Arkadaşlar herkese merhaba,
Mosso Wildfire 26" bisikletime bugün Rubena longway stop thorn ultimate lastiklerimi taktım. Toplamda sökme takmayla beraber 120 lira gibi bir maliyeti oldu bana. Sürekli parkta, asfaltta yani şehirde sürdüğüm için mtb lastikleri ciddi anlamda yoruyordu. İlk izlenimim bisiklet tepkileri ciddi anlamda değişti, hızlanması yokuşlarda ki zorlanmalarım azaldı diyebilirim.Ancak fren mesafesi eski lastikteki gibi değil kızaklamaya çok müsait, özellikle zeminde hafif kum, çakıl, hafif ıslak zemine denk gelip fren bastığınızda arkası hemen sizle birlikte gelmeye başlıyor, mtb lastiğinden sonra alışmam biraz zaman alacak sanırım. Bu lastikleri taktıktan sonra bisikletçi eski söktüğü lastikten daha dayanıklı olduğunu istediğim şekilde araziye, toprağa heryere girebileceğimi söyledi 5mm zırh mevcut üzerinde tabi zamanla göreceğiz sonuçları resimleri aşağıya ekliyorum.
Lastikleri takıp eve geldikten sonra bisikleti kozmetik olarak bir temizleyeyim dedim bulaşmışken zincirede daldık tabi. Tüm tozu toprağı temizlemek adına WD40 ile tüm yağı akıttım. Bir bez yardımı ile zinciri iyice kurulayıp tertemiz bir hale getirdim. Ancak unuttuğum birşey mevcuttu evde zinciri yağlamak için hiçbir yağ bulunmamasıydı. Hemen bauhaus yolunu tuttum, Petronas Durance Grasso Catene isimli yağlayıcıyı tavsiye ile satın aldım (30TL biraz pahalı). Ancak iyiki almışım arkadaşlar müthiş bir yağlama gerçekleşti, zincir sesi yok diyebilirim, uzun vadede ki performansını kontrol edeceğim. Bir dip not daha geçeyim, çalıştığım şirket mobil 1 den düzenli olarak hidrolik yağ tedarik eder, oradan görüştüğümüz mühendis bir abime bugün bisiklet zinciri yağlama konusunda bilgi danıştığımda şöyle birşey söyledi
"F6 MOS2 (molibden disülfit) içeren bir ürün kullanmak gerekir."
Tabi bu bilgi geldikten önce Petronası almıştım ürün içinde gayet iyi bir seçim dedi.