Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Lastik hakkında sorular ve cevaplar

Scudo
@Bora Adıgüzel
Ürünün fiyatının 30 dolardan fazla olacağını bildiğim için öyle dedim :D
 
@İsimliSürücü
Fiyat 30 usd den pahalı malesef maxxis ürünlerinde.
 
Gümrük vergisi sınırı 30€'dur. Vergi miktarına gelince, ürünün kargo ücreti hariç fiyatı üzerinden kargonun ilk çıkış yeri AB üyesi ülkeyse %18 AB dışı ülke ise %20. Yani Almanya'dan aldığınız 100€ değerindeki ürüne ödeyeceğiniz vergi 18€, Çin, ABD gibi bir ülkeden aldıysanız 20€ olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: dodurgalı_06
1.75 mitas yani eski rubena dişsiz olan model yeni taktım ıslak zeminde denemedim fakat kuru asfaltta süper bir tutusu var.Eger araziye girmeyecekseniz öneririm.Bu zamana kadar 2.10/1.95 /2.00 lastik kullandım performans farkı çok fazla mitasların ben öneriyorum.Bu arada tanesi 55 tl ye geldi pazarlıkla zırhlı olduğu için biraz ağır fakat düşünürseniz süper bir lastik.
 
Arkadaşlar herkese merhaba,

Mosso Wildfire 26" bisikletime bugün Rubena longway stop thorn ultimate lastiklerimi taktım. Toplamda sökme takmayla beraber 120 lira gibi bir maliyeti oldu bana. Sürekli parkta, asfaltta yani şehirde sürdüğüm için mtb lastikleri ciddi anlamda yoruyordu. İlk izlenimim bisiklet tepkileri ciddi anlamda değişti, hızlanması yokuşlarda ki zorlanmalarım azaldı diyebilirim.Ancak fren mesafesi eski lastikteki gibi değil kızaklamaya çok müsait, özellikle zeminde hafif kum, çakıl, hafif ıslak zemine denk gelip fren bastığınızda arkası hemen sizle birlikte gelmeye başlıyor, mtb lastiğinden sonra alışmam biraz zaman alacak sanırım. Bu lastikleri taktıktan sonra bisikletçi eski söktüğü lastikten daha dayanıklı olduğunu istediğim şekilde araziye, toprağa heryere girebileceğimi söyledi 5mm zırh mevcut üzerinde tabi zamanla göreceğiz sonuçları resimleri aşağıya ekliyorum.






Lastikleri takıp eve geldikten sonra bisikleti kozmetik olarak bir temizleyeyim dedim bulaşmışken zincirede daldık tabi. Tüm tozu toprağı temizlemek adına WD40 ile tüm yağı akıttım. Bir bez yardımı ile zinciri iyice kurulayıp tertemiz bir hale getirdim. Ancak unuttuğum birşey mevcuttu evde zinciri yağlamak için hiçbir yağ bulunmamasıydı. Hemen bauhaus yolunu tuttum, Petronas Durance Grasso Catene isimli yağlayıcıyı tavsiye ile satın aldım (30TL biraz pahalı). Ancak iyiki almışım arkadaşlar müthiş bir yağlama gerçekleşti, zincir sesi yok diyebilirim, uzun vadede ki performansını kontrol edeceğim. Bir dip not daha geçeyim, çalıştığım şirket mobil 1 den düzenli olarak hidrolik yağ tedarik eder, oradan görüştüğümüz mühendis bir abime bugün bisiklet zinciri yağlama konusunda bilgi danıştığımda şöyle birşey söyledi

"F6 MOS2 (molibden disülfit) içeren bir ürün kullanmak gerekir."
Tabi bu bilgi geldikten önce Petronası almıştım ürün içinde gayet iyi bir seçim dedi.



 
  • Beğen
Tepkiler: dodurgalı_06
Arkadaslar merhaba,

Konu su ki; 18" MTB katlanabilir bisikletim var halihazirdaki tekerlerinden pek memnun degilim(Maxxis Larsen TT 26x2.0), yoldaki defolari cok fazla hissediyorum(sele ile alakali olabilir mi) ve Bisikletimle biraz daha uzun yol yapmak istiyorum; 1.5 lastik alarak bisikletimin tipini de bozmak istemiyorum. Onerileriniz nelerdir?

Bir diger sorum; iki ayni spec'lerdeki tekerleri birbirinden ayiran ozellik ne oluyor? Bisiklet tekerini pahali yapan durum nedir; online bircok tekere baktim sonuclara da yaklasiyorum fakat secim yapmaya geldigimde emin olamadigimdan surekli erteliyorum.

Simdiden tesekkur ederim cevaplariniz icin.
 
@Mr. Montague
1.75 lastik kullanabilirsiniz. Yeter ki rubena almayın.
Lastikler arasında hamur farkı, telli olup olmayışı, tubeless sistemin olup olmayışı, ağırlık gibi etmenler farklılığı oluşturur.

Nexus 5 CAF cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: dodurgalı_06
Özceylanlar bisikletten mitas flash stu modelini aldim. Herkes agir oldugunu soyluyor da agir degil ya. 500-600 gram teki 1 kg yok. Elimde kantar var hassas terazi yok. Oyle 1-1.5 kg arasi iki lastik. 5 mm zirhli olan model. Patlak veya yol tutusu olaylarini denemedim ama deneyince yazarim.IMG_20170610_193151.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: dodurgalı_06
@cazci kılcal çatlaklar 5 sene geçtiyse normal. Araba lastikleri dahil kauçuk 5 yıl dayanıyor sonra tekrar ısı ve bazı kimyasalların eklenmesiyle 5 yıl daha kullanılır hale getiriliyor. Sadece yüksek performans araba lastikleri geri dönüşüm içermez. 5 yıldan sonra bisiklet yada araba farketmez kullanım güvenliği kalmaz değişimi iyi olur ama tabi bisiklet daha yüzlerce km gider sonuçta çok hızlı giden bir şey değil ama yolkenarlarında gördüğümüz parçalanmış tır lastiklerinin bir bölümü zamanını doldurduğundan yada hatalı geri dönüşümden kaynaklı parçalanmalar. Hızla dönen lastik artık yükü taşıyamaz hale gelince bırakır.
 
  • Beğen
Tepkiler: dodurgalı_06
@Zekeriya Çab bilgilendirme için teşekkür ederim.Lastikler temmuzda bir yılı ve yaklaşık 5.000 km yi dolduracak.Merlin de indirimdeyken almıştım acaba ürün defosu mu?
 
@cazci indirimden aldığınız için zaten rafta ömrünü doldurmuş. 5 yıllık ömrü doldurmaya yakın 40 €luk lastik olur 10 € ama aynı firma atıyorum grandprix s4 diye Yen'i ürün çıkarmış olur iş o Yen'i ürün 60€ olur 1 sene sonra 50 € düşecek olsada, kampanyalı ürünler 20 € larda gezsede o Yen'i çıkan ürünü almak lazım. Hele hele fabrika çıkışlı lastikler daha beterdir. 1 seneye yakın fabrikada beklerler. 1 sene vitrinde beklerler bazen 2 sene sonra biri alınca zaten yarı ömrü dolmuş olur.
5 sene içinde yapıldığı ilk ay ve 4 sene arasında da fark vardır. Lastik sertleşir özelikle ıslak yol tutuş azalır. Esneklik azalır ve palama riski artar. Bezen Yen'i bisiklet alanlar çok lastik patladığından şikayet eder işte ömrü dolmuş lastiğin tüm çer çöpü toplamasından latik patlar.
Lastiğin güneş, soğuk/sıcak, kimyasala( deterjan, mazot benzin) maruz kalmasıda çatlak ve çabuk eskimeye sebep olabilir.
Bana kalırsa kullanın bisikletin üzerinde çok tehlikeli değil ama yağmurda ve uzun yolda güvenmeyip patlaklar artarsa değiştirirsiniz.
 
İzmirde ki yollu arkadaşlar; Katlanır, ömrü uzun, yol tutuşu iyi olan izmir yollarına uygun hangi lastik önerirsiniz? (25c)
 
Yol lastiğim için yedek iç lastik alacam 28 jant ama ölçüsünü bilmiyorum yardım lütfen 20170618_011317.jpg
 
Arkadaşlar öncelikle Ramazan Bayramınız hayırlı olması dileğiyle bir konu hakkında bilgilerinize danışmak istiyorum 2 hafta önce Mosso LEGARDA 1721 MSM V marka bir bisiklet aldım bugün büyüklerimi ziyaretten sonra akşam saatinde 2. sürüşümü yapmak istedim fakat şöyle bir sıkıntı yaşadım sürüş sırasında arka tekerde bir takılma olduğunu hissettim durup baktığımda dış lastiğin janttan sıyrıldığını gördüm iç lastiğe baktığımda ise havası gitmiş durumdaydı, açıkçası önceden mi gitmişti (Bu benim hatam sürüş başlamadan bakmam lazımdı - tecrübesizlik) yoksa sürüş sırasında mı oldu anlamadım.

İç lastiği kontrol ettiğimde bildiğiniz sünmüş gibiydi tekrar içeri yayamadım, komple çıkartayım dedim ama uğraşacak zamanım olmadığı için zar zor dış lastiği tekrar yerine takıp üstüne binmeden bir şekilde eve dönüş yaptım.

Eve geldikten sonra iç lastiği çıkartayım dedim ama 20 dk uğraştım dış lastiği ayıramadım. Nasıl sürüş sırasında oldu açıkçası anlamadım kendim bilinçli o hale getirmeye çalışıyorum başaramadım.
Şimdilik bunu yarına erteledim, anladığım kadarıyla levye almam lazım.

Bu durumda ne yapmam lazım yakın bir mesafede götürebileceğim bir bisikletçi yok. İç lastik alıp değiştirsem mi acaba ve ölçüler konusunda emin olamadım forumlarda okuduğum kadarıyla dış lastik üzerinde 700 35c yazıyor bu şekilde mi bir iç lastik almam lazım?

Son olarak bahsettiğim gibi bisiklet tamiri konusunda yakınımda bisiklet tamircisi olmadığı için uç seviye bir hasar sorun olmadığı sürece kendim uğraşmam gerecek bunun için demirbaş alet edevatlarım neler olmalı önerilerinizi bekliyorum arkadaşlar şimdiden çok teşekkürler.
 
arkadaşlar şu sıralar bisiklet alma niyetindeyim fakat kararsızım. Almışken en iyi şekilde değerlendirebileceğim bir model almak istiyorum. Bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşlara sorum şu, şehir bisikleti ile dağ bisikleti arasında tekerlekleri haricinde farklar varmıdır. Yani dağ bisikletini tekerlekleri ince olması dışında üstüne binilince sürerken vs. başka farklılıkları varmıdır. Şu an Carraro sportive 227, sedona 320 şehir bisikletleri arasında kararsızım ancak birkaç yerde okudugum kadarıyla MTB ye ince lastik takmakıp kullanılıyormuş bu uygulama iyi bir seçim mi? MTB olarak arasında kaldığım modeller şunlar.

BIANCHI NTH 7
910 Sedona
Carraro Bıg 929
 
Merhabalar. Mekanik disk frene sahip bisikletimi yaklaşık 1 hafta kadar önce bakım amacıyla bisikletçiye götürdüm. Bakımı yapıldı, eski lastiklerim öldüğü için yeni lastik takıldı, yeni pedal takıldı derken aklıma ön jantımın yamuk olduğu gelince ustaya söyledim ve akor yaptırdım. Her şey iyi güzel eve döndüm ve bir iki gün sonra ön tekerleğmin fotoğraflarda da görüldüğü gibi sürücü tarafında sol maşaya daha yakın olduğunu gördüm. Daha önce böyle olmadığı için dikkatimi çekti ve quick relase i gevşettğim anda teker kendi kendine yerine oturdu yani düzeldi. Sonra quick relase i tekerlek maşanın iki tarafına da eşit yakınlıkta olacak şekilde sıktım fakat bisikleti sürdükten sonra yine eski haline yani yine sol tarafa yaklaştığını fark ettim. Muhtemelen 2-3 gün bu şekilde sürüdü fakat en sonunda bisikletçiye gitmeye karar verdim ve gittim. Bisikletçiye gittiğimde usta iki tarafa da eşit yakınlıkta olduğunu söyledi ve eve geri döndüm. Eve döndüğümde yine eşit yakınlıkta olmadığını gördüm ve internetten araştırmaya karar verdim. Tesadüfe bakın (ki tesadüf değil bence) birisi daha benim gibi akor yaptırdıktan sonra aynı sorunla karşılaşmış ve donanım haber foruma yazmış. Bunun nedenini bilmiyorum fakat benimle aynı sorunu yaşayan kişiyi göründe akor yapılırken bir sorun oluştuğundan şüpheleniyorum. Yardım ederseniz sevinirim teşekkürler.IMG_2718.JPG IMG_2719.JPG
 
Geri