Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Lastik hakkında sorular ve cevaplar

@İsa DEMİRKOL

Ben önce bir tarafı tamamen sokup, sonra diğer tarafı yerleştiriyorum. Bu yönteme geçtiğimden beri hiç levye kullanmadım. Lastikler Michelin Pro3.
 
Scudo
@İsa DEMİRKOL

Ben önce bir tarafı tamamen sokup, sonra diğer tarafı yerleştiriyorum. Bu yönteme geçtiğimden beri hiç levye kullanmadım. Lastikler Michelin Pro3.
Abi ben de ilk bi tarafı sokuyorum sonra diğer taraf. Aramızdaki fark ne. Kimse de videosunu çekmemiş yol bisikleti için ya içerik de bulamadım
 
269846 dosyayı görüntüle
Abiler akıl sağlığımı kaybetmeden önce birisi bana bunun taktiğini yolunu söyleyebilir mi
Yerleştirdiğin yerlerin üzerini aşağıya getir ve bir tur bastırarak döndür. Sonra girmeyen tarafın biraz daha girmeye yaklaştığını göreceksin. Sonra bastırarak bir tur daha at ya elinle yerleşecek yada levye ile halledebilirsin. İç lastiği hafif şişir ve sibop yerinden biraz geriye doğru ittir.
 
Olay şöyle: Sizin fotoğrafta gönderdiğiniz, dış lastiğin jant çemberine girmediği yay parçasına A diyelim. Buranın tam karşısına denk gelen (180 derece) yay parçasına da B diyelim. (A ve B yayı dış lastiğin sağ ve sol yan olarak karşısında değil, aynı tarafta çemberin karşı tarafındaki yay olarak bahsediyorum.)
Bu aşamaya gelene kadar, dış lastiğin teli, A yayı dışındaki diğer jant çemberi kısımlarındaki clincher’a oturmuş oluyor ve artık dış lastik esnemiyor. A yayını da clincher’a oturtabilmek için tam karşısındaki B yayından başlayarak dış lastiğin telini parmak uçlarınızla bastırarak clincher’dan çıkarın. Ama dış lastiği jantın dışına çıkarmıyoruz, sadece hareketli hale gelmei için clincher’dan çıkarıyoruz. Böylece daha esnek hale gelşyor ve hareket edebiliyor.
Şimdi A yayının olmadığı yan tarafı kucağınıza alın, kendinize dönsün, A yayı sizin karşınızdaki kişiye bakacak şekilde olsun, parmak uçlarınızla, tırnak değil etli kısımlarıyla hafif hareletlerle çevresinden ortasına doğru A yayını clincher’ın içine atın, kolayca girdiğini göreceksiniz.
İç lastiği aşamalı şekilde şilirdikçe bütün tel tekrar clincher’a oturacak.
Bu aşamada levyeyi çok içeri doğru sokup zorlarsanız iç lastiğe hasar verebilir, bütün iş başa döner.
 
Arkadaşlar tür bisikletinin lastikleri 1mm zırhlı mitas. Lastikleri kullanali yaklaşık 1500 km oldu. Yalnız son zamanlarda her tura çıktığımda ince ince arka lastik patlıyordu. Gittim sağlam bir zırh aldim, fakat sorunum yine çözülmedi. Arka lastik yine patlıyor yine patlıyor. İşin tuhaf tarafı batan çıkan birşeyde göremiyorum ne zirhta ne dis lastikte. Yolda sürekli iç lastik degisiyorum. Hem yedekte hem de orijinal iç lastikte 5er yama var. Arka lastik on lastiğe göre daha çok aşınmış durumda. Bugüne kadar ön lastik ise hiç patlamadi. Bugün on lastiğin dış ve iç lastiğini arkayla değiştim, arkaya yine zırhı koydum. Öne ise sıfır bir iç lastikle arka dış lastiği taktım. Henüz yola çıkıp deneyimlemedim. Sizce problem nerede olabilir.
 
20210720_213947.jpg
Abiler şimdi her tarafı sokmayı becerdim de lu sibop kısmında yanağa yapışmıyor bu tarafı. Şişirdim dışarı taştı birazcık korkuttu. Bunu nasıl yanağa koyarım sığmadığı için mi böyle yoksa ?
 
269852 dosyayı görüntüle
Abiler şimdi her tarafı sokmayı becerdim de lu sibop kısmında yanağa yapışmıyor bu tarafı. Şişirdim dışarı taştı birazcık korkuttu. Bunu nasıl yanağa koyarım sığmadığı için mi böyle yoksa ?
Baş ve işaret parmağını "ters U" şeklinde lastiğe yerleştiriyorsun. Her iki parmağınla da tüm lastiğin damak kısmına baskı yapıp janta doğru girmesini sağlamalısın. Bu işlemi yaparken lastikte çok az da olsa hava olması lazım. Böylece oturmuş olacak. Bisan'ın meşhur jant bantlarından dolayı oluşan patlağı tamir ettin ve tekrardan takıyorsun büyük ihtimalle. Yine patlayacaktır. Tekrar şişirmeden önce kısa yol olarak elektrik bandıyla jantın içini sarmanı öneririm.
 
Baş ve işaret parmağını "ters U" şeklinde lastiğe yerleştiriyorsun. Her iki parmağınla da tüm lastiğin damak kısmına baskı yapıp janta doğru girmesini sağlamalısın. Bu işlemi yaparken lastikte çok az da olsa hava olması lazım. Böylece oturmuş olacak. Bisan'ın meşhur jant bantlarından dolayı oluşan patlağı tamir ettin ve tekrardan takıyorsun büyük ihtimalle. Yine patlayacaktır. Tekrar şişirmeden önce kısa yol olarak elektrik bandıyla jantın içini sarmanı öneririm.
Çift kat elektrik bandı çektim. Biliyordum başıma geleceğini hazırlıklıydım da şuan sinirlerim bozuldu yarın denerim acaba fazla bant mı kullandım o bölgede diye düşündüm de açıp tekrar takmak korkunç geliyor
20210720_223626.jpg
Abiler ne olur bakım son kere atıyorum daha uğraştıemayacağım sizi. İç lastikte bombe vardı sibop yerinse normal bişi gibiydi ve şişirince de böyle oldu. Sizce normal mi bir sorun çıkarır mı? Bakın lütfen yolda taklaya gelmek istemiyorum
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar tür bisikletinin lastikleri 1mm zırhlı mitas. Lastikleri kullanali yaklaşık 1500 km oldu. Yalnız son zamanlarda her tura çıktığımda ince ince arka lastik patlıyordu. Gittim sağlam bir zırh aldim, fakat sorunum yine çözülmedi. Arka lastik yine patlıyor yine patlıyor. İşin tuhaf tarafı batan çıkan birşeyde göremiyorum ne zirhta ne dis lastikte. Yolda sürekli iç lastik degisiyorum. Hem yedekte hem de orijinal iç lastikte 5er yama var. Arka lastik on lastiğe göre daha çok aşınmış durumda. Bugüne kadar ön lastik ise hiç patlamadi. Bugün on lastiğin dış ve iç lastiğini arkayla değiştim, arkaya yine zırhı koydum. Öne ise sıfır bir iç lastikle arka dış lastiği taktım. Henüz yola çıkıp deneyimlemedim. Sizce problem nerede olabilir.
Merhaba, büyük geçmiş olsun... Bisikletlere o kadar bakıyor olmamıza rağmen ısrarla yoğunlaştığımız zincir vites ayarı lastik mukavemeti gibi konularda bizi üzmesi gerçekten de en fazla yaşadığımız olaylardan.. Sizin yaşadığınız problemde ise aklıma gelen ilk sorunları çözmüşsünüz ancak bşka konu da zırhlı lastiğin sadece yola temas eden kısımları zırhlı oluyor..O yüzden yan yüzeylerini kontrol ettiniz mi? Bir de jant tellerinin uç kısımları yani iç lastiklere yakın uçlarını kontrol edin.. Belki de jant telleri iç lastiğe zarar veriyor olabilir... Ya da sibop kaçırıyor olabilir.. Geçmiş olsun..
 
Çift kat elektrik bandı çektim. Biliyordum başıma geleceğini hazırlıklıydım da şuan sinirlerim bozuldu yarın denerim acaba fazla bant mı kullandım o bölgede diye düşündüm de açıp tekrar takmak korkunç geliyor
269855 dosyayı görüntüle
Abiler ne olur bakım son kere atıyorum daha uğraştıemayacağım sizi. İç lastikte bombe vardı sibop yerinse normal bişi gibiydi ve şişirince de böyle oldu. Sizce normal mi bir sorun çıkarır mı? Bakın lütfen yolda taklaya gelmek istemiyorum

Oturmayan kısımları elinizle ileri geri ovuşturursanız oturur muhtemelen. Eğer oturmuyorsa dış lastik jant kenarından iç lastiğe binmiş olabilir. Havasını biraz indirip lastiği yumuşattıktan sonra ovarak oturtmayı deneyin.

Bir de çok net belli olmuyor ama sanki iç lastik sibobun oradan bükülmüş gibi görünüyor. O kısım şişmemiş sanki. Eğer öyleyse iç lastiği söküp yeniden takmanız gerekiyor düzgün bir şekilde.
 
269852 dosyayı görüntüle
Abiler şimdi her tarafı sokmayı becerdim de lu sibop kısmında yanağa yapışmıyor bu tarafı. Şişirdim dışarı taştı birazcık korkuttu. Bunu nasıl yanağa koyarım sığmadığı için mi böyle yoksa ?
Selam, bu tür durumla karşılaşmamak için önce sibop tarafını takıyorum. Neticede iç lastiğin en hassas ve kalın yeri. Sonraki değişimlerde bu duruma dikkat ederek değiştirirsin.
 
Merhaba, büyük geçmiş olsun... Bisikletlere o kadar bakıyor olmamıza rağmen ısrarla yoğunlaştığımız zincir vites ayarı lastik mukavemeti gibi konularda bizi üzmesi gerçekten de en fazla yaşadığımız olaylardan.. Sizin yaşadığınız problemde ise aklıma gelen ilk sorunları çözmüşsünüz ancak bşka konu da zırhlı lastiğin sadece yola temas eden kısımları zırhlı oluyor..O yüzden yan yüzeylerini kontrol ettiniz mi? Bir de jant tellerinin uç kısımları yani iç lastiklere yakın uçlarını kontrol edin.. Belki de jant telleri iç lastiğe zarar veriyor olabilir... Ya da sibop kaçırıyor olabilir.. Geçmiş olsun..

İç lastikte patlayan kesimler genelde hep zırh tarafında oluyor hocam. Jant tarafına denk gelmedi bugüne kadar. Bisikletinse genelde hep dümdüz asfaltta sürüyorum, öyle çakır çukur da değil yol ama bankette illaki bazen ufak çukur yada mıcır olabiliyor. Şimdi bayram dolayısıyla şehir dışındayım kullanamıyorum ama son durumu mutlaka yazacağım.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Selamlar,
Ben geçen ay schwalbe marathon green guard aldım, onunla uyumlu yine schwalbe iç lastik de aldım. Bunları bisikletçide montaj yaptırdım, geçen gün bisikletin lastiklerini kontrol ederken iki yerde içeride bombe var gibiydi. Tam olarak dış lastik bombe yapmamış ama elimi üstünde sürttüğüm zaman bariz olarak anlaşılıyor.

Sorun ne olabilir ve ne yapmam gerekir?

Teşekkürler.
 
Ben cesaret edemedim ve bu manzarayı gördüğümde hemen yenisini sipariş ettim. Nasıl olduğu konusunda fikrim yok. Lastikler 5 yıllık schwalbe black Jack.

Bu lastik kullanılır mıydı sizce 🤣

IMG_20210727_145001.jpg
 
Selamlar,
Ben geçen ay schwalbe marathon green guard aldım, onunla uyumlu yine schwalbe iç lastik de aldım. Bunları bisikletçide montaj yaptırdım, geçen gün bisikletin lastiklerini kontrol ederken iki yerde içeride bombe var gibiydi. Tam olarak dış lastik bombe yapmamış ama elimi üstünde sürttüğüm zaman bariz olarak anlaşılıyor.

Sorun ne olabilir ve ne yapmam gerekir?

Teşekkürler.

Aldığınız yerle irtibata geçin, bombeyi bildirin. Wiggle'dan aldığım schwalbe durano dd lastikte 1,5 sene sonra bombe oluştuğunda firma iade almıştı. Keza Atak bisikletten aldığım schwalbe trainer lastiğinde de bombe oluşunca firma ile görüştüm, distribütör olan Aslı bisiklete lastiği yolladım. Lastik yenisi ile değiştirildi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
iyi günler arkadaşlar.
Çok sık lastik patlatma sonunu yaşadığım için bu soruna son vermek için geçen yıl doğa bisikletten schwalbe marathon plus 700x32 dış lastik satın aldım. Geçen yılın parası ile Kdv dahil Toplam : 551,81TL para ödedim. bu yıl aynı lastikler 958 TL değerinde . Aldığım tarihten bu yana hiç bir sorun yaşamadan lastikleri kullandım. Ancak İznik göl turum esnasında arka lastiğim de ses gelmesine üzerine bir tuhaflık olduğunu hissettim. durup kontrol ettiğimde lastiğin bombe yaptığını gördüm. hemen havasını indirdim. Söküp kontrol ettiğimde resimlerde de görüldüğü üzere yanakların janta oturacak kısımlarında bozulmaların olduğunu gördüm. Güvenlik gerekçesi ile aynı sorunu yaşamamak için lastiği takıp tekrar kullanmak istemediğim için satıcı doğa bisiklet ile iletişime geçtim. pek oralı olmadılar. garantiye girmez şeklinde açıklama yaptılar. bende distribütör olan aslı bisiklet ile temasa geçtim. mail attım. incelemek için lastiği göndermemi istediler. bugün gönderdim. umarım yardımcı olurlar. ve garanti kapasımında yeni lastik gönderirler.
bisikletim sedona 410 marka. o kadar pahalı bir bisiklet olmasa da önem veriyorum. bakımlarını zamanında yaptırıyorum. lastiklerin üzerinde minimum 65 psi maksimum 95 psi yazıyor. ben 85 yada 90 psi ancak hava vuruyorumdur. yani kesinlikle 95 psi a yaklaşmadım bile.81 kg ağırlığındayım. bisikletle kısa günlük turlar yapıyorum. bu sebeple yüklü olarak seyahat durumumda söz konusu değil. Merak ettiğim konu şu. lastiklerin bu şekilde olması neden kaynaklanır? Başkaca bu sorunu yaşayan arkadaş varmıdır?20210711_110443.jpg20210711_110459.jpg20210711_110553.jpg
 
iyi günler arkadaşlar.
Çok sık lastik patlatma sonunu yaşadığım için bu soruna son vermek için geçen yıl doğa bisikletten schwalbe marathon plus 700x32 dış lastik satın aldım. Geçen yılın parası ile Kdv dahil Toplam : 551,81TL para ödedim. bu yıl aynı lastikler 958 TL değerinde . Aldığım tarihten bu yana hiç bir sorun yaşamadan lastikleri kullandım. Ancak İznik göl turum esnasında arka lastiğim de ses gelmesine üzerine bir tuhaflık olduğunu hissettim. durup kontrol ettiğimde lastiğin bombe yaptığını gördüm. hemen havasını indirdim. Söküp kontrol ettiğimde resimlerde de görüldüğü üzere yanakların janta oturacak kısımlarında bozulmaların olduğunu gördüm. Güvenlik gerekçesi ile aynı sorunu yaşamamak için lastiği takıp tekrar kullanmak istemediğim için satıcı doğa bisiklet ile iletişime geçtim. pek oralı olmadılar. garantiye girmez şeklinde açıklama yaptılar. bende distribütör olan aslı bisiklet ile temasa geçtim. mail attım. incelemek için lastiği göndermemi istediler. bugün gönderdim. umarım yardımcı olurlar. ve garanti kapasımında yeni lastik gönderirler.
bisikletim sedona 410 marka. o kadar pahalı bir bisiklet olmasa da önem veriyorum. bakımlarını zamanında yaptırıyorum. lastiklerin üzerinde minimum 65 psi maksimum 95 psi yazıyor. ben 85 yada 90 psi ancak hava vuruyorumdur. yani kesinlikle 95 psi a yaklaşmadım bile.81 kg ağırlığındayım. bisikletle kısa günlük turlar yapıyorum. bu sebeple yüklü olarak seyahat durumumda söz konusu değil. Merak ettiğim konu şu. lastiklerin bu şekilde olması neden kaynaklanır? Başkaca bu sorunu yaşayan arkadaş varmıdır?270356 dosyayı görüntüle270358 dosyayı görüntüle270359 dosyayı görüntüle

Conti ultra sport lastikte benzer durumla karşılaştım. Frenleme sırasında jantın sıcaklığının yükselmesinin bu duruma yol açtığını düşünüyorum.
 
Conti ultra sport lastikte benzer durumla karşılaştım. Frenleme sırasında jantın sıcaklığının yükselmesinin bu duruma yol açtığını düşünüyorum.
hocam lastikleriniz için bir başvuru yapmışmıydınız? garanti kapsamında değiştirilmişmiydi?
 
Geri