Scudo Sports

Lastik hakkında sorular ve cevaplar

Tesekkur ederim emeginize saglik oncelikle benim cihaz bu
Bununla uzun yol yapilir mi 26 jant daytona 436 ve lastik zirhli lastik istiyorum kalin ne onerirsiniz uzun yolda cok yormayacak surekli uzun yol yapmiyorum cunku. Malum kocaeli golcukte yollar bozuk o yuzden tur lastigi zor hergun ise bunla gidip geliyorum sizce bunu toplamali miyim yoksa yeni birsey mi bakayim ? Fiyatlar cok yuksek cunku.
Ayrica zinciri bol sanirim guclu basinca pedallara ara sira bosa atiyor, gicirti da geliyor.
Bisikletcinin yaptiklari ise ; gobek degisimi, tellerin degisimi, lastiklerin degisimi ve yaglama 500 versim gecen ay ve 1 aydir biniyorum ara sira vitesleri de yapamamis ki bazen atmiyor vitesini yani bu tarz bi makina ile nasil bir yol izlemeliyim sizce?

Pedala bastığınızda zincir boşa atıyorsa öncelikli sorununuz vites ayarı olabilir, çok zor değildir vites ayarı, internette çok kolay bulabilirsiniz anlatımlarını ve basit bir tornavida ile kendiniz halledebilirsiniz. Kullanıma bağlı olarak zincir uzayabiliyor, bunun ölçümü biraz hassas, ölçüm yöntemleri var ama en sağlıklısı özel aparatıyla ölçmek. Satın almak istemezseniz bir bisikletçide ölçtürmek. Uzadıysa değiştirmekten başka çareniz yok, en hızlı şekilde değiştirmeniz gerekiyor yoksa dişlilere zarar verebilir, onları da değiştirmek zorunda kalabilirsiniz (dediğim gibi uzadıysa zincir, uzamadıysa sadece ayarla kurtarılır).
Lastiklerinizi yeni satın almışsınız fakat dişli olduğundan dolayı memnun değilsiniz sanırım. Nispeten kalınca, dişi çok olmayan zırhlı lastikler var fakat bu konuda sizin bütçeniz devreye giriyor. Ben tur lastiği kullanmadığım için önerim yok fakat seçeneğiniz çok, fiyatları da çok değişiyor. Ne kadar bütçe ayıracağınıza göre diğer üyelerden bir öneri gelebilir.
Dediğiniz gibi fiyatlar çok yüksek piyasa allak bullak. Ben taşta toprakta gitmiyorsanız dağ bisikleti kullanılmasına karşıyım. Bisikletinizin ikinci el değerini öğrenip satarsanız yerine ne tür bir tur bısıkleti alabilirsiniz diye bakmak lazım. Fakat uğraşmak istemiyorsanız da bisikletiniz kötü bir bisiklet kesinlikle değil. Bahsettiğiniz gibi bir zırhlı tur lastiği, düzgün bir vites ayarıyla bu bisikelt sizi oldukça memnun eder diye düşünüyorum.
Yazdıklarımın dışında size asıl önerim bisiklete dair tamir ayar vesaire işlerini araştırıp öğrenmeniz olur. Lastik değiştirmek için plastik bir levye ve pompadan başka bir şeye ihtiyacınız yok. Yağlama için de sabunlu su, fırça ve 20 TL'lik bir zincir yağı yeterli. Vites ayarı sadece bir tornavida ile halloluyor. Elbette çok iyi bisikletçiler de var ama birçoğumuzun etrafındaki bisikletçiler işini hakkıyla yapan insanlar değil. Ben de bisiklete ilk başladığımda fren ayarı yapmaya çalışırklen kaliperimi bozan mahalle bisikletçisi yüzünden ihtiyacım olacak ayarların nasıl yapılacağını kendim öğrenip yapmak zorunda kaldım. Size de kesinlikle öneririm. Hem işçilik temiz olur hem paranız cebinizde kalır. Göbek bakımı, furçla alakalı işler ya da zincir ölçümü gibi alet edevat gerektiren ve sık yapmayacağınız işler için bisikletçiye gidersiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Veto8
Scudo
Pedala bastığınızda zincir boşa atıyorsa öncelikli sorununuz vites ayarı olabilir, çok zor değildir vites ayarı, internette çok kolay bulabilirsiniz anlatımlarını ve basit bir tornavida ile kendiniz halledebilirsiniz. Kullanıma bağlı olarak zincir uzayabiliyor, bunun ölçümü biraz hassas, ölçüm yöntemleri var ama en sağlıklısı özel aparatıyla ölçmek. Satın almak istemezseniz bir bisikletçide ölçtürmek. Uzadıysa değiştirmekten başka çareniz yok, en hızlı şekilde değiştirmeniz gerekiyor yoksa dişlilere zarar verebilir, onları da değiştirmek zorunda kalabilirsiniz (dediğim gibi uzadıysa zincir, uzamadıysa sadece ayarla kurtarılır).
Lastiklerinizi yeni satın almışsınız fakat dişli olduğundan dolayı memnun değilsiniz sanırım. Nispeten kalınca, dişi çok olmayan zırhlı lastikler var fakat bu konuda sizin bütçeniz devreye giriyor. Ben tur lastiği kullanmadığım için önerim yok fakat seçeneğiniz çok, fiyatları da çok değişiyor. Ne kadar bütçe ayıracağınıza göre diğer üyelerden bir öneri gelebilir.
Dediğiniz gibi fiyatlar çok yüksek piyasa allak bullak. Ben taşta toprakta gitmiyorsanız dağ bisikleti kullanılmasına karşıyım. Bisikletinizin ikinci el değerini öğrenip satarsanız yerine ne tür bir tur bısıkleti alabilirsiniz diye bakmak lazım. Fakat uğraşmak istemiyorsanız da bisikletiniz kötü bir bisiklet kesinlikle değil. Bahsettiğiniz gibi bir zırhlı tur lastiği, düzgün bir vites ayarıyla bu bisikelt sizi oldukça memnun eder diye düşünüyorum.
Yazdıklarımın dışında size asıl önerim bisiklete dair tamir ayar vesaire işlerini araştırıp öğrenmeniz olur. Lastik değiştirmek için plastik bir levye ve pompadan başka bir şeye ihtiyacınız yok. Yağlama için de sabunlu su, fırça ve 20 TL'lik bir zincir yağı yeterli. Vites ayarı sadece bir tornavida ile halloluyor. Elbette çok iyi bisikletçiler de var ama birçoğumuzun etrafındaki bisikletçiler işini hakkıyla yapan insanlar değil. Ben de bisiklete ilk başladığımda fren ayarı yapmaya çalışırklen kaliperimi bozan mahalle bisikletçisi yüzünden ihtiyacım olacak ayarların nasıl yapılacağını kendim öğrenip yapmak zorunda kaldım. Size de kesinlikle öneririm. Hem işçilik temiz olur hem paranız cebinizde kalır. Göbek bakımı, furçla alakalı işler ya da zincir ölçümü gibi alet edevat gerektiren ve sık yapmayacağınız işler için bisikletçiye gidersiniz.
Aynen tam da dediginiz gibi yaptim vitesleri ayatladim vidalardan ama sanirim zincir uzun ki bisa atma gecmedi her zaman da degil ara sira yuke binince yapiyor zincir gerilince vites gecislerini de bis bir zamanda kendim yapacagima eminim videolari baya bi izledim hafif ince ayarlari kaldi ama lastik olayi onemli tabi tanesine simdilik 200 e kadar butcem var
 
  • Beğen
Tepkiler: Theo3232
Normal değil. Benzer durumu yaşadım. Aldığım yere resim attım iade yaptılar. Kullanmaya devam ettim ama çok geçmeden yarıklar büyüdü. Mecbur değiştim lastiği.
Lastikten çok memnundum aslında. Tesadüfen farkettim. Dediğiniz gibi zamanla büyüyecek gibi çatlaklar. İletişime geçtim firmayla bakalım.
 
Herkese merhabalar,

Durano Plus'ı epeydir kullanıyorum. Çok şükür hiç patlamadı şimdiye kadar ve bu dayanıklılığından inanılmaz memnunum. Ama Pirelli Cinturato'nun Durano Plus'a kıyasla daha hafif ve yuvarlanma direncinin daha az olduğu belirtiliyor. Tabi cinturatoyu da iç lastikle kullanmayı planlıyorum. (link) kıyaslamayı ve değerlendirmeyi neye göre yaptı bilemiyorum.

1656062361241.png

Tread Thickness seviyesi azalırsa patlama ihtimali artar mı? Puncture Tread artışı (cinturato kıyaslamasında) tubeless olarak kıyaslandığından olabilir mi? Yol Tutuşu farkları nedir? vs... Sorular kafamı karıştırıyor

Sözün özü, Durano Plus kullanıcısı olarak Pirelli Cinturato'ya geçmeli miyim? Yoksa hiç heyecana gerek yok mu dersiniz? :)

Ne önerirsiniz acaba?
 
Herkese günaydın,

Hiç pirelli cinturato (tube) kullanan, deneyimleyen yok mu?? :agla::agla::agla:

Yanlış birşey mi yazdım acaba; kimseden cevap alamadım. :agla:
 
Herkese merhabalar,

Durano Plus'ı epeydir kullanıyorum. Çok şükür hiç patlamadı şimdiye kadar ve bu dayanıklılığından inanılmaz memnunum. Ama Pirelli Cinturato'nun Durano Plus'a kıyasla daha hafif ve yuvarlanma direncinin daha az olduğu belirtiliyor. Tabi cinturatoyu da iç lastikle kullanmayı planlıyorum. (link) kıyaslamayı ve değerlendirmeyi neye göre yaptı bilemiyorum.

290355 dosyayı görüntüle

Tread Thickness seviyesi azalırsa patlama ihtimali artar mı? Puncture Tread artışı (cinturato kıyaslamasında) tubeless olarak kıyaslandığından olabilir mi? Yol Tutuşu farkları nedir? vs... Sorular kafamı karıştırıyor

Sözün özü, Durano Plus kullanıcısı olarak Pirelli Cinturato'ya geçmeli miyim? Yoksa hiç heyecana gerek yok mu dersiniz? :)

Ne önerirsiniz acaba?

Ben iki lastiği de kullanmadım. Bildiklerim şu yönde. Cinturato daha "lüks" bir lastik. Performans ve yol tutuşu açısından daha iyi olmasını bekleyebilirsiniz. Durano ise daha uzun dayanır. Yeni tubeless lastik alıp, iç lastikle kullanmanın da bir mantığı yok bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: RoninRider
Öncelikle merhaba forumda yeniyim. Hardtrail MTB kullanısıyım. Uygun başlığı bulamadığım için bu başlık altına yazmanın mantıklı olacağını düşündüm. Arka aktarıcımı değiştirmeyi düşünüyorum ve üç seçeneğim var;
Shimano Acera RD-M360 8 li Arka Aktarıcı
Shimano Altus RD-M310 SGS Siyah Arka Aktarıcı 7/8s
Shimano Claris RD-R2000 Arka Aktarıcı 8V SS
fiyat olarak birbirine yakın olan bu aktarıcılar arasında seçim yapmam gerekiyor ve yardım edebileceğinizi düşündüm. Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim. ( 2 li aynakol kullanıyorum.)
 
Öncelikle merhaba forumda yeniyim. Hardtrail MTB kullanısıyım. Uygun başlığı bulamadığım için bu başlık altına yazmanın mantıklı olacağını düşündüm. Arka aktarıcımı değiştirmeyi düşünüyorum ve üç seçeneğim var;
Shimano Acera RD-M360 8 li Arka Aktarıcı
Shimano Altus RD-M310 SGS Siyah Arka Aktarıcı 7/8s
Shimano Claris RD-R2000 Arka Aktarıcı 8V SS
fiyat olarak birbirine yakın olan bu aktarıcılar arasında seçim yapmam gerekiyor ve yardım edebileceğinizi düşündüm. Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim. ( 2 li aynakol kullanıyorum.)
Altus olması lazım, claris yol bisikleti uyumlu değil mi. acera daha alt segment diye biliyorum
 
Altus olması lazım, claris yol bisikleti uyumlu değil mi. acera daha alt segment diye biliyorum
Claris in ss modelinin uyumlu olduğunu sanıyordum, yine de tam bir bilgim yok. Altus ve Acera konusunda ise bu bahsettiğim iki modelin birbirlerine hem fiyat açısından hem de özellik açısında yakın olması beni ikileme düşürdü. Farklı bir öneriniz varsa incelemeye açığım.
 
Herkese günaydın,

Hiç pirelli cinturato (tube) kullanan, deneyimleyen yok mu?? :agla::agla::agla:

Yanlış birşey mi yazdım acaba; kimseden cevap alamadım. :agla:

Durano Plus ve Durano DD lastikleri ile patlak yaşamadım yıllardır. Başka lastik de kullanmadım, patlamayanı bulmuşken :)
 
Ben iki lastiği de kullanmadım. Bildiklerim şu yönde. Cinturato daha "lüks" bir lastik. Performans ve yol tutuşu açısından daha iyi olmasını bekleyebilirsiniz. Durano ise daha uzun dayanır. Yeni tubeless lastik alıp, iç lastikle kullanmanın da bir mantığı yok bence.

Jantlarımın tubeless özelliğinin olmamasından dolayı iç lastikle kullanma seçeneğiyle değerlendirmeye çalışıyordum. Cinturato için "lüks" tanımlamanızı tam anlayamadım ama iki lastik arasında çok fark yoksa (yol tutuşu-patlamazlık-ağırlık farkının etkisi), evet lüks ve fuzuli bir heyecan olabilir bu değişim. Teşekkür ederim dönüşünüz için.

Durano Plus ve Durano DD lastikleri ile patlak yaşamadım yıllardır. Başka lastik de kullanmadım, patlamayanı bulmuşken :)

İrfan Bey, Durano üzerine görüşlerinizi çok yazdırdım galiba şu sıralar. 😅 Cinturato hakkındaki değerlendirmede patlamaz seviyesi yanı sıra daha fazla yol tutuşu iddiası ve hafiflik eklenince (bicyclerollingresistance'a göre) biraz iştahımı kabartmıştı açıkçası. Çok teşekkür ederim.

Yine de cinturato kullanıcıları var ise, deneyimlerini-görüşlerini paylaşabilirlerse minnettar olurum.
 
  • Beğen
Tepkiler: lrfan
Cinturato hakkındaki değerlendirmede patlamaz seviyesi yanı sıra daha fazla yol tutuşu iddiası ve hafiflik eklenince (bicyclerollingresistance'a göre) biraz iştahımı kabartmıştı açıkçası. Çok teşekkür ederim.

Yine de cinturato kullanıcıları var ise, deneyimlerini-görüşlerini paylaşabilirlerse minnettar olurum.


Hımmm cazip geldi, fiyat kıyasına da bakayım
 
Hımmm cazip geldi, fiyat kıyasına da bakayım


Wiggle'da buldum; 54,54 Eur. Aynı sitede durano plus 34,29 eur.

Bu arada, bu iki lastik Türkiye'de hiçbir yerde bulunamıyor... "En azından ben bulamadım" diyeyim.

1656415290021.png
1656415375185.png
 
  • Beğen
Tepkiler: lrfan
Selam,

Lastik hakkında soru.

Özetle: lastik indi. Söktüm, deliği buldum ve yama yaptım. Bir diken de buldum ve onu da pense ile çektim. Zaten dikenin iç tarafta sivriliği çok azdı. Başka birşey de bulamadım.

Daha sonra lastiği taktım ve 2-3 saatte tekrar indi. Bu sefer ise patlak yada hava kaçıran yer bulamıyorum.

Mikron delikleri bulmak için sabun köpüğü filan mı kullanmamız gerekiyor? Başka bir yöntem var mı?
 
Selam,

Lastik hakkında soru.

Özetle: lastik indi. Söktüm, deliği buldum ve yama yaptım. Bir diken de buldum ve onu da pense ile çektim. Zaten dikenin iç tarafta sivriliği çok azdı. Başka birşey de bulamadım.

Daha sonra lastiği taktım ve 2-3 saatte tekrar indi. Bu sefer ise patlak yada hava kaçıran yer bulamıyorum.

Mikron delikleri bulmak için sabun köpüğü filan mı kullanmamız gerekiyor? Başka bir yöntem var mı?
hava basıp su dolu bir kovaya sokarsanız kaçağı bulursunuz. büyük ihtimal yamadan veya siboptandır. yama yapınca 5 dk kadar elinizle bastırın ve arada çekiştirin ki yapıştırıcı kuruyunca çatlama yapmasın
 
hava basıp su dolu bir kovaya sokarsanız kaçağı bulursunuz. büyük ihtimal yamadan veya siboptandır. yama yapınca 5 dk kadar elinizle bastırın ve arada çekiştirin ki yapıştırıcı kuruyunca çatlama yapmasın

Hocam, söylediklerinizin hepsini yaptım... Hava kaçıran yeri bulamadım. Sorma sebebim de bu zaten. Yama yerini özellikle suda test ettim, salmıyor. Bulamadığım ve yavaş kaçıran bir delik daha var.

Sanırım, 2 farklı yöntem deneyeceğim.
- İç lastiği çıkarmadan yüksek basınç ile şişirip doğrudan lastik takılı halde hava salan yeri tespit etmeye calıçacağım.
- Bol köpüklü su kullanacağım.
 
Hocam, söylediklerinizin hepsini yaptım... Hava kaçıran yeri bulamadım. Sorma sebebim de bu zaten. Yama yerini özellikle suda test ettim, salmıyor. Bulamadığım ve yavaş kaçıran bir delik daha var.

Sanırım, 2 farklı yöntem deneyeceğim.
- İç lastiği çıkarmadan yüksek basınç ile şişirip doğrudan lastik takılı halde hava salan yeri tespit etmeye calıçacağım.
- Bol köpüklü su kullanacağım.
Lastiğe hava basın ve komple su dolu leğene yatırın mutlaka hava kabarcıkları göreceksiniz anlamanın daha pratik bir yolu bulunmuyor.
 
Hocam, söylediklerinizin hepsini yaptım... Hava kaçıran yeri bulamadım. Sorma sebebim de bu zaten. Yama yerini özellikle suda test ettim, salmıyor. Bulamadığım ve yavaş kaçıran bir delik daha var.

Sanırım, 2 farklı yöntem deneyeceğim.
- İç lastiği çıkarmadan yüksek basınç ile şişirip doğrudan lastik takılı halde hava salan yeri tespit etmeye calıçacağım.
- Bol köpüklü su kullanacağım.
Belki ic lastiği az sisirip suya daldirmissinizdir biraz daha fazla sisirmeyi deneyin derim boylece delik açılacaktır.
 
Ben de geçenlerde aynı şeyi yaşadım. Sibobu biraz sağa sola eğince dibinden hava kaçırdığını gördüm. Jantın sibob deliği kesmiş, incecik bir yarık. Direk çöp :)
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Geri