Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Lastik hakkında sorular ve cevaplar

Hocam, söylediklerinizin hepsini yaptım... Hava kaçıran yeri bulamadım. Sorma sebebim de bu zaten. Yama yerini özellikle suda test ettim, salmıyor. Bulamadığım ve yavaş kaçıran bir delik daha var.

Sanırım, 2 farklı yöntem deneyeceğim.
- İç lastiği çıkarmadan yüksek basınç ile şişirip doğrudan lastik takılı halde hava salan yeri tespit etmeye calıçacağım.
- Bol köpüklü su kullanacağım.
iç lastiği çıkarmadan yaparsanız yanıltır. nerden geldiğini bulamazsınız. iç lastiği iyi şişirip köpüksüz suya daldırın. üstüne su dökmek değil. su dolu bir kova leğen küvet tarzı bişey. elinizle parça parça lastiği sıkabilirsiniz suyun içinde basınç yapsın diye. bir de sibopu oynatın suyun içinde. sağa sola yatırın çekiştirin. eğer kaçıran biyer varsa mutlaka çıkar.
köpük yapmayın yanıltabilir
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Scudo
Merhabalar dış lastiğinde 24x1.75x2 yazan bisikletin jant boyu kaçtır acaba
 
Hava kaçıran yeri bulamıyorsanız büyük ihtimal sipob dibi ya da siboptan kacırıyordur.
 
Yaklaşık 200 km’den beri continental GP 5000 kullanıyorum.Açıkçası bundan önce sürekli schwalbe modelleri arasında gittiğim için (durano,durano dd,lugano) diğer markalara ön yargılı yaklaştım hep özellikle continental e.Vittoria kullandığımda oldu ( rubino pro3) ama herhalde benim şansızlığıma geldi hiç memnun kalamadım.Yalnız sürtünme katsayısı bayağı azdı onu ihmal etmeyelim.

<Gençleştim resmen bu kadar mı fark eder>

Continental e geçtiğimden beri bisiklet sürdüğümü hissettim.Yol hissiyatı olsun gidişi olsun hepsine hayran kaldım.Sprintlerde gücümün tam olarak asfalta gittiğinden eminim artık.Belki de direkt olarak bir anda üst seviye bir lastiğe geçtiğim içinde olabilir bu fark ama bilemedim yani.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ekincan
bende lastiği bir türlü oturmuyor yol bisikleti 700x25c başıma bela miras iç lastik Schwalbe Lugano II oturmuyor 2 adet levye var pilastik ile takıyorum şişik takıyorum inik takıyprum hep sorun bir iç lastik gidik bile
 

Dosyalar

  • 9CEB859B-0C2F-4ED5-978F-09DA15D28FF4.jpeg
    9CEB859B-0C2F-4ED5-978F-09DA15D28FF4.jpeg
    44,8 KB · Okunma: 37
Merhabalar, dış lastiğin sertliği önemli midir. Alacağım dış lastik yumaşak ve kauçuk oranı yüksek diyor satıcı. Bu bir şeyi etkiler mi?
 
Merhabalar, dış lastiğin sertliği önemli midir. Alacağım dış lastik yumaşak ve kauçuk oranı yüksek diyor satıcı. Bu bir şeyi etkiler mi?
yumuşak lastiğin tutuşu iyi olur ama ömrü kısa olur diye biliyorum. bisiklette durum nedir ya da satıcı ne kadar doğru bilgi vermiştir bilemiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cnr2596
yumuşak lastiğin tutuşu iyi olur ama ömrü kısa olur diye biliyorum. bisiklette durum nedir ya da satıcı ne kadar doğru bilgi vermiştir bilemiyorum.
Markası rubena,zamanla slick lastik olsada çok dert etmiyorum sonuçta profesyonel kullanmayan neredeyse herkes slick lastik kullanıyor.

Birde lastik altı zırh aldım. Yani bu artık beni korkutacak bir şey değil galiba.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
Markası rubena,zamanla slick lastik olsada çok dert etmiyorum sonuçta profesyonel kullanmayan neredeyse herkes slick lastik kullanıyor.

Birde lastik altı zırh aldım. Yani bu artık beni korkutacak bir şey değil galiba.

Lastik altı zırhını kullanan da kullanmayan da pişman gibi.
Ben kullanıp pişman olanlardanım.
 
@Seyfoo Düzgün takılmazsa iç lastiği kesiyo, takmak ayrı dert.
 
  • Beğen
Tepkiler: Seyfoo
Bunun yerine imkan varsa zırhlı lastik almak.
Zırhlı lastik çok ağır oluyor. Yol bisikletinde tercih etmiyorum.
Hafif, yol tutuşu iyi ve yuvarlanma direnci düşük lastik ve altına zırh takıyorum.
Zırhlı lastik fazladan en az yarım kilo eklerken, harici zırh 50 gram ekliyor.
 
Zırhlı lastik çok ağır oluyor. Yol bisikletinde tercih etmiyorum.
Hafif, yol tutuşu iyi ve yuvarlanma direnci düşük lastik ve altına zırh takıyorum.
Zırhlı lastik fazladan en az yarım kilo eklerken, harici zırh 50 gram ekliyor.
SCHWALBE 700X25C ONE RACEGUARD kullanıyorum.
 
Hocam, söylediklerinizin hepsini yaptım... Hava kaçıran yeri bulamadım. Sorma sebebim de bu zaten. Yama yerini özellikle suda test ettim, salmıyor. Bulamadığım ve yavaş kaçıran bir delik daha var.

Sanırım, 2 farklı yöntem deneyeceğim.
- İç lastiği çıkarmadan yüksek basınç ile şişirip doğrudan lastik takılı halde hava salan yeri tespit etmeye calıçacağım.
- Bol köpüklü su kullanacağım.
ben de kaçıran yeri bulamadığım için taşıdığım yedek iç lastiği kullanmıştım, eve gelince kova sabun her şeyi denedim kaçıran bir yer bulamadım. sonra eski yamalardan birinde şişme farkettim. onu kesip yeni yama yaptım sorun kalmadı. herhalde yolda darbe aldıkça üstünde ağırlık olunca çok çok hafif kaçırıyordu.
 
bir iç lastikte kaç yama olabilir sizce? yanii kaç yamadan sonra o lastiği değiştirmek gerekir?
haziran ayında aldığım bisikletim (carraro sportive 220) 700 km boyunca bir kere lasti,ği patlamamışken son 15 gündür 3 kere arka lastik farklı yerlerden ve farklı sebeplerle patladı. 3 yama var şu an. bu yamanın sınırı var mı acaba?
 
bir iç lastikte kaç yama olabilir sizce? yanii kaç yamadan sonra o lastiği değiştirmek gerekir?
haziran ayında aldığım bisikletim (carraro sportive 220) 700 km boyunca bir kere lasti,ği patlamamışken son 15 gündür 3 kere arka lastik farklı yerlerden ve farklı sebeplerle patladı. 3 yama var şu an. bu yamanın sınırı var mı acaba?
Benim arka iç lastikte 5 6 yama var. Kardeşimin bisikletinin arka iç lastiginde 12 13 tane yama var ve bu iç lastik neredeyse 6 yıllık. Uzun zamandir da kullanıyoruz ben bir sorun yaşamadım yamayı güzel yaptıysan ve yeni patlaklar şansına eski yamanın hemen dibine, sibop kenarina falan gelmediği surece iyi yapilan bir yamanin hava kaçırma riski de az olduğundan bana sorarsan amatör kullanicilar için sorun teşkil etmez. Ama misal çok üst seviye bir yaris bisikletim olsa, veya tur bisikletim olsa şehirler arasi bir kac günlük yola gitsem heralde yola yamalı iç lastikle çıkmazdım. Tabiki boyle bir turda yanimda yedek olurdu ama..
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Benim arka iç lastikte 5 6 yama var. Kardeşimin bisikletinin arka iç lastiginde 12 13 tane yama var ve bu iç lastik neredeyse 6 yıllık. Uzun zamandir da kullanıyoruz ben bir sorun yaşamadım yamayı güzel yaptıysan ve yeni patlaklar şansına eski yamanın hemen dibine, sibop kenarina falan gelmediği surece iyi yapilan bir yamanin hava kaçırma riski de az olduğundan bana sorarsan amatör kullanicilar için sorun teşkil etmez. Ama misal çok üst seviye bir yaris bisikletim olsa, veya tur bisikletim olsa şehirler arasi bir kac günlük yola gitsem heralde yola yamalı iç lastikle çıkmazdım. Tabiki boyle bir turda yanimda yedek olurdu ama..
henüz şehir dışına hiç sürmedim ama 75-80 km lik sürüşlerim oluyor günde. haliyle uzun yola da (en azından çevre ilçeler vs) çıkmayı düşünmüyor değilim. öyle bir durumda da dediğiniz gibi yedek lastik şart tabii ki. ama işte merak ettiğim yama çoğaldıkca lastiğin -örnek veriyorum- sürtünmesi ağırlığı dönme dengesi vs bozulur mu? 5 yamalı bir lastikle uzun yola çıkıp 5 yamasına 6. yı eklemeden de turu bitirebilirim tabii ama o lastik hala gerçekten bir iç lastik midir?
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Geri