Scudo Sports

Lastik hakkında sorular ve cevaplar

Arkadaşlar ön lastiği 700x23 arkayı 700x25 kullanan var mı ? Var ise ne tür avantajları veya dezavantajları olduğu konusunda bizi aydınlatabilirler mi ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf Ziya Aktaş
Scudo
@burcinhan
Takım olarak satılan Continental Grand Prix Attack-23 & Force-25 setinde şu açıklama var. Marjinal da olsa bir miktar faydası olacaktır bence:

"...Ödün vermeyen yarış lastik seti... Motosikletlerde uzun zamandan beri ön ve arkada kavrama yuzeyleri farklı lastikler kullanılmaktaydı. Daha dar ön lastik, azaltılmış rüzgar direnci ve daha iyi kullanım sağlar... Geniş arka lastik, daha geniş bir temas alanı sayesinde daha iyi çekiş sağlar ve aynı zamanda daha fazla konfor sağlar... Arka lastikteki daha geniş temas alanı sayesinde aşınma azaltılır."
 
@Özcan

sunu merak ediyorum ve sesli dusunuyorum; arka lastikler daha genis alana temas ederse , bizim harcayacagimiz guc daha fazla olmaz mi , ozellikle virajsiz yada az virajli duz bir kullanimda ?
evet , yere basma/tutunma acisindan guvenlik saglayacagi kesin ama 23mm ile 25mm arasinda yada 25mm ile 28 mm arasinda , uygulanacak guc acisindan fark olmaz mi ?
 
Herkese selamlar,
Specialized turbo pro 700x26c lastiklerim bulunuyor. İç lastik olarak ne tavsiye edersiniz?
 
herhangi bir şey conti tubelara bak
 
@Taylan Gören

Ic lastik konusu ; hem cok goreceli/maddiyata bagli hem de tamamen sansa bagli bir durum,bence.
Dunyanin en iyisini alirsiniz , ayni gun patlar , en ucuzunu alirsiniz 3000 km patlamaz.
Benim marka tercihim Continental , hem ic hem de dis lastik olarak , ancak bu kesinlikle bana gore bir durum. Dedigim gibi , bugun alirsiniz ama yarin patlayabilir.
 
Benim tercihim de continental, ölçü olarak biraz standart dışı olduğu için 25-32 olanı mı almam uygun olur?
 
Pro pelotonda bile 25 mm lik lastikler kullanılıyor diye biliyorum. Bilgili arkadaşlar düzeltebilir. 25 mm lastiklerin yuvarlanma direnci 23 mm lastiklerden daha düşük diye biliyorum ya da hemen hemen aynı oluyor bu durumda 25 mm nin konforu on plana çıkıyor.
 
@burcinhan

Asıl ağırlığın üzerinde olduğu arka lastiği genişletmek, aynı performans seviyesinde daha rahat bir sürüş sağlıyor.
Ön lastik ise daha dar olduğu için aerodinamik avantaj sağlıyor.
 
yeni ve farkli gorusleri ogrenmis oluyoruz , herkese sahsen, bilgilendirmeleri icin tesekkur ederim.,
 
Tam anlatamadım sanırım sorumu, kastettiğim şey hangi iç lastik ölçüsü en iyi uyum sağlar şeklinde idi.
 
Sıkıntı etmeyin. 25-32 mm ibaresi yazan her iç lastik uyum sağlar sıkıntı yok. Ben Conti Tube kullanıyorum ve gayet güzel. Decathlon lastikleri patladıktan sonra aldım ve 600. Km'deyim ve gayet sağlamlar. Bisikleti de Tour o f Turkey'den sonra onlarla satmayı düşünüyorum. :D
 
burcinhan
aynen dedğiniz gibi 1 yıldır kullanıyorum,pek bir fark hissetmedim,arka 23 idi fakat o günün şartlarında acil lastik takmam gerekiyordu ve yedekte 25 vardı bende onu takmıştım ve halen öyle
 
@a.valverde
Uygulanacak güçten kastınız yola aktarılan çevirme kuvveti ise patinaja düşülecek kadar kuvvet verilmediği sürece ( yol bisikleti ) fark yok.
Yuvarlanma direnci ve harcanan enerji konusunda ise yine fark yok, burada bir yazı var onunla ilgili

(link)

Özet: 20mm tyre with 160psi, a 23mm tyre at 123psi, a 25mm tyre at 94psi and a 28mm tyre at 80psi all have the same rolling resistance

In practice, the energy saving is even greater than in theory as the elasticity of the tyres absorbs road shocks, which would otherwise be transferred to the rider and so saves energy

Kişisel olarak da geniş lastiğin sağladığı konfor avantajını tercih ederim.
 
@Taylan Gören

wiggle dan lifeline alın. biri sipariş ettiğinde bende ortak olup sepete attırıyorum.
 
Merhaba arkadaşlar.bugün bisikletçiye bisikletimi götürdüm ve dış lastikte çizik şeklinde ara ara hasar oluşmuş ve değişmediği takdirde iç tekerin hava kaçıracağını söyledi.bunun hakkında bilgisi olan varsa yardım edebilir mi? Doğru mu acaba bu bilgi?çünkü dış tekerleri biraz pahalı da :(
 
@Ahmet1994
195152
resimdeki üstteki gibi çatlaklar sanırım?
Dış lastik tamamen mi yarılmış? içi görülmüyorsa bir müddet daha idare eder.
Dış lastik içi görülecek kadar yarıldıysa ve yeni lastik alma imkanınız yok ise bir ayakkabıcıya gibip yarılan kısmı diktirebilirsiniz. İdeal olmaz ama idare eder.

Büyük ihtimal düşük hava basıncı ile kullandınız lastiği.
(link)
en az haftada bir hava basıncını gözden geçirin. bir pompa ile uygun basınçta hava basın.
Tire widthBody weight
ca. 60 kgca. 85 kgca. 110 kg
25 mm6.0 Bar7.0 Bar8.0 Bar
28 mm5.5 Bar6.5 Bar7.5 Bar
32 mm4.5 Bar5.5 Bar6.5 Bar
37 mm4.0 Bar5.0 Bar6.0 Bar
40 mm3.5 Bar4.5 Bar6.0 Bar
47 mm3.0 Bar4.0 Bar5.0 Bar
50 mm2.5 Bar4.0 Bar5.0 Bar
55 mm2.0 Bar3.0 Bar4.0 Bar
60 mm2.0 Bar3.0 Bar4.0 Bar
 
Yok o tür büyük çatlaklar değil.eliyle tekeri iki taraftan çektiği zaman(Bi sağ Bi soldan çekip ayırdığında görülüyor) görülebilen çizikler şeklinde oluşmuş küçük çizikler.
 
İyi akşamlar arkadaşlar, 2013 model bisikletime alabileceğim en ince lastiği almak istiyorum.
Şu an 35-622 kullanıyorum, bu modeli kullanan en ince hangi lastiğin takıldığını biliyor mu?
Düşündüğüm modelin incelemesi aşağıda.
(link)
Şu an üzerinde 5 yıldır kullandığım marathon racer var, patlak konusunda beni epey rahat ettirmişti
 
@Ahmet1994
Lastiğin ömrünün kısaldığının habercisi ama halen kullanılabilir.
Basınca dikkat edin. Bir süre daha gider.
 
Geri