici. Şu linkte ilginç bilgiler var. düz maşa/eğimli maşa
Hakan Bey,

öncelikle sizen yanlis anlasma icin özür dilerim.

Gelelim Rake ölcümüne:
Rake ölcümü alinborusunun icinden gecen saftborusunun egimi degildir o egime bakarsaniz düz masalarin hepsinde o egim vardir. Rake ölcüsü Masanin dropoutu alin borusuna paralellik ölcüsüdür. ve yukarida yazdigim tükcesini bilmedigim Gabel versatz, Nachlauf dedikleri ölcüyü belriler.

Bu kadroya da dediginiz gibi bir masa takilirsa yine yukarida dedigim gibi geometrisi ve manevrasi bozulur. Okumam icin verdiginiz linkdeki 2009 konusunda yine arkadaslar benim dedigimi demisler. yani ben suan o konudaki yazanlardan bahst ediyorum.

Beni dinlerseniz böyle bir hata yapmayin, o bisikletin orjinalligini bozmayin.

Ben size koleksiyonumdan klasigin babasini göstereyim ve ona bile düz masa tak deseler üstüne para verseler yinede takmam.
Colnago Arabesque
20190615_220300.jpg
 
Teşekkürler Murat Bey. Aslında ben o değişimi daha çok estetik amaçlı olarak düşünmüştüm. Bisikleti de bağlı olduğu trainer'dan sökmeye pek niyetim yoktu. Lakin değiştirseydim yolda da denerdim. Bunca belirsizlıik arasında artık o tür bir deneme riskli olur. Bilgiler için tekrar teşekkürler.
Bu arada belirttiğiniz Almanca terimleri biraz araştırdım. Gabelversatz ofset diye tercüme edlmiş (Almanca'da çatal avansı, çatal ofseti, gerileme veya çatal ön bükümü olarak da adlandırılırmış) ve tekerlek aksının, direksiyon borusundan (direksiyon ekseninden) geçen hayali doğruya dik olan mesafesini tanımlarmış. Yani: Ofset, tekerlek aksının direksiyon ekseninden ne kadar kaydırıldığını belirtirmiş.
Yarış bisikleti anlamında demiyorum. Yol bisikleti de değil. Almanların randonneur, İngilizlerin roadster dediği iskelet tipi bu. Eskinin şehir bisikleti yani.
Tam bu konuyla alakalı değil ama şu başlığa bir göz atın: Yaris Bisikleti
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Murat Cömez
Queen's Garage resmi olarak ilk mahsulünü verdi :ssrtcbya:
 
  • Muhteşem
Tepkiler: PuncherZ
Motor kulübü ile tanıştığım bir abimin bisikleti. Kaç model bilmiyorum ama kendisine o dönem yurt dışından getirilmiş. Kendisi bir dönem kullanmış olsa da yaklaşık 5-6 yıldır duvarında asılı duruyor. Tabi motor dışında aktif olarak bisiklet de kullanıyor.
IMG_20240702_134804.jpgIMG_20240702_134810.jpgIMG_20240702_134814.jpgIMG_20240702_134840.jpgIMG_20240702_134827.jpgIMG_20240702_134832.jpg
 
Geri