Scudo Sports

Klasik bisiklet üzerine lakırdılar

"ben mal satmak isterim ama uymaz da hadi uydursan bile bu catal bu frene dayanamaz kirilir ve tepetaklak dusersin, catali yenileyim dersen egimi acisi uymaz teker geriye gelir(gunumuz catallari duz, eski catallar ileri egimli) boyun uzunlugu uymaz.ya boyle bin ya duvara as"
İşi bilen biri değilmiş. Sen bu 27" kadroya 28" alüminyum jant takmak istemişsin sanırım. çözümü vardı. Öne 28" maşa takılacaktı. Arkadaki fren köprüsü de kesilip 1 cm aşağı kaynaklanacaktı.
 
Scudo
.
 
Son düzenleme:
12 t dişliden daha küçük var mıdır piyasada?
Screenshot_20240822_230846_com.alibaba.aliexpresshd.jpg
 
Evet, saplamayı sabitlemeyi ve frenin oynamasını kestik. Sağolsun @Can Çelik ile telefonda tarifle hallettik. Ama şimdi daha büyük bir sorun çıktı. Arka teker fren için çok ruble dışındaki tarafta kalıyor. Tekeri sağa almam gerekiyor. Bitmedi çile 😭
Muhtemelen yaza bitmiş olur bu bisiklet. Parça desteği yapan @Hakan Vidilli ve @Murat Cömez Ve teknik destek sağlayan başta @Can Çelik olmak üzere diğer forum üyelerine karşı mahçup hissediyorum. En çok da kendi kafamın bir köşesinde sürekli kalıyor. Bitse bir rahatlayacağım.
Herkese merhaba. 2022 yılında bu foruma üye olmamı sağlayan Fischer marka bisikleti belki hatırlayanınız vardır. 2023 yılında komple parçalayıp yenileme işlemine girişmiştim. Fren sistemi ve tekerler nedeniyle proje yarım kalmıştı. Bu sene başında muhtemelen yaza biter bu bisiklet demiştim ama hem diğer bisikletlerde çıkan problemler hem de ailevi nedenlerden pek vakit ayıramadığımdan bisiklet anca bitti arkadaşlar 😅 Neyse ki bitti.

Arka tekerdeki ortalama sorununu sene başında Bursa'daki Esat ustaya tekrar jantı akortlatarak çözmüştüm. Fren kısmını ise kendi başıma becerememiştim. Yurtdışından bisiklet mekaniği ile uğraşan bir arkadaş ve eşi evimize misafir oldular bu hafta. Aşağıdaki fotoda bisikleti tutan arkadaş Theo. Sağ olsun benim beceremediğim fren kısmını toplamayı kendi halletti. Ön ve arka fren parçalarını doğru sırada takarak kalibrasyonlarını yaptı. Anlayamadığım nokta şu oldu. Frenlerin sabit durması gerektiğini düşünüyordum. Fakat sabit durmaları yanlış dedi bana. Koldan frenleme yaptığımızda arkadaki fren kollarının jantı ortalayabilmesi için kolların hareketli olması gerek dedi. Başta garip geldi ama arkadaş bisikleti topladı. Hatta bisiklet ile benden önce bir Bursa turu attı ben evde yokken 😅 Frenler gerçekten kusursuz çalışıyor.

Kadro borusundan kullanılan indexsiz vites kolları gerçekten ilginç geldi. Yani artı ve eksileri var tabii. Ama vites ayarı çok daha basit neredeyse yok gibi. Bozulma ihtimali çok zayıf. Tek dezavantajı gördüğüm kadarıyla uygun vites hizasına getirmek şak diye tek hareketle olmak yerine biraz vakit alıyor. Theo buna alışınca çok daha hızlı vites geçişi yapabileceğimi söyledi.

Sonuç olarak benim montajında zorlandığım frenlerde bana yardım ettiği ve bisikleti yürür hale getirdiği için önce Theo'ya sonra da diğer tüm yardımlarınız için forumdaki daha önceden teşekkür ettiğim herkese tekrar teşekkür ediyorum. Bir bisiklet daha hayata geri döndü. Benim de kafamdaki bir sorumluluk eksilmiş oldu.

Bu akşamki bisiklet turuna evdeki tüm bisikletler ile birlikte katılıyoruz. Orada daha detaylı bir foto çekip sizinle paylaşırım. Daha sürme şansım olmadı. Akşam bu bisikleti Theo sürecek fakat ben de denemeyi düşünüyorum. Sürüş hissini de burada anlatırım.

WhatsApp Image 2024-12-18 at 08.36.46.jpeg
 
Evet turdan döndükten hemen sonra düşüncelerimi aktarabilirim. Tur boyunca bisikleti arkadaşım kullandı. Güncel bisikletime çok rahat ayak uydurabildi. Tırmanış, iniş ve düz yolda ayrı ayrı gözlemleme şansım oldu. Islak yerlere rağmen jant fren olması da pek etkilemiyor gibiydi. Gayet akıcı.

Mola yerinde bisikleti denemek istedim. Fakat arkadaşım tüm tur boyunca o kadar kolay sürmesine rağmen ben üzerine binince direkt düşecek gibi oldum. Arkadaş daha fit bir durumda ama sadece kilo değil sanırım beden olarak da bisiklet bana uygun gelmedi. Gidon aşırı alçak, sele de çok alçak geldi. Hatta ben bindiğim gibi sele öne doğru hafif eğildi tamam dedim in oğlum 😀

Bir iki tur yapıp dropbarı da denerim diyordum ama 10 mt gidemiyorum. Sanırım satıp bir başkasına bu keyfi devretmem gerekecek.

20241218_221658.jpg20241218_221628.jpg
 
Drop bar abomination, ancak düşük hızlar ve gereksiz agresif pöstürde kullanıma gidiyor. Gerçi çok yavaş hızlarda gidonun ortasından tutularak kullanılabilir ama 30 kph yapsanız stabilizasyon hiç bir şekilde düz gidon gibi olmayacaktır.
 
Drop bar abomination, ancak düşük hızlar ve gereksiz agresif pöstürde kullanıma gidiyor. Gerçi çok yavaş hızlarda gidonun ortasından tutularak kullanılabilir ama 30 kph yapsanız stabilizasyon hiç bir şekilde düz gidon gibi olmayacaktır.
Sizin demenize göre Tour de France yariscilari güvenlikleri icin düz gidon kullanmali. Adamlar 70-80 km/h hizlara cikiyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Adı Bende Saklı
Sizin demenize göre Tour de France yariscilari güvenlikleri icin düz gidon kullanmali. Adamlar 70-80 km/h hizlara cikiyorlar.

Yani kime göre neye göre. Drop bar'lı bisiklet düz gidon gibi kullanılmıyor, daha fazla akrobatik manevra gerektiriyor. Relax bir sistem degil, maksimal hız yapılır yokuş aşagı 70 kph, bende yaparım 60 kph yokuş aşagı MTB verseniz. Gelelim frenlerin nasıl patinaj yapacagına ardından... :D
 
Yani kime göre neye göre. Drop bar'lı bisiklet düz gidon gibi kullanılmıyor, daha fazla akrobatik manevra gerektiriyor. Relax bir sistem degil, maksimal hız yapılır yokuş aşagı 70 kph, bende yaparım 60 kph yokuş aşagı MTB verseniz. Gelelim frenlerin nasıl patinaj yapacagına ardından... :D
Tamam ozaman, gelelim frenlerin patinajına. Nasıl yapacak? Merakla bekliyorum.
 
Yani lol MTB'nin o hıza çıkması zaten güçten öte biraz mantık dışı, gene kime göre neye göre tabiki.

Elektrikli bisikletleri katmıyoruz dogal olarak galiba, abomination olarak geçiyor benim kitapta biraz Lapierre'ini alıyorsunuz $3000 verip 15 kilo alet.

Bisiklet dediginiz aşırı hafif olmalı bakınız Amira 6.5 kg bayan bisikleti.
 
Yani lol MTB'nin o hıza çıkması zaten güçten öte biraz mantık dışı, gene kime göre neye göre tabiki.

Elektrikli bisikletleri katmıyoruz dogal olarak galiba, abomination olarak geçiyor benim kitapta biraz Lapierre'ini alıyorsunuz $3000 verip 15 kilo alet.

Bisiklet dediginiz aşırı hafif olmalı bakınız Amira 6.5 kg bayan bisikleti.
Fren patinajini anlatmadan baska bir merak edici söz söylemissiniz yine. Simdi Patinaj isini anlatirsaniz sevinirim arti hafif bisiklet nasil oluyor? Iyi bir MTB 10kg - 12kg civari ve iyi bir yol 8kg -9kg civari olur. Buda bizler icin asiri hafif demektir.
Gercekten sizden ögrenecegimiz cok sey var gibi. Lutfen bilgilerinizi paylasmaya devam edin.
 
Fren patinajini anlatmadan baska bir merak edici söz söylemissiniz yine. Simdi Patinaj isini anlatirsaniz sevinirim arti hafif bisiklet nasil oluyor? Iyi bir MTB 10kg - 12kg civari ve iyi bir yol 8kg -9kg civari olur. Buda bizler icin asiri hafif demektir.
Gercekten sizden ögrenecegimiz cok sey var gibi. Lutfen bilgilerinizi paylasmaya devam edin.

Dogal olarak kerizce viraj alırken frene abanılırsa patinaj oluyor tabiki. Bisiklet ile 70-80 kph yapmak akıl karı pek degil. Elektrikliler yapıyor ama saçma sapan iş yani.

Bu arada gayet hoş 8 kiloluk MTB'ler mevcut. Bakınız 2012 bandındaki modeller.
 
Dogal olarak kerizce viraj alırken frene abanılırsa patinaj oluyor tabiki. Bisiklet ile 70-80 kph yapmak akıl karı pek degil. Elektrikliler yapıyor ama saçma sapan iş yani.

Bu arada gayet hoş 8 kiloluk MTB'ler mevcut. Bakınız 2012 bandındaki modeller.
Allahtan virajlarda frene abanmiyorum, sükür bu durumda da keriz olmuyorum. Eletrikli bisikletlerin motoru ile oynanmadigi veya chip takilmadigi süre benim bildigim 26km/h hizi gecmiyor. Hocam yanlis biliyorsam bizleri bilgilendir.

8kg MTB demissiniz, bunlar hangileri veya nasil 8kg ye MTB'ler indirilir. Bne veya arkadaslar da belki indirmek ister. Yardimci olurmusunuz abomination Abi, sey pardon Turgay hocam olacakti.
 
Eski Lapierre'ler o kadar idi. Birbirimizi incitmeye gerek yok, Bakınız Pro Race serisinin 26'lık üst modelleri 600 gibi. Güzel bir sele borusu, sele ve pedal seti ile 8 kg'ye rahat dayanılır o tarz bir bisiklet.

Elelktrik motoruna göre degişir, Alman malı abominasyon yol bisikletlerinin son vitesinde limitör yok, fixed gear gibi, tabiri caiz ise anasının dibine kadar hız yapabiliyorlar dümdüz yolda bile 80 kph gibi. Agır, hantal ve çöp aletler orası ayrı.

Elektrikli bisikletlerden nefret ediyorum genel olarak, aradıgım gibi bi könfigürasyon 4000 pound İngiltere'de. Raleigh civarları yapıyorlar, Full chromajlı gri kadro, boyası öyle. Enteresan aletler markanın adı aklımda degil şu an ama vahşet bisikletler... aynı zamnda hafiftirde Haibike gibi daha abominasyon makinalardan...
 
Eski Lapierre'ler o kadar idi. Birbirimizi incitmeye gerek yok, Bakınız Pro Race serisinin 26'lık üst modelleri 600 gibi. Güzel bir sele borusu, sele ve pedal seti ile 8 kg'ye rahat dayanılır o tarz bir bisiklet.

Elelktrik motoruna göre degişir, Alman malı abominasyon yol bisikletlerinin son vitesinde limitör yok, fixed gear gibi, tabiri caiz ise anasının dibine kadar hız yapabiliyorlar dümdüz yolda bile 80 kph gibi. Agır, hantal ve çöp aletler orası ayrı.

Elektrikli bisikletlerden nefret ediyorum genel olarak, aradıgım gibi bi könfigürasyon 4000 pound İngiltere'de. Raleigh civarları yapıyorlar, Full chromajlı gri kadro, boyası öyle. Enteresan aletler markanın adı aklımda degil şu an ama vahşet bisikletler... aynı zamnda hafiftirde Haibike gibi daha abominasyon makinalardan...
Kusura bakmada, ahlam kesmeye çalıştığın kişinin hobi garajı linkte. Bisklletler hakkındaki bilgisini yazmaya gerek bile yok. Buradaki bazı kişileri facebook ergenlerinden sandınız sanırım 😀

Garaj ve dizaynı...
 
Geri