Scudo Sports

Kron XC 150 kalitesizliği

Scudo
Bunu görmüştüm. Çift vardı satılmış galiba. 8'li ruble takmak gerekiyormuş. Tabii 8. diş boşta kalacak. ? Bir de Plus rc 30 var. O da bunun gibi. Ancak profil ağırlığı artırıyor dediler. Profili sevdiğim halde ağırlık meselesi için soğudum biraz. Orijinal arayışındayım ama bulamazsam yine bunlara dönebilirim. Yardımınız için çok teşekkür ederim.
 
@KaracaAbdullah Ben daha önce kullandım bundan, ondan önerdim. 7 viteslilere de oluyor bu arada. Sanırım 3 adet spacer gerekiyor. Tabii kaset 7li ruble almak lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: KaracaAbdullah
Ağırlık konusunda bir etkisi oluyor mu? Benim jant gayet ince. Performans bisikletle iletişime bile geçmiştim Novatec jant için. Hala gözüm var aslında. ?
 
@kallone
Dediğiniz sebebin hiçbir etkisi yoktur. Gidon boğazı vidalarının torka bağlı sıkılmasının başlıca sebebi titreşimle oluşacak vida gevşemesini önlemektir.

Tamamen kullanılan malzemenin cinsine, boyutlarına bağlıdır. Tasarımının uygun yapılmamasından kaynaklanır.(Mukavemet-Statik)
 
@cahar

Kesinlikle doğru. Bırakın gidonu kırmayı, o vidaları fil gücü ile bile sıksanız o gidona yapısal herhangi bir zarar vermeniz imkansız. Herhangi bir zarar vermezden çok önce o vidalar ve gidon boğazındaki yivler zaten yalama olur gider. Gidon kırılmasının en temel sebebi uç kısımlarına ani ve şiddetli baskı uygulanması. Mesela tam gidonun ucuna tüm vücut ağırlığınızı vermişken bir çukura girerseniz o gidonu (yeterince sağlam değilse) bir ihtimal kırabilirsiniz. Örnek:

 
@Yeni_kullanıcı
Hız yapayım derken gidonu kendinize doğru çekmekten kaynaklanan bir durum . Bende de oldu bir kaç defa . Normal bi şey . Geçmiş olsun .
 
@cahar
O tork değeri malzemeyi eline alma diye güzel kardeşim, fazla sıkarsan gidon ordan kılcal çatlak olur, gidon üzerine fazla abanınca da doğal olarak kırılır. Belirtilen tork değerinde sıkarsan üstüne istediğin kadar aban bişey olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
merhaba, bende 3000 - 4000 aralığında bir bisiklet ararken Kron un XC 1000 modeline denk geldim incelerken bu topic e ulaştım. Bu gidon işi canımı sıktı. Xc150 modeli giriş seviyesi olduğu için çok birşey beklemeyin diyen yorumlar olmuş. Merak ettiğim şey acaba bu XC1000 modelinde de sözkonusu olabilir mi? Sonuçta marka bu modeli ürün grubunun üst kısmına konumlandırıyor.
Birde bu gidon,gidon boğazı ve sele borusu için Bisiklet te Zozo isminde bir markanın malzemeleri kullanılmış. Konu hakında bilgisi veya görşü olan var mı acaba?
 
Geri