Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Lastik hakkında sorular ve cevaplar

@Gökay Akçay

Şu an Bontrager 700x32 hafif zırhlı lastik kullanıyorum ve yuvarlanma direnci çok az. Asıl etken lastiğin desen yapısı ve hamurudur. Desensiz ve yere yapışan yol lastiklerinin yuvarlanma direnci sert ve güvensiz lastiklere göre daha fazladır. Yuvarlanma direncinin azlığını, yol tutuşunu ve güvenliği bir arada sunan lastikler her zaman pahalı lastiklerden çıkmıyor ve bazen yüksek fiyatına göre ürünler fiyasko çıkabiliyor.

Lastik kalınlaştıkça yuvarlandığı alan artar ve netice olarak daha fazla tireşime maruz kalırsınız. Amacım direnci ve tireşimi biraz daha azaltabilmek. Şu anki lastiklerimden memnunum 7 aydır hergün işe ve sağa sola bisikletle gitmeme karşın ilginçtir hiç patlamadı.
 
Scudo
Tabiki, zaten sizin lastik konusundaki tecrübelerinizi takip ediyorum, ama aynı marka ve model bir lastiği 37 olanının yuvarlanma direncinin 32 den düşük olması ilginç @Alp Tigin Tengrikut
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
selamlar. bende salcano ng750 26 jant var 2,2 lastikler var dağ bisikleti lastiği lastikler yeni ancak yolda yoruluyorum. lastiği değiştirsem hızım yorgunluğum önemli ölçüde değişir mi?
 
herkese merhabalar,

Tern Link d8'imde 20x2.0 schwalbe big apple kullanıyorum. Yaklaşık 3000km'yi devirdim fakat performans açısından artık tatmin etmemeye başladı. Güzergahım ağırlıklı olarak cadde bostan sahil yolu ve beşiktaş-sarıyer arası asfalt yol oluyor.

performansı yükseltmek adına nasıl bir seçim yapmalıyım sizce?
Schwalbe Kojak 20x1.35 gibi iddialı bir seçim mi yapmalıyım yoksa Durano mu tercih etmeliyim?
Ya da tamamen başka bir markaya yönelip daha farklı bir model mi bakmalıyım? Teşekkürler.
 
@ternium
20x2,0 daki 20 neyi ifade ediyor?
 
@ByRe4L
20" jantı ifade ediyor. Malum katlanır bisiklet olduğu için :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ByRe4L
@ternium
teşekkürler
 
@Gökay Akçay
Aynı basınçta karşılaştırınca düşük, ama bence kullanım basıncına göre bakmak lazım. İnce lastikler daha yüksek basınçta kullanılıyor.
 
Selamlar arkadaslar carraro 227 kullanıyorum orjınal lastık yerıne cst t platinum protector 28x1.75 aldım forumda cok fazla yorum yok bısıkletcım schwalbe alıp cok para verecegınıne bunu al, hem daha hafıf oldununu soyledi.Memkun kalıgamı soyledi.Formumda bu lastıgı kullanan arkadas varmı ?
 
Merhaba 26 2.25 kalın iç lastik önerirmisiniz.
 
Yokmu bilgisi olan
 
Arkadaşalar 29inch MTB bisikletim var ben buna uygun bir lastik arıyorum sadece hafta sonları dağa gidiyoruz hafta içi sadece ev okul bunun için önerebileceğiniz lastik hangisidir ?
 
merhaba bende 700x20c dış lastik var 23c takmak istiyorum jant için bir problem olur mu ?
 
@sametbike789
Genelde sorun olmaması lazım o ölçüler arasında, ama jantın yanında yazmıyorsa lastiği çıkarttığınız zaman jantın için kısmında desteklediği min/max lastik ölçüleri aralığı yazar
 
  • Beğen
Tepkiler: sametbike789
@Gökay Akçay

jantta 622/700c yazıyor galiba takılıyor
 
Selam arkadaşlar. Umarım doğru yerdeyimdir. 40 yaşından sonra beynim ufaktan süngere doğru döndüğünden artık pek emin olamıyorum. Siz değerli dostlara bir kaç sorum var. Riverside 500 hibrit bisiklet alacağım. Bunu alma amacım '' (hem şehirde arada sırada da dağ bayırda kullanmak ) '' içindi. Fakat bu bisiklet konusunda hem baya acemi hemde üşengeç olduğum için ilk başlarda yamaydı iç lastikti yapıştırıcıydı uğraşmak istemiyorum. Bunun için zırhlı bir lastik önerisi istiyorum. Fakat bu zırhlı lastik benim kullanım amacına uygun olmalı. [bknz. üstteki parantez içi ]. Biraz araştırdım Rubena , Swchalbe , Michelin , Continental ve Maxiss markalarının genelde tavsiye edildiğini gördüm. Arazi ve asfalt yol karışık kullanacağım için lastik seçiminde nelere dikkat etmeliyim ve marka model olarak önerileriniz nelerdir. Marka model önerirken kısa da olsa bunu seçme neden ve sebeplerini yazarsanız hem bana , hemde bu konuyla ilgili ve bilgisiz arkadaşlara yol gösterebilirsiniz. Örneğin x marka x model lastiği , arazi ve yolda şu özelliklerinden dolayı kullanmalısın gibi. Dostlar baya uzun yazdık kusura bakmayın. Hepinizi iyi forumlar üst düzey saygılar.
 
Son düzenleme:
@Tolga Özdemir

Fiyat yükseldikçe lastiğin akıcılığı, hafifliği ve koruma derecesi aynı miktarda artar. Fiyat düştükçe diğer faktörlerin en az bir tanesi de yanında düşer.
Dolayısıyla her şey bütçenize bağlı. Bütçeniz varsa jantınıza uyan en pahalı zırhlı lastiği alın. En memnun kalacağınız lastik, en pahalısı olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Özdemir
@Özcan
Özcan abi cevap için teşekkürler.Birde şunu sorayım.İç lastiği sıvı dolgulu ( slime'lı) almak bisikletin akıcılığını düşürür dedi arkadaş. Ben kendi mantığıma göre dış lastiği zırhlı alıp içine de sıvı dolgulu iç lastik alıp patlak işini minimum seviyeye düşürmeyi planlıyordum fakat iş pratikte böyle değilmiş sanırım. sizce de sadece zırhlı dış lastik almak yeterli mi ?
 
@Tolga Özdemir
Dolgu kullanan arkadaşlar herhangi bir yavaşlık hissettirmiyor diyorlar. Kendim kullanmadım.
Tur bisikletimde zırhlı bir conti lastik var. Aldığımdan beri, dört yıldır iç lastikleri henüz güneş yüzü görmedi :)
Diğerlerinde standart lastik içinde zırh (Liner) kullanmayı tercih ettim. Gayet iş görüyor. İkinciye lastik almak yerine patlak önlemek için en makul çözüm bkz:
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Özdemir
@Özcan
Tekrar teşekkürler abi. Bu liner tam benim aradığım şey sanırım. Çünkü ben bisikleti 1 2 gün içinde 0 alacağım için , üstündeki lastikleri hiç kullanmadan 0 zırhlı lastik alacaktım. Bu da extra maliyet olacaktı ve üstündeki lastikleri hiç kullanmamış olacaktım. O slime sıvılarıda gözüm kesmemişti açıkçası uygulamasını . Sanırım bu lineri iç lastikle dış lastik arasına koyuyoruz.Bu şekilde patlamayı önlüyor. Sonra misal veriyorum 2 sene geçti lastikler kabak oldu bu sefer 0 zırhlı lastik alıyoruz.En mantıklısı bu gibi gözüküyor şu an. Başka tavsiyen varsa burdayım abi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
Geri