@Bir Geroni Kullanıcısı yamalarda sıkıntı olabilir. Test edin olmazsa tekrar sökün zımpara ve yama yapın
Yamayı nasıl sökebilirim? Yani lastik ile tamamen birleşmiş. Bu arada yapıştırıcısı ayrı olan yamalardan. Acaba yapıştırıcısını mı çok sürdüm? Suya soksam sorun olur mu?@Bir Geroni Kullanıcısı yamalarda sıkıntı olabilir. Test edin olmazsa tekrar sökün zımpara ve yama yapın
Yamaları suya sokabilirsiniz. Sorun varsa hava kacirdigini gozlemlersiniz.Yamaların gayet iyi olduğunu düşünüyorum. Yamaları suya soksam hava kaçırıp kaçırmadığımı öğrenebilir miyim? Suya sokarken yamaları sokmamaya çalışmıştım.
Teşekkürler. Suya sokup tekrar bakacağım.Yamaları suya sokabilirsiniz. Sorun varsa hava kacirdigini gozlemlersiniz.
Yamayı sökmek isterseniz ve kötü yapişmışsa başarma sansiniz var. Lastigi yırtmadan çekeceksiniz yavas yavas.. Ama mutlaka yapışan parcalar kalacaktir ve tek tek temizlemeniz lazim.
Genellikle iyi tutan kısımlar lastiği birakmayarak iç lastiği yirtar. Başaramazsınız yani.
Yapıştırıcıyı bol sürdüğünüzde, az veya cok beklediginizde, hava sıcakligina bagli olarak (genelde soguk havalarda verim alamazsınız) yamanın tutmama problemi oluşabilir. Zamanla oturacak bir beceri diyebiliriz. Yama için uretici talimatlarina uygun hareket etmeye calisin.
Dün ilk patlamada baktığımda bir cam parçası görmüş ve atmıştım. Sonra tekrar patladığında hep üstünkörü baktım ama bir şey bulamadım. Birazdan tekrar ciddi bir şekilde bakacağım. Teşekkürler.İç lastiği değiştirirken her zaman dış lastiğin iç yüzünü de dikkatlice parmağınızla kontrol edin, bir şey dış lastiğe saplanıp kalmış olabilir
Sorun buysa sonsuza kadar iç lastik değiştirseniz bile yine patlayacaktır. Dış lastiği janttan çıkarıp güzelce, elinizle aça aça bakın. Muhtemelen cam parçası
Yama ustune yama yapılır, tavsiye edilmez, her zaman basarili olmaz.En iyisi denememek olacaktır. Dediğim gibi eğer bir hata yaparsam bittim. Peki diyelim yama hava kaçırıyor yamanın üstüne yama yapabilir miyim? Ne kadar iyi olur?
Yamalara baktığımda tutmuş gibi gözüküyordu. Yine de birazdan şansımı deneyeceğim. Bu arada yamayı kırtasiyeden almıştım garip bir yama. İç lastik ise bisiklet ile gelen iç lastik. Yani hangi talimata uyacağım belli değil.
Dün ilk patlamada baktığımda bir cam parçası görmüş ve atmıştım. Sonra tekrar patladığında hep üstünkörü baktım ama bir şey bulamadım. Birazdan tekrar ciddi bir şekilde bakacağım. Teşekkürler.
Ayrıca lastiği söktüğümde yeni bir patlak bulursam sorunu bulmuş sayılırım galiba. Lastikten kaynaklı olabilir.
Teşekkürler tavsiye için. Ileride deneyeceğim. Şu an bir sorun yok gibi gözüküyor ama psikolojik olarak havası iniyor gibi hissediyorum.Bir püf noktası, lastiğiniz patladı iç lastiği çıkardınız, hizasını kaybetmeden yani dış lastiğin içinde durduğu pozisyonda olacak şekilde iç lastiğinizi şişirin. İç lastikteki patlağı dış lastiğe hizalayıp, patlatan cismi kolaylıkla bulabilirsiniz. Bazen ele bile gelmeyen ama yüksek PSI'da iç lastiği patlatan cisimcikler olabiliyor.
Hatta dış lastiğin marka yazısını sibop ile denk getirin ki hem işiniz kolaylaşsın hem de görsel açıdan daha güzel olur.
Benim tecrübelerime göre de dişli lastikler ıslak zeminde daha az tutunuyor, dişli lastikler ıslak zeminlerden daha çok sert olmayan zeminlere göre yapılıyor.Bir uyarıda da bulunayım. Bu lastiklerin sırtında diş olmadığı için ıslak zeminde yol tutuşları epey zayıftır.
Benim tecrübelerime göre de dişli lastikler ıslak zeminde daha az tutunuyor,
Öncelikle, diş ile su tahliye kanalı aynı şey değil. Lastikteki dişler gevşek zeminde tutunmaya yarar; şunun gibi bir lastiğin arazi için tasarlanmış olduğunu ve (özellikle yüksek hızlarda) su tahliye etmek konusunda pek başarılı olmayacağını açıklamama gerek yoktur sanırım:Amerika'yı yeniden keşfetmeye gerek yok. Gerek otomobil, gerek bisiklet lastiklerinde, lastiğin sırtında bulunan diş/kanalların bir amacı var ve o da ıslak zeminde sürüş yapıldığında lastiğin üzerine bastığı suyu tahliye etmek ve zeminle lastik arasında bir su yastığı oluşmasını önlemek. Slick-dişsiz/kanalsız lastikler kuru zemin lastiğidir.