Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Lastik hakkında sorular ve cevaplar

Scudo
@Bir Geroni Kullanıcısı yamalarda sıkıntı olabilir. Test edin olmazsa tekrar sökün zımpara ve yama yapın
Yamayı nasıl sökebilirim? Yani lastik ile tamamen birleşmiş. Bu arada yapıştırıcısı ayrı olan yamalardan. Acaba yapıştırıcısını mı çok sürdüm? Suya soksam sorun olur mu?
 
Lastiğin içinde diken kalmış olabilir , şişirince yeniden patlamasını sağlıyor olabilir.
 
  • Muhteşem
Tepkiler: Road_Runner
Yamaların gayet iyi olduğunu düşünüyorum. Yamaları suya soksam hava kaçırıp kaçırmadığımı öğrenebilir miyim? Suya sokarken yamaları sokmamaya çalışmıştım.
Yamaları suya sokabilirsiniz. Sorun varsa hava kacirdigini gozlemlersiniz.

Yamayı sökmek isterseniz ve kötü yapişmışsa başarma sansiniz var. Lastigi yırtmadan çekeceksiniz yavas yavas.. Ama mutlaka yapışan parcalar kalacaktir ve tek tek temizlemeniz lazim.

Genellikle iyi tutan kısımlar lastiği birakmayarak iç lastiği yirtar. Başaramazsınız yani.

Yapıştırıcıyı bol sürdüğünüzde, az veya cok beklediginizde, hava sıcakligina bagli olarak (genelde soguk havalarda verim alamazsınız) yamanın tutmama problemi oluşabilir. Zamanla oturacak bir beceri diyebiliriz. Yama için uretici talimatlarina uygun hareket etmeye calisin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
İç lastiği değiştirirken her zaman dış lastiğin iç yüzünü de dikkatlice parmağınızla kontrol edin, bir şey dış lastiğe saplanıp kalmış olabilir :tskler:
Sorun buysa sonsuza kadar iç lastik değiştirseniz bile yine patlayacaktır. Dış lastiği janttan çıkarıp güzelce, elinizle aça aça bakın. Muhtemelen cam parçası
 
Yamaları suya sokabilirsiniz. Sorun varsa hava kacirdigini gozlemlersiniz.

Yamayı sökmek isterseniz ve kötü yapişmışsa başarma sansiniz var. Lastigi yırtmadan çekeceksiniz yavas yavas.. Ama mutlaka yapışan parcalar kalacaktir ve tek tek temizlemeniz lazim.

Genellikle iyi tutan kısımlar lastiği birakmayarak iç lastiği yirtar. Başaramazsınız yani.

Yapıştırıcıyı bol sürdüğünüzde, az veya cok beklediginizde, hava sıcakligina bagli olarak (genelde soguk havalarda verim alamazsınız) yamanın tutmama problemi oluşabilir. Zamanla oturacak bir beceri diyebiliriz. Yama için uretici talimatlarina uygun hareket etmeye calisin.
Teşekkürler. Suya sokup tekrar bakacağım.

Yamalara baktığımda genelde iyi yapışmış gibi duruyor. Yani çıkarmam çok zor olacak gibi. Hiç denemek istemiyorum çünkü yapacağım en ufak hata çok kötü olur.

En iyisi denememek olacaktır. Dediğim gibi eğer bir hata yaparsam bittim. Peki diyelim yama hava kaçırıyor yamanın üstüne yama yapabilir miyim? Ne kadar iyi olur?

Yamalara baktığımda tutmuş gibi gözüküyordu. Yine de birazdan şansımı deneyeceğim. Bu arada yamayı kırtasiyeden almıştım garip bir yama. İç lastik ise bisiklet ile gelen iç lastik. Yani hangi talimata uyacağım belli değil. :)

İç lastiği değiştirirken her zaman dış lastiğin iç yüzünü de dikkatlice parmağınızla kontrol edin, bir şey dış lastiğe saplanıp kalmış olabilir :tskler:
Sorun buysa sonsuza kadar iç lastik değiştirseniz bile yine patlayacaktır. Dış lastiği janttan çıkarıp güzelce, elinizle aça aça bakın. Muhtemelen cam parçası
Dün ilk patlamada baktığımda bir cam parçası görmüş ve atmıştım. Sonra tekrar patladığında hep üstünkörü baktım ama bir şey bulamadım. Birazdan tekrar ciddi bir şekilde bakacağım. Teşekkürler.

Ayrıca lastiği söktüğümde yeni bir patlak bulursam sorunu bulmuş sayılırım galiba. Lastikten kaynaklı olabilir.
 
En iyisi denememek olacaktır. Dediğim gibi eğer bir hata yaparsam bittim. Peki diyelim yama hava kaçırıyor yamanın üstüne yama yapabilir miyim? Ne kadar iyi olur?

Yamalara baktığımda tutmuş gibi gözüküyordu. Yine de birazdan şansımı deneyeceğim. Bu arada yamayı kırtasiyeden almıştım garip bir yama. İç lastik ise bisiklet ile gelen iç lastik. Yani hangi talimata uyacağım belli değil. :)


Dün ilk patlamada baktığımda bir cam parçası görmüş ve atmıştım. Sonra tekrar patladığında hep üstünkörü baktım ama bir şey bulamadım. Birazdan tekrar ciddi bir şekilde bakacağım. Teşekkürler.

Ayrıca lastiği söktüğümde yeni bir patlak bulursam sorunu bulmuş sayılırım galiba. Lastikten kaynaklı olabilir.
Yama ustune yama yapılır, tavsiye edilmez, her zaman basarili olmaz.

Yama kutusunda lastigin delik kısmını temizleyip zimparalamanız, yamanin kaplayacagi kadar alana yapistirici surmeniz, beklemeniz gereken sure (3-4 dakika), bazen ideal uygulama için gereken hava sıcakligi yazar.

Dış lastigin iç yuzeyine parmaklarinizı yerleştirip surterek çıkıntı varmı kontrol edersiniz. Dikkatli olun kesici, keskin bir cisim varsa elinizi yaralayabilirsiniz. Elinize takılan vbir sey varsa onu cikarin. Dış lastik cisim kontrolu en saglikli bu şekilde yapilir.
 
Şu an jantı geri söker sökmez lastiğe baktım her hangi bir şey var mı diye. Iç yüzeyinde hiç bir şey bulamadım sonra iç lastiği suya sokmak için şişirirken sesi geldi zaten. Yama tutmamış tam yandan hava kaçırıyor. Doğrulamak için suya soktum evet, yamadan hava kaçırıyor. Şimdi yamayı söktüm hafif izi kaldı. Zımpara yapıp tekrar deneyeceğim. Ayrıca yamayı yamuk yapmışım patlak biraz köşede kaldığından kolayca hava kaçırıyormuş. Yama yaptıktan sonra tekrar yazacağım oldu mu olmadı mı diye. Hepinize teşekkürler bu arada.
Düzenleme:
Tamir ettim. Şu an sorun yok gözüküyor. Hepinize tekrar teşekkür ederim yardımlarınız için.
 
Son düzenleme:
Bir püf noktası, lastiğiniz patladı iç lastiği çıkardınız, hizasını kaybetmeden yani dış lastiğin içinde durduğu pozisyonda olacak şekilde iç lastiğinizi şişirin. İç lastikteki patlağı dış lastiğe hizalayıp, patlatan cismi kolaylıkla bulabilirsiniz. Bazen ele bile gelmeyen ama yüksek PSI'da iç lastiği patlatan cisimcikler olabiliyor.
Hatta dış lastiğin marka yazısını sibop ile denk getirin ki hem işiniz kolaylaşsın hem de görsel açıdan daha güzel olur.
 
Bir püf noktası, lastiğiniz patladı iç lastiği çıkardınız, hizasını kaybetmeden yani dış lastiğin içinde durduğu pozisyonda olacak şekilde iç lastiğinizi şişirin. İç lastikteki patlağı dış lastiğe hizalayıp, patlatan cismi kolaylıkla bulabilirsiniz. Bazen ele bile gelmeyen ama yüksek PSI'da iç lastiği patlatan cisimcikler olabiliyor.
Hatta dış lastiğin marka yazısını sibop ile denk getirin ki hem işiniz kolaylaşsın hem de görsel açıdan daha güzel olur.
Teşekkürler tavsiye için. Ileride deneyeceğim. Şu an bir sorun yok gibi gözüküyor ama psikolojik olarak havası iniyor gibi hissediyorum.
 
Merhaba kendime carraro oxide aldım. Ve bisiklet mavi olduğu için dış lastikleri tesadüfen internette bulduğum aşağıda ki linkte bulunan Schwalbe Kojak Mavi ile değiştirmeyi düşünüyorum. Lastiği asfaltta kullanacağım. Bisikletin üzerinde gelenler aynı lastiğin siyahı. Ama bir kaç farklı satış sitesinde bu lastiklerin trainer lastiği olduğu yazıyor. Ama lastikte raceguard koruma var yani trainer lastiği olsa koruma koymazlardı. Bu konuda bilgisi olan var mı ?

(link)
 
Kojak serisi slick (dişsiz) lastiklerdir. Belki de bu yüzden trainer'da kullanıma uyumlu şeklide belirtilmiş olabilir o bahsettiğiniz sitelerde.

Bir uyarıda da bulunayım. Bu lastiklerin sırtında diş olmadığı için ıslak zeminde yol tutuşları epey zayıftır.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihsan ünal
Schwalbe'nin trainer lastiği Insider olarak geçiyo, Kojak kesinlikle asfalt lastiğidir.
 
yorumlarınız için çok teşekkürler iyi günler saygılar.
 
Bende öyle düşündüğümü konuyu açarken söyledim. Akıl akıldan üstündür diye sorayım dedim. Tekerinize taş değmesin...
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Bir uyarıda da bulunayım. Bu lastiklerin sırtında diş olmadığı için ıslak zeminde yol tutuşları epey zayıftır.
Benim tecrübelerime göre de dişli lastikler ıslak zeminde daha az tutunuyor, dişli lastikler ıslak zeminlerden daha çok sert olmayan zeminlere göre yapılıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
Benim tecrübelerime göre de dişli lastikler ıslak zeminde daha az tutunuyor,

Amerika'yı yeniden keşfetmeye gerek yok. Gerek otomobil, gerek bisiklet lastiklerinde, lastiğin sırtında bulunan diş/kanalların bir amacı var ve o da ıslak zeminde sürüş yapıldığında lastiğin üzerine bastığı suyu tahliye etmek ve zeminle lastik arasında bir su yastığı oluşmasını önlemek. Slick-dişsiz/kanalsız lastikler kuru zemin lastiğidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Daytona
Amerika'yı yeniden keşfetmeye gerek yok. Gerek otomobil, gerek bisiklet lastiklerinde, lastiğin sırtında bulunan diş/kanalların bir amacı var ve o da ıslak zeminde sürüş yapıldığında lastiğin üzerine bastığı suyu tahliye etmek ve zeminle lastik arasında bir su yastığı oluşmasını önlemek. Slick-dişsiz/kanalsız lastikler kuru zemin lastiğidir.
Öncelikle, diş ile su tahliye kanalı aynı şey değil. Lastikteki dişler gevşek zeminde tutunmaya yarar; şunun gibi bir lastiğin arazi için tasarlanmış olduğunu ve (özellikle yüksek hızlarda) su tahliye etmek konusunda pek başarılı olmayacağını açıklamama gerek yoktur sanırım:
1602437033079.png

Arazi için tasarlanan bisiklet lastiğinde de diş olması şarttır; ama ıslak asfaltta kullanım için su tahliye kanalı gerekli değildir, çünkü bisiklet tekeri ile yol yüzeyi arasında su birikmesi ve tekerin "aquaplaning" denen şekilde kayması mümkün değildir. Bunun sebebi, bisikletin motorlu araçlar kadar hızlı gitmemesi ve lastiğin yolla temas yüzeyinin zaten çok dar olmasıdır.

Bana inanmıyorsanız Continental'ın dediğini okuyun:
(link)
 
Geri