Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Klasik bisiklet üzerine lakırdılar

@erhangibiri hocam kırmızının rengi fena durmuyor. Fakat elinizden geliyorsa genel bir bakım yaparak sabır ve emekle ikisini de yola çıkarabilirsiniz.Boya ve pas işlemlerini göz ardı etmeyin derim. Parça bulunuyor ama zaman alabiliyor.
Bugüne kadar izlediğim tüm restorasyon videolarında ve yazılarında tüm parçaların sökülüp temizlendiğine şahit oldum. Harika iki bisikleti yeniden yollara döndürmek kadar güzel bir çalışma olamaz.
Bu başlıkta ve forum da örnekleri çok . Heyecanla takipte olacağım.
 
Scudo
Üst ve alt boruda önden çarpmalarda oluşan tip bükülme mevcut. Ama maşada bir eğrilik olmaması ilginç... Kırmızı çemberle gösterdiğim yerler :
20210627_140057.jpg

Uzun süreli kullanımdan göbeklerde boşluk vardır mutlaka. Gresleri de kurumuştur. Pedallar, teker göbekleri ve orta göbek açılıp temizlenip tekrar greslense fena olmaz.

- Pedalı açarken/toplarken pipo anahtar veya lokmaya ihtiyacınız olacak. Kontra somunlar arasındaki içi dilli pul çok önemli. O olmadan kontra somunları birbirine doğru sıkamazsınız.
- Orta göbek bilya ve çanaklarını kullanmaya devam edecekseniz aynakol kamalarını sökerken dikkatli olmanız gerekiyor. Varsa seyyar bir mengene ile bilyalara ve çanaklara hiç zarar vermeden çıkartabilirsiniz. Mengene yoksa, bisikleti bir çelik boru veya kamayı alacak delik açılmış bir ağacın üstüne koyup, çekiçle çıkartırsınız.
- Kamaları çıkardıktan sonra ilk başta sol çanağın üstündeki kontra somunu çıkartın. Sonra çanağı çıkartın. Çanağın dişli kısmının çapını ölçün, 34.5-35mm arası geliyorsa BSA göbektir. Yani sağ çanak saat yönünde çevrilerek açılır. 35.5-36mm geliyorsa italyan göbektir, sağ taraf saatin tersi yönünde açılır. BSA ise sağ çanağı çıkartmak zorlayacaktır. İlk başta kurbağacık ile oluklardan tutarak deneyin. Olmuyorsa çanağın karşılıklı 2 tarafına spiralle çentik yaparak keski gibi bir cismi dayayarak çekiçle vurarak açabilirsiniz. Kamalı aynakolun montaj titizliğiyle uğraşmak istemezseniz, göbeği sökmüşken kare mil veya rulmanlı göbeğe geçebilirsiniz.
 
Son düzenleme:
evet o eğrilikleri ben de gördüm. bir çok kez düşmüşümdür. bunlarla bmxlerin peşinden dağ bayır gidip her hafta akorda götürürdüm.
ama eğriliği o zaman görmemişim.
çok teşekkürler. fikirlerinize ihtiyacım olacak...
 
@erhangibiri Kamaları mengene ile çıkarma şu şekilde :
 
  • Beğen
Tepkiler: velespit7
@can_celik çok teşekkür ederim. şimdilik kalkışamadım o tarafına. işin aslı hiç boşluk oluşmamış, herhangi bir ses de gelmeyince başıma iş almayayım demiştim.
Tekrar dikkatle bakacağım video sayesinde, belki yapabilirim.
Frenleri 24" sarı olandan alıp temizleyip parlatıp taktım. jantlar akort istiyor ama binilebilir oldu :)
Vites için de bir usta eli lazım herhalde. giderken büyütüyor vitesi kendiliğinden.
Bir de bu arada eski koltuklar taş gibiymiş, nasıl biniyormuşuz hayret. Ya da şimdikinin yarısı kilodaydım, ondan öyle geliyor belki :)

20210630_130648.jpg20210630_130701.jpg
 
@erhangibiri Kauçuk seleyse normal, zamanla sertleşiyorlar. Akortu düzeltmesi kolay olmayabilir. Nipeller kolay dönmeyecektir ve anahtarla çevirmeye çalışırken yalama olma ihtimalleri yüksek. Lastikleri çıkartıp çemberin içinden tornavida ile çevirerek yapılabiliyorsa öyle tercih edin bence.
 
Benimle yaşıt bir otomobil olma hayalim vardı. Şimdilik uzak bir hayal ama 84 üretimi reynolds kadro bir bisiklet ile hayalime yaklaşıyorum. Kafama takılan bir konu var sizlerin fikirlerini almak isterim. Mavic marka tubular jant çemberlerim var yine aynı döneme ait. Ancak hem daha önce tubular lastik kullanmadığım, hem de piyasada çok fazla seçenek olmadığı için yeni jant mı alsam diyorum. Yeni jant derseniz marka model önerilerine açığım. Yok tubularları kullan derseniz lastik marka model önerilerine açığım. Şimdiden teşekkürler...
 
Benimle yaşıt bir otomobil olma hayalim vardı. Şimdilik uzak bir hayal ama 84 üretimi reynolds kadro bir bisiklet ile hayalime yaklaşıyorum. Kafama takılan bir konu var sizlerin fikirlerini almak isterim. Mavic marka tubular jant çemberlerim var yine aynı döneme ait. Ancak hem daha önce tubular lastik kullanmadığım, hem de piyasada çok fazla seçenek olmadığı için yeni jant mı alsam diyorum. Yeni jant derseniz marka model önerilerine açığım. Yok tubularları kullan derseniz lastik marka model önerilerine açığım. Şimdiden teşekkürler...
Tubular yada Clincher karari tamamen size özel birsey, kimi tubulari sever kimisi Clincheri yani bunu kendiniz tercübe ederk kara vermeniz gerekiyor. Türkiye sartlarina göre Clincher daha iyidir, lastigi ucuz ve ve kolay bulunur, Yolda patlasa degismesi kolay olur vs. vs. ama bisikletin daha rahat akisi olmasi icin, daha hafif olmasi icin vs. tubularin üzerine yoktur. Tubular lasti alacaksaniz 84 model bisiklete uyacak ve kalite arti F/P olarak Tufo 33S yada Vitoria Rally tavsiye ederim. Bisikletten hic bir bilgi vermediginiz icin tabiki bunlari bisikletinizin yol bisikleti oldugunu varsayarak tavsiye ediyorum.
 
@erasdeman Yarış koşmuyorsanız, bisikletinizin potansiyelini maksimuma dayamak gibi düşünceleriniz yoksa, tubular pahalıya patlar.

@Murat Cömez Klasik bisikletinin görünümüne uygun olacak şekilde tek kat alu jant kullanırsa, (çift kat jant + tubular) kadar hafif olur sanki?
 
Tubular yada Clincher karari tamamen size özel birsey, kimi tubulari sever kimisi Clincheri yani bunu kendiniz tercübe ederk kara vermeniz gerekiyor. Türkiye sartlarina göre Clincher daha iyidir, lastigi ucuz ve ve kolay bulunur, Yolda patlasa degismesi kolay olur vs. vs. ama bisikletin daha rahat akisi olmasi icin, daha hafif olmasi icin vs. tubularin üzerine yoktur. Tubular lasti alacaksaniz 84 model bisiklete uyacak ve kalite arti F/P olarak Tufo 33S yada Vitoria Rally tavsiye ederim. Bisikletten hic bir bilgi vermediginiz icin tabiki bunlari bisikletinizin yol bisikleti oldugunu varsayarak tavsiye ediyorum.
İlginiz için teşekkürler. Evet 84 model Raleigh yol bisikleti yazmayı unutmuşum. Bende elimdeki Mavic jantları değerlendirmek adına tubulara yöneldim ve sizin de söylediğiniz vitoria rally lastiklerini begendim. Ama bulmak sıkıntı, şu an elimde tek lastik var sarı yanaklı modelden. Açıkçası bu kadar zor bulunacağını tahmin etmemiştim. Tubular için genel görüş kolay patlamaz ama patlarsa değişimi ve tamiri zor şeklinde sanırım. İkinci lastiği de bulabilirsem elimdekileri denemek daha mantıklı olacak gibi şimdilik. Baktık patlakla başa çıkamıyoruz o zaman clinchere dönerim.
@erasdeman Yarış koşmuyorsanız, bisikletinizin potansiyelini maksimuma dayamak gibi düşünceleriniz yoksa, tubular pahalıya patlar.

@Murat Cömez Klasik bisikletinin görünümüne uygun olacak şekilde tek kat alu jant kullanırsa, (çift kat jant + tubular) kadar hafif olur sanki?
performans ve yarış düşüncem yok. Tur ve katlanır bisiklet sahibiyim. Bu biraz daha sosyal geziler keyif turları için topladığım bir bisiklet olacak inşallah. Ama yukarıda da dediğim gibi elimdeki Mavic jantları ve tek lastiği denemek daha mantıklı gibi geldi ikinci teki de bulabilirsem. Cevaplar için teşekkürler.
 
@Murat Cömez Klasik bisikletinin görünümüne uygun olacak şekilde tek kat alu jant kullanırsa, (çift kat jant + tubular) kadar hafif olur sanki?
Can tabiki tek kat Jant seti ile de hafiflik elde edebilir ama ince detaylara girince daha derinlere dala biliriz. :)

İlginiz için teşekkürler. Evet 84 model Raleigh yol bisikleti yazmayı unutmuşum. Bende elimdeki Mavic jantları değerlendirmek adına tubulara yöneldim ve sizin de söylediğiniz vitoria rally lastiklerini begendim. Ama bulmak sıkıntı, şu an elimde tek lastik var sarı yanaklı modelden. Açıkçası bu kadar zor bulunacağını tahmin etmemiştim. Tubular için genel görüş kolay patlamaz ama patlarsa değişimi ve tamiri zor şeklinde sanırım. İkinci lastiği de bulabilirsem elimdekileri denemek daha mantıklı olacak gibi şimdilik. Baktık patlakla başa çıkamıyoruz o zaman clinchere dönerim.
Insallah aradiginiz ikinci lastigi bulursunuz, bulunca lastigi özel yapistiricisi ile janta yapistirmayi unutmayin aksi taktirde yolda giderken lastik jantan cikar ve tehlike yarata bilir. Vintagelerde tubularin jantdan cikma huyu vardir.:D
 
  • Beğen
Tepkiler: velespit7
Can tabiki tek kat Jant seti ile de hafiflik elde edebilir ama ince detaylara girince daha derinlere dala biliriz. :)


Insallah aradiginiz ikinci lastigi bulursunuz, bulunca lastigi özel yapistiricisi ile janta yapistirmayi unutmayin aksi taktirde yolda giderken lastik jantan cikar ve tehlike yarata bilir. Vintagelerde tubularin jantdan cikma huyu vardir.:D
Hocam öyle bir şey söyledin ki şimdi yani.... ben en iyisi klasik görünümlü clincheri bakayım...
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir İLBAY
@erhangibiri Kauçuk seleyse normal, zamanla sertleşiyorlar. Akortu düzeltmesi kolay olmayabilir. Nipeller kolay dönmeyecektir ve anahtarla çevirmeye çalışırken yalama olma ihtimalleri yüksek. Lastikleri çıkartıp çemberin içinden tornavida ile çevirerek yapılabiliyorsa öyle tercih edin bence.

jantlar için bi tamirciye bıraktım. biraz inceledi "ip gibi olmaz ama mümkün olduğu kadar yaparım" dedi..:ckskc:
zaten vites için gidecektim çünkü en yüksek vitese gidiyor kendiliğinden. jantları da ona söyledim artık.
tavsiyelerin için teşekkür ederim. :harika:
oradan alınca nasıl olacak bakacağız.
 
Tekrar Merhabalar
aslında bisikletlerim "klasik" olarak kabul edilebilir değil belki ama 83-84 model olduklarından en uygun başlığın burası olduğunu düşünmüştüm.
iş yoğunluğundan epeydir el atamadım, en son kırmızıyı kullanıyor durumdayım. ilk fırsatta çamurlukları parlatıp, dinamolu filan eski haline getireceğim. Zaten boya dahi yapmayıp orijinal bırakmıştım. bir boşluk bir tıklama var pedal mı göbek mi neyse baktıracağım. biraz da akortlar sorunlu.

Kilerden çıkan üçlüden 24 jant olan daha yıpranmış olduğundan temizlik boya ile en ekonomik şekilde binilebilir oldu.
Bunun frenlerini diğerine kullandığımdan hiç yoktu. BMX freni diye satılandan aldım sorunsuz uydu.
Koltuğu plastikti. Yani herhangi bir süngeri kılıfı filan yoktu orijinalde. Kırmızı olan büyük bisikletin koltuğu bile bayağı ağrıtıyor bunu düşünemiyorum :ssrtcbya:
İç dış lastikler yeni. Bi koltuk aldım bi de fren ayakları. Bi de boyadım.o kadar...
En son da forumda tesadüf görmüştüm dropbarın kesilmiş olduğu bir foto. Sonra googleda baktım ki oldukça yaygın ve iyi bir fikirmiş.
Bisiklet küçük olduğundan böyle bir gidon daha rahatlattı kullanımı.
Restorasyon değil elbette ama kilerde çürürken hayata döndüler ikisi de.

Büyük olanla keyfi olarak sahilde uzun uzun sürmeye evet ama bakkala çakkala giderken, ki bulunduğum yerde (turgutreis-bodrum) yaya ve trafik karmaşası oldukça fazla, bisiklete hakim olmakta zorlanıyorum. 170 boyum. çok sık yavaşlamam ve adeta durmam gerektiğinde tamamen inmek zorunda kalıyorum gibi.
Bu küçük olan kısa mesafalerde git gel için daha kullanışlı olacak sanki.


hah son bir soru, ben 14-15 yaşlarında (30yıl önce:krktm:) bunlara binerken ellerimi bırakıp uzun uzun giderdim. Yapacağımdan veya öneminden değil de şimdi tek elle tutarken bile çok oynak. Belki sonra başıma iş açacak bir sorundur. Acaba yapmam gereken bir şey var mı konuda... Yoksa akortlar biraz 8, o yüzden midir?

Fotoları da bırakıyorum alta. Fikir ve yönlendirmelerinize de açığım arkadaşlar.
kimbilir ilerde bir gün de katlanan kontra bisikleti toparlarız. Çocuklar biner. :huhuu:
 

Dosyalar

  • 20210627_121136.jpg
    20210627_121136.jpg
    158,2 KB · Okunma: 82
  • 20210627_121005.jpg
    20210627_121005.jpg
    150,6 KB · Okunma: 82
  • 20210627_140053.jpg
    20210627_140053.jpg
    158,5 KB · Okunma: 76
  • 20210716_114458.jpg
    20210716_114458.jpg
    107 KB · Okunma: 71
  • 20210726_131742.jpg
    20210726_131742.jpg
    60,9 KB · Okunma: 72
  • 20210810_175420.jpg
    20210810_175420.jpg
    68,5 KB · Okunma: 70
  • 20210817_161711.jpg
    20210817_161711.jpg
    75,5 KB · Okunma: 69
  • 20210818_100136.jpg
    20210818_100136.jpg
    66,3 KB · Okunma: 77
  • 20210818_113238.jpg
    20210818_113238.jpg
    125,2 KB · Okunma: 88
  • 20210819_091438.jpg
    20210819_091438.jpg
    125,8 KB · Okunma: 89
iş yerimi 1993 de açtım,ilk kazancım ile bu bisikleti aldım.bizim zamanımız da karne hediyesi falan yoktu.okul geçmek vb. üniversite kazanmak görev olarak görülürdü.bu bisikletin bu güne kadar tertemiz gelmesi bu sebeptendir.şimdiki nesil ise başta benim dr oğlum ve kızım olmak üzere asla hiç bir şeyden memnun olmuyor kıymet bilmiyorlar
 

Dosyalar

  • 20210815_202612[1].jpg
    20210815_202612[1].jpg
    142,6 KB · Okunma: 94
Tekrar merhabalar. 84 model bir Raleigh kadroyu kendimce topluyorum. Pedal konusunda bir sıkıntım var. Fotoğraftaki fransız malı pedalın bakımını yapmak için kapağı açtım. Klasik somun yada alyan beklerken böyle birşey çıktı karşıma çanağı tutan. Nasıl bir alet ile sökerim acaba bilgisi olan paylaşırsa sevinirim.
 

Dosyalar

  • 20210825_214423.jpg
    20210825_214423.jpg
    46,2 KB · Okunma: 56
  • 20210825_214951.jpg
    20210825_214951.jpg
    39,1 KB · Okunma: 56
  • İnanılmaz
Tepkiler: Kadir İLBAY
Herkese selam! Yakın zamanda paraya ihtiyacım olduğu için elimdeki bisikletimi sattım, şimdi tekrar sonbaharın da yaklaşmasıyla birlikte bir bisiklet almak istiyorum ama bütçem öncesine göre çok daha kısıtlı. Son birkaç gündür de hem internette hem de garip bir şekilde daha önce hiç fark etmememe rağmen yaşadığım bölgede gördüğüm klasik bisikletler ilgimi çekiyor (algıda seçicilik sanırım). Sizce günlük olarak A noktasından B noktasına ulaşmak için klasik bisiklet ne kadar kullanışlı olur? Temiz ve sağlam olarak satış sitelerinde pek ilana rastlayamadım genelde projelik kadrolar bulabildim, tavsiye edebileceğiniz bakabileceğim siteler, araştırabileceğim yerler var mı? Son sorum ise; 2000-2500 liralık bir bütçe kullanılmaya hazır ve sağlam bir klasik bisiklet almak için ne kadar gerçekçi? Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim, iyi forumlar!
 
  • Beğen
Tepkiler: velespit7
@erasdeman Böyle bir konik somun ilk defa görüyorum. Kenarında anahtar oluğu yok. Ayrıca kontra somun da yok... Yakınınızda olsam pedalı görmeye gelirdim o derece şaşkınım. :)

Somunun ortasındaki deliğin çapı kaç ise, 0.5-1 mm fazla çaplı bir yıldız tornavidayı çekiçle hafifçe çakarak somun çevrilebilir. Tabi bunu yaparken pedal mili de açık ağız anahtar veya mengeneyle tutulmalı. Eğer bu pedalın orjinal hali buysa yani kontra somunsuz ise, ters diş olma ihtimali de var. @Murat Cömez @Erhan Ertan
 
70UOTE="Fegikaya, post: 2569966, member: 100550"]
Herkese selam! Yakın zamanda paraya ihtiyacım olduğu için elimdeki bisikletimi sattım, şimdi tekrar sonbaharın da yaklaşmasıyla birlikte bir bisiklet almak istiyorum ama bütçem öncesine göre çok daha kısıtlı. Son birkaç gündür de hem internette hem de garip bir şekilde daha önce hiç fark etmememe rağmen yaşadığım bölgede gördüğüm klasik bisikletler ilgimi çekiyor (algıda seçicilik sanırım). Sizce günlük olarak A noktasından B noktasına ulaşmak için klasik bisiklet ne kadar kullanışlı olur? Temiz ve sağlam olarak satış sitelerinde pek ilana rastlayamadım genelde projelik kadrolar bulabildim, tavsiye edebileceğiniz bakabileceğim siteler, araştırabileceğim yerler var mı? Son sorum ise; 2000-2500 liralık bir bütçe kullanılmaya hazır ve sağlam bir klasik bisiklet almak için ne kadar gerçekçi? Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim, iyi forumlar!
[/QUOTE]
Klasik veya retro bisiklet bir zevk meselesidir. Günümüzde insanlar klasik görünmeye ihtiyaç duyuyorlar. Çünkü modern kılığında bir sürü saçma sapan şey var ve insan bu kaos içerisinden daha gerçekçi özleri arar oluyor. Klasik her zaman tabiatı gereği daha canlı ve hiss-i kabl-el vuku yüksek bir bisiklet. Sorularına gelecek olursak klasik bisikletle ulaşmak istediğin mesafe, a ve b noktaları ekvator çizgisi kadar uzak olsa dahi yinede sorun yaşamazsın. 70 ve 80 li yıllarda bisiklet turunun ilk öncülleri randonheur bisikletlerle hindistana, afganistana geziye gidiyorlardı. Klasik derken geniş bir spektrumda hareket ettiğini bilmen gerek. 3-5 bin dolara bir colnago, merckx, coppii massi, mauser, gios, rossin de klasik ama bir beldesan rabbitte dönemi itibariyle klasik. O nedenle vermiş olduğun rakamlara illa bir klasik denk gelir. Mesela ben gerçek anlamda columbus tüplerden ve dönem komponentlerinden imal edilmiş klasik yarış bisikletini bu rakamın altında satın almıştım. Bu biraz da artık adına kader, kısmet, yazı, karma ne dersen de uygun yer ve zamanda karşılaşma meselesi.
 
  • Beğen
Tepkiler: velespit7
@erasdeman Böyle bir konik somun ilk defa görüyorum. Kenarında anahtar oluğu yok. Ayrıca kontra somun da yok... Yakınınızda olsam pedalı görmeye gelirdim o derece şaşkınım. :)

Somunun ortasındaki deliğin çapı kaç ise, 0.5-1 mm fazla çaplı bir yıldız tornavidayı çekiçle hafifçe çakarak somun çevrilebilir. Tabi bunu yaparken pedal mili de açık ağız anahtar veya mengeneyle tutulmalı. Eğer bu pedalın orjinal hali buysa yani kontra somunsuz ise, ters diş olma ihtimali de var. @Murat Cömez @Erhan Ertan

Kime göstersem aynı tepkiyi veriyor.:) Pedalda marka logo vs. yok. Sadece made in france işlemişler ve 11 79 sayıları var. Peugeot markadan çıkma diye hatırlıyorum ama emin değilim. Acaba bir kılavuz ile çakarak mı sabitlediler çanağı diye düşünüyorum. (Üsteki parça ile sıkıştırmak suretiyle.) Zorlamak istemiyorum, dün vd40 ile baya bir temizledim içini, gres sıkıp devam etsem mi diye düşünüyorum ama bir pedalda biraz boşluk var... Biraz daha bekleyelim belki forumdan bilen çıkar.
 
Geri