Herkese keyifli forumlar.. Şuan 700x35c zırhlı lastik ile kullandığım bisikletimi 700x32 ya da 700x28 lastikle kullanmayı düşünüyorum. Beklentim biraz daha hafif, performans yönelik iç ve dış lastik kombinasyonu kullanmak. Fakat janta, göbeklere, jant tellerine vücut ağırlığımın yaptığı tansiyon yüzünden daha kısa sürede bozulacağından endişeliyim. Kilom 90 bu arada ve asfalt zemin dışında kullanılmıyor bisiklet.. Sizce en ideal set ne olmalı iç lastik ve dış lastik konusunda?
1)jantın iç lastikle temas eden yüzeyine sarılan, iç lastik koruyucu malzeme için öneriniz nedir?
2)hafif iç lastik olarak ölçülere göre(700x28/32) hangi marka önerirsiniz?
3)hafif ve performanslı dış lastik olarak ölçülere göre (700x32 /28) hangi marka önerirsiniz?
Trekking bisikletim için aynı şeyleri düşünüyorum, kilom 86.
Daha ince lastiğe geçmenin herhangi bir aksamda sorun oluşturacağını düşünmüyorum, sık sık kullandığım oğlumun yol bisikletinde 23mm lastik var, bugüne kadar herhangi bir sıkıntı oluşmadı. Sadece mazgal v.b. yerlerin geçişinde daha fazla dikkat etmek gerekecektir tabii.
Cevaplara sondan başlayayım:
(Link paylaşamıyormuşum, aşağıda geçen tüm ürünlerin linklerini başka yoldan gönderebilirim)
3) Dış lastik:
Şu anda Schwalbe Marathon Racer 700x35 kullanıyorum ( 465gr, patlak koruma 4/7, yuvarlanma 5/6, yol tutma 5/6, yol dışı tutma 2/6, ömür 4/6 ), daha incesine geçmeyi planlıyorum. Diğer Marathon'lara kıyasla Racer tercih etmemim sebebi zırhlı, hafif ve yuvarlanma direncinin düşük olması. Bir süredir hiçbir yerde bulamadığım için yerine Vittoria Urbano 9 düşünmeye başlamıştım, fiyatı daha hesaplı ama daha ağır ( 749 ve 667 gram ).
Ancak bugün hala yok mu, bir yerlere gelmiş midir derken Erdoğanlar Bisiklet gibi birkaç yerde Racer'ın x30'unu buldum ( 395gr ), fiyatlar çok değişken.
Aynı yerde bunun yanında önceden bilmediğim ve Schwalbe'nin kendi sitesinde bulamadığım Supreme diye bir seri gördüm ama maliyet epey yükseliyor. Bu model Amazon'da epey daha ucuz.
Bunun patlak koruma 4.5/6 (aslında 7 üstünden olması lazımdı, yanlış verilmiş olabilir), yuvarlanma 5/6, yol tutma 5/6, yol dışı tutma 1.5/6 diye verilmiş. Racer'dan çok farklı değil ama isminden ve diş yapısından daha performans odaklı olduğu izlenimi çıkıyor, bir de aynı mağazada Racer'dan neredeyse 2 kat pahalı.
2) İç lastik:
Bir süre Michelin Airstop kullandıktan sonra vaadiyle gerçeklik arasında ilişki olmadığına karar verip "Continental Tour 700x32c/47c All" diye bir lastiğe geçtim, memnunum. BikeAndOutdoor'dan aldım, HB gibi başka yerlerde karşıma çıkıyor ama her zaman bulamadığım da oluyor. Kullandığım lastiğe de uyumlu, 32'ye geçersem buna devam ederim, 28 ya da 30 için başka bir lastik bulurum. Schwalbe'nin Ultra Light modelleri var, pahalı geldiğinden denemedim.
1) Jant şeridi:
Lastik inceldikçe basınç yükseldiğinden bulunabilecek en iyi şeridi kullanmak lazım.
Ben "Vittoria 28inc 18mm 2 pcs" kullanıyorum, memnun kaldım. Bunu da BikeAndOutdoor'dan almıştım.
Şu da olabilir: "Schwalbe Yüksek Basınç Kumas Jant Bandı 18mm". Bu ve benzeri 1m diyerek satılanlar sanırım verilen ölçüye göre kesilerek satılıyor, fiyat yanıltıcı olmasın. Vittoria'nınkiler tek pakette 2 teker için tam ölçü.
Decathlon'da "Yol Tekeri Jant Şeridi" diye bir ürün var, yol bisikleti için dendiğine göre doğal olarak yüksek basınca uygundur ama genişliğini denemek lazım. Sitede detay yok, yerinde görülebilir.
"Zefal Soft Jant Bandi 700c 18mm gri" türü yumuşak olanların yüksek basınçta verimli olmadığını duydum, denemedim.