Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Lastik hakkında sorular ve cevaplar

abi bir de peligom yapıştırıcı kullanıyorum uygun mudur? gerçekten ne yapıştırıcı kullansam diye kararsısım. bu sefer de tutmazsa yapmadan gideceğim üniye. ince zımparayla çıkar mı eski yapıştırıcı ?
Peligom tarzı yapıştırıcılar, kuruduğunda sertleşiyor ve yama kenarlardan açma yapabiliyor ve zamanla atıyor. Bu sebeple yama yapıştırıcılardan almanızı tavsiye ederim. Decathlon sadece yama yapıştırıcısı da satıyor 10 TL gibi bir fiyatı vardı 2'li paketini en son aldığımda.

Bu arada Schwalbe'nin Marathon Plus lastikleri patlama direnci açısından memnun ediyor kullananları. Gerçi patlama direnci istedikçe karşılığı ağırlık olarak karşımıza çıkıyor.
 
Scudo
lastikleri tarif ederken kullanılan 700 x 28 700 x 30C gibi birimler ne anlama geliyor?
daha önce defalarca sorulduysa affola, konuyu hiç bilmediğimden hangi anahtar kelimelerle arama yapacağımı da bilmiyorum.
 
Selamlar, Peugeot R16 yol bisikletim var. İşe gidiş gelişlerde aktif olarak kullanıyorum fakat malum İzmir yolları yüzünden lastiklerden dolayı huzursuzum. Şu anda üzerinde fabrika çıkışı gelen 700x25C lastikler var. Jant ölçüleri de ETRTO 622x19. Hem konforu biraz arttırmak hem de lastiklere daha çok güvenebilmek için kalınlaştırmak istiyorum. Bisiklette aluminyum maşa bulunuyor. Max ne kadar lastik ebatı destekler bilmiyorum ama 700x28 veya 700x32 lastik takmayı düşünüyorum. Bisiklet yol bisikletinden gravel'a evriliyor gibi olacak ama en azından az da olsa lastik patlamasından kafam rahatlar diye düşünüyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: OmegA
lastikleri tarif ederken kullanılan 700 x 28 700 x 30C gibi birimler ne anlama geliyor?
daha önce defalarca sorulduysa affola, konuyu hiç bilmediğimden hangi anahtar kelimelerle arama yapacağımı da bilmiyorum.
28" (Inch) lastikler 700 sayısıyla ifade edilir. 25, 28, 30 ise genişliğidir. 27,5x2.20 gibi, yol bisikletlerinde 700x25c vardır. Yol bisikletlerinde 700x23, 25, 28 en yaygınlarıdır şehirde ise 32, 35 bile vardır.
Selamlar, Peugeot R16 yol bisikletim var. İşe gidiş gelişlerde aktif olarak kullanıyorum fakat malum İzmir yolları yüzünden lastiklerden dolayı huzursuzum. Şu anda üzerinde fabrika çıkışı gelen 700x25C lastikler var. Jant ölçüleri de ETRTO 622x19. Hem konforu biraz arttırmak hem de lastiklere daha çok güvenebilmek için kalınlaştırmak istiyorum. Bisiklette aluminyum maşa bulunuyor. Max ne kadar lastik ebatı destekler bilmiyorum ama 700x28 veya 700x32 lastik takmayı düşünüyorum. Bisiklet yol bisikletinden gravel'a evriliyor gibi olacak ama en azından az da olsa lastik patlamasından kafam rahatlar diye düşünüyorum :)
Her kadro 700x28c ile uyuşmayabilir diye biliyorum, daha kalınını siz düşünün. Genelde yol bisikleti kadroları max. 28c 'dir devamı kadroya sürter, geçmez. Önce görüp, deneyip veya bilen birine sorun derim.
 
28" (Inch) lastikler 700 sayısıyla ifade edilir. 25, 28, 30 ise genişliğidir. 27,5x2.20 gibi, yol bisikletlerinde 700x25c vardır. Yol bisikletlerinde 700x23, 25, 28 en yaygınlarıdır şehirde ise 32, 35 bile vardır.

Her kadro 700x28c ile uyuşmayabilir diye biliyorum, daha kalınını siz düşünün. Genelde yol bisikleti kadroları max. 28c 'dir devamı kadroya sürter, geçmez. Önce görüp, deneyip veya bilen birine sorun derim.
Bir de kadro uysa bile fren ayaklarının uyumlu olup olmadığına da bakılması gerekiyormuş sanırım. Ayakların arasındaki mesafe belirli kalınlıktaki lastiğin takılmasına izin vermeyebilir.
 
28" (Inch) lastikler 700 sayısıyla ifade edilir. 25, 28, 30 ise genişliğidir. 27,5x2.20 gibi, yol bisikletlerinde 700x25c vardır. Yol bisikletlerinde 700x23, 25, 28 en yaygınlarıdır şehirde ise 32, 35 bile vardır.

Her kadro 700x28c ile uyuşmayabilir diye biliyorum, daha kalınını siz düşünün. Genelde yol bisikleti kadroları max. 28c 'dir devamı kadroya sürter, geçmez. Önce görüp, deneyip veya bilen birine sorun derim.

Yorumunuz için teşekkür ederim, uyarınızı dikkate alacağım. Zaten gidip işi bilen birisine yaptıracağım.

Bir de kadro uysa bile fren ayaklarının uyumlu olup olmadığına da bakılması gerekiyormuş sanırım. Ayakların arasındaki mesafe belirli kalınlıktaki lastiğin takılmasına izin vermeyebilir.

Yorumunuz için teşekkür ederim, bir arkadaşımda mosso tharsis var onda 32c takılı ama bende onda görerek aslında bu fikre kapılmıştım. Sanırım en mantıklısı 28C bir lastik ile devam etmek.
 
  • Beğen
Tepkiler: OmegA ve specific
Bugün aldığım zaffiro pro v lastiğin henüz montajını yapmadım baktığımda yanak kısmında ip çıkmış olduğunu gördüm ve o kısım sanki inceymiş gibi duruyor çok ucuz bir lastik değil sorun yaratır mı firmaya iade mi edeyim?
(link)
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Bugün aldığım zaffiro pro v lastiğin henüz montajını yapmadım baktığımda yanak kısmında ip çıkmış olduğunu gördüm ve o kısım sanki inceymiş gibi duruyor çok ucuz bir lastik değil sorun yaratır mı firmaya iade mi edeyim?
(link)
işaretli yerin az altında yara var zaten. sıfır lastikte öyle bişey olmaz. varsa üretim hatası var demektir
 
işaretli yerin az altında yara var zaten. sıfır lastikte öyle bişey olmaz. varsa üretim hatası var demektir
hocam ipi bosverin az altindaki kesik degil mi? yanlis mi goruyorum? o lastik sanki janta takilip cikmis ve takip cikarirken levye degil tornavida kullanip zedelemisler gibi.
alintiyi yanlis mesajdan yapmisim sorryy
 
Herkese keyifli forumlar.. Şuan 700x35c zırhlı lastik ile kullandığım bisikletimi 700x32 ya da 700x28 lastikle kullanmayı düşünüyorum. Beklentim biraz daha hafif, performans yönelik iç ve dış lastik kombinasyonu kullanmak. Fakat janta, göbeklere, jant tellerine vücut ağırlığımın yaptığı tansiyon yüzünden daha kısa sürede bozulacağından endişeliyim. Kilom 90 bu arada ve asfalt zemin dışında kullanılmıyor bisiklet.. Sizce en ideal set ne olmalı iç lastik ve dış lastik konusunda?
1)jantın iç lastikle temas eden yüzeyine sarılan, iç lastik koruyucu malzeme için öneriniz nedir?
2)hafif iç lastik olarak ölçülere göre(700x28/32) hangi marka önerirsiniz?
3)hafif ve performanslı dış lastik olarak ölçülere göre (700x32 /28) hangi marka önerirsiniz?

Trekking bisikletim için aynı şeyleri düşünüyorum, kilom 86.

Daha ince lastiğe geçmenin herhangi bir aksamda sorun oluşturacağını düşünmüyorum, sık sık kullandığım oğlumun yol bisikletinde 23mm lastik var, bugüne kadar herhangi bir sıkıntı oluşmadı. Sadece mazgal v.b. yerlerin geçişinde daha fazla dikkat etmek gerekecektir tabii.

Cevaplara sondan başlayayım:

(Link paylaşamıyormuşum, aşağıda geçen tüm ürünlerin linklerini başka yoldan gönderebilirim)

3) Dış lastik:
Şu anda Schwalbe Marathon Racer 700x35 kullanıyorum ( 465gr, patlak koruma 4/7, yuvarlanma 5/6, yol tutma 5/6, yol dışı tutma 2/6, ömür 4/6 ), daha incesine geçmeyi planlıyorum. Diğer Marathon'lara kıyasla Racer tercih etmemim sebebi zırhlı, hafif ve yuvarlanma direncinin düşük olması. Bir süredir hiçbir yerde bulamadığım için yerine Vittoria Urbano 9 düşünmeye başlamıştım, fiyatı daha hesaplı ama daha ağır ( 749 ve 667 gram ).

Ancak bugün hala yok mu, bir yerlere gelmiş midir derken Erdoğanlar Bisiklet gibi birkaç yerde Racer'ın x30'unu buldum ( 395gr ), fiyatlar çok değişken.
Aynı yerde bunun yanında önceden bilmediğim ve Schwalbe'nin kendi sitesinde bulamadığım Supreme diye bir seri gördüm ama maliyet epey yükseliyor. Bu model Amazon'da epey daha ucuz.
Bunun patlak koruma 4.5/6 (aslında 7 üstünden olması lazımdı, yanlış verilmiş olabilir), yuvarlanma 5/6, yol tutma 5/6, yol dışı tutma 1.5/6 diye verilmiş. Racer'dan çok farklı değil ama isminden ve diş yapısından daha performans odaklı olduğu izlenimi çıkıyor, bir de aynı mağazada Racer'dan neredeyse 2 kat pahalı.

2) İç lastik:
Bir süre Michelin Airstop kullandıktan sonra vaadiyle gerçeklik arasında ilişki olmadığına karar verip "Continental Tour 700x32c/47c All" diye bir lastiğe geçtim, memnunum. BikeAndOutdoor'dan aldım, HB gibi başka yerlerde karşıma çıkıyor ama her zaman bulamadığım da oluyor. Kullandığım lastiğe de uyumlu, 32'ye geçersem buna devam ederim, 28 ya da 30 için başka bir lastik bulurum. Schwalbe'nin Ultra Light modelleri var, pahalı geldiğinden denemedim.

1) Jant şeridi:
Lastik inceldikçe basınç yükseldiğinden bulunabilecek en iyi şeridi kullanmak lazım.
Ben "Vittoria 28inc 18mm 2 pcs" kullanıyorum, memnun kaldım. Bunu da BikeAndOutdoor'dan almıştım.
Şu da olabilir: "Schwalbe Yüksek Basınç Kumas Jant Bandı 18mm". Bu ve benzeri 1m diyerek satılanlar sanırım verilen ölçüye göre kesilerek satılıyor, fiyat yanıltıcı olmasın. Vittoria'nınkiler tek pakette 2 teker için tam ölçü.
Decathlon'da "Yol Tekeri Jant Şeridi" diye bir ürün var, yol bisikleti için dendiğine göre doğal olarak yüksek basınca uygundur ama genişliğini denemek lazım. Sitede detay yok, yerinde görülebilir.
"Zefal Soft Jant Bandi 700c 18mm gri" türü yumuşak olanların yüksek basınçta verimli olmadığını duydum, denemedim.
 
Trekking bisikletim için aynı şeyleri düşünüyorum, kilom 86.

Daha ince lastiğe geçmenin herhangi bir aksamda sorun oluşturacağını düşünmüyorum, sık sık kullandığım oğlumun yol bisikletinde 23mm lastik var, bugüne kadar herhangi bir sıkıntı oluşmadı. Sadece mazgal v.b. yerlerin geçişinde daha fazla dikkat etmek gerekecektir tabii.

Cevaplara sondan başlayayım:

(Link paylaşamıyormuşum, aşağıda geçen tüm ürünlerin linklerini başka yoldan gönderebilirim)

3) Dış lastik:
Şu anda Schwalbe Marathon Racer 700x35 kullanıyorum ( 465gr, patlak koruma 4/7, yuvarlanma 5/6, yol tutma 5/6, yol dışı tutma 2/6, ömür 4/6 ), daha incesine geçmeyi planlıyorum. Diğer Marathon'lara kıyasla Racer tercih etmemim sebebi zırhlı, hafif ve yuvarlanma direncinin düşük olması. Bir süredir hiçbir yerde bulamadığım için yerine Vittoria Urbano 9 düşünmeye başlamıştım, fiyatı daha hesaplı ama daha ağır ( 749 ve 667 gram ).

Ancak bugün hala yok mu, bir yerlere gelmiş midir derken Erdoğanlar Bisiklet gibi birkaç yerde Racer'ın x30'unu buldum ( 395gr ), fiyatlar çok değişken.
Aynı yerde bunun yanında önceden bilmediğim ve Schwalbe'nin kendi sitesinde bulamadığım Supreme diye bir seri gördüm ama maliyet epey yükseliyor. Bu model Amazon'da epey daha ucuz.
Bunun patlak koruma 4.5/6 (aslında 7 üstünden olması lazımdı, yanlış verilmiş olabilir), yuvarlanma 5/6, yol tutma 5/6, yol dışı tutma 1.5/6 diye verilmiş. Racer'dan çok farklı değil ama isminden ve diş yapısından daha performans odaklı olduğu izlenimi çıkıyor, bir de aynı mağazada Racer'dan neredeyse 2 kat pahalı.

2) İç lastik:
Bir süre Michelin Airstop kullandıktan sonra vaadiyle gerçeklik arasında ilişki olmadığına karar verip "Continental Tour 700x32c/47c All" diye bir lastiğe geçtim, memnunum. BikeAndOutdoor'dan aldım, HB gibi başka yerlerde karşıma çıkıyor ama her zaman bulamadığım da oluyor. Kullandığım lastiğe de uyumlu, 32'ye geçersem buna devam ederim, 28 ya da 30 için başka bir lastik bulurum. Schwalbe'nin Ultra Light modelleri var, pahalı geldiğinden denemedim.

1) Jant şeridi:
Lastik inceldikçe basınç yükseldiğinden bulunabilecek en iyi şeridi kullanmak lazım.
Ben "Vittoria 28inc 18mm 2 pcs" kullanıyorum, memnun kaldım. Bunu da BikeAndOutdoor'dan almıştım.
Şu da olabilir: "Schwalbe Yüksek Basınç Kumas Jant Bandı 18mm". Bu ve benzeri 1m diyerek satılanlar sanırım verilen ölçüye göre kesilerek satılıyor, fiyat yanıltıcı olmasın. Vittoria'nınkiler tek pakette 2 teker için tam ölçü.
Decathlon'da "Yol Tekeri Jant Şeridi" diye bir ürün var, yol bisikleti için dendiğine göre doğal olarak yüksek basınca uygundur ama genişliğini denemek lazım. Sitede detay yok, yerinde görülebilir.
"Zefal Soft Jant Bandi 700c 18mm gri" türü yumuşak olanların yüksek basınçta verimli olmadığını duydum, denemedim.

Öncelikle çok teşekkür ederim, gayet açıklayıcı bilgiler paylaşmışsınız ve e önemli olanı da tecrübe ettikleriniz ile bunu yapmış olmanız.. Eminim, aynı durumda olan olmayan pek çok kullanıcı için fayda sağlayacak içerik olacaktır. Ben de cyclocross bisiklet aldım ki normal yol bisikleti yerine tercih etme sebebim kadro olarak daha mukavemetli oluşu. Elbette yol kadroları da sağlamdır ancak kadro açılarındaki gerilimin absorbesi ve doğasından dolayı daha hırçın kullanıma izin verebilecek şekilde dizaynından ötürü bu yönde bisiklet kullanmayı düşünüyorum.. Hali hazırda mitas longway 700x35c var ön ve arkada. Bisikletimi hafifletmeye yönelik en verimli değişimi hareketli aksamlardan ve özellikle jant/lastik/iç lastik 3 lüsünden istifade edildiğini düşünürsek, böyle bir karar aldım. Söylediklerinizi takip edeceğim, araştıracağım.

Ben de jant bandı olarak continental easy tape 18 mm 55gr ı sipariş verdim.

İç lastik olarak da continental 700x25 80 mm siboplu iç lastik seti sipariş ettim.

Dış lastiklerde de, michelin croos Protek zırhlı 700x28c düşünüyorum..Ya da continental grand sport 700x28.. Zaten istediğim de 28 idi ve üstelik de zırhlı. Bu konuda da görüşleriniz tecrübeleriniz varsa paylaşınız lütfen...
 
Öncelikle çok teşekkür ederim, gayet açıklayıcı bilgiler paylaşmışsınız ve e önemli olanı da tecrübe ettikleriniz ile bunu yapmış olmanız.. Eminim, aynı durumda olan olmayan pek çok kullanıcı için fayda sağlayacak içerik olacaktır. Ben de cyclocross bisiklet aldım ki normal yol bisikleti yerine tercih etme sebebim kadro olarak daha mukavemetli oluşu. Elbette yol kadroları da sağlamdır ancak kadro açılarındaki gerilimin absorbesi ve doğasından dolayı daha hırçın kullanıma izin verebilecek şekilde dizaynından ötürü bu yönde bisiklet kullanmayı düşünüyorum.. Hali hazırda mitas longway 700x35c var ön ve arkada. Bisikletimi hafifletmeye yönelik en verimli değişimi hareketli aksamlardan ve özellikle jant/lastik/iç lastik 3 lüsünden istifade edildiğini düşünürsek, böyle bir karar aldım. Söylediklerinizi takip edeceğim, araştıracağım.

Ben de jant bandı olarak continental easy tape 18 mm 55gr ı sipariş verdim.

İç lastik olarak da continental 700x25 80 mm siboplu iç lastik seti sipariş ettim.

Dış lastiklerde de, michelin croos Protek zırhlı 700x28c düşünüyorum..Ya da continental grand sport 700x28.. Zaten istediğim de 28 idi ve üstelik de zırhlı. Bu konuda da görüşleriniz tecrübeleriniz varsa paylaşınız lütfen...

Bant gayet güzel. 220psi'ye kadar dayanıyormuş.

Continental iç lastiklerden memnunum. Yerel satıcılarda Race modelinin nedense hep 20-25mm olanını gördüm, herhalde ağırlıklı olarak yol bisikletleri için olanı getirmişler. Conti'nin kendi sitesinde 25-32mm olan gördüm, sanırım sizinki odur. 125 grammış, benim kullandığımdan 40 gram daha hafif.

Michelin Protek Cross'un fiyatı makul. Kafamı karıştıran, HouseOfBike Protek Cross'ları şehir lastiği olarak sınıflamış, Michelin'in kendi sitesinde de City > Trekking kategorisinde ama 28mm olanı listelememişler, 32mm'den başlıyor, aratınca da 28mm çıkmıyor. 32mm olan 650 grammış. Halihazırdaki Longway'ler 900 gram. Bir çiftte 500 gram iyi hafifleme, 28mm olanı daha da hafiftir.

Continental Grand Sport 28mm için 340 grammış. Amaç performans olduğunda bu çok daha iyi görünüyor. Bir çiftte 1120 gram hafifleme çok iyi.

Michelin daha çok tur, Conti yarış karakterinde, tercih tamamen kullanım şekline bağlı. Ben sanırım ikisi arasından Continental'i seçerdim ama Cyclocross tecrübem hiç yok, bu kafadan seçim pratikte yanlış olabilir.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
carrarobisiklet dağ-bisikletleri force-770-275-27-v-hd

Kullandığım bisiklet bu, üzerinde gelen lastikleri kullanıyordum. Geçenlerde hafif çalılık bir yere 10 sn girip çıktım. Sonrasında ön ve arka lastikler kısa süre içinde indi. Akşamın karanlığında yolda kaldım resmen. Bir süre pompayla idare ettim ama epeyce yürümek zorunda kaldım. Karanlıkta tamirde edemedim.

Bu konularda bilgim yok, kolay kolay patlamayan, yol tutuşu iyi olan zırhlı lastik tavsiye edebilir misiniz. Kullandığım alanlar şuna %90 yol, %10 toprak vs. ama ileride daha çok ormanlık ve toprak olacak. Sadece hafta sonları çıkıyorum ve çıktığımda 20-30 km ortalama yapıyorum.
 
Selamlar
aşağıdaki lastiği aldım , sitesinde clincher yes diyor ama gelen lastikler üzerinde TL easy yazıyor. Bu hem tubeless hem clincher mı olduğuna işaret yoksa yanlış lastik mi geldi

(link)
 
Selamlar
aşağıdaki lastiği aldım , sitesinde clincher yes diyor ama gelen lastikler üzerinde TL easy yazıyor. Bu hem tubeless hem clincher mı olduğuna işaret yoksa yanlış lastik mi geldi

(link)
Tubeless ready görünüyor sitede.

1633103992690.png
 
  • Beğen
Tepkiler: BirLebowski
Lastiğin üstünde tl easy yazıyor acaba Schwalbe markasında bu tubeless ready mi demek
Neyse yarın kurcalayacağım bakalım olacak mı
Güncelleme yapayım çok etli bir lastik olması sebebi ile zorlanarak 2 günde takabildim , hem clincher hem de tubeless imiş.
 
"Continental Ride tour ile Schwalbe Land cruiser" lastiklerini kıyaslayabilecek veya kullanan arkadaşlar yorumlayabilir mi?
 
"Continental Ride tour ile Schwalbe Land cruiser" lastiklerini kıyaslayabilecek veya kullanan arkadaşlar yorumlayabilir mi?

Verilere bakınca Continental Ride Tour'un dengi Schwalbe Land Cruiser değil de Land Cruiser Plus gibi görünüyor.
Normal Land Cruiser'in yuvarlanması daha iyi, Plus'ın patlak koruması.
Land Cruiser: Rolling 3/6, Protection 3/7
Land Cruiser Plus: Rolling 2/6, Protection 5/7
Ride Tour: Rolling ?, Protection 5/7
Benzer kalınlıklarda ağırlıkları yakın.
Schwalbe Land Cruiser'leri Tour'un altında Light Gravel grubunda, Continental ise Ride Tour'u Urban Tour grubunda sınıflandırmış.
Conti'nin deseni daha akıcı görünüyor.

Conti için epey yerli satıcıda fiyat var ama Schwalbe için iç piyasa fiyatı bulamadım. Sizin baktığınız yerlerde fiyatları nasıl?
 
Son düzenleme:
Geri