Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Klasik bisiklet üzerine lakırdılar

Scudo
@mehmetsunu İkisi çok ayrık şeyler değiller aslında. İlk karbon örneklerden biri olmasından dolayı koleksiyon değeri var :) Ayrıca "Colnago"nun marka imajı da var.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu
@Murat Cömez abi öldürdün bizi, bir colnagoyu yakından bile göremedim daha, bırak sahip olmayı :)))
Ozaman ben sana bir daha tane atayim, en azindan benim restorasyonlarimi görmüs olursun. Allahim insallah sana en kisa zamanda colnagonun en iyisini nasip eder. Hatta daha iyilerini nasip etsin.

$_57(1).JPG41641370_2279309002098246_2941440118243721216_n.jpg2 (1).JPG

Murat karbon bu colnagoların neden yüksek fiyata satıldığının bir açıklaması var mı. İlk karbon örnekler olmasından mı yoksa koleksiyonluk bir parca olduğu için mi.
Mehmet Colnagonun tabiki bir koleksiyonluk degeri var ve ayrica bir gecmisi, hikayesi var. Colnago mesela Eddy Merckx gibi yariscilara yaris icin bisiklet üretmis bir marka. Bundan dolayida hepsi degil ama %95'i klassik kadrolarini degerli yapiyor.

Mesela 1974de Eddy Merckx Molteni Colnago üretimi Super 1974 modeli
eddy_merckx_molteni_colnago_1974.jpg
speed_014.jpg
 
@Murat Cömez Şimdiye kadar eline geçen en hafif çelik kadro neydi abi?
 
@Murat Cömez Şimdiye kadar eline geçen en hafif çelik kadro neydi abi?
Can en hafifi bu ama simdi kac kg oldugunu sorma. Eski Laptopumun icinde kaldi bütün bisikletlerime ait resimler ve bilgiler ve artik calismiyor. 1-2 haftaya kadar icindeki bilgiler alinacak ozaman yazarim.

20190615_220300.jpg20190615_220452.jpg
 
sahibinden.com'da gördüm bu modeli. Kadro yapısı ilginç geldi. Bilgi sahibi kimse var mı nedir bu kadronun özelliği?

untitled-1-jpg.43062


43062 dosyayı görüntüle
Çelikte aero dönem başlangıcı.... Böyle bir şeye sahip olmak klasik koleksiyonerliğinin nirvanasıdır heralde.
 
@Mmertg Efsane kadrolardan. Ama gidon kadroya kıyasla büyük sanki.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mmertg
Ben de böyle klasik bir bisiklet toplamak istiyorum ama sanırım güzel bir bütçe istiyor. İyi sürüşler dilerim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mmertg
Ben de böyle klasik bir bisiklet toplamak istiyorum ama sanırım güzel bir bütçe istiyor. İyi sürüşler dilerim :)
Insallah toplarsiniz, bütce zorlamayacak sekilde toplamak isterseniz aydan aya bir iki parca alarak da toplanir. Bu tür klasik bisikleti toplamak zaman, sabir ve aylar ister, bugünden yarina toplanmaz. Tabiki orjinal parcalari ile orjinal bir sey toplamak isterseniz aksi taktirde delme takma merdiven alti hurdacidan bir sey olacaksa 1-2 günde toplanir.
 
@newbierider Tam tersi, en ucuz toplama çelik yol bisikleti ile oluyor. Tabi üst seviye borulu, hafif çelik kadro bulmak pahalı, o başka. Bugün bu kadroyu 300 tl'ye aldım mesela. Bu yaza hazırlayacağım.
Coronado diye bi marka, İsviçre markasıymış. 80'lerin başından. @Murat Cömez
DSCN4847.JPG
DSCN4846.JPG
 
@newbierider Tam tersi, en ucuz toplama çelik yol bisikleti ile oluyor. Tabi üst seviye borulu, hafif çelik kadro bulmak pahalı, o başka. Bugün bu kadroyu 300 tl'ye aldım mesela. Bu yaza hazırlayacağım.
Coronado diye bi marka, İsviçre markasıymış. 80'lerin başından. @Murat Cömez
264349 dosyayı görüntüle
264350 dosyayı görüntüle
Evet Can kadro büyük ihtimal 70li veya 80li yillarin basi olmasi lazim, bu kadrolarda pek belli olmuyor hangi seneye ait oldugu. Coronado Isvicre markasi bu kesin. Bu marka hakkinda pek bilgim yok yalniz eski bisikletleri Micros gibi yerlerde satiliyormus ve üreten firma kapanmis, yeni sahipleri ise yine coronado markasi altinda kisiye özel olarak üretim yapiyor vecelik kadrolari Italyada üretiliyor ve isvicrede boyaniyor. Genellikle sehirbisikletleri üretiyorlar, senin kadro ise melez yani dropbarli sehir ve tur bisikleti karisimi.
Bildigim yani daha dogrusu kendi sitelerinden aldigim bilgiler bunlar.
 
Konu hakkında; "Ah insanoğlu! çok garip bir varlıksın." demek geldi içimden... :hımm:
 
Bisiklet tarihinin ilk zincir aktarıcısı : Cambio Corsa

wcU82.png


Bay Campagnolo'nun QR'ı icadından bir sonraki basamak. Dişli değiştirmek için bisikletten inip zinciri elle atlatma dönemini bitiren, tarihin ilk zincir aktarıcısı.

İki koldan oluşuyor. Üstteki QR mandalını açıyor. Bu açıldıktan sonra, alt kol ile zincir attırılıyor, bunu yaparken teker mili öne veya arkaya bir miktar kayıyor. Sonra üst kol kapatılarak mil tekrar sabitleniyor. Modern aktarıcılarda olduğu gibi, bu aktarıcıda da, zincir yön olarak, aktarıcıdan dişliye doğru hareket etmeli. Peki bu tasarımda bunu nasıl sağlıyorlardı? Evet, geriye pedallayarak! Gino Bartali'nin vites değişirken çekilmiş bir fotoğrafı :
OvqzOuftR5Eo8FxGbry6fv21ViRcUKb5Gu-C5iY-K5iSS-fsVJ63XfYAYeCvMft1SKq9U44Hlj8CJdevgJqO7feSJRVgWd4xdlTENwvbrvryLTPV-U5_8NEr_RIgaQB7gEoXuTSiRfvSV4ScLad0Jr6BIgkioOsYcVqftd2XoZHeoh0EzCI


Sonraki zamanlarda tel ile yönetme sayesinde aktarıcı ruble öncesine alınmış ve gerdirici eklenmiş, böylece teker mili gevşetme ve geri pedallama zorunluluğu ortadan kaldırılmış :
07360cfdb4b2595fb5b6a0d4a6793f6f.jpg
 
selamlar.
pazar günü izmirdeki kilerimizden 1984 de aldığımız 10vites 27" Kynast ve 1982 de aldığımız 5vites 24" rekord diye markaları olan alaman bisikletlerini çıkarıp bodruma eve getirdim.
niyetim önce 27" olanı binilebilir hale getirmek. Temizleyince pek çürük çarık olmadığı için boya bile yapmayıp, mümkün mertebe her şeyi orijinal bırakmak. (manevi değeri yüksek, neticede abimle sıralı olarak tüm çocukluğumuzu bunların üzerinde geçirdik) Gidonun üzerindeki kaplamayı filan aynı bırakıcam mesela.
kırmızının çamurluklarını kullanırken sökmüşüm ama pırıl pırıl yaparsam belki takarım diye üzerine koyuverdim.

Ancak kırmızının dinamo ve krom nostaljik görünümlü farını kilerden bulamadım. kıymet bilmemişiz ve kaybetmişiz herhalde.
Bi sebepten de frenlerini sökmüşüz. ama ne yaptık niye söktük başkasına mı lazım oldu bilemedim.

sonuç olarak ilk günlük temizlik sonrası biraz bir şeye benzedi. vitesi giderken kendiliğinden değişiyor :) otomatik vites
biraz da jantlar 8 çiziyor gibi.
zaten izmirde annemlerin mahallede yedek parçacı vardı (tamirci değil de sadece satış yapıyor) oradan ikisine de iç dış lastık almıştım.
bu çaplarda lastik için tek alternatiflerimin aynısı takmak olduğunu söyledi adam. öyle daha kalın daha ince vs. olmaz dedi.

frenler için de işin zor buna uygun bulmak zor artık filan dedi. acaba 24" olanınkiler buna denk gelir mi diye deneyeceğim.

Şimdilik 1 günlük temizlik ve lastik değişiminden sonraki halini ekleyeceğim. fikir ve önerilerinize açığım.
bisiklet konusunda burada kimseyle boy ölçüşemem ama bakım onarım işleri yaptığım için elim alet tutar. atölye alet edevat da var elimin altında.
24" olan biraz daha paslı. bu bitince belki ona boya filan gerekecek, kırmızı olan kadar aslında sadık kalma takıntım olamayabilir.

20210627_121136.jpg20210627_140057.jpg20210629_121745.jpg20210629_121749.jpg20210629_121808.jpg20210629_122758.jpg20210629_173635.jpgtecrübelerinizden faydalanmak isterim.
 
Geri